Joo, tiedän kyllä miltä tuntuu kun mönkkäriä joutuu odottelemaan eikä oikein tiedä koska pääsee ajoon. Yritä poke kestää, kyllä se vielä iloksi muuttuu sinunkin osalta
Kiitos nipa myötäelämisestä. Juuri samantyylistä olen saanut ATC:ltäkin. Kavereitten empaattisuus suorastaan pursuilee välillä. Onhan tuo liikennemallin toimituspuoli takkuillut pahasti. Neljäs kuukausi lähti ilman kömpijää. En tiedä sitten, onko annettu tahattomasti liian optimistista kuvaa tuosta toimitusaikataulusta. Viimetietojen mukaan laiva, jossa meikän pelikin on, olisi pitänyt tulla Ouluun eilen. Liekö taas väärä huhu. Näyttäisi menevän väkisin tuonne helmikuulle. Kaikki varusteet odottavat hyllyssä asennusta. Liekö sitten puskulevy pysyy uutena ensitalveen, perskules. Kuitenkin kaikki kiitos maahantuojalle, että ollaan välillä saatu testailla noita demoja pahimpaan nälkään. Unohtamatta tietenkään pikkujoulusafarille saamaani entistä polleani. Täytyy myöntää, että oli riemastuttava kokemus ajaa taas entisellä silmäterällä. Kasisatanen polle on hyvä, siitä ei pääse mihinkään.
ATC kirjoitti:Kyllä sulla taitaa olla sitä kuumetta, heh heh. Eihän se ero ole kuin tuhat euroo ja sillä saa, ne puskurit, Warnin 2500 vinssin, käsisuojat, paremman jousituksen ja isommat renkaat. Tavaraan on ainakin kahden tontun arvosta joten oma valintani oli XT malli ehdottomasti.
ATC, koskeeko tuo mainitsemasi XT:n parempi jousitus myös nelisatasia? Mitä se tarkalleenottaen tarkoittaa käytännössä?
Luin Koneviesti 16/2005 numerosta 800 bomban arvostelun. Siinä lukee seuraavanlaista. "Takajousitus näyttää samanlaiselta kuin aikaisemminkin, mutta siihen on tehty varsin ratkaisevan tuntuinen muutos, sillä tukivarsien nivelpistettä on nostettu yli kymmenen senttiä ylemmäs takarungossa. Joustomatkat ovat pidentyneet 20 cm:iin ja takana 23 cm:iin. --- Tukivarsien muutoksen ansiosta maavara on kasvanut seitsemän senttiä. "
Sitä en saanut selville, että koskeeko tämä pelkästään 800:sta. Onko tämä uudistus myös nelisatasissa.
Olettaisin, että on varusteet samat, tuon XT mallin osalta, ainakin esitteen mukaan olisi samat. Jousitus on progressiivinen ja toteutettu kahdella eri jousella, näin on saatu loppujoustosta huomattavasti kantavempi, alun herkkyyttä menettämättä. Taka tukivarsien muutos koskee vain 800 mallia.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Näin kai voi sanoa tällä erää,kun tallissa on 8;n h ajettu King quad!
Tähän mennes tyytyväinen hankintaan,etenemiskyky on ylittänyt odotukset aloittelijalta...sille rajatkin kuitenkin jo löytyi!
Bomban olisin takuulla ottanu,mutta raha ratkaisi. Hitonmoisen väännön jälkeen päädyin suskiin..kuitenkin nämä on aikalailla samalla viivalla siinä mihin ne on tehty,eli mönkimiseen!
...ja se pikku teho/muu ero on vaan paikattava ranteella..
Aina pitää yrittää,vaikkei mitään osaakkaan...uskottavuus menee,mut maine senku kasvaa!!
timppa kirjoitti:Tälläki vaihtu eilen ds650x,800xt:hen... ! Testailtiin sitä vähä Jaskan kans tänään ja huomena lisää!
Jaa eipäs enää ollutkaan Ojan Raudassa 800:sta XT mallia, kun se oli lähtenyt sinulle. Onnea uuden Bomban omistajalle.
Mukavan ja jämerän olonen peli, kieltämättä. Yks aisa kuitenki askarrutti tuosa bombasa, tuo akun sijainti, jotenkin on avaralla paikalla. Ootko ATC omaan bombaan suojannut akkua jotenkin ja niitä paria liitintä jokka on avonaisesa paikasa, vai onko tähän aihetta?
ds650x oli akku samallailla suojaamaton, mutta ei se Timppan menoa haitannu, eikä mönkkärinkään.
Suurin miinus ja murhe täsä laitteesa oli kuitenkin se, että jopa vankka suzukin kannattaja tunsi kateutta bombbaa kohtaan ja orastavaa vaihtokuumetta...
En tiedä näenkö mä unta vai kahminko mä lunta, on mahtava meininki meneillään.
Akkua, en ole nähnyt tarpeelliseksi suojata, sen kummemmin. Äkkiä ajateltuna ne johdotkin hirvittää, mutta eipä ne ole kummemmin Pollessakaan ja on niissäkin aina toiminut. Nyt tuli sitten ajettua ilman kaasun rajoitinta, kun ajeltiin merellä. GPS:sään jäi lumesta huolimatta 114,2 km/h lukema. Lunta oli tommoiset kymmenen, viisitoista senttiä. Vielä kun päästään kovalla kokeilemaan niin ...
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
ATC kirjoitti:Akkua, en ole nähnyt tarpeelliseksi suojata, sen kummemmin. Äkkiä ajateltuna ne johdotkin hirvittää, mutta eipä ne ole kummemmin Pollessakaan ja on niissäkin aina toiminut. Nyt tuli sitten ajettua ilman kaasun rajoitinta, kun ajeltiin merellä. GPS:sään jäi lumesta huolimatta 114,2 km/h lukema. Lunta oli tommoiset kymmenen, viisitoista senttiä. Vielä kun päästään kovalla kokeilemaan niin ...
Joo..... Vissiin pittää munki mennä Ojan Rautaan lähipäivinä.......