Vilkutin kirjoitti:80km ja 10h mittarissa mutkiteltaessa hiljasessa vauhdissa kuuluuu molempiin suuntiin aika terävä kolaus, tunkkasin perän ilmaan niin vaikuttais että koko tukivarsi elää sivuttain, oisko se tukivarren laakerointi löysällä, eikös se ole säädettävä kiristettävä? Kartiolaakerit tms?
Täytyy itkee huollossa että pistävät kolinat kuntoon.
Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- 4WD
- Viestit: 153
- Liittynyt: 01 Joulu 2011 19:01
- Mönkijä:: Can Am outlander 650 XMR 2013
- Paikkakunta: Padasjoki - Lahti
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ke. menee huoltoon, nostin perän ilmaan niin tuntuu koko tukivarsi klappaavan vähän, eikös se tukivarren laakerointi ole kartio laakereilla ja tiukattavissa? Onko pyöränlaakerikin kiristettävissä?
-
- 3WD
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14 Maalis 2015 08:38
- Mönkijä:: Can-am 500 t3-15
- Paikkakunta: Kuopio, Team kuramunat
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Pyöränlaakeri on kiristettävissä. Sokka pois ja tiukemmalle, mutta ei saa liian tiukkaan.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
400 efi tyhjäkäynti häiriöstä ei oikein haulla löytynyt mitään,joten kysytäänpä. Kone käy hyvin pari minuuttia ja sen jälkeen käynti alkaa heitellä ja lopulta sammuu . Lähtee käymään uudelleen kyllä ja sama toistuu hetken päästä .
Bensat ,tulpat yms. vaihdettu joten vika todennäköisesti ruiskutuspuolella ,mikä sieltä useimmin hajoaa ? . Käynnistä päätellen käy rikkaalla kun varsinainen tyhjäkäynti alkaa ,kierrokset seilaa 1300-1100 rpm väliä hetken ja käynti alkaa ontua kunnes sammuu .
Testeri sen kertoisi vaan on matkan takana lähin .
Bensat ,tulpat yms. vaihdettu joten vika todennäköisesti ruiskutuspuolella ,mikä sieltä useimmin hajoaa ? . Käynnistä päätellen käy rikkaalla kun varsinainen tyhjäkäynti alkaa ,kierrokset seilaa 1300-1100 rpm väliä hetken ja käynti alkaa ontua kunnes sammuu .
Testeri sen kertoisi vaan on matkan takana lähin .
-
- 3WD
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14 Maalis 2015 08:38
- Mönkijä:: Can-am 500 t3-15
- Paikkakunta: Kuopio, Team kuramunat
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Bensapumppu?
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Minkä vikakoodin antaa?
Mika
Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Re: Can-am
Onko alkuperäinen akku? Tuntuu että nämä Canat voi antaa vaikka mitä vikakoodia ja toimia kummallisesti kun akku alkaa olla huono. Mulla vikakoodit herjas bensapumpun ja sytytyspuolen vikaa, mutta kun vaihdoin akun, vikaherjat loppu siihen.mönki75 kirjoitti:Löytyykö kellään tietoa mikä voisi olla vikana kun panee can-am outlander 400 käyntin niin ilmoitta että vikatila ja kun kone lämpiä tarpeksi ja käynistää uudellen niin ei ilmoita erään sitä vikatilaa
Vaihteiden jumitus.
Tervehdys. Can-am 500 -13 vaihteen siirto jumittaa oikein huolella? Pahin tilanne on kylmänä,kun yritän vaihtaa pieneltä alueelta isolle. Lämpimänä toimii joten kuten. Vaihteistoöljyt vaihdettiin,mutta ei mitään vaikutusta. Lueskelin,että yksisuuntalaakerin vaihto helpottais asiaa. Näin jossain varin huolto-ohjeitakin,mutta en löydä sitä nyt mistään.Onko sen laakerin vaihdossa jotain erityistä,mitä pitäis ottaa huomioon,ettei tule ongelmia? Olis kiva kuulla kokemuksia toimenpiteistä,mitkä on auttaneet. Vai onko se vaan canan ominaisuus. Kävin kysymässä merkkiliikkeen huollossakin,mutta siellä vaan leviteltiin käsiä,ja ihmeteltiin.
-
- Tracks
- Viestit: 1062
- Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
- Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
- Paikkakunta: Pälkäne
Re: Vaihteiden jumitus.
aloita helpoimmasta ja rasvaa vivusto.
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 21 Helmi 2009 11:02
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 800R XT-P -10
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Miten saan helpoiten etuiskarin yläpultin auki kun 2010 mallista puuttuu se tarakan alla oleva aukko? Ainakin vanhemmissa malleissa aukko löytyy. Pitääkö purkaa koko keula atomeiksi, jotta saan iskarin pois? Kyseessä siis 500 outti xt 2010.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onhan siinä muutaman tunnin homma. Etuvalot jää paikalleen mutta muuten on purettava atomeiksi. Zkeba muistaakseni on omastaan purkanut ja mekin tuo tehtiin.
Tympee homma yhden iskarin takia. Yläpään mutteriin tarvii sitten aika ison avaimen. En muista nyt kokoa.
Tympee homma yhden iskarin takia. Yläpään mutteriin tarvii sitten aika ison avaimen. En muista nyt kokoa.
- Rapsa85
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
- Mönkijä:: Can-Am
- Paikkakunta: Ruokolahti
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko muilla herjannut vaihteenvalitsimen anturi? Nitkuttelin liittimen ja otin anturinkin irti, mutta eipä sille mitään mahda.. 

Hold my beer..
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 21 Helmi 2009 11:02
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 800R XT-P -10
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Joo, näyttäs olevan työmaata kerrakseen. Yks vaihtoehto olisi porata iskarin päälle muoviin reikä ja tilkitä se jollain peitelevyllä. 41mm näyttäs olevan tuo mutterin koko?Pappi kirjoitti:Tympee homma yhden iskarin takia. Yläpään mutteriin tarvii sitten aika ison avaimen.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
En porais reikiä. Eipähän harmita jälkikätee kun purkaat sen keulan ja teet sen kunnolla.