mulla kirsku kelillä ku kelillä ja mittarissa yli 8tkm niillä paloilla. Tuntu että "huonommaksi" meni kilometrien lisääntyessä...
Ja tosiaan ainoat varaosana saatavat on mustat, ei optiomallin varaosalistasta koodilla kysyttynä ollut tarjolla lainkaan. (RM Heinolta ostin nuo)
No, etusessa on heikompi jarruteho mustilla... se on selvä mutta ei ääntä yhtään mitään.
Mulla on kanssa aivan älytön ryske ja kirskunta kun jarruttaa.Ei oikein edes kehtaa edes jarrutella tuo liikenteessä kun kaikki hyppää ilmaan kun jarruttelee,no on siinä se hyvä puoli että puolikuurotkin saa jalat alleen kun lähestyy suojatietä.
Noi tarvikepalat taitaa olla kanssa näitä kirskuvia kuparisintrattuja joten joutuu kai hommaan alkuperäiset,mitä muuten noi yleensä maksaa?
Jaa äänikö kuuluu asiaan. Minä kun oon jo alkanu luuleen että siellä on jotain rikki tai ainaki menee jos jarruttaa kunnolla, semmonen rosahdus sieltä kuuluu.
L7e mallissa on alkuperäisenä ne "kullatut" tai mikä se väri onkaan. Vaihtopaloja (Can Am myymälät) ei ole tarjolla kuin "mustia" jotka on vakiona maastomalleissa (ainakin G1 mallissa oli näin).
Mustat ei pidä ääntä mutta tarvivat pikkaisen kovemman paineen jarrutukseen vrt L7e orkkikset.
Omaan ex nelisatkuun vaihdoin juuri tuosta syystä palat eteen. Se riitti poistamaan ääniefektin, taakse ei tarvinnut vaihtaa.
T3 mallista en tiedä kummat alunperin paikallaan.
Ja jos satulat käyttää auki niin kannattaa laittaa kierteisiin lukitetta ettei käy kuin tuolla toisessa topicissa että pultit löystyi ja takajarrusatula irtosi tehden vahinkoa takaperän kopalle...
Kyllä nuo juu "kivaa" meteliä pitää. Mutta näyttäis kuitenkin kestävän, ainakin itellä on rutinoineen kestänyt 20tkm. Reippaita jarrutuksiakin tulee tehtyä ja hyvin kestää ja mönkkä pysähtyy. Märkänä nuo kuparipalat sitten kyllä menettää pitoa aikalailla.
Nuo mustat palat on hiljaiset, mutta mikäli oikein muistan niin pito on huonompi ja kuluvat nopeammin kuin nuo toiset palat.
kane67 kirjoitti:L7e mallissa on alkuperäisenä ne "kullatut" tai mikä se väri onkaan. Vaihtopaloja (Can Am myymälät) ei ole tarjolla kuin "mustia" jotka on vakiona maastomalleissa (ainakin G1 mallissa oli näin).
Mustat ei pidä ääntä mutta tarvivat pikkaisen kovemman paineen jarrutukseen vrt L7e orkkikset.
Omaan ex nelisatkuun vaihdoin juuri tuosta syystä palat eteen. Se riitti poistamaan ääniefektin, taakse ei tarvinnut vaihtaa.
T3 mallista en tiedä kummat alunperin paikallaan.
Ja jos satulat käyttää auki niin kannattaa laittaa kierteisiin lukitetta ettei käy kuin tuolla toisessa topicissa että pultit löystyi ja takajarrusatula irtosi tehden vahinkoa takaperän kopalle...
Kyselin paikallisesta Can-am huollosta noita mustia paloja ja sanoivat ettei ainakaan BRP:ltä eli maahantuojalta sellaisia ole koskaan edes saanu vaan ainoastaan noita kullan värisiä.Lisäksi sanoivat että lähes kymmenen vuoden aikana kun ovat näitä huoltaneet niin yhdessäkään canassa ei ole ollut minkään muun värisiä paloja kuin noita kultasia jotka kirskuvat.
Pikkusen kyllä olin asiasta eri mieltä koska oletan että aikasemmassa canassani(800 outlander max vm 07 tl) oli noi mustat palat koska ne eivät kirskuneet kuin vasta todella märällä kelillä.
Höpöjä puhuu, jos katsot brp varaosaluettelosta jarrupalojen koodit sekä maastomallista että CE mallista ja kysäiset saatavuutta brp jälleenmyyjältä niin saatavuus on vain mustille maastomallin paloille. CE mallin paloja ei ollut saatavilla.
Näin oli toissavuonna... Josko sitten muuttunut että näitäkin tarjolla.
Koheltaja kirjoitti:Nyt kyllä huolto puhuu ihan höpöjä.
Perus-normi-tavis -kuluttaja ja laitteen omistaja on kyllä tässä maassa ilmeisesti kaiken mahdollisen avun saavuttamattomissa ja täysin myyntitiskillä sattumalta operoivan vietävissä kuin 'kuoriämpäri' Oulussa.
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä
Mistä voisi johtua että mulla etujarrut resonoi niin penteleesti hiljasessa vauhdissa?
Joka ikinen kerta ei niin tee tosin.
Kyseessä ei ole mikään jarrujen vinkuna vaan joku oikein kunnon rutina resonointi aivan kuin olisi joku oksa tms välissä. Kovemmassa vauhdissa ei ole ongelmia.
Kun ihmettelin mikä voisi olla niin levy heiluu hieman, kuuluuko tehdä niin?
Paloissa on pintaa oikein hyvin vielä ja ovat kultaiset.
Ajossa vai jarruttaessa? Omissa kultaisilla jarruttaessa resonoi niin ettei aina viittinyt jarrutella vaan hörösti ajoissa (kaupungissa), kun vaihto mustiin niin ei äänen ääntä.
Pikkaisen jarrutustehossa huomasi eron kultaisten palojen eduksi. Juu ja se ei ole vinkuna vaan kunnon resonointi.
Tämä jarruasia selviää kun lukee tämän viestiketjun alusta alkaen. Ääni johtuu canan jarrurakenteesta ja puhutaan G1 mallin canoista. Asia on pahimmillaan noilla kultasilla paloilla joiden kanssa rutisee aikalailla, jarrut tosin toimivat hyvin ja normaalisti. Ja tosiaan noilla mustilla maastomallin paloilla saa ääni asiaan parannusta, tosin nuo palat kuluvat nopeammin ja pito on hieman huonompi.
RM Heinolta (espoo) kun palat aikoinaan hain niin niillä ei brp:n varaosissa tunnistanut edes kultaisia tl mallin paloja mitkä koodeina löytyy sähköisestä luettelosta. Vain noita mustia mitkä autto vaivaan. Pitäsköhän hommata joskus uudet mustat palat keittiön pöydälle jos joskus emäntä alkaa kitiseen...
Joko arvon raati on näihin jarrupaloja vaihtanu? Tuossa ajan kuluksi rasvailin paikat ja samalla pisti silmään että jarrut on näköjään kadonnu savuna ilmaan joka nurkasta... Ei oo paloista mitään jälellä, sinänsä ihan jännä homma ku eihän näillä tarvi edes jarruttaa juuri koskaan. Elikkä pitääkö kävellä hattu kourassa marmorille vai onko jossain huokeampia paloja olemassa? Voin jo kuvitella että ns. alkuperäisten hinnoilla saa henkilöautoonki kierroksen paloja levyneen päivineen...