poke kirjoitti:Met oomma Koheltajan kanssa senverta vanhoja partoja, jotta ölpät vaihtuu koneeseen ja laatikkoon 50h välein, jopa suodatin vaihtuu meikäläisen koneeseen samoin. Tämä varsinkin halppis-öljyillä.
Jokainen tekee tietysti mielensä mukaan, mutta jos noita ohjeellisia huoltotaulukoita uskoisi orjallisesti, niin mm. kardaanien ristinivelet ja tukivarsien puslat mahtaisi loppua ennen aikojaan, niihinhän joutuu tuuppaamaan vassua tämän tästä.
outiin olen vaihtanut öljyt nyt 80tunnissa kolme,turhaa.
ei ole
Teoriaa. Ruiskuun voi kertyä ajan kanssa "jotain epämääräistä kökköä", mikä aiheuttaa vuotoa ruiskuun. Eli kun starttinappia painaa, pumppu nostaa polttoaineen paineen..ja jos ruisku kusee, niin bensa valuu imukanavaan-->palotilaan-->kampikammioon. Talvella moottorin kampikammion lämmöt eivät nouse tarpeeksi, haihduttaakseen bensat veks. Autojen bensaruiskujen ongelma(vuotaminen) jo vuodelta miekka ja kirves. Ja edelleenkään, en tankkaa bensaa vehkeeseen, juuri tankkerin käytyä platalla..
Vaihdoin 2010 400 outtiin 2012 mallin vilkku/valo/startti rasian (takuu), mukana tuli adapterikaapeli mutta eipä vaan vilkut/hätävilkut suostu toimimaan ei kaapelin tai ilman kaapelia suoraan kytkettynä.
Kytkennät on oikein... miten se nyt sattuis rele hajoamaan samaan hetkeen...?
Mortti kirjoitti:Vaihdoin tuohon -10 mallin 500 xt outtiin valokatkaisijan. Samanlaista kun alkuperäinen ei enää saatavilla kun on ollut niin paljon kuulemma ongelmaa.
Uudessa katkaisijapaketissa tuli johtosarja jossa oli yksi relekin. Asennusohjeen mukaan tein ja piuhat kiinni. Kun virrat laittaa päälle niin hätävilkut alkavat vilkkua kokoajan eikä sammu ja nelivedon merkkivalo ei vaihdu vaikka katkaisijaa kääntää. Pitääkö tuo käyttää vielä liikkeessä piuhan nokassa vai onko muuta konstia ?
Mulla sama homma omassa mönkijässä. Tuossa kommenttia.
Loppuen lopuksi jätin sen johtosarjan releinen vex. Toimii muuten ok. mutta kun laittaa hätävilkut päälle ja ottaa pois niin jää päälle. Kerran vielä kun naksuttaa katkaisijaa edestakaisin niin sammuu.
Ei ole insinöörillä menny kaikki muutoksen suunnittelussa putkeen visiin
Ok, viimeisenä tietty katsoin sulakkeen ja se oli kärvähtänyt (syy??). Nyt toimii vilkut mutta hätävilkut ei...
Kolmantena vuonnako se eka katsastus oli? Pitää hoidattaa keväällä kuntoon takuuhuollossa kun vaan nelivilkku ("hätä") probleema.
MattiSi kirjoitti:Yksinkertaane kysymys, minkä värine on pitkien piuha -07 650 outis Tarttis saara heräte lisäriille, tosin tulevat kyllä napinkin taakse.
Tänään heitti moottirin vikavalon kaksi kertaa, molemilla kerroilla lähti pois kun sammutti ja antoi valojen sammua näytöstä ja laittoi uudestaan käytiin.
100h huollossa laite kävi justiinsa, putsaavatkohan variaattorin silloin? Meinaan nyt on alkanut voimistua semmoin metallinen kahina matalilla kierroksilla kun variaattori hädin tuskin pyörii. Kovemmassa ajossa ääntä ei kuulu. Pitäisikö huolestua?
Rasvaakohan ne nuo nipat huollossa vai pitääkö sekin tehdä itse kalliin määräaikaishuollon lisäksi?
Edit: takuu ois voimassa syksyyn asti, pitäisköhän raijjata kylmän viileesti huollon harmiksi ...
Team MönkijäVarikko - 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400 http://www.youtube.com/jabe84
Vikakoodit voi tarkistaa itse: käännä virta-avaimesta virrat päälle, asentoon valot päällä, painele mittariston valintanäppäimestä näkyviin ENGINE HOUR ( ei trippi), paina ja pidä pohjassa mittariston valintanäppäintä ja NOPEASTI valitset edestakaisin valokytkimestä pitkät-lyhyet 3 kertaa. Näin pitäisi tulla mittariston alalaitaan vikakoodit p+jotain numeroita tai jos ei vikakoodeja niin teksti, no active fault code, näin toimii ainakin itsellä, kone 400 outti 2010. Itsellä oli virtalukko risa, josta syystä vilkutteli tuota moottorivika valoa ja vikakoodi olikohan se P1654.....Jos löydät vikakoodeja niin laita tänne näkyviin niin katotaan löytyykö listalta. Tietysti jos takuu voimassa niin ei muutaku pajalle takaisin ja tutkikoon siellä tarkemmin.