Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset
Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset
Kuten Logibear näytti jo mallia hyvien/huonojen puolien listaamisesta niin tehdään Can-Am osioon sama homma Outlandereiden osalta eli käytetään tässäkin Logibearin hyväksi havaittua formaattia.
Saa täydentää ja korjata, havainnot tehty lähinnä V2 (500/650/800) Outlander malleilla joten joiltain osin kaikki ei päde mm. Outlander 400 malliin tai Renegadeen.
PLUSSAT
Moottori ja polttoaineen syöttö
-Vääntävä ja tehokas moottori jossa voimaa riittää koko kierrosalueelle
-Käynnistyvyys luotettava myös kovilla pakkasilla
-Ei sammuile hitaassa ajossa, varmakäyntinen
-Helppo huoltaa, tarvittavat huoltokohteet hyvin esillä
-V2 moottorin miellyttävä käyntiääni
-V2 moottori käytännössä lähes tärinätön
-Pieni polttoaineen kulutus normalissa ajossa
-2009 -> Lukittava bensakorkki
Sähköt
-Liittimien suojaus tehty vedenpitäväksi
-Akku suhteellisen alhaalla edullisen painopisteen takia
-Tieliikenne johdotukset tehty tehtaalla valmiiksi omiin johtosarjoihin
-Hyvät valot
-D.E.S.S käynnistyksen estolaite
-2009 -> vilkun monitoimikatkaisija
-2010 -> mallissa 650w laturi joka lataa tehoklkaasti pienilläkin kierroksilla
Vaihteisto
-Vaihdekaavio helppokäyttöinen
-Kestävä suorahampainen vaihteisto
-2009 -> vaihdelukko joka korvaa ohjaus/jarrulukon
Voimansiirto ja etulukko
-Automaattinen ja huoleton Viscolukko, 2010 -> ultranopea lukko
-Pehmeästi kytkeytyvä etulukko säästää vetoakseleita/niveliä
-Variaattorin jouhea mutta napakka toiminta
-Hyvä moottorijarru joka toimii tyhjäkäynnille asti
-Kestävä variaattoin hihna
Ohjaus ja muut hallintalaitteet
-Ohjaus kevyt ja tunnokas
-Hallintalaitteet selkästi esillä ja helppokäyttöiset
-2010 ohjaustehostin, tehostuksella kaksi voimakkuutta plus mokkulalla oma ohjelma teloille
Runko, alusta ja jarrut
-Runko kapeaprofiilinen, helpottaa huoltokohteisiin pääsyä
-Jarrut tehokkaat ja tunnokkaat
-Kaikki jarrut toimii yhdellä kahvalla
-Etujarrut kiinni etuperässä ->jousittamaton massa pienenee
-Elastinen vakioalusta mutta jämäkkä, toimii maastossa sekä kadulla
-Kallistuksenvakaaja tekee ajamisesta suuntavakaan, ei kallistele
-XT mallissa Warn 3.0 vinssi vakiona
-Vinssi alhaalla, helpottaa keulan nousemista vinssatessa
-Saa lisävarusteena taakse vinssisarjan
-Ajoasento ryhdikäs, kuljettajalla reilut tilat
-Max malleissa reilut tilat molemmille
-Max mallin muunneltavuus
-Max mallissa neutraali ajettavuus myös matkustajan kanssa
-Erittäin avoin ja sontaa keräämätön perärakenne
-Vetokoukku syvällä, vie aisapainon lähelle akselilinjaa ja vähentää keulan kevenemistä suurilla kuormilla
Renkaat/vanteet
-XT mallin Carlisle ACT renkaat, tasaiset ominaisuudet eri ajopinnoilla
-XT malleissa näyttävät ja kestävät alumiinivanteet
Kuljetus ja säilytys
-Helppo kiinnittää tavarat putkirunkoisille tarakoille
-Tarakan keskellä tasaiset muoviset koteloiden kannet
-Vedenpitävä kannellinen säilytyskotelo ehjällä/timmillä tiivisteellä
Katteet
-Pehmeää ja elastista muovia
-Astinlaudat pehmeää muovia, ei rikkoonnu helposti
-XT malleissa vakiona käsisuojat
MIINUKSET
Moottori ja polttoaineen syöttö
-Ei yhtä taloudellinen kuin yksisylinteriset moottorit
-Moottorin kuumuus kesäkeleillä oikean jalan kohdalta
Sähköt
-Akku sijoitettu hankalaan paikkaan
-Vilkkukatkaisijan toiminta epämääräinen (päivitetty parempaan alkaen 2009)
-Pienillä kierroksilla heikohko latausteho, ei koske 2010 malleja joissa erittäin tehokas lataus jo pienillä kierroksilla
Vaihteisto
-Vaihteensiirto takeltelee joissain tilanteissa
-Vaihdevivun sijainti kun ohjaustanko on käännettynä oikealle, jää pahasti ohjaustangon alle
Voimansiirto ja etulukko
-Hieman äänekäs voimansiirto
-Joissain tilanteissa etulukon viive häiritsee. Poistunut 2010 malleissa joissa nopea lukko)
-Hitaassa ajossa/liikkeelle lähdössä kytkin hieman äkäinen/nykivä.
Ohjaus ja muut hallintalaitteet
-Vaihdekeppi hankalassa paikassa kun ohjaustanko on käännettynä
Runko, alusta ja jarrut
-Etujarrut "narisee" märkänä
-Pitkä keulaylitys tökkii ojien vastapenkkoihin
-Jäykkä kallistuksenvakaaja vähentää alustan elastisuutta maastossa
-Turhan pehmeä etuiskunvaimennus->keula "sukeltaa" jarrutuksissa, 500 mallissa ei tätä ongelmaa johten eri jousituksesta.
-Vinssin asento, vaijeri ottaa kiinni vinssin poikkipienaan
-Astinlautojen alurungot taipuu ylöspäin (käytöstä riippuva)
-Vetokoukku syvällä ja hankala käyttää kun akunteline on suhteellisen alhaalla
-Rekkarikilven sijainti haittaa vetokidan kytkentää
Renkaat
-Vakiomallien hentokuvioiset renkaat ei toimi suolla/pehmeällä/lumella
Kuljetus ja säilytys
-Säilytystiloja liian vähän
-Ainoa säilytystila jää takalaukun alle tyhjänpantiksi
-Säilytyslokeron kannen tiivistys alkaa vuotaa ajan mittaan
Katteet
Saa täydentää ja korjata, havainnot tehty lähinnä V2 (500/650/800) Outlander malleilla joten joiltain osin kaikki ei päde mm. Outlander 400 malliin tai Renegadeen.
PLUSSAT
Moottori ja polttoaineen syöttö
-Vääntävä ja tehokas moottori jossa voimaa riittää koko kierrosalueelle
-Käynnistyvyys luotettava myös kovilla pakkasilla
-Ei sammuile hitaassa ajossa, varmakäyntinen
-Helppo huoltaa, tarvittavat huoltokohteet hyvin esillä
-V2 moottorin miellyttävä käyntiääni
-V2 moottori käytännössä lähes tärinätön
-Pieni polttoaineen kulutus normalissa ajossa
-2009 -> Lukittava bensakorkki
Sähköt
-Liittimien suojaus tehty vedenpitäväksi
-Akku suhteellisen alhaalla edullisen painopisteen takia
-Tieliikenne johdotukset tehty tehtaalla valmiiksi omiin johtosarjoihin
-Hyvät valot
-D.E.S.S käynnistyksen estolaite
-2009 -> vilkun monitoimikatkaisija
-2010 -> mallissa 650w laturi joka lataa tehoklkaasti pienilläkin kierroksilla
Vaihteisto
-Vaihdekaavio helppokäyttöinen
-Kestävä suorahampainen vaihteisto
-2009 -> vaihdelukko joka korvaa ohjaus/jarrulukon
Voimansiirto ja etulukko
-Automaattinen ja huoleton Viscolukko, 2010 -> ultranopea lukko
-Pehmeästi kytkeytyvä etulukko säästää vetoakseleita/niveliä
-Variaattorin jouhea mutta napakka toiminta
-Hyvä moottorijarru joka toimii tyhjäkäynnille asti
-Kestävä variaattoin hihna
Ohjaus ja muut hallintalaitteet
-Ohjaus kevyt ja tunnokas
-Hallintalaitteet selkästi esillä ja helppokäyttöiset
-2010 ohjaustehostin, tehostuksella kaksi voimakkuutta plus mokkulalla oma ohjelma teloille
Runko, alusta ja jarrut
-Runko kapeaprofiilinen, helpottaa huoltokohteisiin pääsyä
-Jarrut tehokkaat ja tunnokkaat
-Kaikki jarrut toimii yhdellä kahvalla
-Etujarrut kiinni etuperässä ->jousittamaton massa pienenee
-Elastinen vakioalusta mutta jämäkkä, toimii maastossa sekä kadulla
-Kallistuksenvakaaja tekee ajamisesta suuntavakaan, ei kallistele
-XT mallissa Warn 3.0 vinssi vakiona
-Vinssi alhaalla, helpottaa keulan nousemista vinssatessa
-Saa lisävarusteena taakse vinssisarjan
-Ajoasento ryhdikäs, kuljettajalla reilut tilat
-Max malleissa reilut tilat molemmille
-Max mallin muunneltavuus
-Max mallissa neutraali ajettavuus myös matkustajan kanssa
-Erittäin avoin ja sontaa keräämätön perärakenne
-Vetokoukku syvällä, vie aisapainon lähelle akselilinjaa ja vähentää keulan kevenemistä suurilla kuormilla
Renkaat/vanteet
-XT mallin Carlisle ACT renkaat, tasaiset ominaisuudet eri ajopinnoilla
-XT malleissa näyttävät ja kestävät alumiinivanteet
Kuljetus ja säilytys
-Helppo kiinnittää tavarat putkirunkoisille tarakoille
-Tarakan keskellä tasaiset muoviset koteloiden kannet
-Vedenpitävä kannellinen säilytyskotelo ehjällä/timmillä tiivisteellä
Katteet
-Pehmeää ja elastista muovia
-Astinlaudat pehmeää muovia, ei rikkoonnu helposti
-XT malleissa vakiona käsisuojat
MIINUKSET
Moottori ja polttoaineen syöttö
-Ei yhtä taloudellinen kuin yksisylinteriset moottorit
-Moottorin kuumuus kesäkeleillä oikean jalan kohdalta
Sähköt
-Akku sijoitettu hankalaan paikkaan
-Vilkkukatkaisijan toiminta epämääräinen (päivitetty parempaan alkaen 2009)
-Pienillä kierroksilla heikohko latausteho, ei koske 2010 malleja joissa erittäin tehokas lataus jo pienillä kierroksilla
Vaihteisto
-Vaihteensiirto takeltelee joissain tilanteissa
-Vaihdevivun sijainti kun ohjaustanko on käännettynä oikealle, jää pahasti ohjaustangon alle
Voimansiirto ja etulukko
-Hieman äänekäs voimansiirto
-Joissain tilanteissa etulukon viive häiritsee. Poistunut 2010 malleissa joissa nopea lukko)
-Hitaassa ajossa/liikkeelle lähdössä kytkin hieman äkäinen/nykivä.
Ohjaus ja muut hallintalaitteet
-Vaihdekeppi hankalassa paikassa kun ohjaustanko on käännettynä
Runko, alusta ja jarrut
-Etujarrut "narisee" märkänä
-Pitkä keulaylitys tökkii ojien vastapenkkoihin
-Jäykkä kallistuksenvakaaja vähentää alustan elastisuutta maastossa
-Turhan pehmeä etuiskunvaimennus->keula "sukeltaa" jarrutuksissa, 500 mallissa ei tätä ongelmaa johten eri jousituksesta.
-Vinssin asento, vaijeri ottaa kiinni vinssin poikkipienaan
-Astinlautojen alurungot taipuu ylöspäin (käytöstä riippuva)
-Vetokoukku syvällä ja hankala käyttää kun akunteline on suhteellisen alhaalla
-Rekkarikilven sijainti haittaa vetokidan kytkentää
Renkaat
-Vakiomallien hentokuvioiset renkaat ei toimi suolla/pehmeällä/lumella
Kuljetus ja säilytys
-Säilytystiloja liian vähän
-Ainoa säilytystila jää takalaukun alle tyhjänpantiksi
-Säilytyslokeron kannen tiivistys alkaa vuotaa ajan mittaan
Katteet
Viimeksi muokannut Koheltaja, 16 Huhti 2008 10:43. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kylätason mönkijäkuski
-
- 6WD
- Viestit: 419
- Liittynyt: 10 Helmi 2008 22:18
- Mönkijä:: scadam
- Paikkakunta: Keminmaa
- Viesti:
Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset
"-Moottorin kuumuus kesäkeleillä oikean jalan kohdalta" Oliskohan se kuitenkin vasen jalka? (kun on pakoputki on vasemmalla) Voihan se olla oikeakin mutta minua ei ole häirinnyt oikeastaan kumpikaan, paitsi että vanhassa 500ssa se pakoputki sulatti varikopan yläosan mutkalle ja se ei ollut kiva. 

Hannu
No Limit motor club
No Limit motor club
- timpuri83
- 4WD
- Viestit: 248
- Liittynyt: 12 Loka 2007 20:02
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 800 TL
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset
Mulla taas polttelee molempia jalkoja jos on jalat paljaina
Jostain kuulin, että ilman pohjapanssari ei olis niin kuuma, pitääkö paikkaansa?

-
- 6WD
- Viestit: 292
- Liittynyt: 18 Loka 2007 17:04
- Mönkijä:: 800 rene TL, DS450 TL
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset
kokemusta panssarilla ja ilman, voin sanoa että yhtä tehokas on jalkojen lämmitin oli pannsari tai ei. kyllähän tommosesta isosta 2 pyttysestä bensakrematoriosta lämpöä lähteetimpuri83 kirjoitti:Mulla taas polttelee molempia jalkoja jos on jalat paljainaJostain kuulin, että ilman pohjapanssari ei olis niin kuuma, pitääkö paikkaansa?

pistetäämpä hösseliksi.
-
- 6WD
- Viestit: 419
- Liittynyt: 10 Helmi 2008 22:18
- Mönkijä:: scadam
- Paikkakunta: Keminmaa
- Viesti:
Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset
***repesin***mh kirjoitti:bensakrematoriosta

Hannu
No Limit motor club
No Limit motor club
-
- 6WD
- Viestit: 815
- Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
- Mönkijä:: xmr 650
- Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
- Viesti:
Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset
"Astinlaudat pehmeää muovia, ei rikkoonnu helposti" Juuri päinvaston ne ei kestä maastoajoa lainkaa. pöljän malliset joutuu heti pyöristää nurkat, ja sekkää ei auta heleposti hajuaa iha selevä materiaalivika. 08 renessä ei astilauvat halakeillu.
http://www.automaalaamolehtonen.fi http://www.youtube.com/user/harjakatto
Maastokiima, Jee mikä tekosyy.
Maastokiima, Jee mikä tekosyy.
Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset
Juu, molempia jalkoja lämmittelee kivasti. Pistin itse tuota "pakosarjateippiä" (Thermocoat) putken päälle ja se auttaa lämmön säteilyyn hieman, mutta ei paljoa. Lämmittää silti aika kivasti molempia jalkoja. Shortseilla ajaminen kesäisin peräti hankalaa..mh kirjoitti:kokemusta panssarilla ja ilman, voin sanoa että yhtä tehokas on jalkojen lämmitin oli pannsari tai ei. kyllähän tommosesta isosta 2 pyttysestä bensakrematoriosta lämpöä lähteetimpuri83 kirjoitti:Mulla taas polttelee molempia jalkoja jos on jalat paljainaJostain kuulin, että ilman pohjapanssari ei olis niin kuuma, pitääkö paikkaansa?

I Am,
I Can...
-Can-Am-
I Can...
-Can-Am-
Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset
Itte oon tykänny koneesta , tasainen ja miellyttävä ajella , ei yllätyksellisiä heittoja mikäli vertaa aiempaan , kivikautiseen kalustooni,,
niin se oli 650 out...
Heikko kardaani-akseli ja se osa mikä nimenomaan menee koneen läpi toi harmaita hiuksia,,,kone revittävä pois vaidettaessa ,, osa pökkää vaihrelaatikkoon koneen ollessa paikallaan... tottavie!
niin se oli 650 out...
Heikko kardaani-akseli ja se osa mikä nimenomaan menee koneen läpi toi harmaita hiuksia,,,kone revittävä pois vaidettaessa ,, osa pökkää vaihrelaatikkoon koneen ollessa paikallaan... tottavie!
Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset
huhu kertoo että takuuaikana ei saisi käyttää vinssiä etulevyn kans...katkaistaan huhuilta siivet,,,ei kuuleman mukaan pidä paikkaansa..ja kertoja on jälleenmyyjä..
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset
Jälleenmyyjän nimi ja myyjän nimi esille, muuten menee esson baarin jutuksi. Ja kirjallisena...laika kirjoitti:huhu kertoo että takuuaikana ei saisi käyttää vinssiä etulevyn kans...katkaistaan huhuilta siivet,,,ei kuuleman mukaan pidä paikkaansa..ja kertoja on jälleenmyyjä..
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset
Loukko Kauhajoki..Juji Loukko....Oli puhetta liikkeessä ja juji lupasi kirjottaa tännekkin..kiire varmaan sieläkin mutta näin sovittiin...Roosa999 kirjoitti:Jälleenmyyjän nimi ja myyjän nimi esille, muuten menee esson baarin jutuksi. Ja kirjallisena...laika kirjoitti:huhu kertoo että takuuaikana ei saisi käyttää vinssiä etulevyn kans...katkaistaan huhuilta siivet,,,ei kuuleman mukaan pidä paikkaansa..ja kertoja on jälleenmyyjä..

- Sutinen
- Tracks
- Viestit: 1747
- Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
- Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
- Paikkakunta: iisalmi
Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset
Olihan listassa paljon hyvää, mutta kun luki miinukset niin mitä jäi hyvistä asiosta jäljelle
Vai jätättikö äly jossakin kohdin. Kyllä alkaa olla liian teknisiä nää laitteet, ei parane varmaan
suolla paljon ajella. Vähän vettä katkasimille, tai anturan liittimelle ja siellä ollaan tumput suorana
ihmettelemässä että missä vika.
Miten toi V2 pelaa, se kiinnostaisi lähinnä.
Ja mitä siitä pikku virityksellä saa tehoa ulos.
Mitkä sen isommat ongelmat ja onko kyseisessä tekniikassa ollut isompia vikoja kellään.

Vai jätättikö äly jossakin kohdin. Kyllä alkaa olla liian teknisiä nää laitteet, ei parane varmaan
suolla paljon ajella. Vähän vettä katkasimille, tai anturan liittimelle ja siellä ollaan tumput suorana
ihmettelemässä että missä vika.
Miten toi V2 pelaa, se kiinnostaisi lähinnä.
Ja mitä siitä pikku virityksellä saa tehoa ulos.
Mitkä sen isommat ongelmat ja onko kyseisessä tekniikassa ollut isompia vikoja kellään.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää 

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset
Käsittääkseni Rotaxin V2 on kestävän koneen maineessa, ei siinä ole mitään suurempia ongelmia. Huoltojen laiminlyönnillä ja väärällä käytöllä saa rikki mitä vaan, mutta oikealla käytöllä huoleton peli. Vanhoissa (-07 taaksepäin tai jotain sellaista?) taisi olla vähän heikkolaatuiset nokkaketjun laahaimet, jotka on sittemmin päivitetty vahvempiin.Sutinen kirjoitti:Miten toi V2 pelaa, se kiinnostaisi lähinnä.
Ja mitä siitä pikku virityksellä saa tehoa ulos.
Mitkä sen isommat ongelmat ja onko kyseisessä tekniikassa ollut isompia vikoja kellään.
Kun nyt haet kaupasta uuden kasisatasen niin se hönkäisee jo vakiona yli 70 hevosvoimaa, kyllä sekin vähän aikaa repii ranteita trapperin jälkeen. Virittämistä voi sitten miettiä myöhemmin jos ei mikään riitä.

- Sutinen
- Tracks
- Viestit: 1747
- Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
- Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
- Paikkakunta: iisalmi
Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset
Ei ole tapana millään vakio vehkeillä ajella, ihan periaatteen vuoksi
Ja ainahan se mukava laiteita viritellä ja kiihdytellä.
Pikkuisen kun virittää oli laite mikä tahansa, niin mukavampi ajella.
Heikot on ranteet jos tuolla teholla jo venyy... salille pojat reenaa ranteita ja hapaa, niin mäkin teen
Viimeisin viritys oli V2 kone, mutta ruohon leikkuri kyseessä, nyt lentää lehdet paremmin
keräys säiliöön, kun kiertää enemmän lavat
Tehoa jo kolmas osa Can amista ja kuutioita siinäkin jo 650 cc.
Jotenkin noi V koneet vaan vetää puoleensa, niitä löytyy jo ennestää 3 kpl. Erillaisilla litra koolla....

Pikkuisen kun virittää oli laite mikä tahansa, niin mukavampi ajella.
Heikot on ranteet jos tuolla teholla jo venyy... salille pojat reenaa ranteita ja hapaa, niin mäkin teen

Viimeisin viritys oli V2 kone, mutta ruohon leikkuri kyseessä, nyt lentää lehdet paremmin
keräys säiliöön, kun kiertää enemmän lavat

Jotenkin noi V koneet vaan vetää puoleensa, niitä löytyy jo ennestää 3 kpl. Erillaisilla litra koolla....
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää 

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset
Ajelet sitten liian leveitä teitä jos ensimmäisenä on mielessä virittämien, kertaakaan ei ole ollut mielessä tehonlisäys kun puut vilisee kahvasuojien vieressä...
Mutta, saa Can-Amiin helposti +100 heppaa, se on sitten lompakosta kiinni mutta ei tarvii jäädä vakiovehkeiden jalkoihin kiihdytyksissä. Käy ensin ostamassa 800 Cana ja kun olet sillä hetken ajellut niin mieti vasta sen jälkeen virittämistä, sitten kun kaasun painaminen ei pelota niin sitten voi siirtyä päiväunista virittämisen pariin
Tulen jossain vaiheessa siivoamaan nämä jappastelut pois täältä, pidetään tämä enemmän informatiivisenä topiccina. En ole tätä pitkään aikaan päivittänyt joten jos käyttäjiltä tulee mieleen jotain plussia/miinuksia tai päivityksiä niin infoa tänne, päivittelen sitä mukaa.
Mutta, saa Can-Amiin helposti +100 heppaa, se on sitten lompakosta kiinni mutta ei tarvii jäädä vakiovehkeiden jalkoihin kiihdytyksissä. Käy ensin ostamassa 800 Cana ja kun olet sillä hetken ajellut niin mieti vasta sen jälkeen virittämistä, sitten kun kaasun painaminen ei pelota niin sitten voi siirtyä päiväunista virittämisen pariin

Tulen jossain vaiheessa siivoamaan nämä jappastelut pois täältä, pidetään tämä enemmän informatiivisenä topiccina. En ole tätä pitkään aikaan päivittänyt joten jos käyttäjiltä tulee mieleen jotain plussia/miinuksia tai päivityksiä niin infoa tänne, päivittelen sitä mukaa.
Kylätason mönkijäkuski