CANA RENEGADEN PEPPU
CANA RENEGADEN PEPPU
Ryvettiin tänään jonkun verran ja selvisi että Renegadessa on liikaa kallistuksen vakautta todelliseen möyrimiseen eli jää aivan liian helposti kiinni vaikka on 27" renkaat ( ilman vakaajaa oleva 750 Brute Force 28" kumeilla menee samasta paikasta tupakki suussa ja ostoskassit stongassa ).
Renegadessa ei ole perinteistä kallistuksenvakaajaa, onko kukaan kurkannut miten homma on hoidettu ja voiko sitä muuttaa...
Renegadessa ei ole perinteistä kallistuksenvakaajaa, onko kukaan kurkannut miten homma on hoidettu ja voiko sitä muuttaa...
KVF750
- MR Charger
- 6WD
- Viestit: 896
- Liittynyt: 25 Maalis 2006 20:38
- Mönkijä:: HELL RACER
Ei sille vakaajalle ole paljoa tehtävissä. Omalla vastuulla voi vakaajan/vääntövarren ohentaa mutta ei siitä takapäästä saa siitä huolimatta elastista. Ohentamisen myötä katkeamisen riski kasvaa ja en halua olla puikoissa jos vakaaja päättää katketa nopeavauhtisen enskapolun hyppyrissä, se on meinaan menoa siinä vaiheessa ja kuskilta ei kysytä edes suuntaa mihin lähdetään...
Can-Amin takapää on uniikki mönkijämaailmassa ja siinä on omat hyvät, kuin huonot puolensa. Siitä joko pitää ja oppii hyödyntämään sen ominaisuudet, tai sitten ei. Jos jousien esijännitykset on säädetty jäykimpään asentoon niin Canasta tulee aika puujalka maastossa, säädöt kun laittaa löysimmälle niin pelittää paremmin. Mä en ole jäänyt takajousituksen toimivuuden/toimimattomuuden takia kertaakaan porukasta jälkeen, kädettömyyden takia monesti
Se että Brute menee jostain helpommin kuin Rene, kuvastaa laitteiden erilaisia ominaisuuksia. Kaikkia asioita on vaikea ympätä yksiin kuoriin vaan joudutaan tyytymään kompromisseihin. Renestäkin tulee elastisempi kun siihen laitetaan pehmeämpi jousitus Outlanderista, silloin tosin nopeista ominaisuuksista joudutaan tinkimään. Paitsi jos kipaisee kaupasta WP:t alle, silloin vehjes pelittää todella hienosti.
Can-Amin takapää on uniikki mönkijämaailmassa ja siinä on omat hyvät, kuin huonot puolensa. Siitä joko pitää ja oppii hyödyntämään sen ominaisuudet, tai sitten ei. Jos jousien esijännitykset on säädetty jäykimpään asentoon niin Canasta tulee aika puujalka maastossa, säädöt kun laittaa löysimmälle niin pelittää paremmin. Mä en ole jäänyt takajousituksen toimivuuden/toimimattomuuden takia kertaakaan porukasta jälkeen, kädettömyyden takia monesti

Se että Brute menee jostain helpommin kuin Rene, kuvastaa laitteiden erilaisia ominaisuuksia. Kaikkia asioita on vaikea ympätä yksiin kuoriin vaan joudutaan tyytymään kompromisseihin. Renestäkin tulee elastisempi kun siihen laitetaan pehmeämpi jousitus Outlanderista, silloin tosin nopeista ominaisuuksista joudutaan tinkimään. Paitsi jos kipaisee kaupasta WP:t alle, silloin vehjes pelittää todella hienosti.

Kylätason mönkijäkuski
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Hmmm,
Ei se Sportsman muutu mahdottomaksi, kiikkeräksi toki, kun ottaa kallistuksenvakaimen pois. Miksi Rene muuttuisi?
Onko se oikeasti paha homma ottaa testiksi pois?
Ei se Sportsman muutu mahdottomaksi, kiikkeräksi toki, kun ottaa kallistuksenvakaimen pois. Miksi Rene muuttuisi?
Onko se oikeasti paha homma ottaa testiksi pois?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Itse sorvautin tuon kallistuksenvakaaja tangon 26mm paksuksi.
Kun se alunpitäen oli 32mm vahva, niin ajossa kyllä eron huomaa selkeesti.
Nopean ajon ominaisuudet ei oleellisesti heikentyneet, mutta kivikossa ja juurakossa perä on miellyttävän pehmee.
Jousen säätö on minulla löysimmillään, edessä on Outlanderin iskarit Renen omilla jousilla ja alusta on möyrintään ja herraskaiseen kruisailuun hyvä tuommoisena.
ps. tosin tuon muokkauksen jäleen pitää keksesiä Bruten miehelle uusi selitys miksi Rekku ei etene maastossa.
Kun se alunpitäen oli 32mm vahva, niin ajossa kyllä eron huomaa selkeesti.
Nopean ajon ominaisuudet ei oleellisesti heikentyneet, mutta kivikossa ja juurakossa perä on miellyttävän pehmee.
Jousen säätö on minulla löysimmillään, edessä on Outlanderin iskarit Renen omilla jousilla ja alusta on möyrintään ja herraskaiseen kruisailuun hyvä tuommoisena.

ps. tosin tuon muokkauksen jäleen pitää keksesiä Bruten miehelle uusi selitys miksi Rekku ei etene maastossa.

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Sportsmanin ja Can-Amin takaripustus eroaa merkitävästi niin toiminnan kuin geometrian osalta. Jos vakaajan poistaa niin ensinnäkin peli ei enään käänny kunnolla vaan kallistuu toiselle kyljelle. Kaasua runttaessa kömpijä "putoaa toiselle nurkalle" ja vatkaaminen alkaa välittömästi, Herra tietää mihin päädytään, kuski ei...
Tosin hitaassa möyrinnässä on alla markkinoiden elastisimmalla alustalla oleva kömpijä. Kunhan muistaa että kaasua ei saa painaa rajusti, rinteeseen ajaminen voi keikauttaa koneen ympäri, rajussa jarrutuksessa laite vatkaa, mutkissa kallistuu kuin haaksirikkoinen laiva jne.
Tosin hitaassa möyrinnässä on alla markkinoiden elastisimmalla alustalla oleva kömpijä. Kunhan muistaa että kaasua ei saa painaa rajusti, rinteeseen ajaminen voi keikauttaa koneen ympäri, rajussa jarrutuksessa laite vatkaa, mutkissa kallistuu kuin haaksirikkoinen laiva jne.
Kylätason mönkijäkuski
Täytyy muistaa, että noita alustoja rakennellessa lopputulos on aina kompromissi. Kompromissin painopiste vain muuttuu suuntaansa. Kovin radikaaleilla muutoksilla ajokista voi tulla tappokone.
Ehkä mieluummin kannattaa ensin opetella laitteen niksit, miten edetä missäkin paikassa ennen rakentelun aloitusta, jotta tietää mitä tekee.
Ehkä mieluummin kannattaa ensin opetella laitteen niksit, miten edetä missäkin paikassa ennen rakentelun aloitusta, jotta tietää mitä tekee.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: CANA RENEGADEN PEPPU
...17 mm nyt akselilla paksuutta...
Re: CANA RENEGADEN PEPPU
Voin suositella, huomattavasti miellyttävämpi maastossa.
- rulez
- Tracks
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
- Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
- Viesti:
Re: CANA RENEGADEN PEPPU
Olisko kuvia miten tämä vakaaja systeemi on sitten canasessa toteutettu kun niin hullun ajettavan tekee ?
Pollesta ja jammusta oon poistanu elastisuus paranoo reippaasti ja ajettavuus ei huonone oleellisesti kovillakaan vauhdeilla kun vaan ymmärtää että mennään ilman vakaajaa. kallistuminen kovissa vauhdeissa saattaa vaatia kuskilta toki enempi työskentelyä.
Pollesta ja jammusta oon poistanu elastisuus paranoo reippaasti ja ajettavuus ei huonone oleellisesti kovillakaan vauhdeilla kun vaan ymmärtää että mennään ilman vakaajaa. kallistuminen kovissa vauhdeissa saattaa vaatia kuskilta toki enempi työskentelyä.
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
-
- 6WD
- Viestit: 646
- Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
- Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Re: CANA RENEGADEN PEPPU
Täältä ketjusta löytyy tietoa ja räjäytys kuva! http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... =8&t=18397