Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
jadke
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 01 Huhti 2011 21:34

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jadke »

jadke kirjoitti:
SETMA kirjoitti:
jadke kirjoitti:eli kottero ei tahdo enää startata ollenkaa ja ei sammu avaamesta, eikä sammuta virtojakaa joka kerta ilman taistelua. sitte poltteloo välillä ku virrat laittaa päälle niin moottorin vikavaloa punaasena?
Oisko tuo surullisenkuuluisa virtalukko syypää tälläseen,puhistus ja rasvaus näin aluksi.
pitää koittaa vielä purkaa virtalukko oon kyllä joka liittimeen sirotellu kontaktispayta mitä oon aukonu.

jes eli purin ja putsasin virta lukon (oli likaanen ja hapettunu) ny pelaa muuten mutta ei vieläkää halua startata. rele kyllä naksuu mutta ei tee muuta.
Avatar
MattiSi
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 25 Loka 2010 13:54
Mönkijä:: -

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja MattiSi »

Eilen illalla vaihtelin katuystävällisemmät renkaat alle notta pääsis aamulla töihi ku auto meni hualtoo. No asiaan, havaattin notta oikian puolen taka rengas ottaa liikettä joka suuntaan meleko reilusti. Mikä akseli/nivel tähän on syynä? Näyttäis että se runkoon menevä tuki rauta elää, saako sitä kiristettyä vai meneekö uusiksi? Ja jos menee uusiksi nii haiskahtaa rahalle...
Avatar
SETMA
Tracks
Viestit: 1249
Liittynyt: 15 Tammi 2010 07:10
Mönkijä:: ?
Paikkakunta: ympyrä

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja SETMA »

jes eli purin ja putsasin virta lukon (oli likaanen ja hapettunu) ny pelaa muuten mutta ei vieläkää halua startata. rele kyllä naksuu mutta ei tee muuta.[/quote]
No seuraavana sitten akku,onko piuhat kunnolla kiinni.Akun kunto kannattaa testata,alhainen jännite aiheuttaa juurikin tuon vikavalon syttymisen ja viittaahan tuo solenoidin naksuminen myös virran vähyyteen.
Haminan seudun mönkijät ry
Avatar
SETMA
Tracks
Viestit: 1249
Liittynyt: 15 Tammi 2010 07:10
Mönkijä:: ?
Paikkakunta: ympyrä

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja SETMA »

MattiSi kirjoitti:Eilen illalla vaihtelin katuystävällisemmät renkaat alle notta pääsis aamulla töihi ku auto meni hualtoo. No asiaan, havaattin notta oikian puolen taka rengas ottaa liikettä joka suuntaan meleko reilusti. Mikä akseli/nivel tähän on syynä? Näyttäis että se runkoon menevä tuki rauta elää, saako sitä kiristettyä vai meneekö uusiksi? Ja jos menee uusiksi nii haiskahtaa rahalle...
Taitaa olla tuo tukivarren kiinnitys löystyny.Ettei vaan ois narissu ja naksunu pitemmän aikaa?Jos näin niin taitaa tietää taalerien latomista varaosatiskin pöytään.Muuten tuon kyllä voi tiukata mutta tais vaatia erikoisavaimen,joku tukivartta rassannu kertoo varmaan enemmän.
Haminan seudun mönkijät ry
Avatar
MattiSi
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 25 Loka 2010 13:54
Mönkijä:: -

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja MattiSi »

Tjaah, että liike reissu tulis. No vaatiisha tuo määräaikas huollonki pikapuolii. Tuosta natinasta en kyl osaa sanoa että kuinka kaua on kitissy. Kone seissy melkeimpä puolivuotta, vähä poijan kans ollaa naapurustoa kiärretty.
jadke
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 01 Huhti 2011 21:34

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jadke »

SETMA kirjoitti:jes eli purin ja putsasin virta lukon (oli likaanen ja hapettunu) ny pelaa muuten mutta ei vieläkää halua startata. rele kyllä naksuu mutta ei tee muuta.
No seuraavana sitten akku,onko piuhat kunnolla kiinni.Akun kunto kannattaa testata,alhainen jännite aiheuttaa juurikin tuon vikavalon syttymisen ja viittaahan tuo solenoidin naksuminen myös virran vähyyteen.[/quote]


on akun kengät kunnolla kiinni ja starttaa kyllä niinku pitääki ku saa vain aluuksi sen starttaamaan
jadke
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 01 Huhti 2011 21:34

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jadke »

jadke kirjoitti:
SETMA kirjoitti:jes eli purin ja putsasin virta lukon (oli likaanen ja hapettunu) ny pelaa muuten mutta ei vieläkää halua startata. rele kyllä naksuu mutta ei tee muuta.
No seuraavana sitten akku,onko piuhat kunnolla kiinni.Akun kunto kannattaa testata,alhainen jännite aiheuttaa juurikin tuon vikavalon syttymisen ja viittaahan tuo solenoidin naksuminen myös virran vähyyteen.

on akun kengät kunnolla kiinni ja starttaa kyllä niinku pitääki ku saa vain aluuksi sen starttaamaan[/quote]


vika oli lopuuksi siinä virta lukossa. sieltä ku jousia vähä venytteli niin rupes pelaan.
HJR
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Touko 2012 21:48
Mönkijä:: Can-Am Outlander Max 400 -07

Re: canam 400t3

Viesti Kirjoittaja HJR »

En oikein ymmärtänyt tuota "olin ottanut akusta suoraan virran pistokkeen kautta vinssille"

Eli suoraan mutkan kautta? =D> No suliko siitä sähköt, purkautuiko akku vai mitä kävi?
Avatar
MattiSi
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 25 Loka 2010 13:54
Mönkijä:: -

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja MattiSi »

SETMA kirjoitti:
MattiSi kirjoitti:Eilen illalla vaihtelin katuystävällisemmät renkaat alle notta pääsis aamulla töihi ku auto meni hualtoo. No asiaan, havaattin notta oikian puolen taka rengas ottaa liikettä joka suuntaan meleko reilusti. Mikä akseli/nivel tähän on syynä? Näyttäis että se runkoon menevä tuki rauta elää, saako sitä kiristettyä vai meneekö uusiksi? Ja jos menee uusiksi nii haiskahtaa rahalle...
Taitaa olla tuo tukivarren kiinnitys löystyny.Ettei vaan ois narissu ja naksunu pitemmän aikaa?Jos näin niin taitaa tietää taalerien latomista varaosatiskin pöytään.Muuten tuon kyllä voi tiukata mutta tais vaatia erikoisavaimen,joku tukivartta rassannu kertoo varmaan enemmän.

Nii onko tästä kellään enempää tiatoa? Ja mitä tua tuki varsi kustantaa??
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Oliskohan se jälleenmyynti liiteri se oikiampi, noppein ja jopa paras paekka kysellä tuallaasen osan hintaa :idea:
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Eiköhän äkkiseltään tuntuisi, että asia korjaantuu kiristämällä paikat.

Voihan siellä toki olla laakerivika, taikkapa vakaajan tangosta mennyt kierteet, tai muuten vaan osat löysällä.

Aukasun jälkeen voi myös tarkastaa onko se päällimmäinen murikka (joka sitoo vakaajatangon) hieronut sisempiin osiin, jos näin on, kannattaa sitä murikan pohjaa vähän hiasta. Hierominen tuotta lämpöä, lämpö taas avaa kierrelukitteet.

Mitään ei varaosia ei kannata kattomati ostella, korkeintaan tuo erikoistyökalu jos ei sitä saa lainaa keltään.

Joka tapauksessa asiasta löytyy juttua aiemmista tapahtuneista, tärkeintä on puhdistaa paikat vanhoista kierreliimoista ja laittaa kasatessa reippaasti kierreliimaa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
MattiSi
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 25 Loka 2010 13:54
Mönkijä:: -

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja MattiSi »

poke kirjoitti:Eiköhän äkkiseltään tuntuisi, että asia korjaantuu kiristämällä paikat.

Voihan siellä toki olla laakerivika, taikkapa vakaajan tangosta mennyt kierteet, tai muuten vaan osat löysällä.

Aukasun jälkeen voi myös tarkastaa onko se päällimmäinen murikka (joka sitoo vakaajatangon) hieronut sisempiin osiin, jos näin on, kannattaa sitä murikan pohjaa vähän hiasta. Hierominen tuotta lämpöä, lämpö taas avaa kierrelukitteet.

Mitään ei varaosia ei kannata kattomati ostella, korkeintaan tuo erikoistyökalu jos ei sitä saa lainaa keltään.

Joka tapauksessa asiasta löytyy juttua aiemmista tapahtuneista, tärkeintä on puhdistaa paikat vanhoista kierreliimoista ja laittaa kasatessa reippaasti kierreliimaa.
Kiitti, täytyy varmaan siirtyä suosiolla pajan tms puoleen kun siinä tarvitaan se joku tyäkalu.. aika on kortilla ja olis kiva ajellakki..
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

-jorkki- kirjoitti:Petti 650 outista ketjunkiristin sillä seurauksella, että uusiksi menee kansi venttiileineen, mäntä, molemmat jakoketjut, laahaimet ja kiristäjät. Löytyykö kyseisiä osia jostain halvemmalla kuin merkkiliikkeestä(Ojan rauta, Oulu)

Ja tietääkö joku, sisältääkö osanro 420613530 cylinder head assembly venttiileitä?

Kiitän tiedoista!

Eipä muistanut vanha enää, että tämmöinenkin linkki on jemmattuna. Voi ainakin vertailla hintoja, jos ei muuta.

http://www.quad-teile24.de/index.php?cat=BMB-296
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
MattiSi
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 25 Loka 2010 13:54
Mönkijä:: -

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja MattiSi »

Vaihtelin tuohon könöseen toisen mittarin, "uus vanha" niinnii muute näyttää iha hyvältä mutta kun käytän virta namiskuukkelit pois päältä siis avaimen tai tappokytkimen niin sen jälkeen syttyy moottorin vikavalo :oops: Mutta ku virtaset käy totaalisen pois päältä nii ei mitn :roll: WTF :?: Saakos nuo entisen omistajan tekstit vaihrettua?? Ja onko tuolla mitää mustaa laatikkoa mistä sais ne oikeet kilsat päivitettyä? Varmaan vanhasta mittarista ne sais vaikkei niitä oo nähäny sitte viime kesä.
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Tarvinnee käyttää huollossa, testerillä muuttavat nimen. Muistaakseni tunnit saa siirrettyä mittarista muttei kilsoja...?!
Vastaa Viestiin