Can-Am Traktori
Re: Can-Am Traktori
Viime viikolla ilmeisesti erä mahtirattoria saapunu maahan. Eilen oli ainakin paikalliselle kauppiaalle saapunu yksi valioyksilö. Toivottavasti nyt riittää jo niillekin ketkä vielä ennakkoja odottavat...
-
- Noppeli
- Viestit: 17
- Liittynyt: 17 Syys 2014 17:52
- Mönkijä:: Can-am Rakkori
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Can-Am Traktori
Olihan se aikakin, 1,5 kuukautta odoteltu isoa traktoria (max 1000 itp) ja tänään sen sitten sain.
Onhan se huikea laite ja pikku puoli on todellakin lyhyt(ed. Max 500 -13). Keula ei enään vajoa alle kurveissa ja isolla puolella pääsee myös metsässä "vähän" vauhdikkaammin. Ja pakkohan sitä oli kokeilla, että nouseeko ne etutassut ja nousihan ne! Kertoillaan lisää kokemuksia kun niitä tulee.

Ex: Honda 420 -09
Yamaha 550 -10
Cana 500 max T3 -13
Ny: Cana 1000 max T3 -14
"Nysse tulee !"
Yamaha 550 -10
Cana 500 max T3 -13
Ny: Cana 1000 max T3 -14
"Nysse tulee !"
-
- 6WD
- Viestit: 511
- Liittynyt: 23 Touko 2006 20:17
- Mönkijä:: EXTrapper 700xl tl
- Paikkakunta: Turku
Re: Can-Am Traktori
Juu itekin tuota harkinnut, joten kerro äkkiä lisää kun saat testattua enemmän.
Viimeksi muokannut jukka81, 24 Syys 2014 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Hieman kielioppia lisäsin.
Syy: Hieman kielioppia lisäsin.
AJA MÖNKIJÄLLÄ NIIN EI TARVITSE KATUA!
Uudenmaan Mönkijät Ry
EX Kymco MXU 250 -06 (MYYTY),EX Trapper XL700 M TL (myyty)
http://www.youtube.com/mikovaful
Uudenmaan Mönkijät Ry
EX Kymco MXU 250 -06 (MYYTY),EX Trapper XL700 M TL (myyty)
http://www.youtube.com/mikovaful
-
- 2WD
- Viestit: 35
- Liittynyt: 02 Huhti 2011 19:06
Re: Can-Am Traktori
No nytpähän tuli nähtyä tuo uus tonninen rattori. Väritys ei ollut kyllä minun makuun. Enempi miellyttää magnesium tai kirkkaan kelta/musta. Kelkasta tuttu mittaristo mutta muuten ihan samanlainen kuin pienemmät outit. Ajolenkki pitää toki suorittaa ennen kuin voi sanoo muuta. Joka tqpauksessa eipä aiheuttanut itselle mönkijän vaihtokuumetta.
Re: Can-Am Traktori
Ekat kilometrit ajettu. Ryhtiä on ihan omiksi tarpeiksi, mutkatiellä ajolinjat on aika leveitä
. Iskarit tuntuu todella hyviltä, piti vaan ruuvata säädöt auki. Tosi eleettömästi menee polkuja, metsään ei vielä viitsinyt lähteä, koska pohjapanssaria en oo vielä vehkeeseen saanu.

-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: Can-Am Traktori
Re: Can-Am Traktori
Eikös näitä tehdäkkään Rovaniemellä?
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
-
- 2WD
- Viestit: 35
- Liittynyt: 02 Huhti 2011 19:06
Re: Can-Am Traktori
Siitä se tuunaus alkaamoottorijamppa kirjoitti:Uusi satsi T3 saapui maahan viimeviikolla ja vihdoin eilen 28.9 Lauantaina päästiin hakemaan tukkuerä koneita ajoporukalle..![]()

Viimeksi muokannut Pappi, 01 Loka 2014 12:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainausta lyhennetty.
Syy: Lainausta lyhennetty.
Re: Can-Am Traktori
Vihdoinhan ne sitten saapui! nyt oon omaani pääsyt jo parintunnin verran testaileen, ja ei voi muuta ku olla hymyssäsuin
onse kone
. Alusta on tosi hyvä foxeilla ja tiheälaatikko on todellaki tiheä aikasempiin verratuna, mikä on iso+
Huommenna jatkuu testit
Ps. Onko kukaan laittanu näihin 12/12/28 rengastusta? onko kokemuksia? etuvanne on 1.5 tuuma kaposempi joten kehä ja ilma tila muuttuu. pitääkhän miten kikkailla rengaspaineilla että pysys palanssissa.?





Ps. Onko kukaan laittanu näihin 12/12/28 rengastusta? onko kokemuksia? etuvanne on 1.5 tuuma kaposempi joten kehä ja ilma tila muuttuu. pitääkhän miten kikkailla rengaspaineilla että pysys palanssissa.?
Re: Can-Am Traktori
Aika ¨hyökkäävä¨on tuo liikkeellelähtö, varsinkin lyhyellä puolella. Ei sellaista pehmeää lähtöä oikein saa, ainakaan uudella hihnalla. Pienin nopeus mitä sillä pystyy tiellä ajamaan, ilman että vetokatkeaa, on 3km/h.
Rengastusta pitäis itsekin alkaa miettimään, mennäkkö 28" zilloilla, 27" Duro Buffaloilla vai 28" swamp witch:eillä... Ja vielä mille vanteille ne laittaa..
Kilpi pitäis muuttaa jonnekin muualle, pois takavinssin tieltä. Varmaan se pitää nostaa siihen tavaralaatikon kanteen, kun mulle ei sitä isoa takalaukkua tule (ainakaan tässä vaiheessa). Samoin se kilpiteline on aika iso ja ruma. Vetokita edestä lensi samantien hyllylle, se piti ärsyttävää kilinää ja ei sellasella pierunkuorivirityksellä mitään vois oikeesti vetääkään.
Kahvanlämppärit meni aika kivuttomasti paikoilleen, mutta kaasulipareen ruuvia en saanu kirveelläkään auki. Onko siinä jokin lukitus, vai onko mulla liian löysät ranteet?
Rengastusta pitäis itsekin alkaa miettimään, mennäkkö 28" zilloilla, 27" Duro Buffaloilla vai 28" swamp witch:eillä... Ja vielä mille vanteille ne laittaa..
Kilpi pitäis muuttaa jonnekin muualle, pois takavinssin tieltä. Varmaan se pitää nostaa siihen tavaralaatikon kanteen, kun mulle ei sitä isoa takalaukkua tule (ainakaan tässä vaiheessa). Samoin se kilpiteline on aika iso ja ruma. Vetokita edestä lensi samantien hyllylle, se piti ärsyttävää kilinää ja ei sellasella pierunkuorivirityksellä mitään vois oikeesti vetääkään.
Kahvanlämppärit meni aika kivuttomasti paikoilleen, mutta kaasulipareen ruuvia en saanu kirveelläkään auki. Onko siinä jokin lukitus, vai onko mulla liian löysät ranteet?
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: Can-Am Traktori
Siinä kaasulipareen ruuvissa on lukite. Lämmitä tai väännä pihdeillä auki.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Re: Can-Am Traktori
Joo, niin ajattelinkin. Ei sitä meisselin kanssa saa millään auki, ruuvin kanta pettää ennenku se aukeaa. Pitää kokeilla pihtien kanssa.
-
- 3WD
- Viestit: 105
- Liittynyt: 24 Touko 2006 17:19
- Paikkakunta: Rovis
Re: Can Am 2015
Sen verran tuosta tonnisonnista (MAX XT-P 1000 T3) ja siitä liikkeellelähdöstä että kun voimaa on siinä kytkeytymisvaiheessa saman verran kuin vaikkapa nelisatkussa liki täysillä niin nyppäähän se
Mutta jos laitat isommat renkaat niin se oikeastaan pikkaisen pehmenee koskapa hiukan sama efekti kuin 6x6 eli kun vastus lisääntyy niin (tavallaan) momentti pienenee MUTTA se tiheä loota ratkaisee juurikin sen että kytkeytymisvaiheessa "välitys" ei ole liian suuri ja "nyppäys" paljon pienempi. Tää nyt on tämmöstä hölmön selittämistä mutta tuo mönkijän voimansiirto on aika konstikas ja mielenkiintoinen alue
Kaikenkaikkiaan tiheä L ja soppeli pito + voima on se paras yhdistelmä ja tuossa se sattuu aika hyvin kohilleen, en sitten tiedä onhan niitä parempiakin varmaan olemassa mutta hyvä pitää olla josko tuon pesee......
Niin ja jousitus on MAHTAVA kompromissi vähän kaikkeen niillä Foxeilla ja sitten jos tahtoo niin ne säädöt on siinä kyljessä kii.
Hyvät vehkeet ootte nyt saanut kyllä




Hyvät vehkeet ootte nyt saanut kyllä

Viimeksi muokannut cotcot, 30 Syys 2014 22:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Viesti siirretty oikealle paikalle.
Syy: Viesti siirretty oikealle paikalle.
"eiköhän me tästäkin taas jotenkin selvitä"