Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
sneaker
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
Paikkakunta: Hamina

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sneaker »

poke kirjoitti:
sneaker kirjoitti:Tänään kerkesin hieman tutkimaan tarkemmin, ja näyttäisi että tuo tuoreöljy tulee tuolta lohkosta, hieman tuon pultin yläpuolelta...

Eli huoltoon.
Tuleeko lohkosta vaiko siitä kartiopultin juuresta, joka on tuon öljynpaineanturin yläpuolella?
Siihen on ameriikan isot pojat ruukanneet laittaa öljynpaineen mittarille tulevan anturin.

Sorrtsen kun kyselen typeriä, ajatuksena on ettei tarvis heti lohkoa ruveta aukomaan, oma työmaansa.
Ei mitään sorrtsen, hienoa vaan kun joku jaksaa vastailla ja pähkäillä.
Tarkistan myös tämän, mutta kun putsasin tuon kyljen huolellisesti ja käytin hetken aikaa, niin ei öljyä näkynyt muualla kuin tuossa "lätäkössä", mikä kuvassa näkyy.
antiikki
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 20 Heinä 2010 14:55
Mönkijä:: CanAm Outland800r max ltd 2009

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja antiikki »

Huament, sain korjaamokäsiksen koneelle. Lueskelin jo illalla, hyvää opastusta. :D Partsinumeroita löytyy varmaa jostain muualta, ehkä. Ei muuta ko koneesee käsiks. Kiitti kundit neuvoista.
Antiikki
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Täältäpä osanumeroihin ja räjäytyskuviin http://epc.brp.com/Index.aspx?lang=E&s1 ... 143b89c903
Sieltä vas.ylhäältä valitset ATV ja sitten vuosimallien/mallien mukaan...
Vesa.K
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Kesä 2013 18:12

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Vesa.K »

Tervehdys ja oikeen iloista kesää kanssakärsijät. :) Näin tällä kanamiehellä pääsi käymään että, kakkosen ketju pääsi jostain syystä hampaan tahi kaksi pieleen kesken ajon(kiristäjä petti) ja nyt on paljon metallisilppua ja lappua miehellä käsissä:D. olisiko kellään jäänyt vahingossakaan 2 sylinteriä, kantta, mäntää kiertokankea hyllyihin lojumaan. Olisi tämä kanamies ikionnellinen käytetyistä ja ehyistä ym osista. Ja laitehan on 07 Outlander 650. Tunteja laitteella takana 361h ja kilometrejä 5300km. Olisikohan edellisellä omistajalla ollu huoltojen kanssa hiukka hiljaista tahikka muuten vaan huono tuuri nyt vaan käyny, ken tietää. Onko vastaavaa kokemusta kellään sattunu? Ikkunasta parhaita ajokelejä tiiraillen T: Vesku
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Täältä löytyy kampura kankineen, Make1 voi tarjota kansia, toinen kansi on nokka-akseliltaan ollut hieman jumurissa ja etupesä tarvii holkituksen, muuten ehyet kannet, häneltä löytyy myös kasisatasen pytyt ja männät.
MazaP:n hallussa on ylimääräiset pytyt ja männät kuuspuokkiin, jos hän suostuu niistä eroamaan.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Vesa.K
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Kesä 2013 18:12

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Vesa.K »

Kiitoksia jo heti! Hieno homma. Miten jos laittaa 800 romut tuohon, niin eikö ohjauspuolelle tarvi mitään tehdä? pitääpä ruveta kyseisiä herroja haastattelemaan osien suhteen, jahka osaan ne sivustolta ettiä. Alko tuossa marmoritiskin hinnat jo työläistä ahistamaan suuresti.
Crys
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 14 Joulu 2012 12:33
Mönkijä:: Can-Am DS 250
Paikkakunta: Tampere

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Crys »

DS250 jätti aamulla tienposkeen. Ennen lähtöä kuvasin pienen videopätkän ylimääräisestä äänestä.

Selostus: Olin ajanut 2-3km ja liikenne valoista lähdettäessä huomasin että vedon terävin kärki puuttuu. ~300 metrin matkan jälkeen alkoi videolta kuuluva ylimääräinen ääni. Ajatuksia?

http://www.youtube.com/watch?v=8Nd2xj3zk00
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Vesa.K kirjoitti:Kiitoksia jo heti! Hieno homma. Miten jos laittaa 800 romut tuohon, niin eikö ohjauspuolelle tarvi mitään tehdä? pitääpä ruveta kyseisiä herroja haastattelemaan osien suhteen, jahka osaan ne sivustolta ettiä. Alko tuossa marmoritiskin hinnat jo työläistä ahistamaan suuresti.
Joku EFI-tuneri pitää olla, jos nuo kasisatasen osat laittaa, PowerCommander V tai FuelMonster on suositeltavaa.
Laita sälleille yvtä, menet viestiosioon, Make1 ja MazaP saajaksi, jotain otsikoksi niin alkaa löytymään.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Vesa.K
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Kesä 2013 18:12

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Vesa.K »

Noniin ja iloinen sateinen kesä jatkuu.

Aamulla irroittelin koneen pöydälle ja aukaisin toisenkin sylinterin, kuinka ollakkaan olipahan sattuneista syistä pätkä rikkontuuneesta venttiilin varresta kulkeutunut 1 sylinteriinkin ja näin ollen rikkonut sieltä männän pakopuolelta ja naarmuttanut sylinterin. Onse nyt tuuri kohillaan. No en ihan ensimmäissä anna nuitten hörpöttimien kanssa periksi.

Vesku
köessi
4WD
Viestit: 138
Liittynyt: 04 Kesä 2010 17:17
Mönkijä:: Honda TRX + Renegade 800
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja köessi »

Sopiikohan 2007 mallin vaihdelaatikko ja magneetto 2010 koneen kanssa ristiin?

Ja millasella kierteellä tuo magneeton ulosvedin pitäs olla?
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Laatikko passaa ristiin, muttei magneetto. Tai passaa magneettokin, mutta joudut vaihtamaan myös vauhtipyörän ja lataussäätimen, jos laitat -10 malliin -07 mallin magneeton, joudut myös lataussäätimelle menevän johdotuksen uusimaan, plus latausteho putoaa.

Edit: Meitsillä on tonnisessa koneessa -07 kasisatasen laatikko, hyvin istuu.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Yritin etsii ja kooklailla mut ei sattunut silmään että mikä oli tuo remmin vaihtoleveys? eilen mittasin leveimmästä kohtaa ja mauseri näytti 32,7. Onko tuo vielä ihan soiva peli?
Deippa
6WD
Viestit: 407
Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
Paikkakunta: Oulun reuna

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Ainakin 4satasessa vaihtomitta oli 30mm (ainaki muistaakseni :D )
EDIT:
Tarkistusta... kyllä muistin oikein ja näytti 800:llekin samaa 30mm arvoa ainakin 2006 manuaalista luntattuna
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Uudemmastakin manuaalista katottuna tuo vaihtoraja on niinkuin Deippa kirjoitteli niin 30mm, uuden remmin leveys on 33,5mm. Remmille tietysti muutenkin perustarkistelut jotta onko ehjä esim. itsellä on kolmas hihna menossa, ei sillä että yksikään olis vielä kulunut kapeaksi tai katkennut, mutta olen vaihtanut kun on alkanu olemaan remmin hampaiden väleissä pahemmin halkeamia, jotta en ole enää arvannu laittaa pyörimään, vaan vaihtoon on mennyt.
periaate
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 21 Huhti 2013 02:32
Mönkijä:: CanAm Outlander T3 MAX 500 DPS

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja periaate »

saa poistaa
Viimeksi muokannut periaate, 27 Kesä 2013 23:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin