Outlander 650 XMR vs. 1000 XT

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
can-am-go
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Joulu 2013 21:09

Re: Outlander 650 XMR vs. 1000 XT

Viesti Kirjoittaja can-am-go »

Kiitoksia, joskin täytyy sanoa että pää on entistä enemmän sekaisin. Tunteita tuntuu olevan puolesta ja vastaan. Alkuperäinen kysymys hieman hämärtyi keskustelun tiimellyksessä joten jos joku haluaa vielä tarkentaa mielipidettään niin olen vastauksista kiitollinen

Todellinen polttaineen kulutusero ?
Pureeko XMR:än renkaat paremmin lumeen lumitöitä tehdessä, ts. voiko olla käyttämättä ketjuja ?
Ero jälleenmyyntiarvossa xmr 2014 vs. 1000 XT 2012 (huom ei XT-P)

Ja tarkennuksena mihinkään suohon en siis tuota värkkiä ole upottamassa, tosin kerta kai se on ensimmäinenkin :)
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Outlander 650 XMR vs. 1000 XT

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Voisin edelleenkin sanoa että niitä renkaita tuskin kannattaa miettiä tuossa koska niitä saa kumpaakin hankittua uusia suhteelisen pienillä kustannuksilla.
mmc-tero
6WD
Viestit: 361
Liittynyt: 27 Touko 2007 09:51

Re: Outlander 650 XMR vs. 1000 XT

Viesti Kirjoittaja mmc-tero »

Ite en miettis tossa yhtään vaan ottasin sen 1000cc optiomallin varsinkin jos hinnat on yhtään samaa luokaa,vaikka kyllä tuossa 650cc mallissakin tehoa on "riittävästi"mutta eipä sitä kai ikinä liikaa ole ja kuten tossa aiemmin sanottiin noita renkaita saa jälkeenpäin vaikka 30" tuumasina ,ostohetkellä kannattaa itse laitteeseen keskittyä eikä "plingiin" mitä sattuu oleen varustepaketissa.Ja se että tonnisen saa kilpiin olisi ainakin itselleni ehdottomuus.

Ja BTW.itellä on ihan vaan 26" kendan bearclawit ja hyvin lumihommat sujuu niilläkin ilman ketjuja...
KOTKOT outlanteri 800 äks äks see
outlander 400
6WD
Viestit: 646
Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Outlander 650 XMR vs. 1000 XT

Viesti Kirjoittaja outlander 400 »

puun ajossa ja hitaammassa maastoajossa 2.5-3.5l/h vie tonninen. samoissa ajoissa 800nen rene vei 3.5-4.5l/h ja 800set outlanderit vei saman ku tonninen ja 400nen vei 2-3l/h 8)
Avatar
soulost
6WD
Viestit: 416
Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Outlander 650 XMR vs. 1000 XT

Viesti Kirjoittaja soulost »

Tonni sonnia en ole päässyt ajamaan, mutta muutama kommentti 650 xmr:stä.

Renkaat toimii yllättävän hyvin lumella, etenkin lumihangessa. Toki ovat liukkaat kovalla pinnalla. 650:ssä on tehoja ihan kivasti, toki hitusen saisi olla lisää. Auraushommiin ostaisin 500:sen canan nopeella viscolla ja jättäisin 650:sen ja tonnisen kauppaan... Mutta hupiajon puolelle mentäessä 650xmr on vakiona top1:stä maastekelpoisuudessa vakiovarusteilla, mutta teho on suhteellinen käsite... Toisille piisaa vähemmän, toiset vaatii enemmän.. 650:sen vari toimii kuitenkin ihan ok auraushommissa.
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400

http://www.youtube.com/jabe84

Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
can-am-go
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Joulu 2013 21:09

Re: Outlander 650 XMR vs. 1000 XT

Viesti Kirjoittaja can-am-go »

EIhän se auta sitten kuin ainakin yrittää vääntää tuosta ylivuotisesta XT:stä kauppaa. Katsotaan mihin hintaero lopulta jää, mutta jos lähelle samaa tullaan niin onhan se sitten uskottava ja tonnista haviteltava. Ilmeisesti alkuperäiset vanteet voi pitää isommillakin renkailla ? Eikä kulutuksessakaan isoa eroa näyttäisi olevan. Järkihän toki ohjaisi ostamaan hyvän lumilingon, mutta tuskin kukaan täällä järjellä kymppitonnin mönkkäriä on enää ostamassa :)

Paperilla katsottuna noiden laitteiden välillä ei ilmeisesti ole varsinaista painoeroakaan ? Siinä mielessä tonnisen pitäisi edetä lähes samalla tavalla metsikössä kun hankkii isommat gummit ?

Hienoa että tällaisia foorumeja on olemassa !
oppera
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 31 Touko 2011 15:23
Mönkijä:: Can-Am Outlander Xmr 1000
Paikkakunta: Oulu

Re: Outlander 650 XMR vs. 1000 XT

Viesti Kirjoittaja oppera »

Kuutiot ratkasee, ehottomasti tonninen. Ei tuu katumapäälle myöhemmin, on modattavissa kunnon kampeeksi jos enempi haluja. Joko valitsit?
can-am-go
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Joulu 2013 21:09

Re: Outlander 650 XMR vs. 1000 XT

Viesti Kirjoittaja can-am-go »

Kaupat tehty ja tonninen tuli taloon :) Hetkeäkään en ole katunut mutta hieman mietityttää miten tuolla mennään hitaassa maastossa kun tuntuu että laite hyppää pienimmästäkin kaasun kosketuksesta. Hauska peli joka tapauksessa :)
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Outlander 650 XMR vs. 1000 XT

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

hyökkääminen oli kerrottu tässä topikissa jo aiemmin... Mutta hauskaa tulee laitteen kanssa olemaan eniwei. Uusi kampe on aina kiva.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 13:28

Re: Outlander 650 XMR vs. 1000 XT

Viesti Kirjoittaja jermu »

Kilsoja alle vaan niin peukalo alkaa adaptoitumaan :D Tosin jos QSC ketjun luet niin alkaa kytkimen salat aukeamaan...
oppera
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 31 Touko 2011 15:23
Mönkijä:: Can-Am Outlander Xmr 1000
Paikkakunta: Oulu

Re: Outlander 650 XMR vs. 1000 XT

Viesti Kirjoittaja oppera »

Onnea ja oikian valinnan teit!
can-am-go
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Joulu 2013 21:09

Re: Outlander 650 XMR vs. 1000 XT

Viesti Kirjoittaja can-am-go »

Onko antaa linkkiä tuohon ketjuun johon viittasit, ihan heti en sitä löytänyt. Nyt 10 tuntia möyrittyäni en ainakaan koe mitenkään että tehoa olisi lisää. Kaasun kanssa oppii nopeasti herkemmäksi mud lite renkaat tuntuu pitävän hyvin, mutta eivät ole kuitenkaan mitenkään ikävät tiellä ajettaessa. Polttoainetta tuntuu ainakin palavan enemmän kuin ehtii mökille hakea, mutta eiköhän tunnitkin alku innostuksen jälkeen laske. Vaihteet menee suht tarkasti sisään, mutta pieni kolahdus ilmeisesti kuuluu asiaan kun lähtee liikkeelle. Jotain muoviosien resonansseja kuuluu selvästi mutta lienee sekin normaalia.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Outlander 650 XMR vs. 1000 XT

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Tuossa... http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... &hilit=qsc ...olis se QSC ketju. QSC-kytkintä kiinni niin hauskuus senkun lisääntyy.
Vastaa Viestiin