Saminiki kirjoitti:Sitä 800 cvtech:iä ehdotun mutta ei...
650 ja 800 maksimi tehot on jonnin verran eri kierros alueilla ja 800r ottaa kierroksia 8300 rpm ja 650 muistaaksen 7900-8000rpm ja kakkosvarin helixit on erilaisia, siksi 650 ja 800 kytkimet erikseen.
missä kytkentä kierrokset menee nyt? lähde siitä liikkeelle, jos kytkentä esim.2500 se on jo mielestäni liikaa, esim pakilla joutuu antaa overreviä koko ajan ku lyö rajoittimelle. nimim.sänki setup 2900 kytkentä.......
Huipputehot on 650, 7200rpm. 800, 7400 rpm. Ja tonnisessa 7100 rpm.. Rajoitin on kaikissa 8000. Pakilla joutuu rajoittimen ohittamaan, koska kulkee nii pirun hiljaa johtuen lyhyemmästä välityksestä.
Jokaisella on erillaiset koneet ja mieltymykset, CVT on melkosta helppo säätää niitten mukaan. Toki eihän tuolla kuuta taivaalta saa eikä viis satkusta tonnista... Ja toki pitää olla jotain käsitystä mitä tekee tai jättää tekemättä ku säätää.
smf-racing kirjoitti:Eli, jos niinsanotusti vakio 650:n kytkin, niin mikä kytkentäjousi?, mitkä painot? Jousessa numero ihan kirjoitettu, mutta luulisin että toimituslähetteessä on eritelty mitkä osat toimitettu. Painoissa ei muistaakseni numeroita, voin muistaa väärinkin.
Alkajaisiksi pitäisi tietää tällähetkellä:
-Kytkentäkierrokset (kierrosluku, jolloin veto kytkeytyy kytkimessä)
- WOT L-vaihteella (Täyskaasukiihdytys, mihin silloin kierrokset nousee lähdössä, mihin asettuu ja miten siitä eteenpäin)
- WOT H-Vaihteella (Täyskaasukiihdytys, mihin silloin kierrokset nousee lähdössä, mihin asettuu ja miten siitä eteenpäin)
- Ilmeneekö OVERREVviä? (menee rajoittajalle heti ja jää sinne, tai käy hiukan WOT kiihdytyksen alussa) Ei suositeltava ominaisuus.
Nuo ku koitat saada selville, niin oot paljon lähempänä mahdollisuutta säätää laitetta jotenkin. Kirjoita tulokset itsellesi ylös, niin jatkossa jos ja kun alat säätämään, näet arvoista mihin suuntaan milloinkin ollaan menossa.
Uudella Jousella on sitte taipumus hiukan tekeentyä, kun hetken ajelee, muuttuu jousi löysemmäksi ja kytkimen koko säätö sitä mukaa. Että uudella jousella kannattaa pyrkiä mahdollisimman lähelle Overrevviä, jolloin kun jousi on oleentunu, pitäisi olla lähellä totuutta.
Kytkentäkierrokset noin 2000-2100
Wot-h= kierrokset käy n7800 ja sit laskee noin 7500 ja sit nousee taas ku nopeus yli 80
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Kytkentä ihan ok. Pari grammaa enempi painoa ni oot lähempänä. Kytkentä saa olla vaik 1800 mut jos meinaa mennä sen alle ni sit joutuu laittamaan jäykempää jousta. Joku Prikka oli saman halkasiaine kuin tuo paino. Eli prikat painojen alle ja koittamaan. Oiskoha miul 14g ja 16g painot hyllyssä. Ku tais olla 18g koneessa. 650 kytkin tais tulla 14g
10 centin kolikot passaa sinne painoiksi! Yksi kolikko painaa n.4grammaa, laitat niiden painojen lisäksi mitkä paikoillaan nyt joka toiseen kuppiin(siis 3kpl) niin vastaa samaa kuin kaikki painot ois vaihdettu 2grammaa painavimmiksi...
.....ja niissä painoissa on numerosarja josta saa selville niiden painon...
lisää painoja, jos WOT-H on tuollaisilla arvoilla, niin en edes koittaisi L-vaihdetta. Säädä kytkin L-vaihteella ja silloin kierrokset olisi hyvä olla 7200-7300 rpm, ehkä jopa 7400 kun uusi jousi oleentuu, niin tippuu hiukan. Tuo, että käy rajoittajalla aluksi, johtuu kai kakkosesta, joka ei pysy mukana. STM:llä sekin poistuu.
Kytkentäkin tippuu ehkä hiukan kun lisäät painoja.
Tällähetkellä setuppisi on säädetty yli, voima ei välity kunnolla voimansiirtoon. L-vaihde todennäköisesti rajoittajalla kokoajan ja hihna kiittää.
En enää muista rääkäisikö itsellänikin, cv-tech ja STM ollut yli vuoden hyllyssä. Kone vaihtui, enkä ole vielä koittanut tuohon extra lyhyeen L-vaihteiston laittaa. Ajot tulee muutenkin tehtyä suzukilla/Dreselillä.
Jokatapauksessa, lisäät painoja, vaikka joka toiseen se 10p kolikko lisäksi, niin näet miten vaikuttaa.
Noniin, tänää käyty jäällä ja uusia arvoja. Kytkentä siinä noin 2000. Wot-h ja -l molemmat 7450 eikä nouse tai laske. Eli hyppää sinne huippuu ja pysyy siinä. Jotenki tuntuu et sais enempi ottaa ku ei oikein jaksa. Huiput putos ja on nyt noin 100km/h entisen 117km/h sijaan. Hihna päästää vielä pienen pienen vinkasun.
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL