Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Oliskohan ne niinku vanhemmas g1 mallis eli takana mönkijän perässä oikealle puolella? Siinä tasasuuntaajan vieressä, pieni musta vesitiivis rasia.
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

650 gee ykköses on eessä "konepellin" alla sulakkeet.
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Jänö kirjoitti:Mulla on tämä työkalu http://www.monkijavarikko.fi/webshop/ty ... ge-nosto-1
Sen saat tulla lainamaan jos haluat. Se löytyy Pernajasta.
Saminiki kirjoitti: Jos jollakulla olis lainata jotain työkalua tai ulosvetäjää.

Ostin oman. Lahdesta valtuutetusta korjaamosta. Tilauskamaa ja alta 20€
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Outlander 400 -11 ja mittarin napista ei vaihdu näytössä mitään. Pitäisi saada tietää ajetut kilometrit ja tunnit :oops:
Käytin mittariston irti ja otin kiinnityskehyksestä sen nappulan ja painelin sillä mittaristoon oikeaan kohtaan niin jokin naksahti mittaristossa tai sen alla joka painalluksella, mutta eipä näyttöön vaikuttanut.
Virta pahus oli sen verran vähissä etten saanut käyntiin, mutta kai tuo nyt pitäisi toimia vaikkei kone käy :? Nyt laturissa huomiseen...

Nimim. hätäilinkö turhaan
landetalkkari
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 22 Tammi 2016 03:11

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja landetalkkari »

Ajellessa Can-Am :n alueauran kanssa metsäpolkua osui puskulevy kantoon ja irtosi kiinnityksistään. Kyseessä pikakiinnikkeet, jotka vaan hakasilla menevät paikalleen. Normaalisti kiinnitys on helppo ja aura pysyy paikoillaan, mutta nyt kun laitoin paikoilleen uudemman kerran, ei lukot enää pysykään kohdillaan. Ilmeisesti siis noita pikakiinnitteitä pitää jokin jousi paikallaan. Vauhtia oli 2-3km/h, joten tuskin siinä mikään rikki meni?

Yritin etsiä kuvia, miten puskulevy kiinnittyy, mutta en löytänyt mitään josta saisi selvää rakenteesta. Olisiko jollain tietoa (esim. asennusohjeita?), miten ja missä jokin jousi on, joka pitää tuon paikallaan? Vielä parempaa olisi, jos joku tietäisi lisäksi mistä saisi korvaavan pikaisesti ja kuinkas muuten - halvalla!

Toinen vaihtoehto on etsiä sitä tuolta parin kilometrin reitin varrelta, mutta vähän haastavaa, kun ei tiedä mitä etsii!
Deippa
6WD
Viestit: 407
Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
Paikkakunta: Oulun reuna

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Onko kyseessä siis tämmönen pikakiinnitys?
http://www.mckone.fi/product_info.php?c ... s_id=72008

Jos näin, niin siinä on sellanen pitkä vetojousi. Lenkki vetojouselle on irrotustangon kyljessä ja reikä rungossa. Tuossakin linkin isommassa kuvassa se jousi näkyy jonkin verran oikeassa reunassa. On irronnut itselläkin joskus/jonkun kerran, mutta mulla on onneksi jäänyt toisesta päästä roikkuun että on löytynyt. Olenkin sittemmin laitta toiseen päähän nippusiteellä varmistuksen, ettei jousi putoaisi.
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

KuvaKuva
Vasen etujarru hirtti osittain jääradalla.
Ensin luulin että meni remmi ja kotona ajattelin että se onkin etuperä luovuttanut,kun pyöri todella jäykästi... Vika olikin jarrussa.
Toisenpuolen jarrussa ei ollut yhtään jäätä..
Hold my beer..
wile
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 05 Heinä 2009 17:10
Mönkijä:: Can Am Outlander 500
Paikkakunta: vantaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja wile »

Apuja kaipailisin. Cana lähtee ihan ok käyntiin mutta hetken päästä syttyy moottorin merkkivalo ja näyttöön teksti tarkasta dps. Ohjaus tehostin tippuu pois pelistä ja kuulostaa niinku kone pyörisi yhdellä pytyllä. Kun koneen sammuttaa ja antaa hetken olla niin valo ei pala ja kone pyörii nätisti, ja taas hetken ajettua valo syttyy uudelleen. Voiko huono akku aiheuttaa tämän?
Uudenmaan Mönkijät Ry
www.paljuparoni.fi
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Ohjaustehostimen käytönaikainen virta tulee akulta. Oma latausjärjestelmä ei moisiin tehoihin pysty. Jos akku kyykkää, eli jännite laskee kuormitettaessa, niin varmasti sytyttelee vikailmoituksia. Y-mittari kiinni akkuun ja tarkista, putoaako jännitteet kuinka alas kun kuormitat akkua tehostajalla tai vinssillä. Juurikaan alle 12,5-13 V ei saa mennä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 13:28

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jermu »

Onko tulpan johdot ja hatut kunnossa??

Jos korroosiota hatussa voipi kostiana lyödä läpi runkoon ja dps on herkkä ylimääräsille tärskyille...

Sama selittää myös tuon yhdellä pytyllä käymisen...

Itellä oli vastaava ja selvisko vaihto takimmaisen pytyn tulpanhatun
GT-555
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 29 Joulu 2008 17:33
Mönkijä:: 800cc Renegade
Paikkakunta: city

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja GT-555 »

Mikähän olisi vm.08 renessä kun ei tahdo lämpösenä jaksaa startata? Eli lähtee kylmänä käyntiin mutta hetken kun ajelet ja sammutat niin siitä se ei enää starttaa ennen kuin hetken "jäähtyy". Mittasin niin lataa tyhjäkäynnillä n.13v ja kaasulla n.14.8v. Akun jännite siinä 12v hujakoilla kun mittailin kylmänä ja hetken ajelun jälkeen. Olisko se vain akusta sitten puhti pois vaikka kylmänä jaksaakin käynnistyä??
Panssarivaunut on out!
GT-555
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 29 Joulu 2008 17:33
Mönkijä:: 800cc Renegade
Paikkakunta: city

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja GT-555 »

Eikö kellään ole heittää mitään? Ei raaskis turhaan akkua uusia jos vika onkin vaikka startissa? :D Eikö muilla ole ollut vastaavaa?
Panssarivaunut on out!
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Starttaa? eli siis ei pyöritä ollenkaa? vai pyörittää mutta ei lähde käyntiin?
GT-555
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 29 Joulu 2008 17:33
Mönkijä:: 800cc Renegade
Paikkakunta: city

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja GT-555 »

Eli siis ei jaksa pyörittää.
Panssarivaunut on out!
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Joku lämpökeikkaus/laajeneminen. Eli ku lämpiää ni esim. männänrenkaat jumittaa
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Vastaa Viestiin