Can-Am 400 outlander jousitus.
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 05 Loka 2011 19:23
- Mönkijä:: -11 sporttimanne 400 h.o
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Can-Am 400 outlander jousitus.
1-leukanen varmasti toimii, mutta 2 leukasessa on vaara että eivät passaa kunnolla noin pieneen jouseen. Nimimerkillä kokemusta on...
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Can-Am 400 outlander jousitus.
Ihan normaaleilla auton jousiin tarkoitetuilla puristimilla myö toimittiin. Taisin omat puristimet ostaa muistaakseni Tokmannilta. Ja tais hintakin olla siellä 15-20 egen huitteilla. Ja ihan kaksileukaiset on, mutta todettava kyllä että olisvat saaneet olla hieman kapoisemmat. Sai olla suht tarkkana leukojen kanssa kun alkoi puristamaan jousta kiinnipäin. Tietysti rälläkällähän leuat olis voinu hoitaa kaposemmaksi...
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
www.monkijavarikko.fi
-
- 6WD
- Viestit: 407
- Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
- Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
- Paikkakunta: Oulun reuna
Re: Can-Am 400 outlander jousitus.
Jep, auton puristimilla minäkin laitoin vaikka leuat leviät onkin. Taispa se mennä niin että toinen pää pysy vaan yhdessä koukussa, mutta silti onnistu
-
- 4WD
- Viestit: 132
- Liittynyt: 30 Loka 2012 21:15
- Mönkijä:: Polaris RZR 900S
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Can-Am 400 outlander jousitus.
Mulle tulee korotuspalat viikolla ja hiukan tuossa googlailin noita jousipuristimia vinkkien perusteella...äkkiseltään en yksileukaisia löytänyt näistä halpismarketeista ainakaan mutta täytyypi testailla vaikkapa noita motonetin pienempiä malleja, ei ne aikanaan kamalasti maksa ja jos edes tämän projektin saisi tehtyä..ajattelin ensin korottaa vain keulan ja katsoa miten pelittää..paloja tulee kyllä 4kpl eli jos tarve vaatii niin sitten taaksekin.
-
- 6WD
- Viestit: 799
- Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
- Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
- Paikkakunta: oulainen
Re: Can-Am 400 outlander jousitus.
Minäkin laitoin auton puristimella ja muutaman kerranhan nuo lipsati irti kun eivät kunnolla passanneet. Onneksi ei ollu sormet välissä!
Otitteko koko iskarin irti vai laitoittako paikallaan? Itse laitoin jousen löysimmälle asetukselle ja tunkkasin vaan mönkijän ylös. Puristin pikkasen, otin vanhan lukitusrenkaan pois ja panin korotuspalan sen tilalle. Tarkotus oli laittaa pala sen lautasen yläpuolelle mutta eihän se siihen passannut... Mutta hyvinhän nuo on sen 100h pysynyt paikallaan.

Otitteko koko iskarin irti vai laitoittako paikallaan? Itse laitoin jousen löysimmälle asetukselle ja tunkkasin vaan mönkijän ylös. Puristin pikkasen, otin vanhan lukitusrenkaan pois ja panin korotuspalan sen tilalle. Tarkotus oli laittaa pala sen lautasen yläpuolelle mutta eihän se siihen passannut... Mutta hyvinhän nuo on sen 100h pysynyt paikallaan.
□■
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am 400 outlander jousitus.
Minkälaisia korotusholkkeja/renkaita ukot olette tehneet, laittaneet? Kun noita tuntuis olevan kahta sorttia, joko iskarin yläpäähän tai sitten alapäähän jousta.
Mielessä käynyt, jotta ottais nuo max mallin jouset edestä pois ja laittais nuo alkuperäiset löysemmät jouset noiden renkaiden kanssa.
Mielessä käynyt, jotta ottais nuo max mallin jouset edestä pois ja laittais nuo alkuperäiset löysemmät jouset noiden renkaiden kanssa.
-
- 4WD
- Viestit: 132
- Liittynyt: 30 Loka 2012 21:15
- Mönkijä:: Polaris RZR 900S
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Can-Am 400 outlander jousitus.
Kätevät kaverit varmasti noita sorvailee itsekin, mä tilasin jenkeistä 4kpl setin korotusrenkaita jousiin, hinta noin 40 USD rahteineen ja siihen sitten lätkähtänee Suomen alvit vielä päälle, voipi olla joku muutaman prosentin tullikin toki, en viitsinyt kovin tarkkaan tutkia kun on noin pienestä summasta kyse.
-
- 6WD
- Viestit: 799
- Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
- Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
- Paikkakunta: oulainen
Re: Can-Am 400 outlander jousitus.
Tuossa on yksi kuva. Laitoin tonne toiseenki topikkiin saman kuvan mutta jospa tuosta ei olis kauhiaa haittaa

2cm korokepala.

2cm korokepala.
□■
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am 400 outlander jousitus.
http://www.google.fi/search?q=can+am+ou ... B542%3B428
Tuossa ainakin näkyy kahta eri sorttia noita renkaita. Toinen ohuempi seinäpaksuus, joka tulee pohjalle ja jonka kanssa täytyy ottaa iskari irti. Toinen jonka kanssa varmaankin riittää että saa jousen puristettua ja siten yläpäähän iskaria työnnettyä paikalleen, ottamatta iskaria irti.
Tuossa ainakin näkyy kahta eri sorttia noita renkaita. Toinen ohuempi seinäpaksuus, joka tulee pohjalle ja jonka kanssa täytyy ottaa iskari irti. Toinen jonka kanssa varmaankin riittää että saa jousen puristettua ja siten yläpäähän iskaria työnnettyä paikalleen, ottamatta iskaria irti.
-
- 4WD
- Viestit: 132
- Liittynyt: 30 Loka 2012 21:15
- Mönkijä:: Polaris RZR 900S
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Can-Am 400 outlander jousitus.
Mulla menikin kone vaihtoon ja uudessa kun pystyy perää säätämään suoraan kompuralla niin täältä saa varsin etuisasti kaksi korotusholkkia jos jotakuta kiinnostaa, yv:llä tavoittaa (ei tosin vielä ameerikan lähetys ole tullut). Täytyy katsoa kun pääsee tarkemmin testaamaan vaatiiko tuossa 800:ssa keulakaan koroa.
-
- Noppeli
- Viestit: 5
- Liittynyt: 12 Heinä 2009 23:55
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 800 2006
- Paikkakunta: Oulu
Re: Can-Am 400 outlander jousitus.
Minulla on ollut 20mm korotusta jousen ja jousilautasen välissä, ongelma vaan että meinaa keula paukkua ulos joutoissa. Ja on myös liian jäykkä kun ei ole auraa keulassa. Tämmöinen tuli vastaan jenkki voorumilta, onko kukaan kokeillut tämmöistä, http://www.can-amforum.com/forums/can-a ... -500-a.htm Menin ja tilasin sitten tämän sarjan http://www.ebay.com/itm/Kawasaki-Prairi ... 27b671e15c sitä nyt ootetaan 
Ja tämmöinen tuli vastaaan että Yamaha 98-01 Grizzly 600 etuiskarit olisi käypäset 400/500 keulaan, 1" on lyhyemmät mutta korotus sarjalla saa 1" korotuksen vs. normi alustaan. http://www.can-amforum.com/forums/can-a ... truts.html

Ja tämmöinen tuli vastaaan että Yamaha 98-01 Grizzly 600 etuiskarit olisi käypäset 400/500 keulaan, 1" on lyhyemmät mutta korotus sarjalla saa 1" korotuksen vs. normi alustaan. http://www.can-amforum.com/forums/can-a ... truts.html
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 28 Marras 2013 18:50
Iskarit jostain pienestä autosta???
Tässä nyt mietiskelin että onkohan joku kokeillut soveltaa jonkun pikkukotteron iskareita noiden omien tilalle??? Jaa että no miksi ihmeessä olisi... Kun ilmeisesti nuo orkkis kepit on ihan sikahintaisia ja eivät tunnu olevan kovinkaan kestäviä. Ja jos hyvä tuuri käyy niin saattaisi löytyä tikut missä olis vaikka vähän enemmän joustovaraa. Omassa koneessa 80h mittarissa ja oikea etuiskari täysin hengetön
. No se nyt ilmeisesti menee takuuseen, mutta kun tuota takuuta ei ole kun sen pari kuukautta jäljellä.

Re: Can-Am 400 outlander etujousitus.
Minä olen ratkaissut tuon etupään löysyyden kahdella eri tavalla, riippuen käyttötarpeesta.
Ensimmäinen vaihtoehto; Auran kanssa jäykistystä ei tarvi niin paljon ja sen kanssa jousissa on korotuskumit (4 kpl/jousi) mitä saa Motonetistä, kumit on tarkoitettu auton jousiin, joten olen niitä hieman kaventanut ja muutenkin muotoillut niin istuu paremmin näihin pienempiin jousiin. Tämä jäykiste riittää alueauran painolle.
Toinen vaihtoehto; Etukauhan ja trukkipiikkien kanssa jäykkyyttä vaaditaan jo jonkin verran enempi, joten niiden kanssa laitan etupään alle poikittain yhden henkilöauton lehtijousen lehden (pituus n. 76 cm), joka kiinnitetään päistään olemassa olevaan mönkkärin alatukivarren pulttiin. Keula on kovahko ja hiukan pompottava ilman kuormaa ajellessa, mutta kuorman kanssa just passeli. Ei niia keula vaikka painoa olis vähän enempikin kauhassa...
Nämä molemmat jäykistämisvaihtoehdot on tosi nopeat asentaa ja irroittaa.
Etujousia en ole lähtenyt vaihtamaan juuri normiajoa ajatellen jotta joustovarat ja pehmeys säilyy siellä maastossa ajellessa.
Ensimmäinen vaihtoehto; Auran kanssa jäykistystä ei tarvi niin paljon ja sen kanssa jousissa on korotuskumit (4 kpl/jousi) mitä saa Motonetistä, kumit on tarkoitettu auton jousiin, joten olen niitä hieman kaventanut ja muutenkin muotoillut niin istuu paremmin näihin pienempiin jousiin. Tämä jäykiste riittää alueauran painolle.
Toinen vaihtoehto; Etukauhan ja trukkipiikkien kanssa jäykkyyttä vaaditaan jo jonkin verran enempi, joten niiden kanssa laitan etupään alle poikittain yhden henkilöauton lehtijousen lehden (pituus n. 76 cm), joka kiinnitetään päistään olemassa olevaan mönkkärin alatukivarren pulttiin. Keula on kovahko ja hiukan pompottava ilman kuormaa ajellessa, mutta kuorman kanssa just passeli. Ei niia keula vaikka painoa olis vähän enempikin kauhassa...
Nämä molemmat jäykistämisvaihtoehdot on tosi nopeat asentaa ja irroittaa.
Etujousia en ole lähtenyt vaihtamaan juuri normiajoa ajatellen jotta joustovarat ja pehmeys säilyy siellä maastossa ajellessa.
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 28 Marras 2013 18:50
Re: Can-Am 400 outlander jousitus.
Menee vähän ohi aiheen... Mutta mikäs tuossa on juju kun näkee että porukalla on etutassut "väärinpäin"? Kuten tuossa yllä olevassa kuvassa. Eikö tuki kuvion kun pyörii väärään suuntaan.