Can-Am:in JARRUPALAT

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: Can-Am:in JARRUT

Viesti Kirjoittaja kane67 »

:wink: mulla kirsku kelillä ku kelillä ja mittarissa yli 8tkm niillä paloilla. Tuntu että "huonommaksi" meni kilometrien lisääntyessä...
Ja tosiaan ainoat varaosana saatavat on mustat, ei optiomallin varaosalistasta koodilla kysyttynä ollut tarjolla lainkaan. (RM Heinolta ostin nuo)
No, etusessa on heikompi jarruteho mustilla... se on selvä mutta ei ääntä yhtään mitään.
kate
6WD
Viestit: 341
Liittynyt: 14 Tammi 2006 21:47
Mönkijä:: Outlander 500 max xt
Paikkakunta: kangasala

Re: Can-Am:in JARRUT

Viesti Kirjoittaja kate »

Mulla on kanssa aivan älytön ryske ja kirskunta kun jarruttaa.Ei oikein edes kehtaa edes jarrutella tuo liikenteessä kun kaikki hyppää ilmaan kun jarruttelee,no on siinä se hyvä puoli että puolikuurotkin saa jalat alleen kun lähestyy suojatietä.
Noi tarvikepalat taitaa olla kanssa näitä kirskuvia kuparisintrattuja joten joutuu kai hommaan alkuperäiset,mitä muuten noi yleensä maksaa?
Deippa
6WD
Viestit: 407
Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
Paikkakunta: Oulun reuna

Re: Can-Am:in JARRUT

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Jaa äänikö kuuluu asiaan. Minä kun oon jo alkanu luuleen että siellä on jotain rikki tai ainaki menee jos jarruttaa kunnolla, semmonen rosahdus sieltä kuuluu.
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: Can-Am:in JARRUT

Viesti Kirjoittaja kane67 »

L7e mallissa on alkuperäisenä ne "kullatut" tai mikä se väri onkaan. Vaihtopaloja (Can Am myymälät) ei ole tarjolla kuin "mustia" jotka on vakiona maastomalleissa (ainakin G1 mallissa oli näin).
Mustat ei pidä ääntä mutta tarvivat pikkaisen kovemman paineen jarrutukseen vrt L7e orkkikset.

Omaan ex nelisatkuun vaihdoin juuri tuosta syystä palat eteen. Se riitti poistamaan ääniefektin, taakse ei tarvinnut vaihtaa.

T3 mallista en tiedä kummat alunperin paikallaan.

Ja jos satulat käyttää auki niin kannattaa laittaa kierteisiin lukitetta ettei käy kuin tuolla toisessa topicissa että pultit löystyi ja takajarrusatula irtosi tehden vahinkoa takaperän kopalle...
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am:in JARRUT

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Kyllä nuo juu "kivaa" meteliä pitää. Mutta näyttäis kuitenkin kestävän, ainakin itellä on rutinoineen kestänyt 20tkm. Reippaita jarrutuksiakin tulee tehtyä ja hyvin kestää ja mönkkä pysähtyy. Märkänä nuo kuparipalat sitten kyllä menettää pitoa aikalailla.

Nuo mustat palat on hiljaiset, mutta mikäli oikein muistan niin pito on huonompi ja kuluvat nopeammin kuin nuo toiset palat.
kate
6WD
Viestit: 341
Liittynyt: 14 Tammi 2006 21:47
Mönkijä:: Outlander 500 max xt
Paikkakunta: kangasala

Re: Can-Am:in JARRUT

Viesti Kirjoittaja kate »

kane67 kirjoitti:L7e mallissa on alkuperäisenä ne "kullatut" tai mikä se väri onkaan. Vaihtopaloja (Can Am myymälät) ei ole tarjolla kuin "mustia" jotka on vakiona maastomalleissa (ainakin G1 mallissa oli näin).
Mustat ei pidä ääntä mutta tarvivat pikkaisen kovemman paineen jarrutukseen vrt L7e orkkikset.

Omaan ex nelisatkuun vaihdoin juuri tuosta syystä palat eteen. Se riitti poistamaan ääniefektin, taakse ei tarvinnut vaihtaa.

T3 mallista en tiedä kummat alunperin paikallaan.

Ja jos satulat käyttää auki niin kannattaa laittaa kierteisiin lukitetta ettei käy kuin tuolla toisessa topicissa että pultit löystyi ja takajarrusatula irtosi tehden vahinkoa takaperän kopalle...

Kyselin paikallisesta Can-am huollosta noita mustia paloja ja sanoivat ettei ainakaan BRP:ltä eli maahantuojalta sellaisia ole koskaan edes saanu vaan ainoastaan noita kullan värisiä.Lisäksi sanoivat että lähes kymmenen vuoden aikana kun ovat näitä huoltaneet niin yhdessäkään canassa ei ole ollut minkään muun värisiä paloja kuin noita kultasia jotka kirskuvat.
Pikkusen kyllä olin asiasta eri mieltä koska oletan että aikasemmassa canassani(800 outlander max vm 07 tl) oli noi mustat palat koska ne eivät kirskuneet kuin vasta todella märällä kelillä.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Can-Am:in JARRUT

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Nyt kyllä huolto puhuu ihan höpöjä.
Kylätason mönkijäkuski
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: Can-Am:in JARRUT

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Höpöjä puhuu, jos katsot brp varaosaluettelosta jarrupalojen koodit sekä maastomallista että CE mallista ja kysäiset saatavuutta brp jälleenmyyjältä niin saatavuus on vain mustille maastomallin paloille. CE mallin paloja ei ollut saatavilla.
Näin oli toissavuonna... Josko sitten muuttunut että näitäkin tarjolla.
Avatar
edu
Eduraattori
Viestit: 1134
Liittynyt: 10 Tammi 2007 18:45
Paikkakunta: EU CanAmT3

Re: Can-Am:in JARRUT

Viesti Kirjoittaja edu »

Koheltaja kirjoitti:Nyt kyllä huolto puhuu ihan höpöjä.
Perus-normi-tavis -kuluttaja ja laitteen omistaja on kyllä tässä maassa ilmeisesti kaiken mahdollisen avun saavuttamattomissa ja täysin myyntitiskillä sattumalta operoivan vietävissä kuin 'kuoriämpäri' Oulussa.
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä

http://velkakello.fi/

"Ne bis in idem"
vuorpe
4WD
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Kesä 2008 19:59
Mönkijä:: Mönkijätön
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Can-Am:in JARRUT

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Mistä voisi johtua että mulla etujarrut resonoi niin penteleesti hiljasessa vauhdissa?
Joka ikinen kerta ei niin tee tosin.
Kyseessä ei ole mikään jarrujen vinkuna vaan joku oikein kunnon rutina resonointi aivan kuin olisi joku oksa tms välissä. Kovemmassa vauhdissa ei ole ongelmia.

Kun ihmettelin mikä voisi olla niin levy heiluu hieman, kuuluuko tehdä niin?
Paloissa on pintaa oikein hyvin vielä ja ovat kultaiset.
UMRY
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: Can-Am:in JARRUT

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Ajossa vai jarruttaessa? Omissa kultaisilla jarruttaessa resonoi niin ettei aina viittinyt jarrutella vaan hörösti ajoissa (kaupungissa), kun vaihto mustiin niin ei äänen ääntä.
Pikkaisen jarrutustehossa huomasi eron kultaisten palojen eduksi. Juu ja se ei ole vinkuna vaan kunnon resonointi.
vuorpe
4WD
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Kesä 2008 19:59
Mönkijä:: Mönkijätön
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Can-Am:in JARRUT

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Jarrutettaessa ääni kuuluu. Täytyy laittaa uudet palat tilaukseen.
UMRY
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am:in JARRUT

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Tämä jarruasia selviää kun lukee tämän viestiketjun alusta alkaen. Ääni johtuu canan jarrurakenteesta ja puhutaan G1 mallin canoista. Asia on pahimmillaan noilla kultasilla paloilla joiden kanssa rutisee aikalailla, jarrut tosin toimivat hyvin ja normaalisti. Ja tosiaan noilla mustilla maastomallin paloilla saa ääni asiaan parannusta, tosin nuo palat kuluvat nopeammin ja pito on hieman huonompi.
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: Can-Am:in JARRUT

Viesti Kirjoittaja kane67 »

RM Heinolta (espoo) kun palat aikoinaan hain niin niillä ei brp:n varaosissa tunnistanut edes kultaisia tl mallin paloja mitkä koodeina löytyy sähköisestä luettelosta. Vain noita mustia mitkä autto vaivaan. Pitäsköhän hommata joskus uudet mustat palat keittiön pöydälle jos joskus emäntä alkaa kitiseen... :mrgreen:
Kurtti
3WD
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Huhti 2015 13:16
Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
Paikkakunta: Taivalkoski

Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)

Viesti Kirjoittaja Kurtti »

Joko arvon raati on näihin jarrupaloja vaihtanu? Tuossa ajan kuluksi rasvailin paikat ja samalla pisti silmään että jarrut on näköjään kadonnu savuna ilmaan joka nurkasta... Ei oo paloista mitään jälellä, sinänsä ihan jännä homma ku eihän näillä tarvi edes jarruttaa juuri koskaan. Elikkä pitääkö kävellä hattu kourassa marmorille vai onko jossain huokeampia paloja olemassa? Voin jo kuvitella että ns. alkuperäisten hinnoilla saa henkilöautoonki kierroksen paloja levyneen päivineen...
Vastaa Viestiin