Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuo anturi löytyy oikealta puolelta moottoria. Moottorin katteen ja vesiletkun kohdalta, oikealta puolelta konetta katsottuna aikalailla keskellä moottoria. Josko tuosta selostuksesta jotain selvää saat.....jos siltä tuntuu niin voin myös laittaa kuvaa näytille.
Semmoista tuossa huomasin jotta tuota p1202 koodia ei löydy 400 outin listasta, tosin lista on 2008, -09 malliin. Olisko sitte tullu jotain päivitystä uudempiin....
Voisko tuo vikakoodi tarkoittaa jotian muuta 400 kohdalla....? 400 outin listasta katottuna öljynpaineeseen liittyvät koodit olivat p0520 ja p1520.
Semmoista tuossa huomasin jotta tuota p1202 koodia ei löydy 400 outin listasta, tosin lista on 2008, -09 malliin. Olisko sitte tullu jotain päivitystä uudempiin....
Voisko tuo vikakoodi tarkoittaa jotian muuta 400 kohdalla....? 400 outin listasta katottuna öljynpaineeseen liittyvät koodit olivat p0520 ja p1520.
-
- 6WD
- Viestit: 407
- Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
- Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
- Paikkakunta: Oulun reuna
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jep saman huomasin kun rupesin ko opusta tuossa tavaamaan. Mutta tuskin tuo 1202 kovin paljon eriä tarkottaa 400:ssakaan kun noilla p0520 ja p1520 koodeilla löytyy molemmista listoista samat selitykset.cotcot kirjoitti: Semmoista tuossa huomasin jotta tuota p1202 koodia ei löydy 400 outin listasta, tosin lista on 2008, -09 malliin.
Eikä tuo moottorivikavalokaan enää tänään palanu, mutta pitää joskus, kunhan tärkeemmiltä (=raksa)hommilta joutaa, niin kaivella tuo anturi näkösälle ja katella johot läpi. Tosin ei mulle tuo suora suomennos oikeen mee vielä kaaliin: "öljynpaineanturi VIELÄ kiinni"
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuo...öljypaineanturi vielä kiinni...liittyy anturin toimintaan. Tuo anturi on karkeasti heittäen painekytkin, joka haistelee öljynpainetta. Moottorin ollessa seis painetta ei ole ja anturi (kytkin) on kiinni, jolloin tuo saadaan ohmisesti mitattua, koska kärki on kiinni ja yhteys on olemassa. Moottorin ollessa käynnissä tulee painetta ja anturi avautuu ja yhteys katkeaa ja mittari näyttää lukemaa OL(overload, eli ääretön).
Tuota painetta tuo tosiaan haistelee, ja moottorin käydessä jos painetta ei tule esim. öljypumppu on risa niin tuo anturi ei avaudu jonka sitte ECM osaa tulkita viaksi ja antaa virhekoodin P-???? jotain...eli: öljypaineanturi vielä kiinni.....vaikka pitäis olla auki.
Jotenkin noin...suurinpiirtein...
Tuota painetta tuo tosiaan haistelee, ja moottorin käydessä jos painetta ei tule esim. öljypumppu on risa niin tuo anturi ei avaudu jonka sitte ECM osaa tulkita viaksi ja antaa virhekoodin P-???? jotain...eli: öljypaineanturi vielä kiinni.....vaikka pitäis olla auki.
Jotenkin noin...suurinpiirtein...

-
- 6WD
- Viestit: 407
- Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
- Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
- Paikkakunta: Oulun reuna
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuon ERITTÄIN hyvän selityksen ymmärsi jopa ingenjööri 

- Rapsa85
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
- Mönkijä:: Can-Am
- Paikkakunta: Ruokolahti
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko kenelläkään käynyt vastaavasti: Ajoin epätasaista ja erittäin pomppuista maastoa suhteellisen kovalla nopeudella ja tasaiselle päästyäni, huomasin tangon näyttävän vinoon. Tallissa mitattu auraukset,ok ja silmämääräisesti ei mikään ole vääntynyt. Onko mahdollista, että ohjaustehostimen jokin osa olisi hypännyt pykälän jonnekkin suuntaa, kun raidetangoista joutui kääntämään aika paljon, jotta sai tangon takaisin suoraan.
Hold my beer..
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vaikuttaisi siltä että jotakin on koneestasi nitkahtanut, tehostin on vain avustava laite, ei mennä vielä fly by wire tekniikalla näissä.
Sehän jos tehostin sakkaa niin ihan mekaaninen yhteys säilyy näissä sähkötehostimissakin. Oisko se tango peräti ottanut itteensä..
Sehän jos tehostin sakkaa niin ihan mekaaninen yhteys säilyy näissä sähkötehostimissakin. Oisko se tango peräti ottanut itteensä..

- Rapsa85
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
- Mönkijä:: Can-Am
- Paikkakunta: Ruokolahti
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ok, sitä vähän ajattelinkin.. oiskohan se tehostimen booritus sitte antanu senverran löysää, että ois hampaan tai kaksi hypänny.. täytyy tutkia enemmän,kunhan kerkiää..
Hold my beer..
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko kellään tietoa saako 400 outtiin nopeaa etulukkoa? 

- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eiköhän tuo pitäis onnistua, tuosta juttua nopeammasta lukosta..... http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... =8&t=23990
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Käykö outin G1:sen vetarit G2:seen,gatalokissa näytti olevan eri osanumerot?
http://www.kyminkompijat.fi
http://www.mckone.fi
Ex:Polaris 330ATP, Outti 800, Rene 800X,Outti 650 XMR
http://www.mckone.fi
Ex:Polaris 330ATP, Outti 800, Rene 800X,Outti 650 XMR
- rane
- 6WD
- Viestit: 809
- Liittynyt: 10 Elo 2006 21:25
- Mönkijä:: Can-Am 800 XT
- Paikkakunta: Vantaa/Pälkäne
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tässä vaan vinkkinä tai tietona,jos joku asentaa BRP:n vetokoukun sähkösarjan outtiin -07 tai vanhempaan.Huomasin että osa liittimistä on erillaisia ja sopivan liittimen johdot on eri järjestyksessä.Jouduin laittamaan liittimet uusiksi(vesieristettyjä motonetistä) ja mittaamaan jokaisen piuhan paikan,sekä testaamaan ennen pinnien asetusta liitin kuoreen.
Ihmetystä herätti kovasti johtojen järjestys liittimessä outissa,ei siis mitään loogista järjestystä.Paljon joutu tekemään työtä,mut nyt toimii peräkärryssä valot ok.
Ps.en kyllä tiedä mistä vuosmallista asti liitinsarja sopii heittäen liittimiin?
Ihmetystä herätti kovasti johtojen järjestys liittimessä outissa,ei siis mitään loogista järjestystä.Paljon joutu tekemään työtä,mut nyt toimii peräkärryssä valot ok.
Ps.en kyllä tiedä mistä vuosmallista asti liitinsarja sopii heittäen liittimiin?

Uudenmaan Mönkijät Ry
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ainakin 2010 => menee heittämällä...
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Omassa 400efi -11 tuli myös tuo vikakoodi, ja tulee edelleen lähes joka käynnistyksellä.cotcot kirjoitti:Tuo...öljypaineanturi vielä kiinni...liittyy anturin toimintaan. Tuo anturi on karkeasti heittäen painekytkin, joka haistelee öljynpainetta. Moottorin ollessa seis painetta ei ole ja anturi (kytkin) on kiinni, jolloin tuo saadaan ohmisesti mitattua, koska kärki on kiinni ja yhteys on olemassa. Moottorin ollessa käynnissä tulee painetta ja anturi avautuu ja yhteys katkeaa ja mittari näyttää lukemaa OL(overload, eli ääretön).
Tuota painetta tuo tosiaan haistelee, ja moottorin käydessä jos painetta ei tule esim. öljypumppu on risa niin tuo anturi ei avaudu jonka sitte ECM osaa tulkita viaksi ja antaa virhekoodin P-???? jotain...eli: öljypaineanturi vielä kiinni.....vaikka pitäis olla auki.
Jotenkin noin...suurinpiirtein...
Koodit sain luettua kiitos tämän foorumin neuvojen.
Pähkäilin asiaa niin että öljynpaineanturi jumittaa; vikavalo kun jää palamaan heti kun virran laittaa päälle eli eipä koneessa öljynpainetta pidäkään olla siinä vaiheessa.
Nyt järjestelmä tunnistaa että kone ei käy mutta anturin mukaan painetta on ja siitä herjaa.
-
- 6WD
- Viestit: 407
- Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
- Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
- Paikkakunta: Oulun reuna
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Välillä tuo vikavalo vilkahtaa ja tosiaankin heti käynnistysvaiheessa ja jopa ennen starttia. Olen kuitenkin huomannu että kunhan ei starttaa heti ku virrat on laittanu päälle (ruisku surisee yms hetken) ja sitten vasta starttaa niin tuota vikavaloa ei näy. Eli sekinhän on jo täällä lukenu ettei pitäisi näitä turhan kiireellä starttailla...
Eli ei toistaseksi aiheuta itellä muita toimenpiteitä
Eli ei toistaseksi aiheuta itellä muita toimenpiteitä
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Joo, kyllä se näin on.dealer kirjoitti:Pähkäilin asiaa niin että öljynpaineanturi jumittaa; vikavalo kun jää palamaan heti kun virran laittaa päälle eli eipä koneessa öljynpainetta pidäkään olla siinä vaiheessa.
Nyt järjestelmä tunnistaa että kone ei käy mutta anturin mukaan painetta on ja siitä herjaa.
Otin anturin johdon irti ja mittailin että vikavalo ei syty jos johto kytketään maihin kun virta on päällä. Anturin vastus oli ääretön.
Irrotin anturin, puhdistelin mahdollisuuksien mukaan, koputtelin ja puhaltelin, ja niinpä se alkoi kytkemään. Osa paikalleen ja taas pelaa.
Seuraavasta oikkuilusta tilaan uuden anturin.