Can-Am DS450

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja kastemato »

Pärrä kirjoitti:Vakio pinkkiä johtoa lukuunottamatta. Olisko näin talvella seokset hieman poskellaan. Laiton puoli jäähdytintä umpeen jotta kävisi lämpimämpänä. Ei vaikutusta.
Ei pitäs kelien vaikuttaa kun siinä on 2 eri lämpötila-anturia mitkä rikastaa seosta. Itellä ei oo ollu tollasta, motoworks g2 putkisto, kn filsu&kiihdytysrengas ja powercommander 5.
Avatar
Pärrä
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 07 Maalis 2010 09:11
Mönkijä:: Can Am DS450 -11 EX.Dinli 901
Paikkakunta: Vaasa

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja Pärrä »

Kaasuläpän asennontunnistin on tietysti yks, mutta noin uusi laite ja vähänajettu.
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja kastemato »

Jos lontoo taipuu niin etippä täältä http://www.ds450hq.com/forums/

Siis nykiikö se? Vai mitä tekee? Ei siis pauku putkessakaan?
Avatar
Pärrä
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 07 Maalis 2010 09:11
Mönkijä:: Can Am DS450 -11 EX.Dinli 901
Paikkakunta: Vaasa

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja Pärrä »

kastemato kirjoitti:Jos lontoo taipuu niin etippä täältä http://www.ds450hq.com/forums/

Siis nykiikö se? Vai mitä tekee? Ei siis pauku putkessakaan?
Niin nykii, aivan kuin jättäis sytyttämästä välillä työtahdin. Muttei pauku tai pätki imu- tai pakopuolella.
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja kastemato »

Pärrä kirjoitti:
kastemato kirjoitti: Niin nykii, aivan kuin jättäis sytyttämästä välillä työtahdin. Muttei pauku tai pätki imu- tai pakopuolella.
Tarkista että molemmat tulpat saa kipinää. Onko bensapumpun rele vaihdettu? Nehän noissa on paskoja, tai siis koko se rivi on huonoja
Tuolla oli juttua samaisesta pätkimisestä -> http://www.ds450hq.com/forums/engine-ef ... g-out.html
Avatar
Pärrä
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 07 Maalis 2010 09:11
Mönkijä:: Can Am DS450 -11 EX.Dinli 901
Paikkakunta: Vaasa

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja Pärrä »

En usko reileisiin. Koska toimii muilla kierrosaluella. Lähtee hyvin käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä. Täys kaasulla kiertää, eikä ole käyntikatkoksia. Vaihdoin tulpat. Parani mutta nykiminen ei poistunut kokonaan. Alkaa kallistumaan laihaan seokseen meikäläisen päätelmät. Pitää laittaa lamdan paikka käyrään, niin näkee. Luulis nyt että ruiskussa olis varaa talvikeleillekkin ilman säätämistä. Tulossa Fmf täysputki, niin en aikonut vakioputkeen lamdaa laittaa. Mutta ikävä tilanne mennä penkittään jos on jokin käyntihäiriö ja menee reissu sen takia pieleen.
Avatar
Pärrä
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 07 Maalis 2010 09:11
Mönkijä:: Can Am DS450 -11 EX.Dinli 901
Paikkakunta: Vaasa

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja Pärrä »

Nyt sitten löytyi ongelman aiheuttaja. http://www.ds450hq.com/forums/ lueskelin tuolta ja siellä puhuttiin pinkinstä johdosta, jonka kaikki tuntuu katkasevan. Mutta siellä oli hyvä kirjoitus. Joka meni lyhyesti näin. Johto poikki lisää polttoainetta ja putken toimittajan suositus katkastaanko johto vai ei. Laitoin lamda anturille paikan ,alkukäyrään. Laite muuten vakio, mutta pinkki johto katkaistu. Alle 6000rpm tasakaasulla ja täyskaasulla hieman rikkaalla. Mutta sitten 6300rpm oli kaikkein pahin kohta tasakaasulla. Kävi tosi rikkaalla. Poistin ilmansuodatin kotelon kannen ja sukan ilmamsuodattimen päältä pois. Ei vaikutusta.
Kytkin pinkinjohdon takaisin, ilmansuodatin kotelon kansi pois ja slip on vaimennin paikoilleen. Seos tasakaasulla oli enään hieman rikkaan puolella läpi kierrosalueen. 6300rpm oli rikkaalla, että pitäisi säätää. Täyskaasulla läpi kierroalueen oltiin juuri tehon kannalta optimi seoksella. Mutta nyt pystyi ajamaan 5 vaihteella mittarinopeutta 90km/h, eikä moottori alkanut nykimään. Muutenkin tuli paljon paremmin vetävä katuajossa.
Eili vaatii aika paljon viritystä sille pinkin johdpn katkaisemiselle, että sitä moottoriohjausmappia kannattaa käyttää. Käy liian rikkaalla.
ts80
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 15 Joulu 2009 22:33
Mönkijä:: Can am ds 450 x TL

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja ts80 »

Pärrä kirjoitti:Nyt sitten löytyi ongelman aiheuttaja. http://www.ds450hq.com/forums/ lueskelin tuolta ja siellä puhuttiin pinkinstä johdosta, jonka kaikki tuntuu katkasevan. Mutta siellä oli hyvä kirjoitus. Joka meni lyhyesti näin. Johto poikki lisää polttoainetta ja putken toimittajan suositus katkastaanko johto vai ei. Laitoin lamda anturille paikan ,alkukäyrään. Laite muuten vakio, mutta pinkki johto katkaistu. Alle 6000rpm tasakaasulla ja täyskaasulla hieman rikkaalla. Mutta sitten 6300rpm oli kaikkein pahin kohta tasakaasulla. Kävi tosi rikkaalla. Poistin ilmansuodatin kotelon kannen ja sukan ilmamsuodattimen päältä pois. Ei vaikutusta.
Kytkin pinkinjohdon takaisin, ilmansuodatin kotelon kansi pois ja slip on vaimennin paikoilleen. Seos tasakaasulla oli enään hieman rikkaan puolella läpi kierrosalueen. 6300rpm oli rikkaalla, että pitäisi säätää. Täyskaasulla läpi kierroalueen oltiin juuri tehon kannalta optimi seoksella. Mutta nyt pystyi ajamaan 5 vaihteella mittarinopeutta 90km/h, eikä moottori alkanut nykimään. Muutenkin tuli paljon paremmin vetävä katuajossa.
Eili vaatii aika paljon viritystä sille pinkin johdpn katkaisemiselle, että sitä moottoriohjausmappia kannattaa käyttää. Käy liian rikkaalla.

Moro. Mulla pätkiminen on säännölisen epäsäännölistä :) Itse oon hommannu ne NGK racing tulpan johdot, en oo vaan saanu vieläkään niitä paikalleen, ensi viikolla ehkä, samalla laitan Iridium tulpat. Kannattaa muuten tunkea jotain paksua spray rasvaa tulpan hattujen sisään, mulla meni molemmat orkkis tulpan hatut rikki ku ei ollu rasvaa.. Niin ja itse olen käyttänyt pelkästään Vpoweria.. Niin kannattaa ostaa ne NGK racing tulpan johdot, Originaali tulpan hatut maksaa 20 euroa kappale ja tuo NGK satsi jotain 50 euroa posteineenn BSC performancelta..
ts80
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 15 Joulu 2009 22:33
Mönkijä:: Can am ds 450 x TL

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja ts80 »

https://picasaweb.google.com/1110268485 ... directlink
Tossa muutama uus kuva.. Tuli tehtyä kesällä vähän puu töitä :) tosta yhestä kuvasta näkee kuinka leveä ja matala suzuki LTR on.. Se oli kyllä kiva laite ajaa sora teillä...
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja kastemato »

Pärrä kirjoitti:Nyt sitten löytyi ongelman aiheuttaja. http://www.ds450hq.com/forums/ lueskelin tuolta ja siellä puhuttiin pinkinstä johdosta, jonka kaikki tuntuu katkasevan. Mutta siellä oli hyvä kirjoitus. Joka meni lyhyesti näin. Johto poikki lisää polttoainetta ja putken toimittajan suositus katkastaanko johto vai ei. Laitoin lamda anturille paikan ,alkukäyrään. Laite muuten vakio, mutta pinkki johto katkaistu. Alle 6000rpm tasakaasulla ja täyskaasulla hieman rikkaalla. Mutta sitten 6300rpm oli kaikkein pahin kohta tasakaasulla. Kävi tosi rikkaalla. Poistin ilmansuodatin kotelon kannen ja sukan ilmamsuodattimen päältä pois. Ei vaikutusta.
Kytkin pinkinjohdon takaisin, ilmansuodatin kotelon kansi pois ja slip on vaimennin paikoilleen. Seos tasakaasulla oli enään hieman rikkaan puolella läpi kierrosalueen. 6300rpm oli rikkaalla, että pitäisi säätää. Täyskaasulla läpi kierroalueen oltiin juuri tehon kannalta optimi seoksella. Mutta nyt pystyi ajamaan 5 vaihteella mittarinopeutta 90km/h, eikä moottori alkanut nykimään. Muutenkin tuli paljon paremmin vetävä katuajossa.
Eili vaatii aika paljon viritystä sille pinkin johdpn katkaisemiselle, että sitä moottoriohjausmappia kannattaa käyttää. Käy liian rikkaalla.
Missä sä ne seokset katoit? Pääsitkö rullille vai miten? Ja 12.5 oli afr nyt lopuksiko?
Avatar
Pärrä
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 07 Maalis 2010 09:11
Mönkijä:: Can Am DS450 -11 EX.Dinli 901
Paikkakunta: Vaasa

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja Pärrä »

Laitoin FMI 1.4 lamdamittarin alkukäyrään kiinni ja ja kunnon piikkikumet alle ettei sudi. Sit ajeleen tuonne pitkille suorille. Oli tasamaata, alamäkee ja ylämäkee missä vedin 4 ja 5 vaihteella eri kaasun asennoilla ja kierroksilla. Se ongelma 6000-7000rpm josta kyselin oli auttamattomasti rikkaalla tasakaasulla Tuli parempi kun kytki takaisin pinkin johdon. Mutta vielläkin rikkaalla joka kaasunasennolla ja kierrosluvulla. Mutta nyt pystyy ajamaan isolla vaihteella 4000 rpm. Moottorin luonne parani huomattavasti. Pinkki kun oli poikki piti olla 5000rpm paikeilla että kävi hyvin.

Tuntuu että on ihan turha katkaista vakiomoottoriseen sitä johtoa. Nyt tarkoitan ettei itse koneelle ole tehty esim. kantta, vaihdettu nokka-akkseleita tms. Käy tulppien päälle ja kone karstottuu että on koko ajan liian rikkaalla. Eikä ne tehotkaan ole kaikki pelissä silloin. Siihen ei auta mitkään tulpanjohdot tai kalliimat tulpat. Tuntuu että kun porukka vaihtaa pakoputken ja katkaisee pinkin johdon, niin se olis viimesen päälle säädöissä ja on mainintoja että " kyllä lähtee". Lähtee ainakin ääntä ja kulutus on mitä on. paras on ollut 11l/95 km bensa loppu. Itselläkin edellinen omistaja oli tehnyt tämän "virityksen". Tässä meikäläisen laitteessa tosiaan se pinkin katkaisu vaan huononsi tehoja kun käy tosi rikkaalla ja tasakaasulla moottorin luonne on huono.

Olen menossa Letecille penkkiin 1.5 viikon päästä, jahka se Fmf putki saapuu. Siellä kerrottiin että pitää olla pinkki johto kytketty, muuten ei pääse Powercommanderilla säätämään kunnolla kaikkia alueita.
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja kastemato »

Pärrä kirjoitti:Laitoin FMI 1.4 lamdamittarin alkukäyrään kiinni ja ja kunnon piikkikumet alle ettei sudi. Sit ajeleen tuonne pitkille suorille. Oli tasamaata, alamäkee ja ylämäkee missä vedin 4 ja 5 vaihteella eri kaasun asennoilla ja kierroksilla. Se ongelma 6000-7000rpm josta kyselin oli auttamattomasti rikkaalla tasakaasulla Tuli parempi kun kytki takaisin pinkin johdon. Mutta vielläkin rikkaalla joka kaasunasennolla ja kierrosluvulla. Mutta nyt pystyy ajamaan isolla vaihteella 4000 rpm. Moottorin luonne parani huomattavasti. Pinkki kun oli poikki piti olla 5000rpm paikeilla että kävi hyvin.

Tuntuu että on ihan turha katkaista vakiomoottoriseen sitä johtoa. Nyt tarkoitan ettei itse koneelle ole tehty esim. kantta, vaihdettu nokka-akkseleita tms. Käy tulppien päälle ja kone karstottuu että on koko ajan liian rikkaalla. Eikä ne tehotkaan ole kaikki pelissä silloin. Siihen ei auta mitkään tulpanjohdot tai kalliimat tulpat. Tuntuu että kun porukka vaihtaa pakoputken ja katkaisee pinkin johdon, niin se olis viimesen päälle säädöissä ja on mainintoja että " kyllä lähtee". Lähtee ainakin ääntä ja kulutus on mitä on. paras on ollut 11l/95 km bensa loppu. Itselläkin edellinen omistaja oli tehnyt tämän "virityksen". Tässä meikäläisen laitteessa tosiaan se pinkin katkaisu vaan huononsi tehoja kun käy tosi rikkaalla ja tasakaasulla moottorin luonne on huono.

Olen menossa Letecille penkkiin 1.5 viikon päästä, jahka se Fmf putki saapuu. Siellä kerrottiin että pitää olla pinkki johto kytketty, muuten ei pääse Powercommanderilla säätämään kunnolla kaikkia alueita.
Se on varmaan ihan totta kun amerikan bensa on kai laihempaa? Eli vähemmän energiaa niin ainetta tarvii enempi? Ja siksi meijän bensoilla rikkaalla. Näin luulisin.

Sullekko tulee powercommander? Pitää joo pinkki johtu olla kytkettynä, muuten ei voi säätää. Mulla on nyt kaikki virit mitä avaamatta konetta saa kiinni ja kun kelit lämpee niin menen rullille. Nyt on joku valmis kartta muistaakseni fmf putkelle(dynojetin sivuilta latasin siis), ja on varmana rikkaalla kun haisee niin pahalle :D
Avatar
Pärrä
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 07 Maalis 2010 09:11
Mönkijä:: Can Am DS450 -11 EX.Dinli 901
Paikkakunta: Vaasa

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja Pärrä »

ja on varmana rikkaalla kun haisee niin pahalle 



Tuota itsekkin kun alkaa kamppeet haisemaan niin kovin. Aikaisemmin oli Dinli ja laitoin kaasuttimeen suoraan K&N suodattimen ilman mitään koteloa ja imuputkea. Sai laittaa aika paljon suuremmat suuttimet ja nostaa neulaa. Eikä siinä haissut kamppeet kun ajeli.


Powercommander V on paikoillaan tyhjällä kartalla. Siitä pinkistä johdos tosiaa. Sanoivat penkkipajalla että pitää olla kytkettynä jotta saa kunnolla säädettyä. Ja paremmin se tosiaan toimii kytkettynä, kuin katkaitkaistuna näin ilman säätämistä.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja poke »

Joo, kyllä tuolla amerikan pensalla joutuu säätämään rikkaammalle.

Omaan Tune Monsteriin tuli viime päivityksen yhteydessä valmiit A/F kartat joita ei valmistajan mukaan saisi mennä muuttelemaan neuvottelematta ensin heidän kanssaan.

Kyllä tuo kartta on aika rikas jopa meikäläisen vehjekseen, vaikka se tykkääkin rikkaammasta seoksesta.

Parhaat tehot kone on ruukannut antaa 13,2 seuduilla.

Katotaan mitä kone tuosta tykkää, kunhan kelit antaa myöten.

Kuva
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja kastemato »

poke kirjoitti:Joo, kyllä tuolla amerikan pensalla joutuu säätämään rikkaammalle.

Omaan Tune Monsteriin tuli viime päivityksen yhteydessä valmiit A/F kartat joita ei valmistajan mukaan saisi mennä muuttelemaan neuvottelematta ensin heidän kanssaan.

Kyllä tuo kartta on aika rikas jopa meikäläisen vehjekseen, vaikka se tykkääkin rikkaammasta seoksesta.

Parhaat tehot kone on ruukannut antaa 13,2 seuduilla.

Katotaan mitä kone tuosta tykkää, kunhan kelit antaa myöten.
Eli se siis on niin että amerikan bensaa tarvitaan enemmän kun meijän RON bensaa? Ja sen takia aina noi valmiit kartat on paksulla kun ne tuodaan tänne? No parempi paksulla kun laihalla :shock:
Itellä edellinen vehje säädettiin 12.5 nurkille..ja melko hyvät käppyrät tuli ulos. Canasta tosin odotan kyllä enemmän tehoa, väännöissä ehkä hävitään..Samassa penkissä käyn nii voi verrata
Vastaa Viestiin