Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2) -> 840cc.
- soulost
- 6WD
- Viestit: 416
- Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
- Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
Viimeaikoina on kyllä jääny ajot vähille. Tosin maakin on ollu niin kuivaa, ettei oo tehny mieli kuvia polkuja rillutella.
http://www.youtube.com/watch?v=4zV2IJdU ... cn5ck4WTGk
Tuossa pätkässä taitaa 650 XMR vilahtaa 1.30 kohdalla. Siitä näkee muutenkin hyvin miten teholla etene.
http://www.youtube.com/watch?v=4zV2IJdU ... cn5ck4WTGk
Tuossa pätkässä taitaa 650 XMR vilahtaa 1.30 kohdalla. Siitä näkee muutenkin hyvin miten teholla etene.
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- soulost
- 6WD
- Viestit: 416
- Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
- Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
On ollut hiljaista ajojen suhteen, tuli valmisteltua mönkijään talven aurauksiin. Lisävalojen lisäämisen yhteydessä tuli katsottua mönkijää läpi ja eihän se taas hyvältä näyttänyt. Etupäässä oli pieni kivi vetarin ja muovisuojan välissä, juuri ilmeisesti mennyt. Sen verran oli ehtinyt tulla damagea, että murroksen suojakumin klemmari oli rikki. Täytyy hommata uusi.
Samalla tuli pyöriteltyä etu ja takaperää, takaperästä kuuluu rallatus. Täytyy siis viedä huoltoon ja saavat katsoa mikä siellä rillattaa
Nykyään laitteet hajoaa näköjään jo tallissa seisoessa...
Noh, mutta joka tapauksess cycle countrin aura tuli jo ed. viikonloppuna modailtua aurauksiin sopivaksi. Kuvia modailuista täällä:
https://plus.google.com/u/0/photos/1012 ... 7183431201
Samalla tuli pyöriteltyä etu ja takaperää, takaperästä kuuluu rallatus. Täytyy siis viedä huoltoon ja saavat katsoa mikä siellä rillattaa

Noh, mutta joka tapauksess cycle countrin aura tuli jo ed. viikonloppuna modailtua aurauksiin sopivaksi. Kuvia modailuista täällä:
https://plus.google.com/u/0/photos/1012 ... 7183431201
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
Lähteekö takuu näistä xmr muta kanoista jos ajaa laitteen astinlautojen reunoja syvemmälle veteen?
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
- Agurapii
- 6WD
- Viestit: 495
- Liittynyt: 08 Marras 2012 16:18
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 t3 2015
- Paikkakunta: Euki
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
Ei lähde takuu. miksi niissä sitten olisi kaikenmaailman ilmanottoaukot vakiona niin korkealla varsinkin xmr:rässä ja vaikka ohjekirjassa lukeekin siten että laittetta ei saisi ajaa vedessä että sitävarten on veneet on toisesta sisään ja toisesta ulos tekstiä ja lukeehan siellä ettei kivikossakaan saisi ajaa vaikka panssari onkin ja ei saisi ajaa lintassa yhtään yms niin kyllä ne sen huollossa kattoo sormien läpi. ainakin kotipaikkakunnalla
aja se sinne veteen vaan ja jossei sitä saisi veteen ajaa niin tarvisiko se pestäkkin jollain kostealla rätillä jolla tulee kauheat naarmut

aja se sinne veteen vaan ja jossei sitä saisi veteen ajaa niin tarvisiko se pestäkkin jollain kostealla rätillä jolla tulee kauheat naarmut

"Ei oo muuten pokkaa mennä tosta syvästä ojasta?" "Miten niin ei ole?" "Se on kyl eri asia jos ei pysty" "no? En vai?... Voi v***u! vedätkö ton vinssin kiinni tohon puuhun?"
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
Hyvä että saatiin tähänkin selvyys arvuuttelun sijaan. Traktorissakin on ilmanotot melkoisen korkealla joten ei muutakun kahlaamaan. 

- Agurapii
- 6WD
- Viestit: 495
- Liittynyt: 08 Marras 2012 16:18
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 t3 2015
- Paikkakunta: Euki
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
sinne vaan mutta varo ettei hörppää 

"Ei oo muuten pokkaa mennä tosta syvästä ojasta?" "Miten niin ei ole?" "Se on kyl eri asia jos ei pysty" "no? En vai?... Voi v***u! vedätkö ton vinssin kiinni tohon puuhun?"
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
Yritän olla ajautumatta liian syviin vesiin.
- goes450x
- 3WD
- Viestit: 117
- Liittynyt: 29 Syys 2007 15:15
- Mönkijä:: Polaris Sportsman XP 1000 EPS
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
Asiasta moottorisahaa
eli onko kukaan laittanu tämän malliseen kanaan sliparia / kokoputkistoa? minkä merkkinen? Onko tehoihin vaikutusta vai pitääkö laittaa lisäksi PCV + autotune? Tällä luulis ton putken "yli kuumentumisen" loppuvan kun laittaa virtaavampaa putkea ja seokset kohilleen esim. PCV+autotune tai penkissä. Eli jos kokemuksia niin kertokaahan. Ite en oo vielä eres mönkkäriä saanu mut heti mielessä nää virihommat 


MP: BMW S1000RR -2015
ATV: Polaris Sportsman XP 1000 EPS -2018
(EX)Can-Am Outlander 650 XMR 2014
(EX) Yamaha YFM 700 R Special Edition 2009/-10
(EX) Can-Am DS 450 EFI 2008/-09
(EX) Suzuki KingQuad 700i 4x4 -2007/-08
ATV: Polaris Sportsman XP 1000 EPS -2018
(EX)Can-Am Outlander 650 XMR 2014
(EX) Yamaha YFM 700 R Special Edition 2009/-10
(EX) Can-Am DS 450 EFI 2008/-09
(EX) Suzuki KingQuad 700i 4x4 -2007/-08
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
Mutakanaseen en laittaisi kokoputkistoa, vain pelkän sliparin.
Kokoputkistossa on yleensä samanpituiset pakosarjat, tarkoittaa kakkosputken ylimääräistä lenkkiä, tarkoittaa ylimääräistä lämpöä.
Poikkeuksena tsekkiläinen Galaxy4Bike, jonka putket menevät erillisinä loppuun asti kahdelle vaimentimelle. Niiltä saa myös sliparia, net on killerin kanssa ainakin suht hiljaisia. Justiin äsken tilasin heiltä taas tavaraa, rasinkivesipumpun ym.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
PCV:n tilalle laittaisin Fuel Monsterin+autotunen kahdella lambdalla, tosi hyvät kokemukset, helppo, nopea ja tarkka säätää, ajat ohjeitten mukaisesti noin puoli tuntia ja homma on hanskassa.
http://www.monster-products.com/fuelmonsterinfo.htm
Kokoputkistossa on yleensä samanpituiset pakosarjat, tarkoittaa kakkosputken ylimääräistä lenkkiä, tarkoittaa ylimääräistä lämpöä.
Poikkeuksena tsekkiläinen Galaxy4Bike, jonka putket menevät erillisinä loppuun asti kahdelle vaimentimelle. Niiltä saa myös sliparia, net on killerin kanssa ainakin suht hiljaisia. Justiin äsken tilasin heiltä taas tavaraa, rasinkivesipumpun ym.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
PCV:n tilalle laittaisin Fuel Monsterin+autotunen kahdella lambdalla, tosi hyvät kokemukset, helppo, nopea ja tarkka säätää, ajat ohjeitten mukaisesti noin puoli tuntia ja homma on hanskassa.
http://www.monster-products.com/fuelmonsterinfo.htm
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
- goes450x
- 3WD
- Viestit: 117
- Liittynyt: 29 Syys 2007 15:15
- Mönkijä:: Polaris Sportsman XP 1000 EPS
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
Yritin tos katella sieltä putkistoa / sliparia mut en löytäny. Ei toi tsekin kieli oikein taivu
Pystyisikkö kysyä niiltä että löytyykö tohon Can Am Outlander 650 XMR 2014 malliseen sliparia ja paljonko maksaa?

MP: BMW S1000RR -2015
ATV: Polaris Sportsman XP 1000 EPS -2018
(EX)Can-Am Outlander 650 XMR 2014
(EX) Yamaha YFM 700 R Special Edition 2009/-10
(EX) Can-Am DS 450 EFI 2008/-09
(EX) Suzuki KingQuad 700i 4x4 -2007/-08
ATV: Polaris Sportsman XP 1000 EPS -2018
(EX)Can-Am Outlander 650 XMR 2014
(EX) Yamaha YFM 700 R Special Edition 2009/-10
(EX) Can-Am DS 450 EFI 2008/-09
(EX) Suzuki KingQuad 700i 4x4 -2007/-08
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
Kyllä noilta lontoo taipuu.
infoätgalaxybike.cz ja Josef on miehen nimi.
Koko tuplaputkisto kahdella vaimentimella näyttäisi jäävän alle 600 euron + läh. kulut, joten ei pitäisi sliparin olevan hinnankirossa. Tuolta naamakirjasta löytyy ääninäytteitä viteon muodossa.
Voin minäkin kysellä, laita meitsille vaikka yv:tä jos et kehtaa ite kysellä.

infoätgalaxybike.cz ja Josef on miehen nimi.
Koko tuplaputkisto kahdella vaimentimella näyttäisi jäävän alle 600 euron + läh. kulut, joten ei pitäisi sliparin olevan hinnankirossa. Tuolta naamakirjasta löytyy ääninäytteitä viteon muodossa.
Voin minäkin kysellä, laita meitsille vaikka yv:tä jos et kehtaa ite kysellä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
- goes450x
- 3WD
- Viestit: 117
- Liittynyt: 29 Syys 2007 15:15
- Mönkijä:: Polaris Sportsman XP 1000 EPS
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
Mahtuukos tohon 650 XMR:ään jonkun muun outlander mallin slipari, ja jos sopii niin mistä vuosimallista lähtien? Tuntuu olevan todella kivenalla löytää sliparia tohon... Jostakin ameriikoista löytyy HMF, Big gun, muzzy ja yms, mut ei näköjään euroopasta mistään. Ainut mistä oon varma mikä tohon sopii niin on HMF:n Swamp XL slipari, koska se löytyy valmistajan sivuilta suoraan tohon malliin. Ei viittis ainakaan tuolta jenkeistä tilata mitään kun tulee tullit ja ym kulut päälle. Ja mielestäni tuo HMF tulee ainakin hintoihin jos sen tuolta jenkeistä tilaa. Ja pahin vika kun ei osaa tilata tuolta ulkomailta mitään...PRKL 

MP: BMW S1000RR -2015
ATV: Polaris Sportsman XP 1000 EPS -2018
(EX)Can-Am Outlander 650 XMR 2014
(EX) Yamaha YFM 700 R Special Edition 2009/-10
(EX) Can-Am DS 450 EFI 2008/-09
(EX) Suzuki KingQuad 700i 4x4 -2007/-08
ATV: Polaris Sportsman XP 1000 EPS -2018
(EX)Can-Am Outlander 650 XMR 2014
(EX) Yamaha YFM 700 R Special Edition 2009/-10
(EX) Can-Am DS 450 EFI 2008/-09
(EX) Suzuki KingQuad 700i 4x4 -2007/-08
-
- 3WD
- Viestit: 98
- Liittynyt: 28 Syys 2007 11:58
- Mönkijä:: xmr650 2014
- Paikkakunta: Nivala
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
Morjesta pöytään.
Aattelinpa herätellä tätäkin keskustelua hieman ja kysellä millä mallilla äijien XMR:rät on ja minkälaisia muutoksia niihin on tehty kun tommosen 14 vuosimallin xmrrän itekin laitoin alkuvuodesta, koneessa nyt 40tuntia ja muuta en ole tehny kuin lisävaloja asennellu. Edellinen vehje oli vm13 400outti ja olihan se aika ero kun tähän vaihtoi. Iskareihin meinasin teettää tuuman korotuspalat niin saa vähän vielä maavaraa, korkeempaa kuin tuuman ei kuulema kannata laittaa vakivetareilla kun paukkuvat irti sitten. Kuinkas nuo orkkis Mudzillat on toimineet teidän käytössä? Entäs ootteko variaattoriin puuttuneet mitenkään?
terveisin Olli Pohjois-Pohjanmaalta.
Aattelinpa herätellä tätäkin keskustelua hieman ja kysellä millä mallilla äijien XMR:rät on ja minkälaisia muutoksia niihin on tehty kun tommosen 14 vuosimallin xmrrän itekin laitoin alkuvuodesta, koneessa nyt 40tuntia ja muuta en ole tehny kuin lisävaloja asennellu. Edellinen vehje oli vm13 400outti ja olihan se aika ero kun tähän vaihtoi. Iskareihin meinasin teettää tuuman korotuspalat niin saa vähän vielä maavaraa, korkeempaa kuin tuuman ei kuulema kannata laittaa vakivetareilla kun paukkuvat irti sitten. Kuinkas nuo orkkis Mudzillat on toimineet teidän käytössä? Entäs ootteko variaattoriin puuttuneet mitenkään?
terveisin Olli Pohjois-Pohjanmaalta.
Mutaa naamaan..
-
- 4WD
- Viestit: 153
- Liittynyt: 01 Joulu 2011 19:01
- Mönkijä:: Can Am outlander 650 XMR 2013
- Paikkakunta: Padasjoki - Lahti
- Viesti:
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
Tuo ilmansuodattimen kotelo ongelman ratkaisu vielä mietityttää, itse hommaamassa ajamatonta vm.2013 konetta, eli voisi kuvitella että on vika piilemässä?
- soulost
- 6WD
- Viestit: 416
- Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
- Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
Noniin, päivitystä tähän ketjuun!
Kuuselan mörkö on ehtinyt saada 400h ajoa jo alleen ja nyt laitetaan toiseen kertaan kone uusiksi. Etupytty tykkää ottaa lämpöjä ja noissa 650 on ollut lämpöongelmia. Tästä syystä suosittelenkin hommaamaan ice engineä tai vastaavaa esim. mönkijävarikolta ja sitten nykyään tuohon saa myös isompaa vesipumppua.
Koneen osalta päädyin nyt sellaiseen settiin, että projektihan tästä tuli... Tällä hetkellä mönkijävarikon kautta tulossa
- 800cc pytyt > porautus 840 BB
- uudet männät, tiivistesarjat
- isompi vesipumppu + ice enginet jäähdyttimeen
- PCV ruiskun säätöön autotunella
- lambda, lambdan mutteri ja korkki
- 800R nokat
- CVTECH variaattori ja vahvistettu hihna
- tuplaputket!
Eli tämmönen setti tois tarkoitus tässä lähiviikkoina laittaa kasaan
Laitan sitten tarkemmin vielä kuvia ja listan osanumeroineen mitä tuohon tarvii. Jenkkilässä ovat saaneet melkoisen hurjia teholukuja tuon tyyppisellä combolla. STM kakkoskytkin vielä jossain vaiheessa ja sitten vois katsella tuota alustaa.. Ens vuodelle jää harkittavaksi samoin stage2 nokat, maverickin kannet ja nos. Ehkä nos ihan ensimmäisenä, sillä tuo pcv Vesan mukaan antaa mahiksen tehdä erillinen kartta, kun annetaan vähän iloista kaasua...
ps. mulla jää nyt tässä yhteydessä tehtaalta tullut uusi 650cc sarja mäntineen ylimääräiseksi ja vanha 650 sarja, mikä toimii porauttamalla. Jos jolla kulla tarvetta ja lähtee HALVALLA.
pps. Saako tuon alkuperäisen viestiketjun otsikkoon jotenkin lisättyä "> 840 cc"
Kuuselan mörkö on ehtinyt saada 400h ajoa jo alleen ja nyt laitetaan toiseen kertaan kone uusiksi. Etupytty tykkää ottaa lämpöjä ja noissa 650 on ollut lämpöongelmia. Tästä syystä suosittelenkin hommaamaan ice engineä tai vastaavaa esim. mönkijävarikolta ja sitten nykyään tuohon saa myös isompaa vesipumppua.
Koneen osalta päädyin nyt sellaiseen settiin, että projektihan tästä tuli... Tällä hetkellä mönkijävarikon kautta tulossa
- 800cc pytyt > porautus 840 BB
- uudet männät, tiivistesarjat
- isompi vesipumppu + ice enginet jäähdyttimeen
- PCV ruiskun säätöön autotunella
- lambda, lambdan mutteri ja korkki
- 800R nokat
- CVTECH variaattori ja vahvistettu hihna
- tuplaputket!
Eli tämmönen setti tois tarkoitus tässä lähiviikkoina laittaa kasaan


Laitan sitten tarkemmin vielä kuvia ja listan osanumeroineen mitä tuohon tarvii. Jenkkilässä ovat saaneet melkoisen hurjia teholukuja tuon tyyppisellä combolla. STM kakkoskytkin vielä jossain vaiheessa ja sitten vois katsella tuota alustaa.. Ens vuodelle jää harkittavaksi samoin stage2 nokat, maverickin kannet ja nos. Ehkä nos ihan ensimmäisenä, sillä tuo pcv Vesan mukaan antaa mahiksen tehdä erillinen kartta, kun annetaan vähän iloista kaasua...

ps. mulla jää nyt tässä yhteydessä tehtaalta tullut uusi 650cc sarja mäntineen ylimääräiseksi ja vanha 650 sarja, mikä toimii porauttamalla. Jos jolla kulla tarvetta ja lähtee HALVALLA.
pps. Saako tuon alkuperäisen viestiketjun otsikkoon jotenkin lisättyä "> 840 cc"

Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi