On kokeiltu, ei vaikutusta. Ja pakilla ko. napukka pelaa.poke kirjoitti:Ookko kokkeillu painaa sitä rajoittimen ohitusnappia, kun vika ilmenee?
Jos sillä ohittuu tuo rajoitus, voisi vian ajatella piilevän vaihdelaatikon pakkianturissa.
Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kulkine hakusessa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Akku ongelmia, omasta outista loppuu virta kun tosissaan aletaan vinssaileen ja samoin kaverin renestä... että onko ainoa ratkaisu kattella niin kallis akku kuin vaan mahtuu tuohon tilaan??
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei, sen akun kallis tarvi olla.Motonetista itse ostin 20Ah akun oliko 44e,toimii hienosti.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
-
- 6WD
- Viestit: 291
- Liittynyt: 06 Heinä 2004 10:55
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa Mönkijä:Yamaha Kodiak SE 2017 T3
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Bliz kirjoitti:Ei varsinainen ongelma mutta onko muilla ilmenny semmosta että starttimoottori veivaa aika huonosti lämpimänä käyntiin ? akussa on hyvin potkua kylmänä mutta ku muutaman tunnin ajellu niin tuntuu tosi huonosti pyörivän kone. ihanku ois virta lopussa. Ilmenee noin tupakan pitusessa pysähdyksessä ku sammuttaa. mut sit ku esim paistaa makkarat et kone on hieman kauemmin seis niin lähtee ku palmun alta nopeella vieterillä käyntiin..
800:n outlanderi siis kyseessä...Maadotukset ja muut on kunnossa ja akkukin uusi eikä virtaa mee mihinkään karkuun ajaessa. satunnaisesti sillon tällön puhallin pyörii eikä mitään lämppäreitä päällä eikä vinssailua.
Sama vika tai ominaisuus -06 outisa. Onkohan kellään viisaalla tähän antaa vinkkiä?
En tiedä näenkö mä unta vai kahminko mä lunta, on mahtava meininki meneillään.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos ei varsinaista fyysistä vikaa ole, saattaisi viitata samaan ilmiöön kuin korkeampi puristeisilla männillä.
Elikkä kuumana puristukset kovemmat ja seurauksena startti ei jaksa pyörittää niin ryhdikkäästi kuin kylmää konetta.
Täytyy antaa esimerkki omasta koneesta, 12,5 männillä on sytytysennakko startatessa nollassa ja silti startti pyörittää vaikeasti käyntilämpöistä konetta, juuri senverran että pääsee yläkuolokohdan yli ja kone käynnistyy. Amerikan mannekset, varsinkin ennen kuin oli mahdollista syttöjen säätöön, laittoivat virivehkeisiin jopa 24V starttijärjestelmän.
Elikkä kuumana puristukset kovemmat ja seurauksena startti ei jaksa pyörittää niin ryhdikkäästi kuin kylmää konetta.
Täytyy antaa esimerkki omasta koneesta, 12,5 männillä on sytytysennakko startatessa nollassa ja silti startti pyörittää vaikeasti käyntilämpöistä konetta, juuri senverran että pääsee yläkuolokohdan yli ja kone käynnistyy. Amerikan mannekset, varsinkin ennen kuin oli mahdollista syttöjen säätöön, laittoivat virivehkeisiin jopa 24V starttijärjestelmän.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
- sneaker
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
- Paikkakunta: Hamina
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mistäköhän alkaisi etsimään vikaa kun 800 Renegade pitää ajossa melkosen kovaa "ujellusta". Ujellus ei välttämättä ole oikea sana, mutta en oikein keksi muutakaan.
Ääni kasvaa nopeuden myötä ja kuuluu ainoastaan veto päällä, eli esim. moottorijarrutuksessa ääntä ei kuulu. Ihan pienillä nopeuksilla ääntä ei ole, mutta n. 40km/h ->.
Lisäksi mielestäni ääni voimistuu kun kone lämpenee.

Ääni kasvaa nopeuden myötä ja kuuluu ainoastaan veto päällä, eli esim. moottorijarrutuksessa ääntä ei kuulu. Ihan pienillä nopeuksilla ääntä ei ole, mutta n. 40km/h ->.
Lisäksi mielestäni ääni voimistuu kun kone lämpenee.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Liekö perä siellä ääntelee. Oma vekotin kanssa vinkuu, vonkuu nopeammassa ajossa hyvinkin reippaasti. Perää epäilen äänen lähteeksi omassani. Kun takarenkaita pyöritti käsin, perä ilmassa, niin kuulu oikein hyvin hampaiden kosetusäänet, joka liene kovemmassa vauhdissa aiheuttaa tämän ulinan.sneaker kirjoitti:Mistäköhän alkaisi etsimään vikaa kun 800 Renegade pitää ajossa melkosen kovaa "ujellusta". Ujellus ei välttämättä ole oikea sana, mutta en oikein keksi muutakaan.
Ääni kasvaa nopeuden myötä ja kuuluu ainoastaan veto päällä, eli esim. moottorijarrutuksessa ääntä ei kuulu. Ihan pienillä nopeuksilla ääntä ei ole, mutta n. 40km/h ->.
Lisäksi mielestäni ääni voimistuu kun kone lämpenee.
Kulkine hakusessa
- soulost
- 6WD
- Viestit: 416
- Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
- Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Molemmat etuiskarit sökönä, sisäänmenot täysin velttoja - ulostulossa on vielä vastapaine. Takuuseen.
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- sneaker
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
- Paikkakunta: Hamina
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Googlen kanssa hakusanat "CanAm whining / howling" tuotti paljon tuloksia, jossa valitellaan Commanderin perästä ihan samaa. En suoranaisesti löytänyt Renegadeen viittauksia, mutta voisi olla sama osa?opcaravan kirjoitti:Liekö perä siellä ääntelee. Oma vekotin kanssa vinkuu, vonkuu nopeammassa ajossa hyvinkin reippaasti. Perää epäilen äänen lähteeksi omassani. Kun takarenkaita pyöritti käsin, perä ilmassa, niin kuulu oikein hyvin hampaiden kosetusäänet, joka liene kovemmassa vauhdissa aiheuttaa tämän ulinan.sneaker kirjoitti:Mistäköhän alkaisi etsimään vikaa kun 800 Renegade pitää ajossa melkosen kovaa "ujellusta". Ujellus ei välttämättä ole oikea sana, mutta en oikein keksi muutakaan.
Ääni kasvaa nopeuden myötä ja kuuluu ainoastaan veto päällä, eli esim. moottorijarrutuksessa ääntä ei kuulu. Ihan pienillä nopeuksilla ääntä ei ole, mutta n. 40km/h ->.
Lisäksi mielestäni ääni voimistuu kun kone lämpenee.
Eli korvatulpat ja ride like you stole it?

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Näin minä teen =)sneaker kirjoitti:
Googlen kanssa hakusanat "CanAm whining / howling" tuotti paljon tuloksia, jossa valitellaan Commanderin perästä ihan samaa. En suoranaisesti löytänyt Renegadeen viittauksia, mutta voisi olla sama osa?
Eli korvatulpat ja ride like you stole it?
Jostain olen ollut lukevinani, että can-ami suosisi ns. suorahampaista voimansiirtoa, joka kaiketi "vinohampaista" vahvempi mutta äänekkäämpi vaihtoehto. Kyllä sen kaiketi shimmailemalla äänettömäksi tai lähes äänettömäksi saa, mutta kuka tämän osaa tehdä niin on asia erikseen.
Mulla yks kaveri lupasi tarjota seuraavaksi peräöljyksi jotain melko tyyristä tavaraa, jota oli aikanaan hankkinut harrastevekottimiinsa ison tonkan. On kuulema saanut monta vekotinta hiljaseks. Olen käsittänyt, että se olisi kosketuspaineen kestoltaan parempaa, jolloin itse fyysinen hammaskosketus vähenisi ja tämän kautta myös ulina?
Edit: No suorahampaisuuden varmaan huomasitkin kun perän kasasit tuolla toisessa topicissa =)
Kulkine hakusessa
- sneaker
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
- Paikkakunta: Hamina
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jep, täytyy kokeilla mitä vaikuttaa öljyjen vaihto. Tuolla oli tosiaan toinenkin aktiivinen lanka, jossa käsiteltiin shimmausta yms, mielenkiintoista luettavaa.Näin minä teen =)
Jostain olen ollut lukevinani, että can-ami suosisi ns. suorahampaista voimansiirtoa, joka kaiketi "vinohampaista" vahvempi mutta äänekkäämpi vaihtoehto. Kyllä sen kaiketi shimmailemalla äänettömäksi tai lähes äänettömäksi saa, mutta kuka tämän osaa tehdä niin on asia erikseen.
Mulla yks kaveri lupasi tarjota seuraavaksi peräöljyksi jotain melko tyyristä tavaraa, jota oli aikanaan hankkinut harrastevekottimiinsa ison tonkan. On kuulema saanut monta vekotinta hiljaseks. Olen käsittänyt, että se olisi kosketuspaineen kestoltaan parempaa, jolloin itse fyysinen hammaskosketus vähenisi ja tämän kautta myös ulina?
Edit: No suorahampaisuuden varmaan huomasitkin kun perän kasasit tuolla toisessa topicissa =)
Perää en ole kasannut, siihen ei paukut riitä, varmastikkin joku muu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Moi kaikki..
Oltiin tuossa viikonloppuna ajelemassa Paljakassa. Taitoajoradan loppupäässä tuli kanaselle jokin viirus, kun alkoi yht`äkkiä kone pitää ihmeellistä kalkatusta, -kuin olisi vasaralla koputtanut lohkon kylkeen. Ääni kuului tyhjäkäynnillä ja kierroksilla satunnaisesti. Tarkistin öljyt, josko olisi kone käynyt kuivana jyrkässä alastulossa. Öljyn pinta normaali, lähes ylä rajassa.
Tarkoitus oli ajaa pari päivä, mut ei uskaltanut toisen päivän aamuna enään lähtä ajamaan tuon kalkatuksen takia.----> vikaa hakemaan!! Ensin laskin koneesta öljyt ja nesteet pois, jonka jälkeen käytin venttiilinkopat auki, jossa kaikki näytti normaalilta, venttiilien välykset ok. Sitten 1-vari irti ja ensimmäinen lohkon kylki auki, variaattorin puolelta, jossa kaikki myös ok. Kampiakselissa oli pieni akselinsuuntainen välys, mut ei tuntuvaa sivuttaisvälystä. Sit aukaisin toiseltapuolen konetta ensimmäisen lohkon, -kaikki ok,
Kun aukaisin öljynsuodattimen kopan, niin suodattimessa oli poikkeuksellisen paljon hienoa alumiinihilettä!!
Kun koneen käynnistää, niin käyntiääni on normaali, mut noin 5sekunnin kuluttua alkaa tuo epäsäännöllinen kalkatus. Silti kone käy tasaisesti ja käynnistyy normaalisti...
Kysyisin, että missä noiden nokka-akselien ketjujen merkit on, tarkistaakseni, ettei jako ole pompannut pykälällä? (Tosin tuo voi olla aika kaukaa haettu vika: Koska olettaisi, että jos mäntä osuu venttiiliin, niin kone käy huonosti, jos ollenkaan... Tai venttiili vääntyy tai katkeaa..)
Jos konetta pyörittää käsillävariaattorista, niin yhdessä kohtaa kone hiukan takkuilee/ottaa kiinni johonkin.
ELI KAIKKI INFORMAATIO ASIASTA ON TERVETULLUTTA!!!
Kiitos jo etukäteen.
Oltiin tuossa viikonloppuna ajelemassa Paljakassa. Taitoajoradan loppupäässä tuli kanaselle jokin viirus, kun alkoi yht`äkkiä kone pitää ihmeellistä kalkatusta, -kuin olisi vasaralla koputtanut lohkon kylkeen. Ääni kuului tyhjäkäynnillä ja kierroksilla satunnaisesti. Tarkistin öljyt, josko olisi kone käynyt kuivana jyrkässä alastulossa. Öljyn pinta normaali, lähes ylä rajassa.
Tarkoitus oli ajaa pari päivä, mut ei uskaltanut toisen päivän aamuna enään lähtä ajamaan tuon kalkatuksen takia.----> vikaa hakemaan!! Ensin laskin koneesta öljyt ja nesteet pois, jonka jälkeen käytin venttiilinkopat auki, jossa kaikki näytti normaalilta, venttiilien välykset ok. Sitten 1-vari irti ja ensimmäinen lohkon kylki auki, variaattorin puolelta, jossa kaikki myös ok. Kampiakselissa oli pieni akselinsuuntainen välys, mut ei tuntuvaa sivuttaisvälystä. Sit aukaisin toiseltapuolen konetta ensimmäisen lohkon, -kaikki ok,
Kun aukaisin öljynsuodattimen kopan, niin suodattimessa oli poikkeuksellisen paljon hienoa alumiinihilettä!!
Kun koneen käynnistää, niin käyntiääni on normaali, mut noin 5sekunnin kuluttua alkaa tuo epäsäännöllinen kalkatus. Silti kone käy tasaisesti ja käynnistyy normaalisti...
Kysyisin, että missä noiden nokka-akselien ketjujen merkit on, tarkistaakseni, ettei jako ole pompannut pykälällä? (Tosin tuo voi olla aika kaukaa haettu vika: Koska olettaisi, että jos mäntä osuu venttiiliin, niin kone käy huonosti, jos ollenkaan... Tai venttiili vääntyy tai katkeaa..)
Jos konetta pyörittää käsillävariaattorista, niin yhdessä kohtaa kone hiukan takkuilee/ottaa kiinni johonkin.
ELI KAIKKI INFORMAATIO ASIASTA ON TERVETULLUTTA!!!
Kiitos jo etukäteen.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
No huh!
Olisiko nokkaketjun kiristimien ohjurit tulleet tiensä päähän. Se selittäisi tuon alumiini hileen.
Parannettu malli= 420 436 015 (Ojan rauta Oulu, ovh=14,90€/kpl)
Mika
Olisiko nokkaketjun kiristimien ohjurit tulleet tiensä päähän. Se selittäisi tuon alumiini hileen.
Parannettu malli= 420 436 015 (Ojan rauta Oulu, ovh=14,90€/kpl)
Mika
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kuvassa nokkaketju joka on jo liikaa venähtänyt, seuraavaksi alkaa ohjurit kulahtaa ym.

Venttiili jos osuu mäntään ajoituksen muututtua, on ääni terävää tasaista kalkatusta noin normaalisti ja alkaa heti moottorin käynnistyttyä. Voihan se olla jos ketjut ja ohjarit on soppelisti kulahtaneet, että yksi venttiili silloin tällöin vasta hieman sähköttää männän päätä. Hyvällä tuurilla venttiili kestää tämän, jos se osuu johonkin männässä olevaan venttiilinsyvennyksen reunaan.

Venttiili jos osuu mäntään ajoituksen muututtua, on ääni terävää tasaista kalkatusta noin normaalisti ja alkaa heti moottorin käynnistyttyä. Voihan se olla jos ketjut ja ohjarit on soppelisti kulahtaneet, että yksi venttiili silloin tällöin vasta hieman sähköttää männän päätä. Hyvällä tuurilla venttiili kestää tämän, jos se osuu johonkin männässä olevaan venttiilinsyvennyksen reunaan.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
tuossa kuvassa näkyy nuo viivat hammas rattaassa
(2kpl).. onkohan noilla jotain merkitystä tuon ajoituksen merkkien kans? pitääkö viivat olla jossain tietyssä asennossa kun tuo jako on kohdallaan?
