Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
rixi
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 10 Huhti 2005 10:57
Mönkijä:: can-am
Paikkakunta: Loviisa: Can-am outlander 650 efi vm.2010

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja rixi »

KaRRppa kirjoitti:Raidetangoissa alkaa olemaan jonninverran välystä ja katselin mönkijävarikolta raidetangonpäitä ja huomasin moose racingin vahvistetun sarjan niin onko tuosta kellään kokemuksia? Varmastihan nuo tavallisetkin kestää riittävästi mutta samaan hintaan saa kokosetin.
Otin tuon koko satsin, kun piti päitä vaihdella.. on järeempää tavaraa kyllä. Ja alapallot samaan syssyyn...
Kyl se pitis vetää joka nurkasta...No nyt vetää.. can-am vm2010

Uudenmaan Mönkijät ry
Vilkutin
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 01 Joulu 2011 19:01
Mönkijä:: Can Am outlander 650 XMR 2013
Paikkakunta: Padasjoki - Lahti
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Vilkutin »

Mitenkäs muilla on vaihteistot toiminu uusissa koneissa? Tossa vm.13 xmr on nyt 3h ja 20km ja välillä joutuuu aika rumasti vääntämään keppiä että saa suuntaa vaihdettua auratessa?
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Uus tai vanha ni canassa vaihtuu melko huonosti pykälät.. Laita 0.7mm prikka kakkos varin lautasten väliin,niin antaa hieman löysää tyhjäkäynnillä.. Vaihtuu todella paljon mukavemmin! Itsellä tuo patentti ja vaihteet menee nätisti.
Hold my beer..
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Vaihteet menee ilman jumppaamista aivan nätisti kun ei aja sitä sinne penkkaa vasten. Antaa heiman valua takasinpäin ni menee ongelmitta.
BeePee
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 14 Huhti 2014 10:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander Max G2
Paikkakunta: Päijät-häme

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja BeePee »

Mulla ja parissa muussakaan mitä olen testannu ei kyllä vaihteet mene kovinkaan nätisti. Tuota penkkaa vasten ajamista ei kyllä kestä yhtään, tai sitten on pykälä pänningissä.
Silleen taktikoimalla, että kun liikkuu vielä pari senttiä eteenpäin niin vaihtaa pakille. Kyllä noihin tottuu ja niiden kanssa oppii elämään, mutta miksikään esimerkiksi kuinka vaihteet pitää toimia ei kyllä kelpaa.
Vilkutin
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 01 Joulu 2011 19:01
Mönkijä:: Can Am outlander 650 XMR 2013
Paikkakunta: Padasjoki - Lahti
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Vilkutin »

Tuo pienes liikkees vapaalle heitto toimii kyllä välillä vaan ois kiva puskee kasoja vähä pidemmällekkin.

Jos laskis tyhjäkäyntiä ensihuollos ni auttaiskohan?
Jammus oli samat oireet jos ryyppy yhtää päällä ni oli kierroksia vähä liikaa.
kattila
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 31 Tammi 2014 09:06

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kattila »

Tulipahan kokeiltua tuo penkkaa vasten vaihteen vaihto ongelmitta vaihtui oiskohan mulle sattunu joku ihme loota kun vaihteet toimii kuin ajatus vaihtaminen erittäin helppoa ei vaadi mitään taktikointeja
Can am 570pro t3
Avatar
erik.loka
6WD
Viestit: 299
Liittynyt: 03 Maalis 2006 20:37
Mönkijä:: ex BRP 1000XT ja ex DS
Paikkakunta: Kuggisby/Hollola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja erik.loka »

Aura alkoi temppuilemaan, niin ajattelin et nytkö se tarvike rele antautui kun Warnlainen kesti 1,5 vuotta kerrallaan ja tarvike hajoais jo yhden jälkeen, mutta ei se hajonnutkaan vaan oli magneettikytkimen kaapelit katkenneet, oli liimattu niin typerästi et johdot otti kiinni semmoiseen rungon pykälään, että leikkaantui juuresta poikki eikä pysynyt edes kolvaamaan uusia.... KELETANA!!!Uusihan maksaa toistasataa.

Nooh murtsikka liikkeestä kävin hakemassa normal close talon ovi koskettimen ja auraan jouduin vaihtaa aikapaljon järeämmän makneetin mutta, taas vois sanoa et säästin satasia... =D>
Ihminen on kuin leipäpussi, sulkijasta näkee koska vanhenee.
Vilkutin
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 01 Joulu 2011 19:01
Mönkijä:: Can Am outlander 650 XMR 2013
Paikkakunta: Padasjoki - Lahti
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Vilkutin »

80km ja 10h mittarissa mutkiteltaessa hiljasessa vauhdissa kuuluuu molempiin suuntiin aika terävä kolaus, tunkkasin perän ilmaan niin vaikuttais että koko tukivarsi elää sivuttain, oisko se tukivarren laakerointi löysällä, eikös se ole säädettävä kiristettävä? Kartiolaakerit tms?
Täytyy itkee huollossa että pistävät kolinat kuntoon.
K-kettu
3WD
Viestit: 86
Liittynyt: 14 Maalis 2015 08:38
Mönkijä:: Can-am 500 t3-15
Paikkakunta: Kuopio, Team kuramunat

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja K-kettu »

Ota Pyörä pois ja kiri se pyörän kartio laakeri.
päristelijä1
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 01 Heinä 2012 19:48
Mönkijä:: can-am 500 t3
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja päristelijä1 »

500 outlanteri vm15 ni onko muilla ollu sellasta vikkaa et virrat menee normaalisti päälle muttei starttaa ilmoittaa et virheellinen dess avain ja samaa tekee molemmat avaimet. Oisko vinkkejä?
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

takuusta uus virtalukko.
Jukuosma
4WD
Viestit: 178
Liittynyt: 19 Marras 2014 13:49
Mönkijä:: 500 Cana T3
Paikkakunta: Kontiolahti kirkonkylä

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jukuosma »

Komppaan zkebaa!
Ei köyhyys ole mikään ilo, vaikka se joskus naurattaa.
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
päristelijä1
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 01 Heinä 2012 19:48
Mönkijä:: can-am 500 t3
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja päristelijä1 »

Lukon pohjalla oli ilmeisesti kerros jäätä nyt kun laittoi lukkosulaa ni alkoi toimimaan eli avain ei mennyt ihan pohjaan vaikka virrat kuitenkin meni päälle. Täytyypä seurata tilannetta ja ensihuollossa mainita asiasta
siffonen
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
Paikkakunta: Joensuu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja siffonen »

Stefa ja venttiilikopan tiiviste vaihdettu, jospa loppu vuotaminen noista.
Huomasin tosin että öljypaine anturi on märkänä öljystä, onko sille tiiviste vai täytyykö koko anturi uusia? Koko anturi oli märkä, ei vain juuresta.
Tyhjäkäyntiä kun käyttelin niin ihme tupsahdus kuului välillä ja samalla käynti putos, kuulosti että tulisi kaasarista. Toimii kuitenkin normaalisti ajossa, eikä tuotakaan kovin usein tee.
Kyseessä 08 outlander 400
Vastaa Viestiin