Uteliaisuuttani kysyn että miten pitkä varsi on avaimessa että noin suuret väännöt on mahdollista?Pärrä kirjoitti:3500 Nm on suurin momentti mitä olen käsi momenttiavaimella kiristänyt.
Can-Am DS450
Re: Can-Am DS450
Kylätason mönkijäkuski
- Pärrä
- 3WD
- Mönkijä:: Can Am DS450 -11 EX.Dinli 901
Mitähän tuo Stanhwillen 800 Nm momentti on? Varmaankin sellainen 1.5 m pitkä. Sitten siihen väliin laitetaan 22 kertainen multiplayeri. Eli kertoo momenttiavamessa olevan momenti 22 kertaiseksi. Ilman mitää kertojia on vedetty 1300 Nm suoraan momentilla.
Taidat olla töissä jollain konepajalla kun tollasia miesten momentteja veteletPärrä kirjoitti:Mitähän tuo Stanhwillen 800 Nm momentti on? Varmaankin sellainen 1.5 m pitkä. Sitten siihen väliin laitetaan 22 kertainen multiplayeri. Eli kertoo momenttiavamessa olevan momenti 22 kertaiseksi. Ilman mitää kertojia on vedetty 1300 Nm suoraan momentilla.
- Pärrä
- 3WD
Laivamoottori ja voimalaitosmoottori huollossa.
Männän halkaisijat 20-64 cm. Taas viedään miestä Kemiin.
Männän halkaisijat 20-64 cm. Taas viedään miestä Kemiin.
Hmm,kylläpä cananen on tarkka akustaaan kun anteli pitkän listan vikakoodeja ja poltteli häiriövaloa kun akku oli huonossa hapessa.Nyt uusi akku laitettu ja kaikki okei 

Haminan seudun mönkijät ry
Kuinka monella on tapahtunut tämä? Mulla alkanu nyt välillä narskumaan toi kytkin. Tuon jenkki huoltotiedotteen mukaan sinne tulis yksi levy(?) en tiedä mikä levy kun on ihan eri numerot kun kaikissa mitä tuo epc näyttää, sitten kytkin koppa ja se "kruunu".Grey kirjoitti:Rupesin tuossa asiaa tutkimaan kun myyjä kaupanteon jälkeen ilmoitteli että olisi pari takuupäivitystä laitettava laitteeseen. Huollon yhteydessä mainitsin asiasta kun toinen oli kytkimeen ja toinen jarruihin. Jarrusatula sai uudet pidemmät pultit, mutta kytkimeen ei kuulemma tarvinnut mitään tehdä...![]()
Selvittelin asiaa kansainväliseltä voorumilta ja tässä tulos: Klik
Eli siis kaikki moottorinumeroa M6748166 edeltävät 2008/2009 mallit pitäisi päivittää. Ylimääräinen kytkinlevy vissiin tulee ja oliko sitten uusi koppa vielä. Itselläni numero alkaa M6745..., eli päivitys olisi kuulunut hoitaa.
Itse en noista remonteista niin tiedä, elikkäs voiko tuon päivityksen nyt tehdä vielä käytettyyn peliin, eli siis voiko sinne lisätä sen ylim. levyn jo jonkin verran kuluneiden lisäksi? Kytkin muutenkin alkanut narskumaan/kitisemään ikävästi liikkeelle lähtiessä...
Niin ja ihan mielenkiinnosta, kuinka monella toimii polttoaineen merkkivalo?
Mulla toi kytkin homma meni silleen ,että eivät ensin huollossa ottaneet tosissaan tuota narskuntaa mutta sitkeä kun olin niin ottivat sitten koneen pajalle ja joutuivat vaihtamaan koko kytkimen hiluineen.Myönsivät kyllä sitten virheensä ja takuuseen meni koko homma.Sinne tuli tuo vahvempi kytkin eli oliko se nyt niin että yksi kytkinlevy enemmän.Jos sulla kytkin vasta ääntää niin äkkiä remonttiin .Mulla se alko jo takertelemaan ja oli sitten koko kytkin pashana.
No nyt on kysely tehtaalla että meneekö vielä takuuseen, ja käskin ton läheisen liikkeen tilata osat joka tapauksessa valmiiks. Maksan ite jos ei BRP maksa. Ei ne osat ole kuitenkaan kun jonku 200, siis vielä kun vanhat on ehjiäSETMA kirjoitti:Mulla toi kytkin homma meni silleen ,että eivät ensin huollossa ottaneet tosissaan tuota narskuntaa mutta sitkeä kun olin niin ottivat sitten koneen pajalle ja joutuivat vaihtamaan koko kytkimen hiluineen.Myönsivät kyllä sitten virheensä ja takuuseen meni koko homma.Sinne tuli tuo vahvempi kytkin eli oliko se nyt niin että yksi kytkinlevy enemmän.Jos sulla kytkin vasta ääntää niin äkkiä remonttiin .Mulla se alko jo takertelemaan ja oli sitten koko kytkin pashana.

- Pärrä
- 3WD
Itsellä kylmänä kytkin narahtelee ja ottaa epätasasesti kiinni. Läpösenä ei pidä ääntä, mutta silloinkin hieman epätasaisesti ottaa kiinni. Kyselin sitä kans yhdestä prätkäfirmasta jolla on Can Am edustuskin. Sanoivat kans Ktm kytkin olevan saman tyylinen. Voi kuulemma öljylläkin muuttua.
Mitäs sieltä hajoaa? Itsellä kyllä 2010 mallinen.
Mulla kytkinlevyistä irtosi paloja ja tosiaan, hyvällä öljyllä kytkin toimii paremmin.
Mullakin narahteli kylmänä ja otti epätasasesti. Perjantaina avasin sen ja kaikki osat oli ehjiä. No tänään tuli nuo "päivitys" osat ja se kytkin koppa oli kyllä ihan identtinen tuon vanhan kanssa? Hubi oli eri, eli oikea ja lisäksi tuli yks levy. Ihmetyttää tuo kytkin koppa, paketissa oli numerot niinku piti eli uudemman mukaan mutta kun mittailin niin ihan sama on kun vanha eikä muutenkaan mitään eroja. Sainko väärän kopan vai onko tohon vaihdettu? Levyja kuitenkin oli se 8kpl ja hubi oli vanhan mallin eli joku sentään muuttu. Tai ei se vielä kasassa ole kun pitää tuo koppa selvittääPärrä kirjoitti:Itsellä kylmänä kytkin narahtelee ja ottaa epätasasesti kiinni. Läpösenä ei pidä ääntä, mutta silloinkin hieman epätasaisesti ottaa kiinni. Kyselin sitä kans yhdestä prätkäfirmasta jolla on Can Am edustuskin. Sanoivat kans Ktm kytkin olevan saman tyylinen. Voi kuulemma öljylläkin muuttua.
Siinä uudessa kopassa oli yksi öljyreikä mitä vanhassa ei ole, vaikka numerot olikin samat. 0,8mm reikä, ja sen tarkotus on sumuttaa ilmeisesti öljyä kytkimelle. Nyt on kasassa ja hyvin pelaa. Ei ulvo ja ottaa tasasesti. 

- Pärrä
- 3WD
Kuinkas tuon huolto muistutuksen saa nollattua? Tuli näyttöön "vaatii huoltoa" tai "tarvii huoltoa" ihan härmäksi.
Canamin testerillä...tosin ei se mitään haittaa vaikka se niin sanoo jossei siis ittees haittaa ja huollot on ok.Pärrä kirjoitti:Kuinkas tuon huolto muistutuksen saa nollattua? Tuli näyttöön "vaatii huoltoa" tai "tarvii huoltoa" ihan härmäksi.
-
- Noppeli
- Mönkijä:: can am ds 450x tl
Onkos kellään ollu semmosta,kun rupee kiihdyttää niin kuulostaa kun ketju hakkais johonki kiinni? ei kuulu jos lähtee kiihdyttää heti ykköseltä täysiä,mutta jos ajelee vaikka 50kmh ja siitä pistää vetoa niin sit kolisee. Kuuluu tasakaasulla alle 6000 kierroksilla kanssa. Ketjut ohjeen mukaan kiristetty (22mm liike) On sit veikkaus et kuuluis ketjusta.
Uudenmaan Mönkijät ry