Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
ksthb
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Loka 2010 12:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander Max 650 XT
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ksthb »

Laittelin eilen takuu kyselyn Motojetin kautta.. lupasivat kysästä maahantuojalta pelaako takuu.. No jotenkin jäi vähän omituinen maku tosta kun soittelin, sillä' ekana vinssin sähköjen oikuttelu ja vapautus kytkimen toiminta häiriöt koetettiin vängätä käyttäjän vastuulle. Vinssin vaijeri ku menee säkkyrälle niin vinssit morottaa.. alle 20 h ajettu peli ja vaijeri ei oo ollut vielä metriä enempää ulkona... no odotellaan mitä vastaavat...
Nopeus on valttia...
Suzuki Hayabusa GSX 1700 R (261 hp/ 208 Nm/ 328,8 km/h)
+200 MPH CLUB FINLAND
http://www.kansiset.net/
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ATC »

Muistelisin että niissä malleissa jotka myydään tehasasennettujen vinssien kanssa (XT/ Traktori) takuu vinssille on sama kuin laitteelle.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

2010 mallin käsikirjassa lukee takuuehdoissa seuraavaa:

Kaikilla valtuuttetun BRP maahantuojien/jälleenmyyjien toimituksen yhteydessä asentamilla alkuperäisillä Can-Am lisävarusteilla on sama takuu kuin Can-Am atv:llä.
otto13
6WD
Viestit: 815
Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
Mönkijä:: xmr 650
Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja otto13 »

Olen saanut takuusee noin 10 uutta vinssiä. takuu toimii, :) vinnsit ei kestä kovvaa käyttyä, maastosa. :(
KaRRppa
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Touko 2008 15:19
Mönkijä:: Can-am Outlander 800xt max -07

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KaRRppa »

Onko kellään tietoa saako mistään renegadeen alkuperäistä tarrasarjaa ja mihin hintaa? Omassa enempi ja vähempi irti nuo tarrat niin ois mukava saada alkuperäiseen loistoon kampe. Vm 2009 ja x-malli.
Avatar
Nemo
4WD
Viestit: 150
Liittynyt: 25 Syys 2010 12:34
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500XT -11
Paikkakunta: Järvenpää / Lopen ympäristö

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Nemo »

En tiedä olenko vain luulosairas, mutta jotain vikaa näissä etupumpuissa tuntuisi olevan.

Kyseessä siis vm.2011 500XT:n etuiskarit. Kun laite on levännyt ja esim. aamulla menet talliin, ja painat käsillä keulan reilusti alas (eli ikäänkuin simuloin "rytkypattia"), niin pompahtaa se samantien ylös ikäänkuin rebound-vaimennusta ei olisi ollenkaan. Kun kuitenkin heti perään kokeilen uudestaan, niin pumput on jotenkin ilmaantuneet, ja toimivat oikeastaan moitteetta. Taas kun laite lepää vaikka puolituntia, niin sama homma toistuu.

Lieneeköhän vaimentimissa jokin stefa joka vuotaa? Nämä mehupumput ei liene huollettavia? Takuukin alkaa olemaan jo siinä hilkulla, ja vika on sen laatuinen että sitä on melko vaikea kuvailla kun vie huoltoon tarkistukseen -> koska vika korjaantuu yhdellä painalluksella. :cry:

Mites pompahtelee muiden viissatasten keulat? :roll:
_______________________________
Kun ei nyt vaan sattuis mitään...
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ATC »

Taitaa olla aika normi juttu noilla mehumaijoilla, samanlaiset oli uudesta Wanhan entisessä 400 mallissa ja ei net siitä kummentuneet koko aikana, mutta pelittää ne ihan hyvin käytössä. Jos iskarit vuotaa niin sen kyllä näkee selvästi sotkeneestä öljystä. En ole varma onko noita 500 mallin tuubeja mennyt mutta 400 mallissa niitä on joskus vaihdettu takuuseen.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ATC »

KaRRppa kirjoitti:Onko kellään tietoa saako mistään renegadeen alkuperäistä tarrasarjaa ja mihin hintaa? Omassa enempi ja vähempi irti nuo tarrat niin ois mukava saada alkuperäiseen loistoon kampe. Vm 2009 ja x-malli.
Poke taisi tietää mistä siihen saa semmoisen tarrasarjan että alkuperäinen loisto jää himmeäksi... :lol:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
running amateur
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Tammi 2011 20:46
Mönkijä:: Can Am Outlander 500 XT
Paikkakunta: pirkanmaan maaseutu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja running amateur »

Nemo kirjoitti:En tiedä olenko vain luulosairas, mutta jotain vikaa näissä etupumpuissa tuntuisi olevan.

Kyseessä siis vm.2011 500XT:n etuiskarit. Kun laite on levännyt ja esim. aamulla menet talliin, ja painat käsillä keulan reilusti alas (eli ikäänkuin simuloin "rytkypattia"), niin pompahtaa se samantien ylös ikäänkuin rebound-vaimennusta ei olisi ollenkaan. Kun kuitenkin heti perään kokeilen uudestaan, niin pumput on jotenkin ilmaantuneet, ja toimivat oikeastaan moitteetta. Taas kun laite lepää vaikka puolituntia, niin sama homma toistuu.

Lieneeköhän vaimentimissa jokin stefa joka vuotaa? Nämä mehupumput ei liene huollettavia? Takuukin alkaa olemaan jo siinä hilkulla, ja vika on sen laatuinen että sitä on melko vaikea kuvailla kun vie huoltoon tarkistukseen -> koska vika korjaantuu yhdellä painalluksella. :cry:

Mites pompahtelee muiden viissatasten keulat? :roll:
Mulla on moitteetta pelannut 2012 500XT, tuli juuri 100 tunnin huollosta. Iskarit ovat olleet alusta asti kuvailemasi kaltaiset. Alla on tuumaa isommat ja leveämmät Mudlitet. Kyllä se vähän hakkaa käsille etenkin paluupuolella. Uudempien mallien keula huomattavasti parempi ajaa.
Jos alat iskareita vaihtamaan niin kerro mihin ratkaisuun tulit...

Omassani oli muuten haritukset pielessä. Nyt on noin 5 milliä haritusta. Mielestäni ajossa rauhallisempi ja puskee vähemmän kun lähestytään nollaa - siis harituksessa.
ex Cf-Moto 525
ex Hyosung 400 (WORK 400)

koskaan ei saa luovuttaa - pitää vaan välillä antaa vähän periksi...

UMRY
MMC
Deippa
6WD
Viestit: 407
Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
Paikkakunta: Oulun reuna

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Deippa »

...
Viimeksi muokannut Deippa, 04 Helmi 2013 20:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Deippa kirjoitti:Aukasinpas sitten tuon oman 400HO outin kytkimen (-08). Kuuluuko tuolla olla vain neljät rullat/rampit vaikka paikat kuudelle?

Väljää siellä sitten olikin. Rullat uusiksi ja liukunastat kans. Kuuluuko (saako) rampit päästä liikkumaan sivuttain tapissaan vai onko nuokin rikat/rampit kuluneet?

Kuin leveä uusi varihihna on? Vaihtoraja manuskan mukaan 30mm ja tuossa oli ainakin 32-33mm leveä (rullamitalla mitattu) niin meinasin että onkohan kovinkin uus.
400 ja 500...rullia/painoja kuuluu olla neljä. Isommat koneet niin täys kierros eli 6kpl.

Mielellään rampit ei sais liikkua sivuttain, koska silloin nuo rampit ei ole ihan kohakkain rullien kans.... Ite oon noita ramppeja/painoja vaihtanu useamman kerran ja olen aina uudesta painosatsista laittanu ne ohuet rikat sinne vanhojen kaveriks jos vaan on mahtanu niin on vähän napakampi istuvuus painoilla.

400 outin uuden hihnan leveys on 31,75mm ja vaihtoraja tosiaan tuo 30,00mm.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Noista rampeista tuli vielä mieleen....syy miks ne rampit saattaa päästä liikkumaan sivuttain varsinkin jos on enemmin ajettu kone ja kuluneempi vari niin on se että pidemmän päälle varin runko, tai seinämät kuluu siitä kohtaa missä on tuo ramppi, pultti ja ohuet rikat. Vähän hankala ehkä selittää, mutta jos joskus kurkaa niin näkee että runkoon on saattanu kaivautua ''kuopat'' seinämiin noiden rikkojen kohdalla.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

tällähetkellä omassa varissa taitaa olla noita rampin/painon rikkoja 6kpl. per paino....3 puolellaan, kun normaalisti/uutena rikkoja on 1 per puoli..yht. 2
Deippa
6WD
Viestit: 407
Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
Paikkakunta: Oulun reuna

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Kiitoksia hyvistä vastauksista. Onhan tuolla rullattu, joten kulumaa voi olla myös siinä rungossa. Tarttee tutkia joskus tarkemmin että mitä sinne väliin mahtuu/tarvii. Miksi ramppeja olet uusinut useemmin? Siis eikait ne juurikaan kulu? Paitti niin joo tietysti se reikä voi väljistyä.

Rullia siis neljät, mielenkiintosta että merkkiliike olis myyny just tähän kamppeeseen 6kpl. No onneksi en vielä tilannu kun pitää joskus kattoa mitä kaikkia muuta tuonne tarvii uusia.
Viimeksi muokannut Deippa, 28 Tammi 2013 20:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Nuo rampit on kulutus tavaraa, siinä missä esim. ketjut rossikoneissa....ne kestää sen mitä kestää, riippuen mm. ajotyylistä, millaisessa käytössä kone on, renkaista.....

Itellä taitaa olla menossa neljäs satsi... :-k ...., joista kaksi satsia on kertaalleen hiottu siliäks. Ja se miten noi rampit/painot kuluu, niihin alkaa ajan kanssa muodostumaan kuoppia/ koloja----->vasemmalla vanha koloutunut paino ja oikealla vanha mutta hiottu, jolla taas ajelee.
Kuva

Tuolloin vari ei toimi normaalisti vaan saattaa tuntua kuin olis ''vaihteet'' tietyllä kierrosalueella/alueilla. Nuo kolot saattaa saada järkevästi hiottua (riippuu kuinka pahasti on koloutunut/kulunut) siliäks kuten kuvassa näkyy. Ite jossain kohtaa kyllästyin tuohon hiomiseen, kun ei noi hoitut kestä metrejä läheskään niin hyvin kuin uudet.

Ja juu nuo painot kuluu myös sieltä reijästä jolloin ne pääsee vähän elämään sivuttais suunnas.

Ja 400 outtiin kuuluu rullia 4kpl. painoja/ramppeja 4kpl. liukukenkiä(mustat nastat) 8kpl.--> 2kpl. per rulla

Se hela/yksisuuntalaakeri joka on ensiövarin akselilla kannattaa joskus otta irti ja tarkastella. Laakereita on 2kpl. helassa. Tuo hela kannattaa putsata ja laittaa uudet rasvat sinne. Ja kun ottaa tuota helaa akselista pois niin pieni varoitus....siellä helan sisällä on kaksi nastaa jousien kanssa jotka hyvin helposti lentää pitkin pitäjää. Kannattaa laittaa rätti helan ympärille niin jääpi ne nastat sinne rättiin.

Toisiovarissa oleva helixi/nokkapala on myös kulutus tavaraa joka kannattaa joskus kurkata missä kunnossa on. Molempien varien jouset myös kuluu/hankautuu sivuistaan.

Mitähän vielä.... :-k ....ne liukukengät (mustat nastat) taisit jo vissiin vaihtaa......Noh olihan tuossa jo jotain mitä ihmetellä :D .
Vastaa Viestiin