Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
[quote="Calibra83"]Heräsi pari kysymystä katsastuksen jälkeen, mönkijä Can-Am Outlander XT 400 2006 ajettu 6950km tieliikennemalli.
Toinen "ongelma" on ollut aina pitkän seisonnan (esim. 2 viikkoa) jälkeen pitkä (esim. 20s) starttaus. Lähtee hyvin käyntiin muutaman päivän seisonnan jälkeen, eikä lämpötilalla ole vaikutusta startin pituuteen. Tässä kaasarimallissa ei käsittäkseni ole sähköistä bensapumppua?
-Voisiko tämä vaiva viitata huonoon bensan saantiin?
quote]
Itsellä samanlaista ongelmaa... Pidemmän seisomisen jälkeen starttauttaa todella pitkään. Pelinä outlander max 400 2005. Startti pyörii reippaasti ja toimii muuten kuin ajatus. Oletko löytänyt vikaa?
Toinen "ongelma" on ollut aina pitkän seisonnan (esim. 2 viikkoa) jälkeen pitkä (esim. 20s) starttaus. Lähtee hyvin käyntiin muutaman päivän seisonnan jälkeen, eikä lämpötilalla ole vaikutusta startin pituuteen. Tässä kaasarimallissa ei käsittäkseni ole sähköistä bensapumppua?
-Voisiko tämä vaiva viitata huonoon bensan saantiin?
quote]
Itsellä samanlaista ongelmaa... Pidemmän seisomisen jälkeen starttauttaa todella pitkään. Pelinä outlander max 400 2005. Startti pyörii reippaasti ja toimii muuten kuin ajatus. Oletko löytänyt vikaa?
-
- 2WD
- Viestit: 42
- Liittynyt: 17 Tammi 2013 10:37
- Mönkijä:: Can-am Outlander 500 XT -10
- Paikkakunta: Tampere
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Huh, olipas taas jännä kauppareissu mönkijällä. Pysähdyin ennen kauppaa tankkaamaan ja ihmettelin juuri ennen sammuttamista jotain ylimääräistä ääntä. Tankkasin, laitoin virta-avaimen lukkoon ja pyöräytin virrat päälle, ihmetys olikin suuri kun laite lähti itsestään käyntiin! Huomasin, että jostain syystä ajon aikana oli käynnistysnappi painunut ja jäänyt pohjaan, eikä halunnut nousta ylös. Tästä säikähtäneenä sammutin vekottimen ja yritin pikaisesti (mahdollisten muiden tankkaajien alta pois) kokeilla saisinko virta-avaimen päällä avitettua starttia ylös. En käyttänyt voimaa nimeksikään, mutta koko avain taipui ja näytti että katkeaa hetkellä minä hyvänsä. Hyvin kummallista.
Sain onneksi pienellä rautalangan pätkällä (joka kahta eri avainta pitää yhdessä, se "kieppi") tuon napin ylös ja matka jatkui kauppaan ja sieltä onnistuneesti kotiin. Muilla vastaavia kokemuksia? Kannattaako korjata itse vai menisiköhän BEST-takuun piikkiin?
Sain onneksi pienellä rautalangan pätkällä (joka kahta eri avainta pitää yhdessä, se "kieppi") tuon napin ylös ja matka jatkui kauppaan ja sieltä onnistuneesti kotiin. Muilla vastaavia kokemuksia? Kannattaako korjata itse vai menisiköhän BEST-takuun piikkiin?
-
- 2WD
- Viestit: 42
- Liittynyt: 17 Tammi 2013 10:37
- Mönkijä:: Can-am Outlander 500 XT -10
- Paikkakunta: Tampere
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jahas, ja tuon edeltävä ongelma saatiinkin korjattua. Rupesin purkamaan tuota "laatikkoa", jossa nyt on nuo kaikki valo-, vilkku, yms. kytkimet ja starttipainike ryhtyikin toimimaan. Ruuvasin tavarat paikalleen ja painike oli taas jäykkä ja jäi pohjaan. Jos tuon kuskia lähimmän ruuvin (kolmesta ruuvista) vetää liian tiukalle, jää starttinamiska pohjaan, mielenkiintoista.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Noita katkaisinpaketteja on 2010 vuosimalleihin vaihdeltu takuuseen siihen uudemman malliseen, koska tuo on aika susi. Kaverin outissa oireili juuri samalla tavalla, jos laittoi lootan kunnolla kiinni niin napit jäivät jumiin. Tosin olen kuullut ettei uudempikaan ongelmaton ole, mutta onpahan vaihteluksi ainakin erilaiset ongelmat. 

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei menny mulla 2010 valonappi takuuseen. Ite korjailin sen.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
V****ttaa oikein huolella.
Renen etujarru ei tokene millään. Olen n. 15 tuntia yrittänyt ilmata sitä, mutta ei. Olen kolme kertaa vaihtanut nesteet - ensin yläkautta ja sitten kaksi kertaa alakautta pumppaamalla. Sen lisäksi ostin paineilmalla toimivan ilmauslaitteen ja olen sillä ajanut luokkaa 5 litraa jarrunestettä. Jarrukahva on ollut useita öitä pohjassa. Se näytti auttavan ja eilen kokeilin vielä ennen kokoonpanoa, että jarru on OK. Sitten katteet paikalleen, renkaat kiinni, mönkijä alas telineiltä ja voilá ei enään etujarrua. Perkeleen ilmaa taas jossain. Alkaa olemaan aika lähellä, että laite jatkaa elämäänsä Ämmässuolla (=kaatopaikka)
Renen etujarru ei tokene millään. Olen n. 15 tuntia yrittänyt ilmata sitä, mutta ei. Olen kolme kertaa vaihtanut nesteet - ensin yläkautta ja sitten kaksi kertaa alakautta pumppaamalla. Sen lisäksi ostin paineilmalla toimivan ilmauslaitteen ja olen sillä ajanut luokkaa 5 litraa jarrunestettä. Jarrukahva on ollut useita öitä pohjassa. Se näytti auttavan ja eilen kokeilin vielä ennen kokoonpanoa, että jarru on OK. Sitten katteet paikalleen, renkaat kiinni, mönkijä alas telineiltä ja voilá ei enään etujarrua. Perkeleen ilmaa taas jossain. Alkaa olemaan aika lähellä, että laite jatkaa elämäänsä Ämmässuolla (=kaatopaikka)
-
- 2WD
- Viestit: 58
- Liittynyt: 30 Joulu 2010 21:13
- Mönkijä:: can-am outlander
- Paikkakunta: nurmes
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
ite jeesustelin joskus rally 250 kanssa kun en saanu etujarruja ilmattuu letkun vaihon jälkeen, siinä oli ilma ruuvit niissä etusylintereissä niin typerästi jottei sylintereitä voinu paikallaan ees ilmatakkaan vaan ne piti päästää irti ja kääntää sit ilmaruuvi ylös päin niin tälleen heti onnistu. en tosin oo tullu katottua miten on näissä canoissa tämä asia?
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Etupyöränlaakerit totaalisen loppu?Happosetä kirjoitti:V****ttaa oikein huolella.
Renen etujarru ei tokene millään. Olen n. 15 tuntia yrittänyt ilmata sitä, mutta ei. Olen kolme kertaa vaihtanut nesteet - ensin yläkautta ja sitten kaksi kertaa alakautta pumppaamalla. Sen lisäksi ostin paineilmalla toimivan ilmauslaitteen ja olen sillä ajanut luokkaa 5 litraa jarrunestettä. Jarrukahva on ollut useita öitä pohjassa. Se näytti auttavan ja eilen kokeilin vielä ennen kokoonpanoa, että jarru on OK. Sitten katteet paikalleen, renkaat kiinni, mönkijä alas telineiltä ja voilá ei enään etujarrua. Perkeleen ilmaa taas jossain. Alkaa olemaan aika lähellä, että laite jatkaa elämäänsä Ämmässuolla (=kaatopaikka)
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 3WD
- Viestit: 78
- Liittynyt: 02 Touko 2012 12:21
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tai yksinkertaisesti pääsylinteri ei jaksa tehdä painetta.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Toisella puolella on väljää etupyörän laakerissa, mutta ei "totaalisen" loppu. Millä mekaniikalla tuo aiheuttaisi ongelman?
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Luin ehkä nopeasti
Itsellä ihmettelin miksi kahva painuu pohjaan ja se nimenomaan johtui siitä, että väljästä laakerista johtuen sivusuunnassa liikkuva jarrulevy työnsi palat ja männät sisään kun kapineella ajoi ja sitten ei ollut jarruja ekalla puristuksella.

Itsellä ihmettelin miksi kahva painuu pohjaan ja se nimenomaan johtui siitä, että väljästä laakerista johtuen sivusuunnassa liikkuva jarrulevy työnsi palat ja männät sisään kun kapineella ajoi ja sitten ei ollut jarruja ekalla puristuksella.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- prkl007
- 6WD
- Viestit: 622
- Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
- Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
- Paikkakunta: Pori
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko tieliikenne (optio) laite? Eli onko niissä mahdollisesti samanlainen ristiinkytketty jarrupiiri kuin mulla oli aikaisemmassa pelissä?Happosetä kirjoitti:V****ttaa oikein huolella.
Renen etujarru ei tokene millään. Olen n. 15 tuntia yrittänyt ilmata sitä, mutta ei. Olen kolme kertaa vaihtanut nesteet - ensin yläkautta ja sitten kaksi kertaa alakautta pumppaamalla. Sen lisäksi ostin paineilmalla toimivan ilmauslaitteen ja olen sillä ajanut luokkaa 5 litraa jarrunestettä. Jarrukahva on ollut useita öitä pohjassa. Se näytti auttavan ja eilen kokeilin vielä ennen kokoonpanoa, että jarru on OK. Sitten katteet paikalleen, renkaat kiinni, mönkijä alas telineiltä ja voilá ei enään etujarrua. Perkeleen ilmaa taas jossain. Alkaa olemaan aika lähellä, että laite jatkaa elämäänsä Ämmässuolla (=kaatopaikka)
(eli kaikki jarrukahvat/-polkimet ottaa joka renkaaseen)
Pari viikkoa joskus sitä ilmailin huonolla lopputuloksella, kunnes hokasin, että toisen takajarrusylinterin sisempi stefa vuosi aivan todella vähän, mutta riittävästi estämään ilmausyritykset. Siellä kun pyöri molempien piirien nesteet (ja ilmat), niin sekosivat sopivasti - vaikka aina ilmauksen jälkeen tuntui hetken paremmalta. Muutamalla eurolla uusia stefoja ja ilmaus kerralla lopullisesti kuntoon.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Itseasiassa hiukan aikaiset kiitokset Roosa999:lle. Tämä saattaa hyvinkin johtua laakereista. Sitä tukee useampikin asia. Ensinnäkin ongelma alkoi ajaessa. Toisekseen jarrut toimivat hyvin ennen renkaiden asennusta. Otin tänään navat irti ja kyllähän n elaakerit aika surullisen oloiset olivat. Ei tippaakaan rasvaa missään. EI kauheasti väljää, mutta aika nopeasti sitä olisi tullut lisää. Ensi viikolla taidan vaihdattaa laakerit jollain pajalla.
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Laite olis g2 500:n ja ongelmana olis vaihteet. Ne kun ei meinaa mennä kunnolla päälle ja etenkään hidas puoli. Viimeks kun käytiin ajamassa sai moneen kertaan veivata vaihdekeppiä että sai menemään L-puolen päälle. Tai ainakin näytössä tuntui hyvin viihtyvän H-kirjain... Pariin otteeseen kyllä vaikutti että olis ollu L päällä mutta ei viittiny suossa käydä sen enempää hihnaa käryttämään... Auttaiskohan tuohon ihan tangon säätäminen vai miten pitäis edetä ongelmassa?
Mielestäni tossa laitteessa on vaihteensiirto aina ollu hieman "takkuinen", eli ei oo oikeen koskaan menny vaihteet nätisti päälle kuin hieman runnomalla... Vai onkohan tullu jo särettyä jotain??
Mielestäni tossa laitteessa on vaihteensiirto aina ollu hieman "takkuinen", eli ei oo oikeen koskaan menny vaihteet nätisti päälle kuin hieman runnomalla... Vai onkohan tullu jo särettyä jotain??

----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
www.monkijavarikko.fi