Outlander MAX XT 650 T3 2013 kokemuksia

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
JsP
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 24 Loka 2010 13:36
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: JKL

Re: Polaris Sportsman XP 850 vai Can-Am Outlander MAX XT 650

Viesti Kirjoittaja JsP »

Vihjeeksi että on tullut sitten koettua telojen kanssa metsässä että ensimmäisenä pettää raidetangot kun vähän haasteellisempaan paikkaan joutuu, tehostin varmaan liian hyvä voimakkaimmalla asennnollaan kun "pojat" ei heti huomanneetkaan tangon menneen mutkalle vaan ihmettelivät että mites telat noin harittaa... no ei ole vaikea vaihtaa vaikka metsässä ja ei ole kallis osa hommata uutta -tietysti olis helppo oikoakin, mutta voi olla että ei enää oiottu kesta.
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Polaris Sportsman XP 850 vai Can-Am Outlander MAX XT 650

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Vääntyy net tangot todella helpossakin maastossa, ilman telojakin ja vieläpä tehostimen minimi asetuksella. Tapauksia on jo muutamia jotka maahantuoja on nurisematta kyllä hoitanut takuun piikkiin. Onnittelut uudesta hienosta laitteesta ja kuviahan ei koskaan ole liikaa näytillä :wink:
Avatar
Nico_de_Nirvi
3WD
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2005 22:00
Mönkijä:: Can-Am Outlander T3 Max 650 XT
Paikkakunta: Muurame

Re: Polaris Sportsman XP 850 vai Can-Am Outlander MAX XT 650

Viesti Kirjoittaja Nico_de_Nirvi »

Joo saa sirtää vaikka Can-Amin alle vaikka Can-Am Outlander MAX XT 650 T3 2013 kokemuksia otsikolla...
Can-Am Outlander T3 Max 650 XT 2013 + Apache 360 telat
Exä Suzuki KingQuad 700 2005
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Outlander MAX XT 650 T3 2013 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Siirsin tänne can-am puolelle uudella otsikolla.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Avatar
Nico_de_Nirvi
3WD
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2005 22:00
Mönkijä:: Can-Am Outlander T3 Max 650 XT
Paikkakunta: Muurame

Re: Outlander MAX XT 650 T3 2013 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Nico_de_Nirvi »

No niin kirjoitellaampa sitten jotain raporttia.

Eli eilen kävin otsikon mukaisen koneen noutamassa, mutta koska oli jo ilta niin ei tullut ajettua kuin kampe kärrystä katokseen...joo ei meinannut yöllä uni tulla :-)

Tänä aamuna heti sitten katsastuskonttorille kilpien hakuun, jotta pääsee tosi toimiin. No kilvet tuli haettua ja laitettua paikalleen. Sitten heti jännittikin, että lähteekö peli käyntiin kun yöllä oli pakkanen kirinyt jo -15 asteeseen. No hienostihan tuo jyrähti tulille :-) 5 minuttia siinä sitten koneen lämmitys ja makeiden v2 soundien ihastelua (mulla muutenkin joku perversio näin v-moottoreihin...kaikki prätkätkin olleet aina v-koneella... tai 1 mukisia).

Sitten alkoikin parin päivän lumien puskuharjoitukset...ja täytyy sanoa, että kyllä lumityöt on juhlaa entisiin mönkkäri kokemuksiin verrattuna...telasto vaan tekee ihmeitä lumitöissä lumi liikku helposti, telakoneella pakat helppo työntää pitkälle ja kone nousee helposti pakalle. Lisäksi kone tulee aina pakilla pois sieltä minne olet lumilevyn kanssa erehtynyt pökkäämään (aikaisemmat kokemukset vastaavassa tilanteessa johti siihen, että rengas pelin lumilevy pakassa jumissa ja piti autolla vetää pois). Ainoa mitä kaipaisi tuossa lumilevyn kanssa olisi joku järkevä rajotin tuohon vinssin vaijeriin, ettei vetele auran runkoa solmuun kun nostelee vahingossa liian ylös tuota paketia.

No sitten seuraavaksi aura pois keulalta...joka muuten on todella helppoa tällä Can-Amin pikakiinnitys systeemillä (siitäkin todella positiivinen kokemus verrattuna historiaan jolloin piti kaikkien sokkien kanssa kikkailla).

Sitten alkoikin puunajo reittien pohjustaminen ja samalla testailua kuinka peli etenee tuolla mehtässä. Täytyy sanoa että positiivinen on kokemus kyllä teloista sekä koko laitteesta. Reitit tuli poljettua (lunta noin 60cm) ja missään vaiheessa ei edes puhettakaan että kampe ei olisi mettässä edennyt. Kesällä ajelin samoilta mestoilta traktorilla tuulenkatoja ja pahimmat paikat jäi hakematta kun olivat sellaisissa kivikoissa/huntissa ettei ollut traktorilla asiaa. No nyt kävin noihin paikkoihin reitit polkemassa ja ei mitään ongelmia...enemänkin kuskia jännitti kuinka käy kun valtaisien kivimättäiden yli olis tarvis päästä, mutta ei mitään ongelmia. Toki haaste kerroin kasvaa kun sieltä pitää vielä kuormakin tuoda, mutta vaikka tukki kerrallaan juontamalla jos ei muuten. Mutta uskoisin laitteen suoriutuvan hommasta.

Ajoa kertynyt nyt reilut 2h ja kuskia vaan naurattaa kuinka helppoa on hangessa liikkua ;-)

Muutamia havaintoja itse laitteesta:

Nää maxi traktorit on isoja...eli mettässä on kääntösädettä jonkun verran...toki työkelkassa vielä enemmän, mutta kun pakilla oikeasti pääsee niin pienellä vekslauksella selviää pienessäkin tilassa.

Telat/tehostin...täytyy sanoa jotta jos olis kone ilman tehostinta niin olis varmaan ihmeissään noiden telojen kanssa...nimittäien tuolla upisessa missä nyt vielä vesikelin jäljeltä noin 5 cm paksuinen jäätynyt kuori tuli hiki vehjettä veivatessa vaikka on teloille suunniteltu tehostin modulli maximi tehostus asennossa. Ei ole kevyt käännellä ei vaikka tällänen 120kg äijä stongaa vääntelee :-)

Muovinen panssari toimii hienosti pulkkana auraus pakkojen yli liukuessa ja eikä juurikaan lunta/jäätä kerääntynyt sen päälle.

Alkuperäinen rekisterikilven teline ja sen sijoittelu on pers...kilpi oli jo heti mehtäreissun jälkeen aivan solmussa...vesakon raivuu pukilta ajaen syynä tähän kun taka-akselin jätöltä pystyyn nousevat risut ja puut kauhovat suoraan tuohon telineeseen...täytyy miettiä uutta sijoitus paikka kilvelle ja kilpivalolle.

Kokonaisuutena täytyy sanoa, että olen erittäin tyytväinen ja uskon, että ajaa asiansa siinä mihinkä tämän käyttöä olin suunnitellutkin. Kyllä tällä makkaran paistoon kelkkamiesten kanssa pääsee, mutta ei tietenkään niin nopiasti...mutta eipä tässä ole kiirettä mihinkään eli mulle telamönkkäri riittää ja on parempi vaihtoehto kuin kelkka.

Jatkossa kun saan tuon 10h ajettua ja sisäänajo huollon tehtyä keskityn kirjuuttelemaan enemmän tuosta voimapuolesta. Nyt keveyellä käytöllä sitä kyllä tuntui olevan yllin kyllin...

Nyt täytyy lähteä ajelemaan vielä pieni mettäkierros ja sitten odotellaan huomista jolloin tarkoitus heittää pilkki reissu jos sää ennusteet vain pitää.
Can-Am Outlander T3 Max 650 XT 2013 + Apache 360 telat
Exä Suzuki KingQuad 700 2005
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Outlander MAX XT 650 T3 2013 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja ATC »

Hyvä valinta. onnea uudesta koneesta. Wanha ja jjk pitää pienen testituokion Canamin tonnisonnilla ja Pollen 850 XP:llä. Molemmissa telat ja takoitus tehdä ihan kunnon vertailu sekä toimivuuden ajettavuuden että myös kulutusten osalta. Laitan sinulle sitten tietoa tuon tuloksista niin saa kieriskellä itsesäälissä jos Polle olikin parempi :lol:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
Nico_de_Nirvi
3WD
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2005 22:00
Mönkijä:: Can-Am Outlander T3 Max 650 XT
Paikkakunta: Muurame

Re: Outlander MAX XT 650 T3 2013 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Nico_de_Nirvi »

HIENOA!

Mielenkiinnolla odotellaan...ja sitten ryhdytään suremaan jos meni pieleen..ei vaan tuo 2 paikkasuus oli aika ratkaiseva niin oli helpompi saada hallituksen hyväksyntä :-)
Can-Am Outlander T3 Max 650 XT 2013 + Apache 360 telat
Exä Suzuki KingQuad 700 2005
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2310
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Outlander MAX XT 650 T3 2013 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jos ATC teette tuommosen parivertailun niin varmaaan foorumilla on muitakin kiinnostuneita. Kuvien ja videon kera kunnon testi. Näiden valintakysymysten kanssa kun pähkäilee varmaan moni muukin :)
Avatar
JSSM
6WD
Viestit: 298
Liittynyt: 21 Elo 2011 19:56
Mönkijä:: Can-Am 1000 T3 -17

Re: Outlander MAX XT 650 T3 2013 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JSSM »

Hienoa ATC! Täälläkin yksi odottelee mielenkiinnolla tuloksia.. Hyvä kun joku tekee sen mitä olen odottanut että mönkijä-lehti tekisi.
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
kollireijo
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Helmi 2013 16:27

Re: Outlander MAX XT 650 T3 2013 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja kollireijo »

Itselle tuli samanlainen ilman teloja. No penkkiinhän se piti viedä ja vakiona takapyöriltä vain 36.6hv!! Olen kyllä pettynyt.
Muutenhan laite on minun käyttöön erinomainen..Onnea sinne uudesta laitteesta ja vaihdetaan kuulumisia kohan nyt saan sen tuolta säätämöstä.
Avatar
koa201
3WD
Viestit: 86
Liittynyt: 10 Syys 2009 11:15
Mönkijä:: 1000 Max XT-P
Paikkakunta: Vantaa

Re: Outlander MAX XT 650 T3 2013 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja koa201 »

Ihan normisettiä lienee, variaattori kun imaisee enemmän välistä kuin alv eli karkeasti lämpönä/kitkana jää matkalle noin 30 pinnaa.
Avatar
Nico_de_Nirvi
3WD
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2005 22:00
Mönkijä:: Can-Am Outlander T3 Max 650 XT
Paikkakunta: Muurame

Re: Outlander MAX XT 650 T3 2013 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Nico_de_Nirvi »

No niin tänään tuli sitten heittyä 1,5h pika rundi tuolla järven jäällä ja hieman tie siirtymää mennen tullen. Yllättävän siististi telat rullas myös asfaltilla noissa siirtymissä. Kuskia vaan edelleen hymyilyttää...järvellä oli muutamassa kohtaa 30 cm kohva, mutta ei haitannut menoa...ihmettelin aluksi miksi vauhti hyyty ja katsoin taakkepäin niin komia vesisuihku siellä lenteli, joten lisää kaasua vai niin homma eteni.

Samaisella reissulla tuli tankattua testi mielessä, kun koneen mittarissa oli 3h ajettuna. Sain tankkiin ängettyä rapian 7L ei nyt äkkiseltään pahalta tunnut tää traktorin kulutus. Vie saman tunnissa kuin mun uistelu motti ;-)

Polttoainemittari muuten näytti tankkausvaiheessa puolikasta. Joten jos toimii noin aina tyhjäksi asti, meinaa se sitä että asteikko näyttää jo tyhjää vaikka tankissa tavaraa...joka tietysti on positiivinen asia kun toimii näinpäin.
Can-Am Outlander T3 Max 650 XT 2013 + Apache 360 telat
Exä Suzuki KingQuad 700 2005
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Outlander MAX XT 650 T3 2013 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja ATC »

Tämä on osoittautunut toimivaksi kilven asennukseksi, popniiteillä kanteen niin alas että mahtuu käsi hanskan kanssa avaamaan kannen ja lamppukin asettuu hyvin tuohon tavaratelineen reunaan. Lampun johto yltää alkuperäiseen liittimeen.

Kuva
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
Nico_de_Nirvi
3WD
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2005 22:00
Mönkijä:: Can-Am Outlander T3 Max 650 XT
Paikkakunta: Muurame

Re: Outlander MAX XT 650 T3 2013 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Nico_de_Nirvi »

Hieno juttu kiitos vinkistä...kilpeä asentaessa vähän tohon mallailinkin...mutta sitten jäin pohtimaan kilpivalo asiaa...no täytyypä huomenna muutella noin vielä kun kilpi on kohtuu suora ;-)
Can-Am Outlander T3 Max 650 XT 2013 + Apache 360 telat
Exä Suzuki KingQuad 700 2005
Avatar
Nico_de_Nirvi
3WD
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2005 22:00
Mönkijä:: Can-Am Outlander T3 Max 650 XT
Paikkakunta: Muurame

Re: Outlander MAX XT 650 T3 2013 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Nico_de_Nirvi »

No niin täytyypä tänne jotain raapustella, ettei ihan ketju kuole. Viikko sitten syntyi meille ensimmäinen Cana kuski, niin ei ole hirveästi ehtinyt kirjoittelemaan saati sitten ajelemaan.

Pakolliset lumityöt on tullut pariin kertaan tehtyä ja täytyy sanoa, että tuo telakampe on siinä hommassa eto peli! Helppo työntää pakat pitkälle ja kone kiipeää kasan päälle heittämällä. Aino este on kun alkutalven tein lumityöt vanhalla sotaratsulla (Valmet 359d) + takalevyllä niin nyt on pakat niin jyrkät ja jäässä ettei niitä enää pitemmälle siirretä. No ensi talvena sitten onnistuu heti alusta lähtien tuo pakkojen pitemmälle työntö ja oikeaan kaltevuuteen höylääminen. Viikonloppuna tarkoitus hieman ulkoiluttaa Canaa ja samalla räpsiä kuvia + videoo. Käydään kokeilee mihkä se suostuu istumaan kiinni asti...tuleepahan samalla testattua vinssin vetokyky ;-)

Yksi mielenkiintoinen havainto tuli tehtyä: Laite kulkee eri nopeuksia riippuen siitä mikä on ohjaustehostimen tehostusasento...min track asennolla kulkee 20 km/h, med track asentoa en ole mitannut (veikkaan 30 km/h) ja max track asennolla sen 42-43 km/h. Onkohan tässä Canan uusi ratkaisu siihen, että renkailla rajoitin toimii oikein min track asennolla ilman että tartte boxia irroittaa kesäksi (tuohan vielä palautuu aina automaattisesti min track asentoon kun virrat kääntää pois). Max track asennolla renkailla mennäänkin sitten jo varmaan mielenkiintoista vauhtia...mutta tälläisenä tää kaupasta tuli ja eikä kukaan mitään kesäksi ohjeistanut tekemään :-D
Can-Am Outlander T3 Max 650 XT 2013 + Apache 360 telat
Exä Suzuki KingQuad 700 2005
Vastaa Viestiin