Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
miemi
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Elo 2013 08:39
Mönkijä:: CanAm Outlander 500 Max XT -1
Paikkakunta: Kuopio

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja miemi »

Tuohon takaswingin laakeriasiaan vielä. Sain vanhan laakerin irti, koko on 45x83x45. Näitä ei paikalliselta laakerikauppiaalta löydy, mutta googlettelun jälkeen löytyi tyypit: KOYO DAC4583CS62, FAG SA1019, SKF GRW234. Ebaysta onneksi löytyi sopiva, hinta alle puolen alkuperäisestä, joka oli yli 100€/kpl.
meura
6WD
Viestit: 294
Liittynyt: 03 Marras 2014 22:11
Mönkijä:: Rekku -08 500 Tl
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja meura »

Haku ja löydä... Juu haku hakusessa :lol:

Nyt ei päivävänvalo riitä joten huomenissa kokeilen/testaan tuon ecun liittimen paikalla olemisen.

Mutulla vähän röplötti, kun laitoin käytiin?

Jännä juttu jos on ihan itsestään liukunut pois paikoiltaan. Notta noin kolme tuntia on sitten pois mittarista :D

Mika

Edittiä tälle päivälle: Eipäs kummentunut johtojen liikuttelulla :cry: Merkillistä.

Ps. Nettiä tutkin ja tuo 1070h55 eli yhdellä desimaalilla 1070.9 näyttäisi olevan "magic number" :lol: Eli tuntimittarista loppuu muisti.

Ratkaisuna näyttäsi olevan mittarin nollaus.
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
KaRRppa
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Touko 2008 15:19
Mönkijä:: Can-am Outlander 800xt max -07

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KaRRppa »

Mistä voisi lähteä vikaa ettimään kun pihaa aurailee niin välillä vinssiltä katoaa virrat ja ei toimi myöskää flekti tai äänimerkkikään? Hetken päästä alkaa toimimaan normaalisti. 07 xt outlander kyseessä.
KaRRppa
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Touko 2008 15:19
Mönkijä:: Can-am Outlander 800xt max -07

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KaRRppa »

KaRRppa kirjoitti: onko ylä ja alapallonivelien vaihdossa mitään erikoista? Lisäksi takatukivarresta toiselta puolelta löytyi välystä ja hieman tuntuu narisevan.. Vaatiiko tuo erikoistyökalun jottai sais välyksen kirrattua ja onko hommana kuin työläs?

Millä konstilla oletta saanut yläpallot ylätukivarresta irti? Päällä lukkorengas ja pitäisi mennä läpi alaspäin ja ei kyllä varmaan millään konstilla irtoa..
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Ite just lauantaina vaihoin ne prässiä apuna käyttäen. Ei kannata alkaa leikkimään ja särkemään jollain kotikonsteilla. Meil on tuossa naapuritontilla moottorikoneistamo niin sai kätevästi prässättyä.
KaRRppa
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Touko 2008 15:19
Mönkijä:: Can-am Outlander 800xt max -07

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KaRRppa »

Eli nappasit ylätukivarret kokonaan irti? Pahimmoilteen joutuu vinssiä käyttää irti että saa etummaisen pultin tukivarresta pois.. Tuossa pähkäillessä tulin siihen tulokseen että tehtävä ulosvetäjä/painin työkalu tuota varten ja jos ei onnistu niin pajalle prässiin..

Edit. Eihä se ollu ku napata irti ku sopivat holkit löysi ja ruuvipenkillä puristi. Eiku alapallon kimppuu seuraavaksi.
Viimeksi muokannut KaRRppa, 14 Huhti 2015 12:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jiipee68
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Huhti 2015 12:19
Mönkijä:: EL Reino 2010
Paikkakunta: Kerava

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jiipee68 »

2010 EL Reinosta murtui edestä kallistuksenvakaaja siitä litteästä kohdasta puslan vierestä. Kaupasta uusi ja matka jatkuu.
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Juu tukivarsi kokonaa irti. Ei tarvi muuta kun löysätä vinssi niin saa pultin pois. Mie vaihoin samalla kaikki nivelet ja puslat kun kerta auki otettiin. Raidetankojen päätkin pistin uusiks.
tepa
6WD
Viestit: 845
Liittynyt: 09 Kesä 2004 00:20
Mönkijä:: xtp 1000r 2016

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tepa »

mistäs ootte pyörän laakereita hommanneet?
pano se on huonokin
lehmonkel
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 31 Maalis 2014 10:54

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja lehmonkel »

Sattuipa niin, että samalla reissulla peräkärry kolahti kantoon ja kärryn toinen pyörä tipahti kaarteessa ojaan. Molemmilla kerroilla tuli äkkipysäys. En kiinnittänyt niihin erityisemmin huomiota, koska vauhtikin oli hiljainen. Myöhemmin tuli ilmi tällainen juttu
Kuva
Peltistä osaa jossa koukku on kiinni, ei ole tuettu juuri tuosta murtuman kohdalta. Pelti taipuu ja koukku vääntää korvaketta. Voimanvartta koukussa on 30 cm, joten aikamoinen vääntö kiinnitykseen kohdistuu. No osat uusitaan, mutta jotenkin kiinnitystä pitäisi vahvistaa, ettei uudelleen murru. Kalliita osia ja uuden samanlaisen vahinkoilmoituksen tekeminen voi herättää vakuutusyhtiössä ihmetystä. En keksi muuta kuin koukun varren lyhentämisen n. 10 cm. Silloin väännöstä saa kolmasosan pois. Onko jollakulla fiksumpia ideoita tai oletteko vahvistelleet kiinnitystä. Toivottavasti kuva näkyy, oli pientä ihmettelyä noiden kuvapalveluiden kanssa.
Viimeksi muokannut vaughan, 03 Touko 2015 10:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: muokkasin kuvan näkyville
lehmonkel
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 31 Maalis 2014 10:54

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja lehmonkel »

Kuvahan ei tietenkään näy. Jatkan askartelua.
lehmonkel
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 31 Maalis 2014 10:54

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja lehmonkel »

Kuva
Uusi yritys.
K-kettu
3WD
Viestit: 86
Liittynyt: 14 Maalis 2015 08:38
Mönkijä:: Can-am 500 t3-15
Paikkakunta: Kuopio, Team kuramunat

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja K-kettu »

Juuri eilen tuttava joka näitä myypi kertoi että usseempaan yksilöön ovat näitä tämmösiä tappauksia joutunueet korjailemaan. Takuuseen kai ne ovat menneet jos sellainen on voimassa.
odin56
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
Mönkijä:: Outlander 570 pro
Paikkakunta: Rauma

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja odin56 »

lehmonkel kirjoitti:Sattuipa niin, että samalla reissulla peräkärry kolahti kantoon ja kärryn toinen pyörä tipahti kaarteessa ojaan. Molemmilla kerroilla tuli äkkipysäys. En kiinnittänyt niihin erityisemmin huomiota, koska vauhtikin oli hiljainen. Myöhemmin tuli ilmi tällainen juttu
Kuva
Jukuosma
4WD
Viestit: 178
Liittynyt: 19 Marras 2014 13:49
Mönkijä:: 500 Cana T3
Paikkakunta: Kontiolahti kirkonkylä

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jukuosma »

Itse aiheutettu ongelma ja sen ratkaisu. Eli tuli siirrettyä kilpi pois alkuperäiseltä paikalta ja samalla poistettua rekisterikilvenvalo. Tänään kun olin ajamaan lähdössä niin vastassa muutama vika -> Mittaristo pimeenä, ohjaustehostin ei toimi, kone ei vedä ja röpöttää... Vika paikallistui palaneeseen mittariston sulakkeeseen, eiku uutta sulaketta ja matka jatkuu... Eipäs jatkunutkaan kun sulake palaa heti kun virrat laittaa päälle. Pienen pään raapimistauon ja sätkän polton jälkeen mieleen tuli ne perkeleen rekisterikilvevalonjohdot jotka edellisenä päivänä tuli irroitettua. Ja sieltähän löytyi vika kaikkiin näihin ongelmiin. Yhteenvetona sanottakoon että mittariston kautta kiertää mitä ihmeellisempiä asioita :lol:
Ei köyhyys ole mikään ilo, vaikka se joskus naurattaa.
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
Vastaa Viestiin