Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Startin kommutaattorihan voipi olla myös kovin kulunut, jolloin hiilien vaihto ei välttämättä riitä vaan tuo kommutaattori pitäisi myös kunnostaa. Se että onko sitten tuon korjaus järkevää/kannattavaa, mutta se saattaa olla mahdollista pätevällä sorvaajalla käyttää jolloin saadaan kommutaattoriin "uusi" tasainen puhdas pinta ja kommutaattorin lamellienvälit pitää myös rassata kuntoon.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kiitoksia neuvoista! Vika löytyi virtajohdosta, pääsi lyömään maihin aina kun starttasi. Nyt toimii normaalisti 

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Can-am DS 250. Kaasarin malli Keihin PTG 23.
Lämpimänä meinaa olla tyhjäkäynti kierrokset liian korkealla? Onko tarpeen säätää seosta vai tyhjäkäyntiä? Mistä säädetään?


Lämpimänä meinaa olla tyhjäkäynti kierrokset liian korkealla? Onko tarpeen säätää seosta vai tyhjäkäyntiä? Mistä säädetään?
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kokeile josko ilmaruuvin säätö auttaisi, on tuo taempi messinkiruuvi kaasuttimen oikeassa kylessä. Se taitaa olla normaalisti noin 1,5 kierrosta auki, mutta kun käännät sitä myötäpäivää siis kiinnipäin niin seos hieman rikastuu ja pitäisi tyhjäkäynnin korjaantua. Jos ei ruuvin säätö auta niin sitten kaasuttimen purku ja puhdistus ja mahdollisesti luistineulan nosto pykälällä.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
- sneaker
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
- Paikkakunta: Hamina
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Meni sitten Renen öljypropusta kierteet...
En tiedä menikö nyt, vai oliko jo edellisen keikan jäljiltä huonossa hapessa, kun olisin mieluusti vieläkin tiukannut lisää.
Ideoita / vinkkejä?

En tiedä menikö nyt, vai oliko jo edellisen keikan jäljiltä huonossa hapessa, kun olisin mieluusti vieläkin tiukannut lisää.
Ideoita / vinkkejä?
-
- 4WD
- Viestit: 132
- Liittynyt: 21 Maalis 2013 08:08
- Mönkijä:: can-am 400 efi t3 -13
- Paikkakunta: Lahti
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
ite laittasin helikoil kierteen paikalleen ja taas toimii
vikakoodien luku ja nollaus kaikkiin henkilöauto merkkeihin. myös opd2 mittaus (01-->)
http://uudenmaanmonkijat.fi/
riihimäen mönkijät
http://uudenmaanmonkijat.fi/
riihimäen mönkijät
- sneaker
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
- Paikkakunta: Hamina
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mikäs homma tuo Time Sert on?
Taitaa olla aika yleinen ongelma, ainakin kun noita jenkkifoorumeita kahlailee läpi.
Siellä on juurikin tuota Time Serttiä suositeltu.
Taitaa olla aika yleinen ongelma, ainakin kun noita jenkkifoorumeita kahlailee läpi.
Siellä on juurikin tuota Time Serttiä suositeltu.
- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Timesert on melkein sama kuin helikoil, hitusen erilaiset holkit. Molemmissa samanlainen tuo asenusperiaate. Suosittelen kyllä timeserttiä. Homma sellanen että siihen tehdään ensin hitusen isompi reikä, tehdään pieni syvennys holkin kaula varten, tehdään kierteet, laitetaa holkkiin lukitetta, ruuvataan holkkipaikoilleen ja koko kierretappi läpi holkista jolloin holkin pää leviää ja jämähtää sen sekä kierrelukkitteen ansiosta täysin paikoileen. Jokaiselle työvaiheelle on oma tappinsa tossa sarjassa joten helppo tehdä. Sen jälkeen ei tarvi enää pelätä että kierteet menis jos ei nyt väkisin runno 
Timesert

VS
Helicoil


Timesert

VS
Helicoil

Viimeksi muokannut Otra, 11 Touko 2013 10:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
- sneaker
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
- Paikkakunta: Hamina
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ok, kuulostaa hyvältä.
Yksi tyhmä kysymys pyörii vielä mielessä; miten saa estettyä/kerättyä kaikken mujun menemisen koneeseen työstäessä tuota paikoilleen?
Yksi tyhmä kysymys pyörii vielä mielessä; miten saa estettyä/kerättyä kaikken mujun menemisen koneeseen työstäessä tuota paikoilleen?
- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kait se on vaan tehtävä pikkasen kerrallaan ja otettava vähän väliä tappi ulos ja puhdistettava. Ehkä varmuuden vuoksi laskisin öljyä läpi ilman roppua kun tuo on kuivunnu. Joku viisaampi varmaan osaa kertoa onko siitä käytännön hyötyä. Tota settiä jos ei itselleen halua ostaa niin jostain metalli pajalta tai korjaamolta sitä saattaa saada lainaksi korvausta vastaan. Mitenkähän muuten ton helikoilin tuo poikittainen kierre kun se katkeaa, lähteeköhän kierretapin mukana pois? Timesertissä ei ole mitään irtoavaa osaa.
Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Sen työstörojun menemistä ei toivottuun paikkaan on joskus myös vältetty laittamalla jäykkää vaseliinia kierretapin avoimiin osiin. Jää aika hyvin vassuun lastut kiinni, jonku kerran kun käyttää ulkona (kierre!!)tappia välillä niin pitäis aika vähällä siivoamisella päästä...
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Helikoil ei tosiaan ole ihan paras tuohon paikkaan, suosittelen erikoista huolellisuutta, jotta saa holkin suoraan.
Sen jälkeen on helpompi elää, kun ei tarvi katella öljytippoja tallin lattialla.
Sen jälkeen on helpompi elää, kun ei tarvi katella öljytippoja tallin lattialla.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nyt se sitte sattu omalle kohalle tuo katteiden sulaminen
On se ny ...kele ettei kestä ajaa edes tiellä hellekelissä ilman että sivukate valuu räkänä astinlaudalle 


Haminan seudun mönkijät ry
-
- 6WD
- Viestit: 528
- Liittynyt: 18 Helmi 2007 12:47
- Mönkijä:: Myyty...
- Paikkakunta: Liedon ja Pöytyän välissä.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mä olen myös ihmetellyt miten Rene kuumottaa niin pirusti, ei kylläkään vielä oo katteita sulanut ainoastaan penkissä on pikkuisen sulamis jäljet ja mulla on vielä itse tehty isompi suojapelti pakoputken ympärillä, mitä ratkaisuja porukka on tehny vai onko mitään 

EX-Outlander 650-09,EX-Brute 750-08,EX-Grizzly 700-09, EX-Rene 800 -08, EX-Rene 800-07, EX-Kingquad 700i-07, EX-400 Outlander-tl-07,EX-Linhai300 3x4-06 tl
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
ittellä on sitä valkosta "nauhaa "joka on toiminut hyvin
no nyt se vaan on niin mukavaa