Outlanderin välitys.
Re: Outlanderin välitys.
Jaa että silleen... Jotakin uuvessa sais extraa ja jotakin ei, täytyy laittoo jäätä hattuun ja pittää noiden kylänmiesten kans parliamenttia aiheesta.
Piipin piippi kun vois tehdas optiona tilata lyhyemmän kokonaisvälityksen niin johan ois... ei kait yks 500e hinnan päälle ois paha, kompromissejähän nämä tietysti aina on. Rallivehkeitä?
Trattoorikin kun kuiten kulkee vain sen n. 40 niin ei välityksien tarvis pystyä 100:seen hinkumaan. höh.
Piipin piippi kun vois tehdas optiona tilata lyhyemmän kokonaisvälityksen niin johan ois... ei kait yks 500e hinnan päälle ois paha, kompromissejähän nämä tietysti aina on. Rallivehkeitä?
Trattoorikin kun kuiten kulkee vain sen n. 40 niin ei välityksien tarvis pystyä 100:seen hinkumaan. höh.
Re: Outlanderin välitys.
2013 outlanderin manuaali sanoo seuraavaa:
500:sen hidas välitys on 5,293 ja 1000:sen 5,842.
Nopeella puolella 500sen 3,078 ja 1000nen 2,829
Pitäskö tosta nyt ymmärtää, että tonnisessa on "lyhyempi" lyhyt puoli ja pidempi "pitkä" kokonaisvälitys.
Mistähän nuo löytäs vanhemmille malleille.
500:sen hidas välitys on 5,293 ja 1000:sen 5,842.
Nopeella puolella 500sen 3,078 ja 1000nen 2,829
Pitäskö tosta nyt ymmärtää, että tonnisessa on "lyhyempi" lyhyt puoli ja pidempi "pitkä" kokonaisvälitys.
Mistähän nuo löytäs vanhemmille malleille.
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: Outlanderin välitys.
Ojanraudan esittelypelillä tuli kokeiltua lyhyen puolen kulut G2 maasturista ja aika tasan 70 vakiorenkailla se menee ennen kuin rajoitin alkaa pätkimään.
Veli-Pekan kanssa olen samoilla linjoilla jotta turhan pitkät nuo välitykset on, toistaiseksi ei sen kanssa vielä ongelmia ole ollut kun Wanhan laitteessa on maltilliset rengaskorkeudet, mutta eipä siihen kestä monsterinkumejakaan laittaa joka harratajalle ei ole mikään hyvä juttu. Työkäytössä pärjää noilla nykyrattailla kun ne on hieman karheemmat kuin alkuperäiset vaikka onkin vain saman korkuiset. Telat on alkaneet tosissaan mietityttään etenkin nyt kun levitän soille jätkänristejä, routa kantaa vielä muutaman päivän mutta sitten taidan olla lirissä, teloilla menisi iloisesti kärry perässäkin jos ottaisi tuon kevyen kärryn jossa ei ole kuormaajaa.
Veli-Pekan kanssa olen samoilla linjoilla jotta turhan pitkät nuo välitykset on, toistaiseksi ei sen kanssa vielä ongelmia ole ollut kun Wanhan laitteessa on maltilliset rengaskorkeudet, mutta eipä siihen kestä monsterinkumejakaan laittaa joka harratajalle ei ole mikään hyvä juttu. Työkäytössä pärjää noilla nykyrattailla kun ne on hieman karheemmat kuin alkuperäiset vaikka onkin vain saman korkuiset. Telat on alkaneet tosissaan mietityttään etenkin nyt kun levitän soille jätkänristejä, routa kantaa vielä muutaman päivän mutta sitten taidan olla lirissä, teloilla menisi iloisesti kärry perässäkin jos ottaisi tuon kevyen kärryn jossa ei ole kuormaajaa.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Re: Outlanderin välitys.
Telat tullee ittelläkin nyt testattua, kun nuo jängät alkaa sulamhan. Toishen päristimhen laitan renkhajen lisäksi ne JWheelzit. Saamma vertailupohjaa, kumpi kulkee nätimmin pehmeässä: Painavat isot telat, vai kevyet Jwheelzit. Laithet on kaksi samanlaista sitten rinnakkain...
Ei tuo pikkupuoli tarttisi kulkea kuin korkeinthan 30km/h. Ihan hulluutta ja ajattelemattomuutta insinööripuolelta tehdä laitheeseen noin hemmetin isot välitykset "pikkupuolelle".
Ei tuo pikkupuoli tarttisi kulkea kuin korkeinthan 30km/h. Ihan hulluutta ja ajattelemattomuutta insinööripuolelta tehdä laitheeseen noin hemmetin isot välitykset "pikkupuolelle".
-
- 6WD
- Viestit: 815
- Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
- Mönkijä:: xmr 650
- Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
- Viesti:
Re: Outlanderin välitys.
veli-pekka kirjoitti:...ainakin 500 max-traktori-mallissa kestäisi olla puolta pienempi tuo pikkupuoli. Tiukhan paikhan jos laitat renkhan tahi telat, ja pysähyt, niin ei renkhat rupea pyörimhän kuin pakin kautta.
En kyllä ymmärrä miksi kaikissa merkeissä ja malleissa tuo "pikkupuoli" tehdään suotta liian isoksi. Ongelma korostuu tässä 500:sessa, jossa on erittäin mukava hiipivästi liikhelle lähtevä variaattori-rupeli. Tämä on hyvä suolla ajelhun, mutta kun kiinni uppoaa pahasti niin voipi vähän harmittaa.
Isommissahan se on tehty keulimista varten pelkästhän repiväksi. Nykäsee niin kuin Nykästä ennenvanhaan, ja kädet venyttää gorillan mittoihin... Nykyään on sekin ukko vanhentunut ja rauhoittunut...
Meinaakko tuota meijä seuvvu Nykästä,joka kulukee slekä suorana nyrkit maasa.

http://www.automaalaamolehtonen.fi http://www.youtube.com/user/harjakatto
Maastokiima, Jee mikä tekosyy.
Maastokiima, Jee mikä tekosyy.
Re: Outlanderin välitys.
Joku kasisatasen omistaja voisi kokeilla mitä isoveli näyttää pikkupuolella.
Jos on paha ja laaja asia, voisin kysellä saksasta pikkupuolen lyhennystä. Ne tekee harvempia rataspareja isolle puolelle, kulmavaihteeseen ja takaperään. Niitä saattaisi kiinnostaa asia jos olisi tarpeeksi kysyntää.
Vastaava pitkän puolen harvempi rataspari on siinä viidensadan kantturoilla.
Jos on paha ja laaja asia, voisin kysellä saksasta pikkupuolen lyhennystä. Ne tekee harvempia rataspareja isolle puolelle, kulmavaihteeseen ja takaperään. Niitä saattaisi kiinnostaa asia jos olisi tarpeeksi kysyntää.
Vastaava pitkän puolen harvempi rataspari on siinä viidensadan kantturoilla.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
-
- 6WD
- Viestit: 815
- Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
- Mönkijä:: xmr 650
- Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
- Viesti:
Re: Outlanderin välitys.
Joo mulla on nykyää 06 malli 800, ja on ollu vähä huonompia uuvempiaki, kaikisa on ollu mielestäni liia pitkä ykköne.
Olen kiinnostunu
Olen kiinnostunu
http://www.automaalaamolehtonen.fi http://www.youtube.com/user/harjakatto
Maastokiima, Jee mikä tekosyy.
Maastokiima, Jee mikä tekosyy.
Re: Outlanderin välitys.
26" carlisle act xlr renkailla kulkee lyhyellä puolella 75 km/h, sitten tulee rajoitin. Kyseessä siis 500 dps outlander.
Re: Outlanderin välitys.
-08 500 rekku pikkupuolella, ottaa mittariin rajoittajaa vastaan 72km/h.
Mika
Mika
Re: Outlanderin välitys.
Otto, kylläpä mie sitä teän nykästä siinä meinasin. Se on loistoheppu jonka vaikutusalue ulottuu myös tänne Napapiirin pohjoispuolelle.
Kyllä, mieki olen kiinnostunut pienemmistä välityksistä, ja vaikka molemmille puolille, mutta etenkin pikkupuolelle. Kaksi 500 maxi-traktoria. Ellei nyt sitten sen hammasrathan asennus ole liian suuritöinen homma.
Saiskohan tuon ihan puolitettua, vai olisiko liian suuri toive täytettäväksi?
Täytyy kyllä vieläkin ihmetellä, mitä insinööri on ajatellut tuossa "pikkupuolessa". Seittemääkymppiä... Ei mithän järkeä... Eihän se isokhan puoli paljon kovempaa kulje, joten kohta olisi sama jättää koko pikkupuoli sitten pois.
Kyllä, mieki olen kiinnostunut pienemmistä välityksistä, ja vaikka molemmille puolille, mutta etenkin pikkupuolelle. Kaksi 500 maxi-traktoria. Ellei nyt sitten sen hammasrathan asennus ole liian suuritöinen homma.
Saiskohan tuon ihan puolitettua, vai olisiko liian suuri toive täytettäväksi?
Täytyy kyllä vieläkin ihmetellä, mitä insinööri on ajatellut tuossa "pikkupuolessa". Seittemääkymppiä... Ei mithän järkeä... Eihän se isokhan puoli paljon kovempaa kulje, joten kohta olisi sama jättää koko pikkupuoli sitten pois.
Re: Outlanderin välitys.
Minäkin olisin kiinnostunut niistä välityksistä.
Ja mullahan on 650 outlanderi 2007
Ja mullahan on 650 outlanderi 2007
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Re: Outlanderin välitys.
Oisko järkevää lähtä semmoista kompromissia selvitteleen että pikku puoli ois puolet ison välityksestä?? Siten ei ihan huippukierroksilla tarvis kenenkään aurahommia tehdä ja telakäyttö olis myös vielä järkevää möyryytystä. Jätetään tuo isopuoli loikkariksi niille jotka pidempiä siirtymiä vetelee. Minä en tähän vanhaan ratsuun enää paljon panosta mutta jos kone vaihtuu niin 100 varmasti lyhennetään välitystä.
Luulisi kysyntää olevan muuallakinpäin maailma, että jos saksan hemmojen tuotekehitys ei aivan mahdottoman kallista ole niin pitäis sen kait onnistua.
Luulisi kysyntää olevan muuallakinpäin maailma, että jos saksan hemmojen tuotekehitys ei aivan mahdottoman kallista ole niin pitäis sen kait onnistua.
- Skifo-79
- 6WD
- Viestit: 320
- Liittynyt: 18 Touko 2010 12:39
- Mönkijä:: Can-Am 650x
- Paikkakunta: Ruokolahti
Re: Outlanderin välitys.
Kannattaa harkita myös Esim. QSC kytkimen hankintaa. Pienentää välitystä mukavasti pienemmän vapaalaakerin ansiosta Ja puristaa hihnaakin takuulla paremmin. Ite oon kyl tudennu et Qsc kittikin toi apua remmin haisuun.
Saimaa ATV OffRoad Ry - Worry Team 51
-
- 6WD
- Viestit: 799
- Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
- Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
- Paikkakunta: oulainen
Re: Outlanderin välitys.
Joo minä oon kans sitä mieltä että sais olla puolet isosta vaihteesta. Sitte vielä kytkentäkierroksia ylemmäs niin jaksais pyörittää renkaita ehkä sillonki kun upottaa sen suohon oikeen kunnolla. Eikä niin kuin tällä hetkellä että joutuu painaan liipasimen pohjaan, remmi haisee ja kohta renkaat pyörähtää semmosta kyytiä ettet enää ikinä pääse irti. Muuta vikaahan tuossa ei olekkaan tällä hetkellä kun tuo ryömittämisen mahdottomuus.
□■
Re: Outlanderin välitys.
650Xt outti 30" renkailla pikkupuolella otti 77km/h gps mukaan, tietty 8000 rpm rajoitettu.