Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TKT »

Mites nopeesti muilla kuluu jarrupalat?? Alle 60 tuntia ajettu omalla laitteella ja vasemmasta etunurkasta oli palasta pinta ollu pois vissiin jo jonkii aikaa. Oli palan rautaan kulunu jo jarrulevyn jälki... Taitaa oikeeseen kulmaan olla palojen vaihto esissä kanssa, tuskin on milliäkään jälellä enää. Ihanan kallista, ovh per kulma 68 euroa... Takapaloja en viittiny enää tutkia, tuskin sielläkään on hirveitä jälellä. :(
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Alkuperäiset palat vielä joka paikassa, vehjes -07 ja ajettu kaikkiaan reippasti 15k ja vissiin n200h.
Taijan ajjaa liian hissuksiin. :wink:
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
otto13
6WD
Viestit: 815
Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
Mönkijä:: xmr 650
Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja otto13 »

Joo satuloije liukutapit ruostuu herkästi, ja sitte jää jarrut laahaamaa ja palat kulluu.
realiz
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 09 Elo 2009 12:05
Mönkijä:: can-am outlander 1000xt-p t3

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja realiz »

realiz kirjoitti:onko muilla ollu ongelmia jarrupalojen kans? 52h ja 310km ajettu eikä paloista oo mitään jälellä. ensi huollossa jo mainitsin huoltomiehelle että jarruissa jotain häikkää kun kahva painuu pohjaan asti, nyt 2 kertaa huollossa jarrut ilmattu eikä vaikutusta. eilen sitte otin jarrusatulan irti ja totesin että rauta rautaa vasten ollu jo jonku aikaa.
on kuulemma g2 mallisa ollu paljo ongelmia jarrupalojen kans. Semmosen selityksen sain että kun palat pääsee kastumaan niin sen jälkeen kuluu silmissä
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TKT »

On kyllä ihme kuraa noi g2:n palat. Ei ne joo ulise turhanpäiten, mutta ei ne kyllä pidäkään mitään. Vanhassa ei ollu mitään tollasia ongelmia. Ei tullu mieleenkään käydä kurkkimaan jarrupaloja joka viikko... Ja maksavat ihan sikana. Tarvikepaloja ei vielä ainakaan ollu saatavana jälleenmyyjällä... Oliskohan jossain muussa värkissä samanlaisia paloja käytössä??
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
CanMuli
6WD
Viestit: 799
Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
Paikkakunta: oulainen

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja CanMuli »

Jaa pitäsköhän tuota kävästä tarkistaan tilanne.. takaa ainaki kuuluu joku kolina kun heiluttelee puolelta toiselle. Niinku jotain ois irti. Juurikin sieltä jarrusta tämä kyseinen klonkse kuuluu.
□■
CanMuli
6WD
Viestit: 799
Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
Paikkakunta: oulainen

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja CanMuli »

Eihän tuolla ollu paloja jäljellä missään nurkassa. Kauankohan nuo on ollu loppu... Ihanan kallista taas kun mittarissa on 194h huoltoonhan se pitää kohta viedä. Ja samalla kai ne palatki vaihtus näppärästi. Tai ainaki ne palat joutuu samalla investoimaan jos ne vaikka sais ite vaihtaa menettämättä takuuta.
□■
CanMuli
6WD
Viestit: 799
Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
Paikkakunta: oulainen

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja CanMuli »

Ens keskiviikkona saa uudet palaset joka kulmaan 200h huollon yhteydessä. Laittaa kuulemma semmoset palat että kestää myös vettä. En nyt muista millä nimellä se huoltomies niitä puhutteli. 50 eskua kuitennii/kulma ja puolituntia työtä päälle.
□■
realiz
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 09 Elo 2009 12:05
Mönkijä:: can-am outlander 1000xt-p t3

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja realiz »

sintteri palat on ne paremmat/kestävämmät ovat kuulemma kova äänisemmät ku ne normi palat vaan enpä ainakaan ite oo eroa huomannu
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TKT »

Mistä meinasitte sintteripalat saada?? Ainakaan paikallinen liike ei tienny kuin alkuperäisistä ja ovh tosiaan sen 68e... Ilmottakaa hiiellä osanumero!!
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
realiz
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 09 Elo 2009 12:05
Mönkijä:: can-am outlander 1000xt-p t3

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja realiz »

en pääse vasta ku viikonloppuna tarkistamaan että löytyykö mitään osa numeroa. ne oli pakattu semmosiin pikku pusseihin ja niissä saatto joku numero olla. ja kyllä niitä brp:ltä saa, huoltomies mulle niitä sarjan hommas. kerkesin itekki yhen sarjan tilata ebaystä mutta jäipähän hyllyyn toinen satsi oottamaan jos ne vaikka joutuu toisenki kerran uusimaan
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

http://www.delta-braking.com/htm/quad.p ... uad=CAN-AM

-13 mallisiin ei suoraan luvata minkään sopivan.
Vai että ei jarrupalat saa kastua... :D

edit

Ja jos tuolta löytyy oikeanmoinen pala esim g2 500:een niin tästä ainakin löytyy vastaava ebc numero paloille: http://www.docstoc.com/docs/84452011/Br ... rences-Ebc
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
koa201
3WD
Viestit: 86
Liittynyt: 10 Syys 2009 11:15
Mönkijä:: 1000 Max XT-P
Paikkakunta: Vantaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja koa201 »

http://www.ebay.com/itm/2013-CAN-AM-OUT ... 51ada6dc13 Tuolta taitaa löytyä ainakin jotain lääkettä... "ARE YOU SICK OF RUNNING THROUGH ORGANIC KEVLAR OR SEMI METALLIC PADS LIKE THEY ARE BUTTER???"
Mortti
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 30 Kesä 2009 00:09
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 XT -10
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mortti »

Kyllä nyt vaikuttaa että on taas tavara huonontunut. -10 mallisessa mulla alkupeäiset palat ja 220 h ja 3500 km takana ja ei vielä mitään ongelmaa. Vinkunaa kuuluu kun jarruttelee jos palat märkänä. Alkaa vähän tuntua että ns. laatu merkit alkaa sortua halppis osien käyttöön jos noin äkkiä palat kökkönä. Kestäähän ne autoissakin suhteessa pidempään.
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TKT »

Laitoin yhden setin kokeeks tulemaan tuolta koa201:n laittamasta linkistä. Saas nähä millaset on...
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
Vastaa Viestiin