Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Startin kommutaattorihan voipi olla myös kovin kulunut, jolloin hiilien vaihto ei välttämättä riitä vaan tuo kommutaattori pitäisi myös kunnostaa. Se että onko sitten tuon korjaus järkevää/kannattavaa, mutta se saattaa olla mahdollista pätevällä sorvaajalla käyttää jolloin saadaan kommutaattoriin "uusi" tasainen puhdas pinta ja kommutaattorin lamellienvälit pitää myös rassata kuntoon.
peggar
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 11 Syys 2012 21:47

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja peggar »

Kiitoksia neuvoista! Vika löytyi virtajohdosta, pääsi lyömään maihin aina kun starttasi. Nyt toimii normaalisti :)
Crys
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 14 Joulu 2012 12:33
Mönkijä:: Can-Am DS 250
Paikkakunta: Tampere

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Crys »

Can-am DS 250. Kaasarin malli Keihin PTG 23.

Lämpimänä meinaa olla tyhjäkäynti kierrokset liian korkealla? Onko tarpeen säätää seosta vai tyhjäkäyntiä? Mistä säädetään?

Kuva
Kuva
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ATC »

Kokeile josko ilmaruuvin säätö auttaisi, on tuo taempi messinkiruuvi kaasuttimen oikeassa kylessä. Se taitaa olla normaalisti noin 1,5 kierrosta auki, mutta kun käännät sitä myötäpäivää siis kiinnipäin niin seos hieman rikastuu ja pitäisi tyhjäkäynnin korjaantua. Jos ei ruuvin säätö auta niin sitten kaasuttimen purku ja puhdistus ja mahdollisesti luistineulan nosto pykälällä.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
sneaker
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
Paikkakunta: Hamina

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sneaker »

Meni sitten Renen öljypropusta kierteet... :oops:
En tiedä menikö nyt, vai oliko jo edellisen keikan jäljiltä huonossa hapessa, kun olisin mieluusti vieläkin tiukannut lisää.

Ideoita / vinkkejä?
jusa_71
4WD
Viestit: 132
Liittynyt: 21 Maalis 2013 08:08
Mönkijä:: can-am 400 efi t3 -13
Paikkakunta: Lahti

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

ite laittasin helikoil kierteen paikalleen ja taas toimii
vikakoodien luku ja nollaus kaikkiin henkilöauto merkkeihin. myös opd2 mittaus (01-->)
http://uudenmaanmonkijat.fi/
riihimäen mönkijät
Avatar
sneaker
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
Paikkakunta: Hamina

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sneaker »

Mikäs homma tuo Time Sert on?

Taitaa olla aika yleinen ongelma, ainakin kun noita jenkkifoorumeita kahlailee läpi.
Siellä on juurikin tuota Time Serttiä suositeltu.
Avatar
Otra
6WD
Viestit: 675
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Otra »

Timesert on melkein sama kuin helikoil, hitusen erilaiset holkit. Molemmissa samanlainen tuo asenusperiaate. Suosittelen kyllä timeserttiä. Homma sellanen että siihen tehdään ensin hitusen isompi reikä, tehdään pieni syvennys holkin kaula varten, tehdään kierteet, laitetaa holkkiin lukitetta, ruuvataan holkkipaikoilleen ja koko kierretappi läpi holkista jolloin holkin pää leviää ja jämähtää sen sekä kierrelukkitteen ansiosta täysin paikoileen. Jokaiselle työvaiheelle on oma tappinsa tossa sarjassa joten helppo tehdä. Sen jälkeen ei tarvi enää pelätä että kierteet menis jos ei nyt väkisin runno :D

Timesert
Kuva

VS

Helicoil
Kuva
Viimeksi muokannut Otra, 11 Touko 2013 10:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Avatar
sneaker
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
Paikkakunta: Hamina

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sneaker »

Ok, kuulostaa hyvältä.

Yksi tyhmä kysymys pyörii vielä mielessä; miten saa estettyä/kerättyä kaikken mujun menemisen koneeseen työstäessä tuota paikoilleen?
Avatar
Otra
6WD
Viestit: 675
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Otra »

Kait se on vaan tehtävä pikkasen kerrallaan ja otettava vähän väliä tappi ulos ja puhdistettava. Ehkä varmuuden vuoksi laskisin öljyä läpi ilman roppua kun tuo on kuivunnu. Joku viisaampi varmaan osaa kertoa onko siitä käytännön hyötyä. Tota settiä jos ei itselleen halua ostaa niin jostain metalli pajalta tai korjaamolta sitä saattaa saada lainaksi korvausta vastaan. Mitenkähän muuten ton helikoilin tuo poikittainen kierre kun se katkeaa, lähteeköhän kierretapin mukana pois? Timesertissä ei ole mitään irtoavaa osaa.
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Matti K.
3WD
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Syys 2011 12:42
Mönkijä:: Can Am

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Matti K. »

Sen työstörojun menemistä ei toivottuun paikkaan on joskus myös vältetty laittamalla jäykkää vaseliinia kierretapin avoimiin osiin. Jää aika hyvin vassuun lastut kiinni, jonku kerran kun käyttää ulkona (kierre!!)tappia välillä niin pitäis aika vähällä siivoamisella päästä...
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Helikoil ei tosiaan ole ihan paras tuohon paikkaan, suosittelen erikoista huolellisuutta, jotta saa holkin suoraan.
Sen jälkeen on helpompi elää, kun ei tarvi katella öljytippoja tallin lattialla.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
SETMA
Tracks
Viestit: 1249
Liittynyt: 15 Tammi 2010 07:10
Mönkijä:: ?
Paikkakunta: ympyrä

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja SETMA »

Nyt se sitte sattu omalle kohalle tuo katteiden sulaminen :evil: On se ny ...kele ettei kestä ajaa edes tiellä hellekelissä ilman että sivukate valuu räkänä astinlaudalle :evil:
Haminan seudun mönkijät ry
undis-73
6WD
Viestit: 528
Liittynyt: 18 Helmi 2007 12:47
Mönkijä:: Myyty...
Paikkakunta: Liedon ja Pöytyän välissä.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja undis-73 »

Mä olen myös ihmetellyt miten Rene kuumottaa niin pirusti, ei kylläkään vielä oo katteita sulanut ainoastaan penkissä on pikkuisen sulamis jäljet ja mulla on vielä itse tehty isompi suojapelti pakoputken ympärillä, mitä ratkaisuja porukka on tehny vai onko mitään :?:
EX-Outlander 650-09,EX-Brute 750-08,EX-Grizzly 700-09, EX-Rene 800 -08, EX-Rene 800-07, EX-Kingquad 700i-07, EX-400 Outlander-tl-07,EX-Linhai300 3x4-06 tl
wild
6WD
Viestit: 542
Liittynyt: 06 Kesä 2005 20:42
Paikkakunta: vantaa can-am 650 xt

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja wild »

ittellä on sitä valkosta "nauhaa "joka on toiminut hyvin
no nyt se vaan on niin mukavaa
Vastaa Viestiin