Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Käykö toi 800R kone tosiaan kokoajan noin kuumana, flekti huutaa ihan normi tieajosskin lähes kokoajan nopeudesta riippumatta... Puhumattakaan nyt tuosta maastoajosta.
Toinen mikä kyl kuumuu reippaasti on varikoppa... Luistaako hihna ja onko tuolle tehtävissä jotain...
Toinen mikä kyl kuumuu reippaasti on varikoppa... Luistaako hihna ja onko tuolle tehtävissä jotain...
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Samoja oireita , syy vielä tuntematon....
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Syylärin kunnon ja puhtauden ootta varmaankin kurkkineet?
Voi olla ilmaa järjestelmässä, ei pitäisi tieajon aikana kovin ahnaasti flektin pyöriä.
Voi olla ilmaa järjestelmässä, ei pitäisi tieajon aikana kovin ahnaasti flektin pyöriä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Syyläri on puhdas... tosin tuota turpoamista ei nää jos ei käytä pois..
Lähteekös toi ilma pois jos ajaa keulan ylös ja syyläristä korkki pois ja kone käyntiin?
Vai pitääkö ilmata muualta?
Itellä flekti pyörii jo pakkasella niin kesäkeleissä varmaan vetää limppiin, jos ei tee jotain...
Lähteekös toi ilma pois jos ajaa keulan ylös ja syyläristä korkki pois ja kone käyntiin?
Vai pitääkö ilmata muualta?
Itellä flekti pyörii jo pakkasella niin kesäkeleissä varmaan vetää limppiin, jos ei tee jotain...
Viimeksi muokannut Pappi, 20 Helmi 2013 13:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus poistettu. Ei toinna lainata koko viestiä kun vastaa seuraavana :-)
Syy: Lainaus poistettu. Ei toinna lainata koko viestiä kun vastaa seuraavana :-)
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eikö sitä näe jos laittaa kirkaan putkivalon syylärin taakse?
Molempien sylinterien ylävesiletkun istukassa on 8mm avaimella toimiva ilmauspultti, niissä puristemassatiivisteet jotka helpottaa tunnistamista, ykkönen ilmataan ensin.
Epätodennäköistä, että ilmaa menisi järjestelmään ihan ittekseen, jos ei ole kipannut tai kiehuttanut konetta.
Molempien sylinterien ylävesiletkun istukassa on 8mm avaimella toimiva ilmauspultti, niissä puristemassatiivisteet jotka helpottaa tunnistamista, ykkönen ilmataan ensin.
Epätodennäköistä, että ilmaa menisi järjestelmään ihan ittekseen, jos ei ole kipannut tai kiehuttanut konetta.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kertokaahan viisaammat että onko normaalia että rene 800 alkaa valittaan low batterya kunn käytät tyhjäkäyntiä lämpimällä koneella? Kylmällä koneella ei valita.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Taitaa akku olla kaput.
http://www.kyminkompijat.fi
http://www.mckone.fi
Ex:Polaris 330ATP, Outti 800, Rene 800X,Outti 650 XMR
http://www.mckone.fi
Ex:Polaris 330ATP, Outti 800, Rene 800X,Outti 650 XMR
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tänään sain viimein koneen korjaamolta kotia. Anturin johto oli poikki mutta johdon kuori ehjä. Ilmeisesti jotenki maadottaa ecua tuon piuhan kautta ku vikamuisti oli täynnä kaiken maailman vikakoodeja.realiz kirjoitti:Can-am xt500 -10 koneessa seuraavanlainen vika johon kaipaisin neuvoja.
Lämpimänä menee limp home mode päälle ja flekti ei lähde pyörimään. Lisäksi
tulee vikakoodi p0119. Lämpötila anturi vaihdettu tuloksetta. Välillä kone saattaa
toimia usean tunnin ilman että menee vikatilaan. Mistähän päästä vikaa
kannattaisi alkaa kahtelemaan?
-
- 6WD
- Viestit: 407
- Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
- Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
- Paikkakunta: Oulun reuna
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Auran asennussarja ongelmaa:
Ojanraudasta haettu Can-Amin aura setti jota pitäs yrittää virittää 400 outin (vm -10) pohjaan, mutta ei meinaa onnistua. Alueura pikakiinnitteisellä työkalurungolla (715001182) jossa "pikakiinnitysliike" tapahtuu ylös-alas suunnassa. Aluksi tuli vahingossa väärä vanhemman mallinen (715001205) asennuslevy, joka ois kyllä runkoon passannu muttei tohon työkalurunkoon. Nyt sitten ku olis kaiken teknisen tievon puolesta oikea ja työkalurunkoon passaava kiinnike hyppysissä niin sitä ei meinaa kunnolla saada mahtumaan tuonne mönkijän runkoon kiinni. Se on siis 715001412 (ainakin paketin mukaan, mutta se oli kyllä jo aukaistu liikkeessä), joka on sellaista mallia että sen kiinnikkeen sivuista töröttää paksut tapit johon auran lukot kiinnittyy. Tuon pitäisi kiinnittyä etutukivarren ja jarrusylinterin korvakon väliin eestä ja astinlautarunkojen pulttien alle takaa. Periaatteessa tuo melkeen passaakin noin, mutta etupäässä se pääsee vastaamaan tukivarsiin jonkin verran ennen kuin nousee runkoa vasten, rakoa jää n. 5mm. Lisäksi rungon päälle tuleva u-rauta jolla alempi rauta kiristetään ei tahdo mahtua tuon jarrusysteemin takia alaraudan reikien kohdalle koneen pituussuunnassa. Takapää passaa kyllä hyvin astinlautojen kiinnityksiin. Jotenkin tuntuu että tuo rauta on muutaman millin (5-10mm) pitkä tuohon väliin, mutta toisaalta kun tuo on niin ahdas väli että se melkeen voi johtua valmistusepätarkkuuksistakin. Mutta tuo tukivarsiin osuminen ei kyllä oikein näytä hyvältä, kun pienellä kulmien hiomisella levystä ei selviä vaan joutuisi "koneistaan" vähän reilummalla kädellä. Kuvat ois ollu kivoja, mutten uskonu että mun salamaton mokia saa mustista osista koneen alta juurikaan selviä kuvia aikaseksi.
Onko näissä ollut tarvetta sovittaa rälläkän kans tätä asennussarjaa näihin 400 outteihin? Tuossa kun vertaa runkoja räjäytyskuvista 400 ja 500 välillä niin tuo väli tukivarsien kiinnityksestä jarru telineeseen näyttää selvästi pienemmältä 400:ssa. Eikai tässä vaan ole semmonen juttu että tuo kiinnike ei ollenkaan passaa tohon 400:een eli joutus vaihtaan työkalurungonkin erilaiseen ja tuohon vanhemman malliseen kiinnityssarjaan?
Apuva! Onko kellään tota sarjaa tai asentanu 400 outtiin
Haulla sattu yks tulos silmään että ATC:llä olis ilmeisesti vastaava aura setti kiinnikkeineen, mutta kone vissiin 500?
EDIT: Vai voisko olla mahollista että tuo olis vielä uudempaan runkoon tuo mun kiinnike kun tuossa varusteluettelossa ( http://viewer.zmags.com/publication/244 ... 44e12a3/48 ) on 2012 mallisiin eri numerolla kiinnike (715001411). Tietääkö kukaan miten nuo 1412 ja 1411 loppuset eroaa toisistaan?
Ojanraudasta haettu Can-Amin aura setti jota pitäs yrittää virittää 400 outin (vm -10) pohjaan, mutta ei meinaa onnistua. Alueura pikakiinnitteisellä työkalurungolla (715001182) jossa "pikakiinnitysliike" tapahtuu ylös-alas suunnassa. Aluksi tuli vahingossa väärä vanhemman mallinen (715001205) asennuslevy, joka ois kyllä runkoon passannu muttei tohon työkalurunkoon. Nyt sitten ku olis kaiken teknisen tievon puolesta oikea ja työkalurunkoon passaava kiinnike hyppysissä niin sitä ei meinaa kunnolla saada mahtumaan tuonne mönkijän runkoon kiinni. Se on siis 715001412 (ainakin paketin mukaan, mutta se oli kyllä jo aukaistu liikkeessä), joka on sellaista mallia että sen kiinnikkeen sivuista töröttää paksut tapit johon auran lukot kiinnittyy. Tuon pitäisi kiinnittyä etutukivarren ja jarrusylinterin korvakon väliin eestä ja astinlautarunkojen pulttien alle takaa. Periaatteessa tuo melkeen passaakin noin, mutta etupäässä se pääsee vastaamaan tukivarsiin jonkin verran ennen kuin nousee runkoa vasten, rakoa jää n. 5mm. Lisäksi rungon päälle tuleva u-rauta jolla alempi rauta kiristetään ei tahdo mahtua tuon jarrusysteemin takia alaraudan reikien kohdalle koneen pituussuunnassa. Takapää passaa kyllä hyvin astinlautojen kiinnityksiin. Jotenkin tuntuu että tuo rauta on muutaman millin (5-10mm) pitkä tuohon väliin, mutta toisaalta kun tuo on niin ahdas väli että se melkeen voi johtua valmistusepätarkkuuksistakin. Mutta tuo tukivarsiin osuminen ei kyllä oikein näytä hyvältä, kun pienellä kulmien hiomisella levystä ei selviä vaan joutuisi "koneistaan" vähän reilummalla kädellä. Kuvat ois ollu kivoja, mutten uskonu että mun salamaton mokia saa mustista osista koneen alta juurikaan selviä kuvia aikaseksi.
Onko näissä ollut tarvetta sovittaa rälläkän kans tätä asennussarjaa näihin 400 outteihin? Tuossa kun vertaa runkoja räjäytyskuvista 400 ja 500 välillä niin tuo väli tukivarsien kiinnityksestä jarru telineeseen näyttää selvästi pienemmältä 400:ssa. Eikai tässä vaan ole semmonen juttu että tuo kiinnike ei ollenkaan passaa tohon 400:een eli joutus vaihtaan työkalurungonkin erilaiseen ja tuohon vanhemman malliseen kiinnityssarjaan?
Apuva! Onko kellään tota sarjaa tai asentanu 400 outtiin

Haulla sattu yks tulos silmään että ATC:llä olis ilmeisesti vastaava aura setti kiinnikkeineen, mutta kone vissiin 500?
EDIT: Vai voisko olla mahollista että tuo olis vielä uudempaan runkoon tuo mun kiinnike kun tuossa varusteluettelossa ( http://viewer.zmags.com/publication/244 ... 44e12a3/48 ) on 2012 mallisiin eri numerolla kiinnike (715001411). Tietääkö kukaan miten nuo 1412 ja 1411 loppuset eroaa toisistaan?
Viimeksi muokannut Deippa, 13 Maalis 2013 21:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko kellään tietoa can am outti 400 (vm-12) Traktorista? Kun ajatuksena oli laittaa parkit myös valoumpioihin sillä siellä on johdot ja liittimet valmiina. Kun laitoin polttimon kiinni mitään ei tapahtunut? Voiko olla ettei johtoja ole kytketty toisesta päästä? Vai mikä olisi syynä? 

- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Deippa, mikäli olet ostaessasi kertonut laitteen mihin puskulevy tulee niin kannattaa konsultoida liikettä ennen rälläköintiä. Nuo asennusraudat on sen verran suolaisia hinnoiltaan, että saavat luvan passata suoraan ilman modifointia. Kyseessä kun on kuitenkin merkkikohtainen paketti.
Juugis, parkkien toimimattomuus voi johtua siitä, että traktorityypityksen vuoksi ajovaloista on mahdollisesti poistettu parkit. Nehän kun kun erillään siinä tavaratelineessä olevassa valopaketissa. Tämä nyt on arvailua. Tokihan tuota voi katsella vähän yleismittarilla, että mihin asti jännite tulee. Jos ei muu auta niin haaroittaa ne parkkien johdot sieltä tavaratelineeltä.

Juugis, parkkien toimimattomuus voi johtua siitä, että traktorityypityksen vuoksi ajovaloista on mahdollisesti poistettu parkit. Nehän kun kun erillään siinä tavaratelineessä olevassa valopaketissa. Tämä nyt on arvailua. Tokihan tuota voi katsella vähän yleismittarilla, että mihin asti jännite tulee. Jos ei muu auta niin haaroittaa ne parkkien johdot sieltä tavaratelineeltä.

-
- Tracks
- Viestit: 1062
- Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
- Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
- Paikkakunta: Pälkäne
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
ookko deippa kattonu outin penkin alta mikä on valmistusvuosi.omassa edellisessä 4satkussa oli samaa onkelmaa mutta mahtui kumminkin.olisin sitä mieltä että valmistus toleranssit vaan heittää ja omani oli warnin satsi.
-
- 6WD
- Viestit: 407
- Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
- Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
- Paikkakunta: Oulun reuna
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
-09 tehty vm -10. Ja juu niinhän ne pitäs passata heittämällä, muttaku ei näytä siltä. Tarttee vielä kerran tutkailla tilannetta ja kysellä kaupastakin, mutta jos joku osais vielä lisävinkkejä antaa niin hyvä olis.
-
- 6WD
- Viestit: 407
- Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
- Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
- Paikkakunta: Oulun reuna
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kävinpäs tallissa kameran kanssa. Eli tämmönen on asennussarja:

Altapäin katottuna etureuna ottaa kiinni tukivarsiin etukulmista sekä hieman ylempää tukivarren laipoista, jotka ei kuvassa näy:

Ylempi rauta ei mahu menemään riittävän eteen jotta pultit menis molemmin puolin JA pitäs mennä n. 10mm eteen jotta menis alaraudan reijistä läpi:

Sama alhaalta, kuvassa näkyy että piti löysätä tukivarren kiinnityspultti kun oli eripäin ku toisella puolella ja näin ollen haittona.

Ei tämä maha tuohon passata vaikka oikia pitäskin olla...
EDIToitu kuvia pienemmiksi

Altapäin katottuna etureuna ottaa kiinni tukivarsiin etukulmista sekä hieman ylempää tukivarren laipoista, jotka ei kuvassa näy:

Ylempi rauta ei mahu menemään riittävän eteen jotta pultit menis molemmin puolin JA pitäs mennä n. 10mm eteen jotta menis alaraudan reijistä läpi:

Sama alhaalta, kuvassa näkyy että piti löysätä tukivarren kiinnityspultti kun oli eripäin ku toisella puolella ja näin ollen haittona.

Ei tämä maha tuohon passata vaikka oikia pitäskin olla...
EDIToitu kuvia pienemmiksi
Viimeksi muokannut Deippa, 18 Maalis 2013 07:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- 6WD
- Viestit: 407
- Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
- Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
- Paikkakunta: Oulun reuna
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ihan mielenkiinnosta: voisko joku vanhempirunkosen isompikoneisen (500+) omistaja vilkasta kuinka pitkä on väli tuosta jarrusylinterin reikälevystä eturipustuksen kiinnitykseen? Tuossa 4satasessa se väli on n. 3cm. Onko se isommissa koneissa selvästi pitempi kuten räjäytyskuvista näyttää?
Tänään tätä mun aura asiaa on selvitetty liikkeen ja huolto-porukan kans juurta jaksain ja lopputulos on se että jos haluaa bolt-on satsin niin sillon työkalurunko pitäisi vaihtaa perinteiseen tappikiinnitteiseen ja asennussarja siihen isohkoon levyyn (715 00 1206). Tämä olisi se satsi jonka luulinkin alunperin saavani, mutta tuo uudemman pikakiinnityssysteemin kiinnittäminen tuohon mun koneeseen vaatii jonnin verran pajottamista. Niin ovat huollossakin joskus joutuneet tekemään. Täytyy nyt tutkia asiaa vielä tarkemmin ennen pajottamista tai osien vaihtoa. Pikakiinnitys olis mukava kun sellaseen olis mahdollisuus vaikken siis sitä alunperin ole kysellyt tai luullutkaan saavani paketissa.
Omana pohdintana luulisin että jos tuo edellä kysymäni väli on pitempi muissa outeissa niin siksi tuota sarjaa kaupataan kuitenkin yhteensopivana myös 2006-2011 outteihin.
EDIT: Vilkaskaa ny joku että onko tuo väli isompi (suuruusluokka 3cm vai yli 5cm)? Näkyy purkamatta vasemmalta puolelta. Akseliväli ny ainakin näyttää isommissa olevan pitempi.
Tänään tätä mun aura asiaa on selvitetty liikkeen ja huolto-porukan kans juurta jaksain ja lopputulos on se että jos haluaa bolt-on satsin niin sillon työkalurunko pitäisi vaihtaa perinteiseen tappikiinnitteiseen ja asennussarja siihen isohkoon levyyn (715 00 1206). Tämä olisi se satsi jonka luulinkin alunperin saavani, mutta tuo uudemman pikakiinnityssysteemin kiinnittäminen tuohon mun koneeseen vaatii jonnin verran pajottamista. Niin ovat huollossakin joskus joutuneet tekemään. Täytyy nyt tutkia asiaa vielä tarkemmin ennen pajottamista tai osien vaihtoa. Pikakiinnitys olis mukava kun sellaseen olis mahdollisuus vaikken siis sitä alunperin ole kysellyt tai luullutkaan saavani paketissa.
Omana pohdintana luulisin että jos tuo edellä kysymäni väli on pitempi muissa outeissa niin siksi tuota sarjaa kaupataan kuitenkin yhteensopivana myös 2006-2011 outteihin.
EDIT: Vilkaskaa ny joku että onko tuo väli isompi (suuruusluokka 3cm vai yli 5cm)? Näkyy purkamatta vasemmalta puolelta. Akseliväli ny ainakin näyttää isommissa olevan pitempi.