
Tuuvingin Can Am päiväkirja
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Pakkohan niissä on olla hyvä vinssi että pääsee luirupollella minnekään 

-
- 6WD
- Viestit: 407
- Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
- Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
- Paikkakunta: Oulun reuna
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Juu näkkyy tuo pollen vinssi olevan ihan hyvä tuossa mun canan keulallakin 

-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Särkyyköhän noita muovisia kikkareita miten paljon jos revin sisälokarin irti ja vaihdan releen itse?
Onko vinkkiä niiden "nastojen" saamiseen ehjänä irti?
Onko vinkkiä niiden "nastojen" saamiseen ehjänä irti?
- qaw
- 6WD
- Viestit: 872
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Roosa999 kirjoitti:Ostakaa lehti ja lukekaa. Sitä kautta on mahdollisuus saada jatkossakin luettavaa !!!
Ei varsinaisesti houkuttele ostamaan, saati tilaamaan lehteä:
http://forums.offipalsta.com/showthread ... 16&page=41 ja siitä eteenpäin mielenkiintoista tarinaa...
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Jos ne ovat samanlaisia kuin ensimmäisen sukupolven canoissa, niin ei pitäisi olla mitään ihmeellistä ehjänä irrottamisessa. Kampeat sen keskitapin ylös jollain ja vedät nastan pois. Aika monta olen irrottanut ja en kyllä muista hajottaneeni yhtäkään.Tuuvinki kirjoitti:Onko vinkkiä niiden "nastojen" saamiseen ehjänä irti?
- jiijii-vm60
- 4WD
- Viestit: 217
- Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
- Mönkijä:: jo vain
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Mitenkä nyt kyseessä oleva vinssi tässä testissä sijoittui?Roosa999 kirjoitti:Kun tuossa testattiin reilu 20 vinssiä 4x4 maailmaan, niin kyllä siisti ääni korreloi hyvän laadun, vähävirtaisuuden ja vetotuloksen puolesta. Hiljainen on tarkasti tehty ja on herkkä, myös rasituksessa.
Suhtaudun todella varauksella kaikkiin testeihin,sinäänsä hyvä että testataan.
Mutta mitää tekemistä todellisuuden kanssa ei niillä ole,ovat pikemminkin mainoksia.
Käyttötestit antaa jotain suuntaa,mutta kuten olen aikaisemin maininnut,annan toisten "testata"
en osta koskaan mitää uutuus tuotetta.Nykyään on se todellisuus ,että käyttäjäkunta suorittaa
testauksen,ja muutaman vuoden päästä tulee vasta paremmin toimiva tuote.
Joten varmaan monelle aivan yks hailee,mitä ääntä se vinssi pitää kun on muniaa myöten suossa,ja pois pitäs päästä.
Nämä on sitten vaan edelleen minun mielipiteitä,joista ei pidä ottaa nenuun kenenkään.
En voi olla hymyilemättä tämän kyseisen herran mönkkäri kauppaa,joka ei vielä varmaan tähän pääty.

-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Vinssitesti vaikutti mielenkiintoiselta ja ammattitaitoiselta jossa oli otettu huomioon useita tärkeitä asioita.
Vinsseistä en itse mitään tiedä mutta kyllähän tuossa "jyvät erottuivat akanoista".
Lisäksi hieman muuta toista kuin TM:n "testit" joissa monesti suurimman mainostilan ostaja saattaa saada hyviä pisteitä

Vinsseistä en itse mitään tiedä mutta kyllähän tuossa "jyvät erottuivat akanoista".
Lisäksi hieman muuta toista kuin TM:n "testit" joissa monesti suurimman mainostilan ostaja saattaa saada hyviä pisteitä

Päiväkirjahan vasta aloitettiinjiijii-vm60 kirjoitti:
En voi olla hymyilemättä tämän kyseisen herran mönkkäri kauppaa,joka ei vielä varmaan tähän pääty.

- jiijii-vm60
- 4WD
- Viestit: 217
- Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
- Mönkijä:: jo vain
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Tuuvinki kirjoitti:Vinssitesti vaikutti mielenkiintoiselta ja ammattitaitoiselta jossa oli otettu huomioon useita tärkeitä asioita.
Vinsseistä en itse mitään tiedä mutta kyllähän tuossa "jyvät erottuivat akanoista".
Lisäksi hieman muuta toista kuin TM:n "testit" joissa monesti suurimman mainostilan ostaja saattaa saada hyviä pisteitä
Päiväkirjahan vasta aloitettiinjiijii-vm60 kirjoitti:
En voi olla hymyilemättä tämän kyseisen herran mönkkäri kauppaa,joka ei vielä varmaan tähän pääty.

nelivetoisen ammattikäyttöön tarkoitetun ruohonleikkurin ojasta,rutisi ja paukkui,mutta toimii.

- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Tarina ollut todellakin sairauksien ja muiden kautta murheellinen, mutta kaippa sitä irtonumeron voi ostaa. Ei tähän lehti/mediahommaan turhaa tunkua ole.qaw kirjoitti:Roosa999 kirjoitti:Ostakaa lehti ja lukekaa. Sitä kautta on mahdollisuus saada jatkossakin luettavaa !!!
Ei varsinaisesti houkuttele ostamaan, saati tilaamaan lehteä:
http://forums.offipalsta.com/showthread ... 16&page=41 ja siitä eteenpäin mielenkiintoista tarinaa...
Toki testit on aina testejä ja pitkäaikainen käyttö erottaa sitten lopullisesti.
Mutta kyllä testi, jossa kaikki vinssit purettiin atomeihin ja toisissa asianmukainen rasvaus ja toisissa ei kertakaikkiaan mitään voitelua missään, kertoo omaa kieltää.
Lisäksi liki heikoin vinssi vei eniten virtaa, joka kertoo taas kehnosta suunnittelusta ja viimeistelystä. Monta vinssiä selvisi mielestäni puhtain paperein ja jokainen tekee sitten omien mieltymysten mukaan hankintapäätöksen.
Narujen ja vaijereiden katkeaminen kesken vedon oli kyllä sellainen, jota en mielellään kokisi tositoimissa. Kerran ollut paikalla, kun natoköyden jäljiltä lamput irti, kypärä halki ja olkapää leikkauskuntoon. Saman tekee katkennut vaijeri. Köyden kanssa ehkä selviää kiroilulla, mutta kyllä silläkin paikat aukeaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Paljoa en ehtiny mönkkäriurallani vinssata, mutta kyllähän se kerran vaijeri petti, eikä siinä sattunut mitään sen kummempaa kuin, että vaihdettiin sitten vetosuuntaa. En tykkää taas, että liikaa pelotellaan.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Vetokokeessa vaijerin pettäminen aiheutti sen, että meni 4mm vanerista läpi ja rikkoi vetomittarin joka oli billet-alumiinista ja ihan helvatan paksusta lexan-ikkunasta tehty. Mittari oli 12 tonniin asti mittaava, joten ihan järeä kapine tuohon meidän testiin.
Mutta kaippa jokainen osaa itse varoa tai olla varomatta. Mulla kaksi livetilannetta riittää.
Mutta kaippa jokainen osaa itse varoa tai olla varomatta. Mulla kaksi livetilannetta riittää.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Oho. Pitääkin käydä ensi reissulla Puuilosta Viimaxinkin suosittelema naru (ja kita). On tuo vaijeri vaan hurja ase 

-
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 19 Marras 2014 13:49
- Mönkijä:: 500 Cana T3
- Paikkakunta: Kontiolahti kirkonkylä
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Puol vuotta kesti mulla puuilon naru tönkimishommissa (ei auraushommeleita ollenkaan). Ja tuona aikana kolmesti meni poikki... ja siisti liukukita paikallaan. Huomenna käyntiä juuassa niin pistäydyn samalla offroad tarvikkeella narukaupoilla...
Ei köyhyys ole mikään ilo, vaikka se joskus naurattaa.
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
- jiijii-vm60
- 4WD
- Viestit: 217
- Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
- Mönkijä:: jo vain
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Pitää mennä kauppaan ja ostaa polygarponaatti plexiä pari neliöö,eiköhän
sen suojassa ole turvallinen kyyristellä.
Asiaan,työ hommissa tuli eräätkin nosto ketjut hylättyä,oli kulutettu
vetämällä,yhtään vakavaa tapausta en muista,muttä pahan näköistä jälkeä
nuo katkenneet ketjut ja vaijerit tekee.
Kannataa harkita tarviiko tuossa vaijerin ja koukun valissä olla esim.Sakkeli,sillä siinä on jo kuokku
painona,ja sakkeli tuo siihen lisää massaa?Onhan siinä viellä tietenkin sianpillu painona,jaa tuhmuuksi ehei.
Kyllä tuo täällä lounais-suomessa linja porukoissa on nimitys tuolle kaussille.
sen suojassa ole turvallinen kyyristellä.
Asiaan,työ hommissa tuli eräätkin nosto ketjut hylättyä,oli kulutettu
vetämällä,yhtään vakavaa tapausta en muista,muttä pahan näköistä jälkeä
nuo katkenneet ketjut ja vaijerit tekee.
Kannataa harkita tarviiko tuossa vaijerin ja koukun valissä olla esim.Sakkeli,sillä siinä on jo kuokku
painona,ja sakkeli tuo siihen lisää massaa?Onhan siinä viellä tietenkin sianpillu painona,jaa tuhmuuksi ehei.
Kyllä tuo täällä lounais-suomessa linja porukoissa on nimitys tuolle kaussille.

-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Vähän lumitöitä, vettä sataa, märkää ja painavaa on:



Sekä videota:
https://www.youtube.com/watch?v=Sg_I_knKNns
https://www.youtube.com/watch?v=Ghi5CshVAmE



Sekä videota:
https://www.youtube.com/watch?v=Sg_I_knKNns
https://www.youtube.com/watch?v=Ghi5CshVAmE