CVTech

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
oke
6WD
Viestit: 281
Liittynyt: 19 Maalis 2009 18:32
Mönkijä:: Polaris RZR 900S
Paikkakunta: Kurikka

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja oke »

Saminiki kirjoitti:Sitä 800 cvtech:iä ehdotun mutta ei...
650 ja 800 maksimi tehot on jonnin verran eri kierros alueilla ja 800r ottaa kierroksia 8300 rpm ja 650 muistaaksen 7900-8000rpm ja kakkosvarin helixit on erilaisia, siksi 650 ja 800 kytkimet erikseen.


missä kytkentä kierrokset menee nyt? lähde siitä liikkeelle, jos kytkentä esim.2500 se on jo mielestäni liikaa, esim pakilla joutuu antaa overreviä koko ajan ku lyö rajoittimelle. nimim.sänki setup 2900 kytkentä.......
Avatar
Skifo-79
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 18 Touko 2010 12:39
Mönkijä:: Can-Am 650x
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Skifo-79 »

Huipputehot on 650, 7200rpm. 800, 7400 rpm. Ja tonnisessa 7100 rpm.. Rajoitin on kaikissa 8000. Pakilla joutuu rajoittimen ohittamaan, koska kulkee nii pirun hiljaa johtuen lyhyemmästä välityksestä.
Jokaisella on erillaiset koneet ja mieltymykset, CVT on melkosta helppo säätää niitten mukaan. Toki eihän tuolla kuuta taivaalta saa eikä viis satkusta tonnista... Ja toki pitää olla jotain käsitystä mitä tekee tai jättää tekemättä ku säätää.
Saimaa ATV OffRoad Ry - Worry Team 51
Mazzi
3WD
Viestit: 75
Liittynyt: 16 Helmi 2015 17:40
Mönkijä:: Can Am Outlander Max 500 T3-13
Paikkakunta: Kajjaani

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Mazzi »

Milläs kierroksilla 500:sen huipputehot?


Oisko kellään ylimääräisenä 200/1600 jousta(650 "vakio" jousi)??
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Skifo-79 kirjoitti:Huipputehot on 650, 7200rpm. 800, 7400 rpm. Ja tonnisessa 7100 rpm.. Rajoitin on kaikissa 8000..
2010 operator guiden mukaan ainakin 800cc on huipputehot 6750.
Avatar
Skifo-79
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 18 Touko 2010 12:39
Mönkijä:: Can-Am 650x
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Skifo-79 »

Nää miun rpm tehot taitaa olla Qsc manuaaleista. http://www.aaenperformance.com/power800_canam.asp Mut tosiaan on huipputehoa vaki kasisatkussa alle 7000 mut melkosta tasainen teho käppyrä.
Saimaa ATV OffRoad Ry - Worry Team 51
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

smf-racing kirjoitti:Eli, jos niinsanotusti vakio 650:n kytkin, niin mikä kytkentäjousi?, mitkä painot? Jousessa numero ihan kirjoitettu, mutta luulisin että toimituslähetteessä on eritelty mitkä osat toimitettu. Painoissa ei muistaakseni numeroita, voin muistaa väärinkin.

Alkajaisiksi pitäisi tietää tällähetkellä:
-Kytkentäkierrokset (kierrosluku, jolloin veto kytkeytyy kytkimessä)
- WOT L-vaihteella (Täyskaasukiihdytys, mihin silloin kierrokset nousee lähdössä, mihin asettuu ja miten siitä eteenpäin)
- WOT H-Vaihteella (Täyskaasukiihdytys, mihin silloin kierrokset nousee lähdössä, mihin asettuu ja miten siitä eteenpäin)
- Ilmeneekö OVERREVviä? (menee rajoittajalle heti ja jää sinne, tai käy hiukan WOT kiihdytyksen alussa) Ei suositeltava ominaisuus.

Nuo ku koitat saada selville, niin oot paljon lähempänä mahdollisuutta säätää laitetta jotenkin. Kirjoita tulokset itsellesi ylös, niin jatkossa jos ja kun alat säätämään, näet arvoista mihin suuntaan milloinkin ollaan menossa.

Uudella Jousella on sitte taipumus hiukan tekeentyä, kun hetken ajelee, muuttuu jousi löysemmäksi ja kytkimen koko säätö sitä mukaa. Että uudella jousella kannattaa pyrkiä mahdollisimman lähelle Overrevviä, jolloin kun jousi on oleentunu, pitäisi olla lähellä totuutta.


Kytkentäkierrokset noin 2000-2100
Wot-h= kierrokset käy n7800 ja sit laskee noin 7500 ja sit nousee taas ku nopeus yli 80
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Avatar
Skifo-79
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 18 Touko 2010 12:39
Mönkijä:: Can-Am 650x
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Skifo-79 »

Kytkentä ihan ok. Pari grammaa enempi painoa ni oot lähempänä. Kytkentä saa olla vaik 1800 mut jos meinaa mennä sen alle ni sit joutuu laittamaan jäykempää jousta. Joku Prikka oli saman halkasiaine kuin tuo paino. Eli prikat painojen alle ja koittamaan. Oiskoha miul 14g ja 16g painot hyllyssä. Ku tais olla 18g koneessa. 650 kytkin tais tulla 14g
Saimaa ATV OffRoad Ry - Worry Team 51
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Nii ku ei tiijä millä punteilla on. Jos edukkaasti vaihtoehtoisia puntteja ja jousia myyt niin ostan kyl..
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Mazzi
3WD
Viestit: 75
Liittynyt: 16 Helmi 2015 17:40
Mönkijä:: Can Am Outlander Max 500 T3-13
Paikkakunta: Kajjaani

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Mazzi »

10 centin kolikot passaa sinne painoiksi! Yksi kolikko painaa n.4grammaa, laitat niiden painojen lisäksi mitkä paikoillaan nyt joka toiseen kuppiin(siis 3kpl) niin vastaa samaa kuin kaikki painot ois vaihdettu 2grammaa painavimmiksi...

.....ja niissä painoissa on numerosarja josta saa selville niiden painon...
smf-racing
4WD
Viestit: 136
Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
Paikkakunta: E-P

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja smf-racing »

lisää painoja, jos WOT-H on tuollaisilla arvoilla, niin en edes koittaisi L-vaihdetta. Säädä kytkin L-vaihteella ja silloin kierrokset olisi hyvä olla 7200-7300 rpm, ehkä jopa 7400 kun uusi jousi oleentuu, niin tippuu hiukan. Tuo, että käy rajoittajalla aluksi, johtuu kai kakkosesta, joka ei pysy mukana. STM:llä sekin poistuu.
Kytkentäkin tippuu ehkä hiukan kun lisäät painoja.
Tällähetkellä setuppisi on säädetty yli, voima ei välity kunnolla voimansiirtoon. L-vaihde todennäköisesti rajoittajalla kokoajan ja hihna kiittää.
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Eli siis aiheuttaako tämä nykyinen setuppi sen hihnan vinkasun
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
smf-racing
4WD
Viestit: 136
Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
Paikkakunta: E-P

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja smf-racing »

En enää muista rääkäisikö itsellänikin, cv-tech ja STM ollut yli vuoden hyllyssä. Kone vaihtui, enkä ole vielä koittanut tuohon extra lyhyeen L-vaihteiston laittaa. Ajot tulee muutenkin tehtyä suzukilla/Dreselillä.
Jokatapauksessa, lisäät painoja, vaikka joka toiseen se 10p kolikko lisäksi, niin näet miten vaikuttaa.
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Noniin, tänää käyty jäällä ja uusia arvoja. Kytkentä siinä noin 2000. Wot-h ja -l molemmat 7450 eikä nouse tai laske. Eli hyppää sinne huippuu ja pysyy siinä. Jotenki tuntuu et sais enempi ottaa ku ei oikein jaksa. Huiput putos ja on nyt noin 100km/h entisen 117km/h sijaan. Hihna päästää vielä pienen pienen vinkasun.
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Se pitää säätää pitävällä alustalla.
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Joo mut ku ei ota enää kierroksia nii paljon? Eiks sen luulis ottavan enempi jenkaa hos renkaat suttaa?
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Vastaa Viestiin