Markkinoiden tehokkain: Bombardier Outlander 800 H.O. EFI

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

ATC kirjoitti:Kerrankin luotettava ja puolueeton ja ennakkoluuloton testikuljettaja. :lol:
nimenomaan.... :roll: :roll: :wink:
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
jaska
6WD
Viestit: 291
Liittynyt: 06 Heinä 2004 10:55
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa Mönkijä:Yamaha Kodiak SE 2017 T3

Viesti Kirjoittaja jaska »

Minkäslaiset valot tässä bombassa on? Näkkeekö vakiolampuilla vai joutuuko ens töikseen asenteleen etehen ja taakse lisävaloja? Epäilyttää vähä nuo etuvalot, kun ei oo ohjaustangon mukana kääntyvää valoa.

Atc:llä taitaa olla käytännön kokemuksia jo tuosta viscolukosta. Onko tämä systeemi toimiva vai jääkö ojat ja suot ylittämättä?
Toimiiko täsä bombasa tuo 2wd pelkästään 2wd:nä vai onko tämä pelkkä takapotku mallia polaris?
ihte oon vannoutunu käsikopelolla laitettavan lukon kannattaja, mutta se voi johtua tietenki tietämättömyyestä.
Jotaki juttua on varmaan jo olluki tuosta lukko hommasta mutta en löytäny kun yritin yhtäkkiä ehtiä.
En tiedä näenkö mä unta vai kahminko mä lunta, on mahtava meininki meneillään.
Jorkkonen
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 17 Joulu 2004 13:11
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa Polaris Sportsman 700 -02

Viesti Kirjoittaja Jorkkonen »

Onko jaskalla iso B-kuume? Oon mää vähä aatellukki että sulla semmonen piilevä kuume on ollu jo pitemmän aikaa!
Paino on voimaa ja ylipaino on ylivoimaa!
Jackmeister
4WD
Viestit: 245
Liittynyt: 29 Syys 2005 20:12
Mönkijä:: Cana 400 -11
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jackmeister »

pienen testiajelun perusteella tuntus valoilla näkevän ja lukko toimii. ei taatusti jää ojat ja suot ylittämättä tuon viskon takia.. Antaa pomppa kuskien kertoa omin sanoin lisää.
Jackmeister
4WD
Viestit: 245
Liittynyt: 29 Syys 2005 20:12
Mönkijä:: Cana 400 -11
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jackmeister »

kuin se jaska on niin epäileväinen nuita "automaattilukkoja" kohtaan? piru vie ei paremmasta väliä kuin pollen järjestelmä! :D ATC varmaan voi kertoa pompan viscosta ja eroista pollen systeemiin...
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Visco on ihan kiva ja toimiva systeemi. Sitä vielä voi säätää mieleisekseen, eli tartunta kynnystä. Vaihtamalla erilaisia visco-öljyjä, eli eri leikkaavuutta, niinkuin nuo ammattimiehet sanovat.
jaska
6WD
Viestit: 291
Liittynyt: 06 Heinä 2004 10:55
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa Mönkijä:Yamaha Kodiak SE 2017 T3

Viesti Kirjoittaja jaska »

Jorkkonen kirjoitti:Onko jaskalla iso B-kuume? Oon mää vähä aatellukki että sulla semmonen piilevä kuume on ollu jo pitemmän aikaa!
Kuumetta ja kuumetta.. kuhan kyselen.. :wink: :oops:

"Jackmeister
kuin se jaska on niin epäileväinen nuita "automaattilukkoja" kohtaan? piru vie ei paremmasta väliä kuin pollen järjestelmä! Very Happy ATC varmaan voi kertoa pompan viscosta ja eroista pollen systeemiin..."

Jotenki vaan tutuu että se on paljo selevempi kun käsin laittaa lukot päälle, sillonko niitä tarvii ja sillon ottaa pois kun niitä ei tarvi.. Kestävyyskin hieman epäilyttää, mahtaako lukot tykätä, kun endurotyyppisessä ajossa kohvahkosa vauhdissa liukkaalla alustalla yht äkkiä lähteeki liukasteleen ja luokot mennee automaattisesti päälle, kun toinen eturengas pyörii nopiampaa kuin toinen..
Entäs sitte kun toinen rengas on pitävän alustan päällä ja toinen ei?
En tiedä näenkö mä unta vai kahminko mä lunta, on mahtava meininki meneillään.
Jackmeister
4WD
Viestit: 245
Liittynyt: 29 Syys 2005 20:12
Mönkijä:: Cana 400 -11
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jackmeister »

kyllä ne nuo lukot menee päälle silloin kun pitääkin.. ei tarvi kuskin huolehtia. ja enduro tyyppisessä ajossa tuo pollen systeemi on tosi loistava ajettava. menee just sinne minne käsketään. ja kyllä kait se on kestävä systeemi jos sitä on käytetty vuodesta -96 (muistaakseni).. joku viisaampi saa kertoo tarvittaessa teknillisemmin asiasta.. ja nyt tää ei enää liity aiheeseenkaan... sorrri :oops:
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Kyllä Jackmaisteri on oppikirjansa lukenut :lol: Mies puhuu täyttä asiaa vaikka ei aiheeseen jutut liittyisikään. Ensin niistä valoista. Eipä ole ikävä Pollen tankovaloa, vaikka se mainio onkin, niin on siinä myös kääntöpuolensa. JOissakin olosuhteissa tarakasta heijastuu valo niin, että tuntuu ettei kunnolla näe eteensä. Näin varsinkin sateella. Bombassa vaikka onkin maastomalli, on e-hyväksytyt halogeenivalot ja palaa tosi kirkkaasti.
Kyllä niillä pärjää mainiosti, varsinkin kun laittaa lisäksi kääntyvän työvalon. Toimiiko täsä bombasa tuo 2wd pelkästään 2wd:nä vai onko tämä pelkkä takapotku mallia polaris? Tämä lause hiukan mietitytää, mutta Bombba on kyllä 2wd päällä takapotku kuten Polle ja kaikki muutkin 4wd mallit, joissa tuo 2wd mahdollisuus on. Bomban vetotavasta johtuen ei nelivedon kytkeytymistä 2wd päällä tapahdu. Sitä en vaan ymmärrä , että mihin sitä 2wd asentoa tarvii, pihalla kääntelyn lisäksi. 4wd asennolla nämä mahtisonnit on kuin WRC autoja jotka menee luisuja miten kuski vaan haluaa, ja kaarrevauhtia riittää erimalliin, kuin takapotkulla .Lukko on heti maailman toiseksi paras, ja se paras on sitten...Heh heh, Bomban lukko aiheutti miellyttävän yllätyksen, oli tässä tuotantoversiossa niin paljon parempi kuin protomallissa. Lukko toimii kuin ajatus ja auratessa sen toimintaa on saanut ihastella. Ei ole pelkoa jänkhällä eikä ojituksilla. Visco kytkeytyy pehmeästi ja progressiivisesti joten mitään kolahduksia ei kytkeytymisessä tapahdu. En moiti myöskään muita lukko tyyppejä, paitsi semmoisia joissa se toimii vain esitteessä. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

jaska kirjoitti:
Jotenki vaan tutuu että se on paljo selevempi kun käsin laittaa lukot päälle, sillonko niitä tarvii ja sillon ottaa pois kun niitä ei tarvi.. Kestävyyskin hieman epäilyttää, mahtaako lukot tykätä, kun endurotyyppisessä ajossa kohvahkosa vauhdissa liukkaalla alustalla yht äkkiä lähteeki liukasteleen ja luokot mennee automaattisesti päälle, kun toinen eturengas pyörii nopiampaa kuin toinen..
Entäs sitte kun toinen rengas on pitävän alustan päällä ja toinen ei?
Noitten epäluulojen perusteella Jaskalla olis kyllä nyt kokeilun paikka. Kukaanhan ei voi tietää toisten makuja eri laitteisiin. Kyllähän tuon lukkojen päälle menon hieman tuntee joissakin tilanteissa ohjauksessa, mutta siihen tottuu hyvin nopeasti, eikä siihen kiinnitä enää huomiota. Mutta eteneminen on tehokkaampaa ja homma paremmin hanskassa, kun kaikki pyörät vetävät. Olo on tosiaan kuin WRC-auton puikoissa, voi edetä hyvinkin erillaisilla tyyleillä. Ojan Rautaan on tulossa tieliikenneversio, jota voi käydä kokeilemassa, voi tosin olla kuristeet paikoillaan, hehheh. Ps. automaattilukkojen kannattajana olen sitä mieltä, että lukkoja tarvitaan aina, kun ne menevät päälle. :wink:
Viimeksi muokannut poke, 24 Tammi 2006 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jaska
6WD
Viestit: 291
Liittynyt: 06 Heinä 2004 10:55
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa Mönkijä:Yamaha Kodiak SE 2017 T3

Viesti Kirjoittaja jaska »

Epäluuloja kyllä on nuitten automaattilukkojen toimivuuesta.
Kitkalukolla olevasta mönkiästä on hieman kokemusta ja se ei toiminu huonostikaan.
Mutta kyllä kai täsä on kokeilemisen paikka, niinkö jo Poke sano, kun kerran noin kovasti kehua retosteletta automaattilukoilla :lol:

Valoista vielä sen verran, että oliko täsä bombasa peruutusvalua ollenkaan? En kerenny kovin tarkasti tutustua laitteeseen kun kävin muutaman metrin koeajamasa tuosa syksyllä.
En tiedä näenkö mä unta vai kahminko mä lunta, on mahtava meininki meneillään.
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Peruutusvaloa ei ole vakiona. Visco-lukko on paras keksintö sitten pyykkipojan keksimisen jälkeen. :lol: Tuossa omassa 400 ei edes kytkeytymistä huomaa, kun öljyt ovat lämmenneet. Kylmänä on pienoinen viive, ennekuin ottaa kiinni. Mikä vielä se ei ole yhtään sen pitempään päällä, kun tarvitsee, jotenka tuolla metsäajossakaan ei yhtään haittaa koneen ketteryyttä.
Jackmeister
4WD
Viestit: 245
Liittynyt: 29 Syys 2005 20:12
Mönkijä:: Cana 400 -11
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jackmeister »

mikä kampe toi kitkalukkoinen josta on huonot kokemukset??
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Tuosta vielä, kun kyselivät mihinkä 2wd tarvitsee? Ainakin kesäkelissä tuolla tienpäällä liikenneversiolla säästää renkaita ja polttoainetta. Turhaan nitä etuvedon lekkeitä pitää päällä hyvässä kelissä taivaltaissaan tuolla tiellä.
Avatar
nipapn
6WD
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Touko 2005 05:46
Paikkakunta: Tuleva oululainen

Viesti Kirjoittaja nipapn »

petri.n kirjoitti:Tuosta vielä, kun kyselivät mihinkä 2wd tarvitsee? Ainakin kesäkelissä tuolla tienpäällä liikenneversiolla säästää renkaita ja polttoainetta. Turhaan nitä etuvedon lekkeitä pitää päällä hyvässä kelissä taivaltaissaan tuolla tiellä.
Joo tuhon sitä vain tarvitsee, kuten jo aiemmin oli toisessa ketjussa puhetta....
Melekeen oululainen ihiminen.....
Kuhan kulijailen, käet taskusa, heinäpäässä...
Vastaa Viestiin