Outlanderin välitys.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Matti K.
3WD
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Syys 2011 12:42
Mönkijä:: Can Am

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja Matti K. »

Jaa että silleen... Jotakin uuvessa sais extraa ja jotakin ei, täytyy laittoo jäätä hattuun ja pittää noiden kylänmiesten kans parliamenttia aiheesta.
Piipin piippi kun vois tehdas optiona tilata lyhyemmän kokonaisvälityksen niin johan ois... ei kait yks 500e hinnan päälle ois paha, kompromissejähän nämä tietysti aina on. Rallivehkeitä?
Trattoorikin kun kuiten kulkee vain sen n. 40 niin ei välityksien tarvis pystyä 100:seen hinkumaan. höh.
Avatar
Touho
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 17 Syys 2007 13:33
Mönkijä:: Tonninen XT
Paikkakunta: Oulu

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja Touho »

2013 outlanderin manuaali sanoo seuraavaa:
500:sen hidas välitys on 5,293 ja 1000:sen 5,842.
Nopeella puolella 500sen 3,078 ja 1000nen 2,829

Pitäskö tosta nyt ymmärtää, että tonnisessa on "lyhyempi" lyhyt puoli ja pidempi "pitkä" kokonaisvälitys.
Mistähän nuo löytäs vanhemmille malleille.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja ATC »

Ojanraudan esittelypelillä tuli kokeiltua lyhyen puolen kulut G2 maasturista ja aika tasan 70 vakiorenkailla se menee ennen kuin rajoitin alkaa pätkimään.
Veli-Pekan kanssa olen samoilla linjoilla jotta turhan pitkät nuo välitykset on, toistaiseksi ei sen kanssa vielä ongelmia ole ollut kun Wanhan laitteessa on maltilliset rengaskorkeudet, mutta eipä siihen kestä monsterinkumejakaan laittaa joka harratajalle ei ole mikään hyvä juttu. Työkäytössä pärjää noilla nykyrattailla kun ne on hieman karheemmat kuin alkuperäiset vaikka onkin vain saman korkuiset. Telat on alkaneet tosissaan mietityttään etenkin nyt kun levitän soille jätkänristejä, routa kantaa vielä muutaman päivän mutta sitten taidan olla lirissä, teloilla menisi iloisesti kärry perässäkin jos ottaisi tuon kevyen kärryn jossa ei ole kuormaajaa.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
digiaslak

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja digiaslak »

Telat tullee ittelläkin nyt testattua, kun nuo jängät alkaa sulamhan. Toishen päristimhen laitan renkhajen lisäksi ne JWheelzit. Saamma vertailupohjaa, kumpi kulkee nätimmin pehmeässä: Painavat isot telat, vai kevyet Jwheelzit. Laithet on kaksi samanlaista sitten rinnakkain...

Ei tuo pikkupuoli tarttisi kulkea kuin korkeinthan 30km/h. Ihan hulluutta ja ajattelemattomuutta insinööripuolelta tehdä laitheeseen noin hemmetin isot välitykset "pikkupuolelle".
otto13
6WD
Viestit: 815
Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
Mönkijä:: xmr 650
Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
Viesti:

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja otto13 »

veli-pekka kirjoitti:...ainakin 500 max-traktori-mallissa kestäisi olla puolta pienempi tuo pikkupuoli. Tiukhan paikhan jos laitat renkhan tahi telat, ja pysähyt, niin ei renkhat rupea pyörimhän kuin pakin kautta.

En kyllä ymmärrä miksi kaikissa merkeissä ja malleissa tuo "pikkupuoli" tehdään suotta liian isoksi. Ongelma korostuu tässä 500:sessa, jossa on erittäin mukava hiipivästi liikhelle lähtevä variaattori-rupeli. Tämä on hyvä suolla ajelhun, mutta kun kiinni uppoaa pahasti niin voipi vähän harmittaa.

Isommissahan se on tehty keulimista varten pelkästhän repiväksi. Nykäsee niin kuin Nykästä ennenvanhaan, ja kädet venyttää gorillan mittoihin... Nykyään on sekin ukko vanhentunut ja rauhoittunut... :)


Meinaakko tuota meijä seuvvu Nykästä,joka kulukee slekä suorana nyrkit maasa. :D
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja poke »

Joku kasisatasen omistaja voisi kokeilla mitä isoveli näyttää pikkupuolella.

Jos on paha ja laaja asia, voisin kysellä saksasta pikkupuolen lyhennystä. Ne tekee harvempia rataspareja isolle puolelle, kulmavaihteeseen ja takaperään. Niitä saattaisi kiinnostaa asia jos olisi tarpeeksi kysyntää.

Vastaava pitkän puolen harvempi rataspari on siinä viidensadan kantturoilla.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
otto13
6WD
Viestit: 815
Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
Mönkijä:: xmr 650
Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
Viesti:

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja otto13 »

Joo mulla on nykyää 06 malli 800, ja on ollu vähä huonompia uuvempiaki, kaikisa on ollu mielestäni liia pitkä ykköne.
Olen kiinnostunu
Cana2013
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 10 Helmi 2013 13:08

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja Cana2013 »

26" carlisle act xlr renkailla kulkee lyhyellä puolella 75 km/h, sitten tulee rajoitin. Kyseessä siis 500 dps outlander.
MikaR

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja MikaR »

-08 500 rekku pikkupuolella, ottaa mittariin rajoittajaa vastaan 72km/h.

Mika
digiaslak

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja digiaslak »

Otto, kylläpä mie sitä teän nykästä siinä meinasin. Se on loistoheppu jonka vaikutusalue ulottuu myös tänne Napapiirin pohjoispuolelle.

Kyllä, mieki olen kiinnostunut pienemmistä välityksistä, ja vaikka molemmille puolille, mutta etenkin pikkupuolelle. Kaksi 500 maxi-traktoria. Ellei nyt sitten sen hammasrathan asennus ole liian suuritöinen homma.

Saiskohan tuon ihan puolitettua, vai olisiko liian suuri toive täytettäväksi?

Täytyy kyllä vieläkin ihmetellä, mitä insinööri on ajatellut tuossa "pikkupuolessa". Seittemääkymppiä... Ei mithän järkeä... Eihän se isokhan puoli paljon kovempaa kulje, joten kohta olisi sama jättää koko pikkupuoli sitten pois.
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Minäkin olisin kiinnostunut niistä välityksistä.
Ja mullahan on 650 outlanderi 2007
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Matti K.
3WD
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Syys 2011 12:42
Mönkijä:: Can Am

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja Matti K. »

Oisko järkevää lähtä semmoista kompromissia selvitteleen että pikku puoli ois puolet ison välityksestä?? Siten ei ihan huippukierroksilla tarvis kenenkään aurahommia tehdä ja telakäyttö olis myös vielä järkevää möyryytystä. Jätetään tuo isopuoli loikkariksi niille jotka pidempiä siirtymiä vetelee. Minä en tähän vanhaan ratsuun enää paljon panosta mutta jos kone vaihtuu niin 100 varmasti lyhennetään välitystä.

Luulisi kysyntää olevan muuallakinpäin maailma, että jos saksan hemmojen tuotekehitys ei aivan mahdottoman kallista ole niin pitäis sen kait onnistua.
Avatar
Skifo-79
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 18 Touko 2010 12:39
Mönkijä:: Can-Am 650x
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja Skifo-79 »

Kannattaa harkita myös Esim. QSC kytkimen hankintaa. Pienentää välitystä mukavasti pienemmän vapaalaakerin ansiosta Ja puristaa hihnaakin takuulla paremmin. Ite oon kyl tudennu et Qsc kittikin toi apua remmin haisuun.
Saimaa ATV OffRoad Ry - Worry Team 51
CanMuli
6WD
Viestit: 799
Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
Paikkakunta: oulainen

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja CanMuli »

Joo minä oon kans sitä mieltä että sais olla puolet isosta vaihteesta. Sitte vielä kytkentäkierroksia ylemmäs niin jaksais pyörittää renkaita ehkä sillonki kun upottaa sen suohon oikeen kunnolla. Eikä niin kuin tällä hetkellä että joutuu painaan liipasimen pohjaan, remmi haisee ja kohta renkaat pyörähtää semmosta kyytiä ettet enää ikinä pääse irti. Muuta vikaahan tuossa ei olekkaan tällä hetkellä kun tuo ryömittämisen mahdottomuus.
□■
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja Kartza »

650Xt outti 30" renkailla pikkupuolella otti 77km/h gps mukaan, tietty 8000 rpm rajoitettu.
Vastaa Viestiin