Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
mpon
4WD
Viestit: 196
Liittynyt: 18 Huhti 2005 23:51
Mönkijä:: Rotax 800 tiekelponen
Paikkakunta: Hämppäkyrö

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mpon »

nykynen kilvellinen -06 outti 800, jos flekti käynnissä sammuttaa ja laittaa virrat takasin päälle, niin flekti ei pyöri.
aiempi vastaava kilvetön pyöri flekti pelkät virratkin päällä.

Mistä ero?
Exät: Kawa 160 2x3 3-pyör.......Honda trx450es 3x4 foremani.....Polle Sportman 4x4 700 twin...Polle Scrambler 4x4 500.....cana 800....
canisteri
3WD
Viestit: 87
Liittynyt: 18 Elo 2013 10:56
Mönkijä:: Outlander 500 Max T3 -14

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja canisteri »

No kävinhän mä sitä manuskaa tiskiltä kyselemäs, ennen kuulemma tuppas tulla mukana mutta jostain syystä ei tuu enää. Se on vissiin kallista tuo pergamentti tänä päivänä. Ensisijaisesti kiinnosti että mitä kuuluu 25 h huoltoon.
keulii
6WD
Viestit: 611
Liittynyt: 01 Tammi 2009 14:27
Mönkijä:: Can-Am 650 XT -12

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja keulii »

Varikopan kiinnityksen vastinkappale pyörii tyhjää. Onko jotain patenttia, miten saa pitämään? Vai poralla pultin kanta pois ja napauttaa tynkä takakautta pois?
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Koneella pyörittää reilua vauhtia niin se irtoaa sieltä ilman pultin rikkomista. Sit ku se on pois ni vähä reikää isommaks ja takakautta lyötimutteri paikoilleen. Voi käyttää vielä samaa pulttia ja näyttää hyvältä.
keulii
6WD
Viestit: 611
Liittynyt: 01 Tammi 2009 14:27
Mönkijä:: Can-Am 650 XT -12

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja keulii »

Kiitos. Porasin jo kantaa pois, ni lämpeni kuumaksi ja sitte aukes. Pitää seuraavalla kerralla tehdä tuo patentti, nyt jätin löysästi kiinni.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

canisteri kirjoitti: Ensisijaisesti kiinnosti että mitä kuuluu 25 h huoltoon.

Tuolta... http://www.operatorsguides.brp.com/Site ... Index.aspx ... löytyvän omistajankäsikirjan mukaan 25h huolto olis seuraavasti:


JOKA 750KM TAI 25H KÄYTTÖTUNNIN (KUMPI EHDOISTA TÄYTTYY ENSIKSI)

-Pölyisiä olosuhteita varten: tarkasta ja puhdista (tai vaihda tarvittaessa) moottorin ilmansuodatin ja öljyä
vaahtomuovisuodatin. Huolla tarvittaessa useammin erittäin pölyisissä olosuhteissa.
-Pölyisiä olosuhteita varten: tarkasta ja puhdista CVT:n ilmansuodatin (800R/1000). Huolla tarvittaessa
useammin erittäin pölyisissä olosuhteissa.
-Tarkasta jarrunesteen määrä
-Tarkasta jarrupalat
-Kiristä pyöränmutterit
-Tarkasta vetoakselien kumisuojat ja suojukset
-Tarkasta vetokoukun kunto
-Tarkasta istuimen salvan toiminta
-Tarkasta takatavaratilan salvan toiminta
namica
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 27 Heinä 2014 16:27
Mönkijä:: Outti 800
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja namica »

namica kirjoitti:Kovasti foorumia selannu ja välillä käyny tallissa outtia potkimassa, mutta ei löydy ratkaisua. Eli vm.09 800cc outlander maxi. Latausongelmaa.Pienillä kierroksilla tulee ilmoitus alh. akunjännite. Maantieajossa ilmoitus poistuu. Ei ole kytketty ylimmääräisiä sähkölaitteita ja akku on uusi. Akun navoilta mitattuna lataa tyhjäkäynnillä 12VDC ja 12,5VDC rpm5000. Staattorilta mitattuna(penkin alta liittimestä) tyhjäkäynnillä 14,5VAC ja 4000rpm 46VAC. Onko minulla nyt jännitesäädin sökö vai staattori?
Jännitesäädin vaihdettu ja latausjännite nousi. Nyt 12.2VDC tyhjäkäynnillä ja 13.5VDC rpm 4000 ilman valoja. Valot päällä 13 VDC rpm 4000. Ohjekirjan mukaiset polttimot vehkeessä. Vieläki tuntuis lataus vajaalta vai mikä on normi latausjännite tälle 400W laturille Can-amissa..?
canisteri
3WD
Viestit: 87
Liittynyt: 18 Elo 2013 10:56
Mönkijä:: Outlander 500 Max T3 -14

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja canisteri »

Pitääkös tuo jousi puristaa lyttyyn että saa esijännitystä säädettyä? Hienosti oli pussis työkalu mukana, sillä ku vääntää apinan raivolla niin näyttäis kyllä kiertyvän korkkiruuville koko hoito tukivartta myöten, mutta säätölevy istuu paikallaan ku nyrkki persees.
Grey
6WD
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Muhos City

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Grey »

canisteri kirjoitti:Pitääkös tuo jousi puristaa lyttyyn että saa esijännitystä säädettyä? Hienosti oli pussis työkalu mukana, sillä ku vääntää apinan raivolla niin näyttäis kyllä kiertyvän korkkiruuville koko hoito tukivartta myöten, mutta säätölevy istuu paikallaan ku nyrkki persees.
Pitäisi kääntyä ihan ilman löysäilyjä. Tyhmä kysymys mutta käännäthän varmasti oikeaan suuntaan? Toiseen suuntaan vain liikkuu, eli pyöräytettävä ympäri jos haluat esim tiukimmasta löysemmälle.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Juuri näin. Jousi kasaan niin tulee esijännitystä, maavaraa hieman lisää. Omassa nuo on myös jumissa aika hyvin. CCR:ää ruikkii väliin niin auttaa ja saattaa joutua myös puristamaan jousta kasaan muutoin jotta saa säätöä kierrettyä, näin joutunu ite kerran tekemään kun oli niin hyvin jumissa, jotta ei enempää uskaltanu kääntää. Toki löysemmälle kääntyy helposti mutta ei kireämmälle välttämättä.


Edititiä: Tuntuis sinne säätöholkin väliin kertyvän likaa, hienoa hiekkaa jne. jonka takia jumittanu ainakin oma.
MikaR

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Pesemätön paikka tuo säätölevy. Itsellä oli niin jumissa että piti purkaa jousi pois ja vasaralla irroittaa. Sen jälkeen pirralla ajaa alumiini hapettumat pois. Happopohjamaali alle ja hopeaa pintaan :D

Niin tämänhän tein tuossa kuukausi takaperin. Vaihdoin outin etuiskarit rekkuun taakse.

Ovat 35mm lyhemmät kuin rekussa, mutta säätölevyn paikat 10mm alempana. Joten jouset jäivät 25mm kireemälle kuin originaalissa.

Ajokäytös parani huomattavasti, suosittelen moista iskarijumppaa ;)

Mika
glegia
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 16 Tammi 2008 20:32
Mönkijä:: outlander 400
Paikkakunta: oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja glegia »

Paljonko 650cc outissa kestää olla kiertokangen laakerissa pitkittäis välystä?
Käytiin neljän päivän reissu syötteellä mönkimässä ja eka päivänä sanoi outti työsopimuksen irti.
60km/h vauhdista löi yhtäkkiä takarenkaat suttiin pikitiellä ja sammui, noin 5minuuttia tuosta koitin startata käyntiin ja hyvin lähti mut kierrosten noustessa 2800 kierrokseen alkoi koneesta kuulua kova kannattava ääni.
Ensimmäisenä ajattelin et olisiko tuo lämpöleikannut koska avaimella konetta pyörittäessä ykösestä tuntui olevan puristukset hukassa. Outti seisoi loput kome päivää työttömänä mökin pihassa kotia lähtöä odotellen.

Nyt on ykkönen purettu mut männässä tai sylinterissä ei näy mitään merkkejä lämpöleikkauksesta??
Kiertokangessa on jonkin verran pitkittäis välystä eli voisko olla et tuo kiertokangen laakeri olisi hirttänyt kiinni ja tuo kalkattava ääni kuuluisi männän helmasta tai tuosta laakerista?
"mikä ei tapa, se vahvistaa"



http://kuvablogi.com/blog/14367/
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Oisko alakerta leikannut, liikalämmön yms. takia saattaa laakeripuoliskot pyörähtää. Seurauksena voitelu laakerille katkeaa ja kiinnileikkaus on tosiasia. Jos on tarvetta, täkäläisestä hyllystä löytyy käytetty, ehyt kampiakseli ja ainakin yksi ehyt kiertokanki, plus lohkoa, koppaa ynnä muuta asiaan liittyvää.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
glegia
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 16 Tammi 2008 20:32
Mönkijä:: outlander 400
Paikkakunta: oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja glegia »

Jos ja kun nuo kiertokangen laakerit vaihtaa niin onko tuohon vaihtoon mitään muuta konstia kun nostaa kone pöydälle ja purkaa atomeiksi?
Eikös nuo ole liuska laakerit kiertokangen päässä? pultit joilla nuo liuskat on niputettu yhteen näyttäisi olevan just väärinpäin eli pultinkanta josta paketti löysätään on alapuolella..

Palaan asiaan poke kun saan tutkittua mitä on särkynyt.
Kun ottaa kampiakselista kiinni ja koittaa heiluttaa, ei ainakaan kampparilla tunnu mitään välystä.
"mikä ei tapa, se vahvistaa"



http://kuvablogi.com/blog/14367/
kaismat
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 13 Elo 2014 18:46

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kaismat »

Moi.
Osaisikohan joku viisaampi auttaa minua.
Ongelmani on 400 outlanderin kanssa seuraavat vuosimallia 2006.
Yrittää käyntii, mutta ei lähde. Välillä käy hetken tosi raskaasti ja yskädee takaisin.
Uusi tulppa ja bensansuodatin vaihdettu ja kaasari putsattu. Kuulostaa siltä kuin ajoitus ei olisi kohillaan.
Miten rikkinäinen syttyboksi oireilee, ainakin kamppeesa kipinä tulee.
Onko kellään ajatusta asiasta?

--Matti--
Vastaa Viestiin