Can-Am kuljettajia taas yksi lisää!

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Speedy2009
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 17 Loka 2010 20:19
Mönkijä:: Honda TRX 420 FPM

Re: Can-Am kuljettajia taas yksi lisää!

Viesti Kirjoittaja Speedy2009 »

Tänään tallissa juuri rekisteröity uusi tieliikenne Can-Am Renegade 800r xxc. 2010 vuoden malli 2011 rekisterillä.

R Ä Y H E Ä P E L I !!!!!!!!

vai mitä?
Honda rules
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: Can-Am kuljettajia taas yksi lisää!

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Elämä on laiffii eli eilen tuli 400 Can-Am Xt Max 2010 haettua ja elämä on yhtä hymyä!! Hyvää Juhannusta! T. Kane
Avatar
japit
Tracks
Viestit: 1167
Liittynyt: 08 Tammi 2010 23:01
Mönkijä:: BIG MAMA : Ex: Raakkel Liekki
Paikkakunta: Vantaa ja Nastolan seutu

Re: Can-Am kuljettajia taas yksi lisää!

Viesti Kirjoittaja japit »

kane67 kirjoitti:Elämä on laiffii eli eilen tuli 400 Can-Am Xt Max 2010 haettua ja elämä on yhtä hymyä!! Hyvää Juhannusta! T. Kane
Hienoo!!.. että can-am ja vielä max...... sitä sitten hommattiin..... mä arvasin se.... nostan hattua !
t Japit 8)

ps. onko nimi "my baby vai my wife " :)
" Kansa joka ei tunne menneisyyttään, ei tunne myöskään nykyisyyttään! " Kenr. Adolf Ehrnrooth
Uudenmaan Mönkijät Ry
Yhdistys ilman jäsenmaksua.
Avatar
setu
Tracks
Viestit: 1656
Liittynyt: 12 Loka 2008 20:38
Mönkijä:: Can Am Spyder 1300 F3 SE6
Paikkakunta: Stadi

Re: Can-Am kuljettajia taas yksi lisää!

Viesti Kirjoittaja setu »

japit kirjoitti:
kane67 kirjoitti:Elämä on laiffii eli eilen tuli 400 Can-Am Xt Max 2010 haettua ja elämä on yhtä hymyä!! Hyvää Juhannusta! T. Kane
Hienoo!!.. että can-am ja vielä max...... sitä sitten hommattiin..... mä arvasin se.... nostan hattua !
t Japit 8)

ps. onko nimi "my baby vai my wife " :)

Hienoo Kane67

Vastahan sä hommasit tegun (mistäs hommasit kanasen) =>ja minnes hukkasit tegun? oot muuten ainakin kymmenes mönkkäristi (minkä mä tunnen) joka siirtyy tegun kautta canaan....onneksi olkoon canalla pärjää missä vaan varsinkin tiellä =D>
kimmop
6WD
Viestit: 339
Liittynyt: 08 Touko 2007 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Re: Can-Am kuljettajia taas yksi lisää!

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Tegu sai hyvän kodin entisen cana miehen tallista :wink: Näin se elämä menee ensin: tegu 250 - cana maxi 400- cana maxi 800r- cana maxi 650- ja nyt takaisin lähtö ruutuun eli tegu 250. Kyllä ensi kesänä palataan takaisin cana laumaan kun saa talon tehtyä ja toivon mukaan sitten löytyy enemmän aikaa ja rahaa..
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: Can-Am kuljettajia taas yksi lisää!

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Tää löyty Vesannon suunnalta vanhemmalta herrasmieheltä. Reilu 1400km ajettu tiellä, ei yhtään maastossa. Nopeudenrajoitinkin oli vielä paikoillaan (nyt poistettu). Maxxis katukumit aluanteilla tulee myyntiin ja kova takalaukku. Niitä en tarvi. Kurinpalautin jo paikoillaan. Maastossa ollaan ajeltu, syviä puroja ylitetty... kulkee ku unelma!! Ensiviikko ajellaan täällä Iissä ja sitten kotiappäin Vantaalle.
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: Can-Am kuljettajia taas yksi lisää!

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Kyl se"my baby"...
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: Can-Am kuljettajia taas yksi lisää!

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

Joko oot Kane testannu paljonko kulkee cana meneekö enempi kun tegu.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: Can-Am kuljettajia taas yksi lisää!

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Juu, tottakai... mittarin mukaan vajaa sata ja todellinen reilu 90kmh vakiorenkailla. +80kmh (todellista) voi ajaa ettei olla punarajalla ja kone kiertää nätisti. Mönkkärilehtihän testasi pätkä outlanderin huipuiksi 92 kmh. Tuo koneen käytös vaan on niin erilainen että menee niin nätisti. Tosin ainoa vrt 250 Tegu. Tiellä tegu oli big horneilla erirttäin hyvä ja vakaa ajettava, siinä ei ollut yhtään sanottavaa. Cana taas menee tiellä ja maastossa mahtavasti vrt se kokemus jota mulla vasta on. Mulle siis napakymppi kapistus.
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: Can-Am kuljettajia taas yksi lisää!

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

Vähän vielä OT mut mitä on kierroksia kane sun canassa kun nopeus on se 90km/h,oon saanu ton oman tegun menee sillai kivasti mut kierrokset on siellä ylhäällä,liian isoja kumeja ei kannata laittaa koska sitten puuttuu potku.
Eli voit varmaan rivien välistä lukea et mieli tekis vaihtaa canaan mut koosta en vielä tiedä.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Samo
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 26 Kesä 2011 19:43
Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 EFI -11
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am kuljettajia taas yksi lisää!

Viesti Kirjoittaja Samo »

Täällä olisi yksi Cana kuljettaja lisää!!!

Can-Am Outlander 400 EFI on ollut jo kuukauden päivät käytössä ja suhteellisen hyviä kokemuksia tähän mennessä. Varsin mukavan tuntoinen laite ja voimat riittää varsin mukavasti vetotehtäviin :)

Varusteina löytyy koko pohjan kattava pohjapanssari, Warnin 2500:n vinssi ja rengastuksena toimii kohtuu järeät 26'' Deestone SwampWitch mutarenkaat Broncon aluvanteilla :D

Cana kulkee metässä vaivattomasti ja pirteästi. Moottorista löytyy ruutia vaikka kyseessä on vain nelisatanen. Alusta toimii hyvin kovemmassakin vauhdissa.

Viscosta on jo jonkinmoisia kokemuksia niin metsästä kuin soramontultakin. Metässä visco ei pahemmin tarraa kiinni, mutta soramontulla kiipeillessä muutamaan otteeseen laite jäi kolmella suttaamaan jolloin viscon tarrattua meno jatkui ja tuntumat oli sitä luokkaa et tällähän pääsee mistä vaan 8)

Ainoana ihmetyksen aiheena on ollut sellainen vika/ominaisuus että kun normaalisti ajelee ja päästää laitteen moottorijarrulle ja sen jälkeen yrittää taas lähteä kiihyttämään, niin välillä kone ei ota kierroksia ja sammuu.(Välillä on ilmennyt myös pientä pätkimistä kiihdytettäessä) Tätä sattuu varsin harvoin, mutta on se vähän ihmeellistä että kone sammuu ja sen jälkeen käynnistää uudelleen, niin ei minkäänlaisia ongelmia. Pari kertaa kun näin on käynyt niin Moottorinvikavalo on palanut ja mittaristossa lukenut ''Vikatila'', mutta kun on käyttänyt virrat pois ja kokeilee sen jälkeen uudelleen käyntiin niin ei minkäälaisia merkkejä mistään viasta.
Mistäköhän tämä voisi johtua??? Ei kyl hirveenä haittaa, mut on se kyl ikävää ku laite hyytyilee kesken ajon.

Mutta kokonaisuutena varsin onnistuneen tuntoinen laite =D>

Hyytyilemiseen löyty ratkaisu, kun koko laitteesta katosi sähköt kokonaan. Akun miinus-kaapelia ei ollu laitettu kunnolla kiinni ja se aiheutti pientä pätkimistä mönkijän toiminnassa. Onneksi ei ollu sen kummempi vika :D
Can-Am Outlander 400 EFI
kimmop
6WD
Viestit: 339
Liittynyt: 08 Touko 2007 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Re: Can-Am kuljettajia taas yksi lisää!

Viesti Kirjoittaja kimmop »

No niin nyt ollaan taas takaisin cana laumassa, talliin tuli 2010 outlanderi max 800 ltd :D
Avatar
JSSM
6WD
Viestit: 298
Liittynyt: 21 Elo 2011 19:56
Mönkijä:: Can-Am 1000 T3 -17

Takaisin Can-Am leiriin..

Viesti Kirjoittaja JSSM »

Laitanpa tähän ajan kuluksi yhden tarinan mönkijän vaihdosta.

Eipä ollut polaris Xp 550:stä syrjäyttämään can-amia omalla kohdalla.. tuli nimittäin tuossa viikonvaihteessa vaihdettua se can-am 650 xt:hen. Tuttu ja turvallinen merkki, sillä ennen Polarista oli can-am 400 outlander. Can-amista jäi jo silloin paljon positiivista ja polariksen vaihdon jälkeen teki mielessä koko ajan vertailuja can-amiin. Syyt miksi vaihdoin merkkiä tuolloin oli mielenkiinto polariksen nelivetoa ja ajo-ominaisuuksia kohtaan. Osasyy oli myös se, että tarvitsin ohjaustehostinmönkjää ja sellainen löytyi sopivasti pikkuisen käytettynä. Ostohetkellä oli vähän ajatus, että otetaanpa kokeiltavaksi ja jos ei ole hyvä niin vaihdetaan pois. Jo silloin tiesin, että jos vielä vaihdan se on can-am ja joku v2- moottorilla.

No, nyt on sitten "testit" tehty pollella ja enää ei tarvitse haikailla sen merkin perään, kun on saanut rypeä sillä kesällä ja talvella ja ajella erilaisissa ajo-olosuhteissa. Jo ensihetkestä lähtien harmitti laitteen tehottomuus. Kun sitä vertasi vastaavankokoiseen 500 xt canaan, niin teho-ero oli todella merkittävä, vaikka jotku väittävät jopa pollessa olevan 42hv (ilmoitetaan 40hv). Kesäkelillä neliveto oli erinomainen hitaissa ja pahoissa paikoissa kuten esim. ojien ylityksissä. Siinä polaris on edelleen ykkönen. Mutta oikein pehmeällä suolla tuntui koko ajan, että perä putoaa.. piti koko ajan ajaa hiipimällä kun can-am jätätti koko ajan. Polle tuli toki hyvin perässä. Talvella taas polariksen neliveto on omasta mielestä aivan surkea ajettava, kun lumisella ja jäisellä tiellä perä luiruaa koko ajan. Kaasua kun painoi niin seuraksena oli perän luisu. Can-amilla kun painoi kaasua, laite lähti kiihtymään kuten pitikin. On kyllä hirveä ero canan hyväksi! Viimeinen pisara oli se, kun lähdettiin aukomaan reittiä umpihankeen.. kyllä oli työlästä hommaa. Takaset jauhoi niin, että eteenpäin meneminen on tosi vaikeaa (nopeusero akseleiden välillä). Taas verrattiin can-am 500 xt:tä, joka oli mukana reissussa vakiorenkailla ja polariksessa vielä ITP XTR renkaat. Ei ollut suurta eroa Can-amiin, välillä tuntui jopa, että can-am menee paremmin. Can-amin meno tuntui varsinkin valmiilla reitillä paljon paremmalta. Eipä tarvinnut paljon arvailla kumpi olisi ollut parempi menijä, jos molemmissa olisi ollut ITP XTR alla. Pollessa tuntui tehotkin loppuvan noilla renkailla alkuunsa. Reissun loppu olikin sitten aika onneton pollella.. vielä yksi yritys aukaista reittiä ja siihen upposi. Märkä räme alla ja siihen istui. Ei muuta kuin vinssillä irti ja kotiin. Talven ajot oli siinä, jos olisi ollut polleen tyytyminen. Ja siihen mihin polle istui, reitin aukaisua jatkoi honda rincon, jossa oli duro buffalot alla. Polariksessa 100% neliveto ja parempi maavara kuin hondassa ja renkaat vähintäänkin yhtä pitävät..

Kun muistelin edellistalven ajoja can-am 400:lla, jossa oli ams swamp foxit, meno oli juuri päinvastaista kuin xp550:llä. Siinä vaan oli huono lukko, ei ohjaustehostinta ja syvässä lumessa meinasi tehotkin loppua. Eipä siinä sitten ollut niiden kokemuksien valossa vaikeuksia miettiä, minkä laitteen vaihtaa. Nyt on sitten tehoja riittävästi. Aivan mahtava fiilis ajella kun pikkuisen peukaloa liikauttaa, niin kyllä tapahtuu. 650 xt:ssä on alla vielä vakiorenkaat, mutta jo nyt ensireissun jälkeen on annettu myrskyvaroitus laitteen etenemiskyvystä, ainakin lumella! Ei voisi mitenkään uskoa, että siihen mihin can-am 500 xt (vakiorengastuksella) ja honda rincon duro buffaloilla istui, siitä jatkettiin 650:llä. Eniten hämmästyttää 500 xt:n ja 650 xt:t ero etenemiskyvyssä. Ilmeisesti tehoero ja rekaiden kokoero vaikuttaa niinkin paljon.
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Jonttu
6WD
Viestit: 365
Liittynyt: 01 Marras 2008 11:06
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Can-Am kuljettajia taas yksi lisää!

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Kokemusta 500max ja 650 max kanasista yhteensä lähemmäs 10 000km. Eron tohon etenemiseen tekee juuri tuo tehoero, isommat renkaat ja merkittävin saattaa olla nopeampi visco.. Mielestäni viscon nopeus on nyt riittävän kiitettävällä tasolla, enkä ainakaan itse kaipaa nopeampaa. 500:seni oli -08 mallia ja silloin täytyi viscolla etenemistä aluksi vähän opetella.
Onnittelu loistavan kamppeen hankinnasta =D>
Pietu71
Tracks
Viestit: 1062
Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Can-Am kuljettajia taas yksi lisää!

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

1 lisää,tuli ostettua 400 outti max -07.kauhea mietintä oli uuden kinkin tai tämmösen välillä,nyt ainakin tuntuu että valinta oli oikea,kulkee sairaan hienosti.verrokkina tosin 3 vuotta sitten omistama 300 takaveto linhai.huomenna jäälle vähän kokeileen menohaluja =D> .
Vastaa Viestiin