Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
Jänö
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 10 Helmi 2014 18:29
Mönkijä:: Falmek force 400 tl
Paikkakunta: Valko

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jänö »

timppa kirjoitti:Moro! ostin kesällä -08 renen. kukahan neuvos,miten se huoltoteksti nollataan mittarista :shock: ? käyttöohjekirja on hukkunu vuosien varrella.
Hieman jos käytäis hakua niin löytyis tietoa VAIN huoltoliike voi nollata tekstin.
Falmek force 400 tl
Ex Can am renegade 500 tl
Ex Cpi 250 xs tl

Uudenmaan Mönkijät Ry
ukkivaari
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 13 Helmi 2014 18:11
Mönkijä:: CanAm500G2MaxT32014(06)
Paikkakunta: Pokka/Tampere

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ukkivaari »

Virtalukko vaihdettiin meikäläisen maxiinkin heti uutena.
Tein vesisuojan narunpätkästä ja sinolipullon korkista, niin ei ainakaan sade- ja pesuvedet mene sisään.
Juppelix83
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Tammi 2014 17:20

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Juppelix83 »

Tämmönen kysymys. Mulla on can-am 650 xt traktori malli vm -14
Hoksasin tuossa, että jarruLevy/jarrusatula on kolmessa "nurkassa"renkaassa"
Yhdestä nurkasta puuttuu kaikki Jarru sydemit..
Eikös ne pitäs olla joka renkaalle?? Tyhmä kysymys
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Siellä taitaa olla kiinteä taka-akseli, elikkä kyllä se jarruttaa kummallakin renkaalla.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
CanMuli
6WD
Viestit: 799
Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
Paikkakunta: oulainen

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja CanMuli »

CanMuli kirjoitti:Vika löyty. Jarruneste oli vajonnu vähäsen niin rupesin sitte katteleen letkut läpi niin siellä oli kutistesukan välistä tullu nestettä. Eli taas saa laittaa kaikki letkut uusiksi... toivottavasti brp ottaa tuotteestaan vastuun eikä itte tarvi maksaa.

Eli sama tilanne kuin http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... =8&t=35399
Huollosta soitettiin ja brp tarjoaa uuvet letkut, wuhuu! Ainoastaan vaihdosta joutuu vähäsen köyhtymään kun ei itellä taito, into eikä aika riitä. Hienoa että, vaikka takuu onki jo umpeutunu niin tuotevastuu toimii.
□■
Mad_Mike
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Heinä 2014 10:32
Mönkijä:: Outlander 650 XT MAX T3
Paikkakunta: Oulun seutu

Vetarin suojakumin klemmari

Viesti Kirjoittaja Mad_Mike »

Outlander Max XT 650 -12 Takaa löystyny vetarinsuojakumin klemmari(27,5). Onko tuon irrotukseen joku hyvä vinkki etten hajota suojakumia ja saako uuden klemmarin paikalleen ilman mitän spesiaali työkalua? Kannattaako tuonne laittaakkaan muuta kuin orkkismallisen klemmarin tilalle, kun esim perus putki klemmarissa on se ruuvi mihin tarttuu kaikki sonta ym kiinni... Kiitos jos joku asiasta tietavä viitsii vastata.
dexta
6WD
Viestit: 531
Liittynyt: 11 Helmi 2006 18:40
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja dexta »

Vaikka sivuleikkureilla vanha poikki ja hommaat tilalle esim rst-nippusiteen, helppo kiristää normi pihdeillä, ei tartte erikoistyökaluja.

http://shop.mamasan.fi/product/show/349 ... 60mm-10kpl tuossa esimerkkinä, jostain autotarvikeliikkeestä tms käyt kyselemässä.
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Viime ajoreissulta ajoin toimivan koneen talliin (lukuun ottamatta valokatkasiaa) Purkasin valonapin irti ja korjasin sen. Siinä joutuu irroittamaan mittari kopan jotta saa ne liittimet auki. Tänään olisin lähtenyt ajelulle mutta ei oikeen kone pelitä. Tyhjäkäyntiä käy nätisti, mutta kun kierrättää ja laskee kaasun pois niin meinaa sammua. Ajossa ei meinaa olla vetoja juurikaan. Kun ajaa vaikka 50kmh ja painaa lirpakkeen pohjaan niin ei oikeen ole voimaa. Aivan kuin ei saisi ilmaa. Kun antaa mennä moottorijarrulla niin välillä kuuluu sellainen yskähdys. Onko jokin anturin johto nyt irronnut siinä mittarikotelon raotuksessa vai mikä kaveria vaivaa? osaiskohan kukaa auttaa.


Edit: vielä kysymys, miten tarkistetaan bensan paineet?
wild
6WD
Viestit: 542
Liittynyt: 06 Kesä 2005 20:42
Paikkakunta: vantaa can-am 650 xt

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja wild »

Mulla sama laite ja samallaiset oireet.oon hakenu vikaa paljon ja en oo löytäny . Mun koneeseen on vaihettu ecu ja vika ei poistunu ( takuuseen meni vaihto ) Onelma on kun kone kiinni huollon tietsikassa ei löydä vikaa .Itte oon pähkälly että, softa tai itte ecu on kökkönä .
no nyt se vaan on niin mukavaa
Avatar
Skifo-79
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 18 Touko 2010 12:39
Mönkijä:: Can-Am 650x
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Skifo-79 »

Kahdella kaverilla on -11 mallin koneista Bensapumput uusittu.Auton varaosaliikkeestä saa uusia. Paineenhan saa mitattua paine mittarilla, pa letkusta :roll:
Saimaa ATV OffRoad Ry - Worry Team 51
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Noniin vika ilmeisesti löytyi. Bensapumppu ei tuota kuin juuri ja juuri 2bar joten se taitaa olla liian vähän? Osaako joku sanoa mikä tuo kuvan musta mötikkä on? Se on siinä paketissa pumpun päällä ennen sitä letkua mikä lähtee etiäpäin. (ilmeisesti jokin suodatin) ja saako sellaista jostakin kätevästi ostettua vai pitääkö ostaa koko pumppupaketti. Toisesta kuvasta näkee minkälaista rojua sieltä mötikästä tuli. Voiko tuo olla niin tukkeessa ettei tuota tarpeeksi vai onko pumpusta terävin voima 400 tunnin aikana hävinnyt? Vai laitetaanko vaan uusi pumppu kiinni ja hoi menoks?


Hieman edit: Mittasin pumpun suoraan ilman pitään noita suodattimia tai regulaatoreita niin antoi tuloksen 2,6bar. -> uutta pumppua tilaukseen :D

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Zkeba, 15 Helmi 2015 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Ja vielä lisäkysymys, mikä tämä on? Ilmeisesti jokin paineentasaaja/alennin? Voiko tuossa olla vikaa?

Kuva
Avatar
Nege
6WD
Viestit: 895
Liittynyt: 05 Kesä 2010 15:51
Mönkijä:: Räyhä Reino
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Nege »

Kyseinen palikka on paineensäädin.
Autoissa bensapaineet pyörii yleensä 3,5-4 barin luokkaa, oletettavasti näissäkin.
Jos paineet vain 2,6 ilman regua niin ei taida kunnolla riittää...

Ja paineensäätimet hajoaa aniharvoin, useimmiten pumppu väsähtää ajan saatossa.
http://www.uudenmaanmonkijat.fi

Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

3,5 bar on paine vakio paineensäätimen kanssa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
rambe1
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 27 Joulu 2014 20:28

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja rambe1 »

Perskutarallaa, nopeusviisari näyttää paikallaan ollessa jo 15km/h. Vaikuttaako tuo jotenki myös rajoittimeen tms, luuleeko laite että vauhtia alkaa jo olla ku mielestäni kulkee max 60km/h..
400 outlander h.o siis. Kaasaripeli, 2005vm. Liekkö saanu maantiesuolaa johonkin liitokseen ku peräkärryreissun jälkeen alkoi tuo mittari noin heittämään..? Vinkit olisi tarpeen.
Vastaa Viestiin