Outlanderin välitys.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Ihan helposti ainakin omalla outilla voi 90-95ajella tuolla liikenteen seassa. Vaikka on nuo zillat alla niin rauhallinen se on. Jalat eturitsil ja yhel käellä voi ajella :)
Avatar
kömpijä335
3WD
Viestit: 106
Liittynyt: 28 Heinä 2013 00:55
Mönkijä:: xp 550 t3 (1000cc xmr+xtp)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja kömpijä335 »

Mutakanallakin kestää tykittää täysiä(105) hiekkatiellä :mrgreen: jotain pielessä JuhaK....
Ex: polaris sportsman 335 4x4 -99
JuhaK
2WD
Viestit: 42
Liittynyt: 17 Tammi 2013 10:37
Mönkijä:: Can-am Outlander 500 XT -10
Paikkakunta: Tampere

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Näinhän se taitaa olla, että jotain on pielessä. Kyllähän se pistää vit*ttamaan kun harrastuksen aloittaa parhaalla merkillä (Can-Am), sijoittaa 7500e laitteeseen, jolla on ajettu peräti 1600km ja saa kasan "paskaa" kun odotti että kyseessä olisi ollut huippu vehje. Oli vielä hyvin huollettu ja BEST -takuuta jäljellä ja kaikkea. Noh, ei kait sitä voi onnistua aina, ei edes joka kerta :D Niin ja myyjäliikkeen sekä huoltoliikkeen kommentit on, että "niitä ei vain ole suunniteltu tielle", joten ovat siksi huonoja ajaa =D> No eihän niitä olekaan sinne suunniteltu, mutta silti...argh.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja poke »

Löysääppä varsin takajouset löysimmilleen ja kiri etujouset tiukimmalle, jos ei vielä auta sääjä aurauskulmat ja laita joku 0,8 paineet renkaisiin. Hivenen kun saa takapainoiseksi, rauhoittuu meno kummasti.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
JuhaK
2WD
Viestit: 42
Liittynyt: 17 Tammi 2013 10:37
Mönkijä:: Can-am Outlander 500 XT -10
Paikkakunta: Tampere

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Aurauskulmat on huoltoliikkeen toimesta säädetty jo kohdilleen ja paineitakin on tarpeeksi, pitää kokeilla vielä jousien säätöä. Kiitos vinkeistä!
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 13:28

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja jermu »

Mitkä renkaat sulla on siinä alla?

omalla kestää ajaa sen mitä se kulukee ilman että pelottaa :D

toisessa mönkijässä on buffalon Durot tasapainottamattomana ja 40 jälkeen alkaa pelottamaan ja 70 kmh on jos semmosta extriimia ja uhkarohkeilua, että kone lähtee käsistä pienimmästäki virheestä... Tosin ei tuolla tarvii yli 40 kovempaa koskaan ajaakkaan :D

onko iskarit loppu?
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Kyllä vain. Tai sit taidot (hullunrohkeus) on kohdallaan. Ei vaa, kyl tol sen 100km/h pystyy kepeesti ajamaa... Koneen kiekat on sillo jossain 7200-7800 rpm välillä
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Avatar
JSSM
6WD
Viestit: 298
Liittynyt: 21 Elo 2011 19:56
Mönkijä:: Can-Am 1000 T3 -17

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja JSSM »

Joko alkaisi olla kokemuksia jaettavaksi asti tästä uuden 500 T3 mallin hitaan puolen välityksestä? Mikäli oikein ymmärsin tätä viestiketjua lukiessa niin 2013 mallin muuttuessa välitykset ovat vain kasvaneet maastomallissa. Ja taisipa olla ensimmäiset traktorimallit myös tällä yhtä nopealla hitaalla puolen kuin maastomallitkin? Mutta nyt viimeaikoinahan on tullut niitä extra-lyhyellä hitaalla puolella olevia malleja, 500 T3 ja 1000 T3 ja ilmeisesti myös nämä 6-vetoiset? Eli mitä mieltä on käyttäjät varsinkin tästä 500 T3 traktorin lyhyestä puolesta, vieläkö remmi luistaa yhtä herkästi kiinnijäämistilanteessa/hiipimistilanteessa kuin vanhemmissa malleissa? Ja onko tullut jotain periaatteellista muutosta variaattorin rakenteeseen aikasempaan malliin verrattuna (esim. 2012 500 XT)?
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Avatar
JSSM
6WD
Viestit: 298
Liittynyt: 21 Elo 2011 19:56
Mönkijä:: Can-Am 1000 T3 -17

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja JSSM »

Jatkokysymys ed. liittyen, mutta erillisenä: Onko 650 outin 2013 ja sitä uudempien maastomallien variaattori muuttunut mitenkään sitten 2012 mallin jälkeen? Ja onko välitykset edelleen samat hitaalla puolella? Traktorissa ja maastomallissa ei liene eroa tältä osin?
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Olli P
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 17 Syys 2014 17:52
Mönkijä:: Can-am Rakkori
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja Olli P »

Kokemukseni on vain nykyisen laatikosta, verrattuna -13 500 max:iin, jossa oli pitkä lyhyt ( n: 70 km/h L ) . Käsittääkseni uusissa pätkä 500cc on sama laatikko kuin tonnisonneissa, omaani olen ollut tyytyväinen. H on verrattavissa 5:satkun L:n ja L on puolet H:sta, toki teho eroa on liki tuplat, mutta vaihdon tein välityksien takia. Nykyinen vaihdelaatikko on mielestäni verrattavissa Yamahan ultratech laatikoon ,jossa oli hyvä välitys, polariksesta ei ole ajokokemusta. Puun ajossa ja lumen auraamisessa loistava välitys. :wink:
Ex: Honda 420 -09
Yamaha 550 -10
Cana 500 max T3 -13
Ny: Cana 1000 max T3 -14


"Nysse tulee !"
Vastaa Viestiin