Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
tepa
6WD
Viestit: 845
Liittynyt: 09 Kesä 2004 00:20
Mönkijä:: xtp 1000r 2016

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tepa »

poke kirjoitti:Met oomma Koheltajan kanssa senverta vanhoja partoja, jotta ölpät vaihtuu koneeseen ja laatikkoon 50h välein, jopa suodatin vaihtuu meikäläisen koneeseen samoin. Tämä varsinkin halppis-öljyillä.

Jokainen tekee tietysti mielensä mukaan, mutta jos noita ohjeellisia huoltotaulukoita uskoisi orjallisesti, niin mm. kardaanien ristinivelet ja tukivarsien puslat mahtaisi loppua ennen aikojaan, niihinhän joutuu tuuppaamaan vassua tämän tästä.
outiin olen vaihtanut öljyt nyt 80tunnissa kolme,turhaa.
ei ole :mrgreen:
pano se on huonokin
Canam65
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 30 Tammi 2012 21:28

canam vikoja

Viesti Kirjoittaja Canam65 »

Moikka osasko joku kertoo miks öjyn sekaan on pääsyt pensaa ???? :oops:
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: canam vikoja

Viesti Kirjoittaja poke »

Canam65 kirjoitti:Moikka osasko joku kertoo miks öjyn sekaan on pääsyt pensaa ???? :oops:
Lyhyttä ajoa "ryyppy" päällä, oisko se siinä. Vähän pidempi rupeama väliin, niin haihtuu pois enimmät.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
Mce
6WD
Viestit: 441
Liittynyt: 21 Syys 2006 11:16
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mce »

Teoriaa. Ruiskuun voi kertyä ajan kanssa "jotain epämääräistä kökköä", mikä aiheuttaa vuotoa ruiskuun. Eli kun starttinappia painaa, pumppu nostaa polttoaineen paineen..ja jos ruisku kusee, niin bensa valuu imukanavaan-->palotilaan-->kampikammioon. Talvella moottorin kampikammion lämmöt eivät nouse tarpeeksi, haihduttaakseen bensat veks. Autojen bensaruiskujen ongelma(vuotaminen) jo vuodelta miekka ja kirves. Ja edelleenkään, en tankkaa bensaa vehkeeseen, juuri tankkerin käytyä platalla..
Se ei ole vain kone.
-Jeremy Clarkson-

la vida es un fuego.
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Vaihdoin 2010 400 outtiin 2012 mallin vilkku/valo/startti rasian (takuu), mukana tuli adapterikaapeli mutta eipä vaan vilkut/hätävilkut suostu toimimaan ei kaapelin tai ilman kaapelia suoraan kytkettynä.
Kytkennät on oikein... miten se nyt sattuis rele hajoamaan samaan hetkeen...? :?
Mortti
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 30 Kesä 2009 00:09
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 XT -10
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mortti »

Mortti kirjoitti:Vaihdoin tuohon -10 mallin 500 xt outtiin valokatkaisijan. Samanlaista kun alkuperäinen ei enää saatavilla kun on ollut niin paljon kuulemma ongelmaa.
Uudessa katkaisijapaketissa tuli johtosarja jossa oli yksi relekin. Asennusohjeen mukaan tein ja piuhat kiinni. Kun virrat laittaa päälle niin hätävilkut alkavat vilkkua kokoajan eikä sammu ja nelivedon merkkivalo ei vaihdu vaikka katkaisijaa kääntää. Pitääkö tuo käyttää vielä liikkeessä piuhan nokassa vai onko muuta konstia ?

Mulla sama homma omassa mönkijässä. Tuossa kommenttia.

Loppuen lopuksi jätin sen johtosarjan releinen vex. Toimii muuten ok. mutta kun laittaa hätävilkut päälle ja ottaa pois niin jää päälle. Kerran vielä kun naksuttaa katkaisijaa edestakaisin niin sammuu.

Ei ole insinöörillä menny kaikki muutoksen suunnittelussa putkeen visiin :roll:
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Ok, viimeisenä tietty katsoin sulakkeen ja se oli kärvähtänyt (syy??). Nyt toimii vilkut mutta hätävilkut ei...
Kolmantena vuonnako se eka katsastus oli? Pitää hoidattaa keväällä kuntoon takuuhuollossa kun vaan nelivilkku ("hätä") probleema.
rixi
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 10 Huhti 2005 10:57
Mönkijä:: can-am
Paikkakunta: Loviisa: Can-am outlander 650 efi vm.2010

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja rixi »

Onkos -10 outlanderissa vilkkurele erikseen jossain muualla kun edessä olevassa boxissa??? Vilkut hukassa... :doubt:
Kyl se pitis vetää joka nurkasta...No nyt vetää.. can-am vm2010

Uudenmaan Mönkijät ry
Manu 67
6WD
Viestit: 317
Liittynyt: 17 Maalis 2007 18:35
Mönkijä:: Ei ole
Paikkakunta: Kotka

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Manu 67 »

rixi kirjoitti:Onkos -10 outlanderissa vilkkurele erikseen jossain muualla kun edessä olevassa boxissa??? Vilkut hukassa... :doubt:
Eiköhän se oo erillinen rele mittari kotelon alla niinko vanhemmissa.
http://www.kyminkompijat.fi
http://www.mckone.fi

Ex:Polaris 330ATP, Outti 800, Rene 800X,Outti 650 XMR
laika
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 22 Loka 2010 21:50
Mönkijä:: can am 500 xt
Paikkakunta: kurikka

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja laika »

Ajovalot ei sitten pala..500 xt..menneepi huoltoon..kerronpa sitten miten kävi..onks jollain kokemuksia? 8)
Avatar
MattiSi
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 25 Loka 2010 13:54
Mönkijä:: -

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja MattiSi »

Yksinkertaane kysymys, minkä värine on pitkien piuha -07 650 outis :?: Tarttis saara heräte lisäriille, tosin tulevat kyllä napinkin taakse.
Avatar
MattiSi
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 25 Loka 2010 13:54
Mönkijä:: -

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja MattiSi »

MattiSi kirjoitti:Yksinkertaane kysymys, minkä värine on pitkien piuha -07 650 outis :?: Tarttis saara heräte lisäriille, tosin tulevat kyllä napinkin taakse.
Itse itseäni ohjeistaen, sininen.
donjohnsson
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 16 Syys 2005 18:03

Re: canam vikoja

Viesti Kirjoittaja donjohnsson »

poke kirjoitti:
Canam65 kirjoitti:Moikka osasko joku kertoo miks öjyn sekaan on pääsyt pensaa ???? :oops:
Lyhyttä ajoa "ryyppy" päällä, oisko se siinä. Vähän pidempi rupeama väliin, niin haihtuu pois enimmät.
Joo tässä varmaan syy ja ratkasu
Avatar
soulost
6WD
Viestit: 416
Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja soulost »

Djahas, 400 outti ja pieniä ongelmia (2010).

Tänään heitti moottirin vikavalon kaksi kertaa, molemilla kerroilla lähti pois kun sammutti ja antoi valojen sammua näytöstä ja laittoi uudestaan käytiin.

100h huollossa laite kävi justiinsa, putsaavatkohan variaattorin silloin? Meinaan nyt on alkanut voimistua semmoin metallinen kahina matalilla kierroksilla kun variaattori hädin tuskin pyörii. Kovemmassa ajossa ääntä ei kuulu. Pitäisikö huolestua?

Rasvaakohan ne nuo nipat huollossa vai pitääkö sekin tehdä itse kalliin määräaikaishuollon lisäksi?

Edit: takuu ois voimassa syksyyn asti, pitäisköhän raijjata kylmän viileesti huollon harmiksi ...
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400

http://www.youtube.com/jabe84

Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Vikakoodit voi tarkistaa itse: käännä virta-avaimesta virrat päälle, asentoon valot päällä, painele mittariston valintanäppäimestä näkyviin ENGINE HOUR ( ei trippi), paina ja pidä pohjassa mittariston valintanäppäintä ja NOPEASTI valitset edestakaisin valokytkimestä pitkät-lyhyet 3 kertaa. Näin pitäisi tulla mittariston alalaitaan vikakoodit p+jotain numeroita tai jos ei vikakoodeja niin teksti, no active fault code, näin toimii ainakin itsellä, kone 400 outti 2010. Itsellä oli virtalukko risa, josta syystä vilkutteli tuota moottorivika valoa ja vikakoodi olikohan se P1654.....Jos löydät vikakoodeja niin laita tänne näkyviin niin katotaan löytyykö listalta. Tietysti jos takuu voimassa niin ei muutaku pajalle takaisin ja tutkikoon siellä tarkemmin.
Vastaa Viestiin