450 pro

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
jykke75
4WD
Viestit: 152
Liittynyt: 14 Loka 2010 07:41

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja jykke75 »

Kolahtelu voisi kuulua kallistuksenvakaajasta. Jos sen kiinnityspultit on löysällä niin se aiheuttaa kolahtelua epätasaisessa maastossa. Omassa 650 maxissa sain kolahtelemaan myös paikallaan kun keinuttelin konetta puolelta toiselle astinlaudoilla seisoen. Ajaessa kolahteli jopa tasaisella kääntäessä, mutta paikallaan keinuttelu piti olla niin rajua että pyörät lähes kävi ilmassa. 10:n tunnin huollossa kiinnityspultit kiristettiin, eikä enää oireillut noin pariinsataan tuntiin minkä mönkijä minulla oli.
canarmh
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 11 Maalis 2016 21:01
Mönkijä:: Canam 450 Pro T3

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja canarmh »

Hankin pari kuukautta sitten tälläisen vekottimen, tunteja kertynyt jo lähes kymmenen lähinnä lumitöissä. Olen ollut laitteeseen tyytyväinen, vaihteetkin tuntuvat pelaavan paremmin kuin
edellisessä (Outlander 400 Efi 2011). Mitenkäs tuntemukset muilla 450:n omistajilla ?
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Tunteja on täällä nyt reilut kymmenkunta ja pääsin kokeilenaan moottorin luonnetta oikein tosissaan. Yllätys yllätys alavääntö on se, josta tämän huomaa olevan hieman isoveljiään perässä. Koitin pari lähtöä paikoiltaan kuivalla assulla, eikä tuo ainakaan isolla puolella ollut oikein halukas nostelemaan etutassujaan :mrgreen:. Kytkinkitti tietysti voisi helpottaa asiaa, jos siihen suuntaan haluaisi lähteä. Kun motti saa kuitenkin kierroksia, niin maisema alkaakin sitten vaihtua. Lyhyen L:än ansiosta väännön puutetta ei kuitenkaan käytännössä huomaa työnteossa, ainakaan lumella.

Vaihteisto toimii mulla Canamaisen huonosti. Eli saa sekstailla selässä, jos rattaat eivät ole juuri oikeassa asennossa.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
kaakeli
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 09 Helmi 2014 21:19
Mönkijä:: Can-Am Outlander 450L -15
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja kaakeli »

Mare79 kirjoitti:Vaihteisto toimii mulla Canamaisen huonosti. Eli saa sekstailla selässä, jos rattaat eivät ole juuri oikeassa asennossa.
Paranee kyllä käytössä. Itellä nyt vajaa 50h mittarissa, ja vaihteet menee nykyään aika hyvin paikalleen. Varsinkin kun viisaammat neuvoi, ettei paina jarrua vaikka ohjekirja niin neuvookin :D
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

kaakeli kirjoitti: Varsinkin kun viisaammat neuvoi, ettei paina jarrua vaikka ohjekirja niin neuvookin :D
Hmm, oliskohan tuossa (osa-) syy miksi ne joskus vaihtuvat paremmin ja joskus taas huonommin. Pitääkin hieman testailla. :roll:
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

OK. Odetellaan sitten, että vertyy käytössä. Hassu juttu sinänsä, että koeajamassani koneessa keppi liikkui todella jouhevasti. Silloin ko. koneella oli ajettu 1h. En mä ainakaan tietoisesti kyllä jarrua paina vaihdetta vaihtaessa. Rinteessä tietysti, mutta muuten en.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
tikale
3WD
Viestit: 66
Liittynyt: 26 Maalis 2013 11:08
Mönkijä:: Can-Am outlander max 500 t3
Paikkakunta: Kempele

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja tikale »

Tuuvinki kirjoitti:
kaakeli kirjoitti: Varsinkin kun viisaammat neuvoi, ettei paina jarrua vaikka ohjekirja niin neuvookin :D
Hmm, oliskohan tuossa (osa-) syy miksi ne joskus vaihtuvat paremmin ja joskus taas huonommin. Pitääkin hieman testailla. :roll:
Eilen kokeilin sellaista että kun työnsin konetta taaksepäin ja samalla yritin vaihtaa L=H ja päinvastoin nii huomattavasti nihkeämmin vaihteet vaihtu. En tosin kokeillut sitä että liikkeestä jarrutta pysäyksiin ja ei anna valua taaksepäin olisko vaihtunut sutjakkaammin. Tässä varmaan akilleen kantapää ettei kone saa liikkua taaksepäin yhtään kun vaihteita vaihtaa. Kokeilkaapa.
kaakeli
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 09 Helmi 2014 21:19
Mönkijä:: Can-Am Outlander 450L -15
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja kaakeli »

Mä ainakin oon pysähtyny ihan jarrulla, mut sitten kun keppiä alkaa hämmentää, niin sitten vapauttaa jarrun tai ainakin keventää niin et ottaa vain vähän.
Hyvähän sen nyt olis suurinpiirtein paikallaan olla, et välillä nyt on ihan pakko tehdä ohjekirjan mukaan.
Voishan toi olla yhtä jämäkkä kuin jossain Yamahassa, mut ei toi mua häiritse.
Joskushan ei meinaa millään saada vaihdetta vaihtumaan, niin sitten oon näpäyttäny kaasua vähän, niin on sitte vaihtunu.
Kertaakaan en oo alkanu jumppaaamaan siinä penkillä ku parempiakin keinoja on :D
Karsta
4WD
Viestit: 188
Liittynyt: 02 Maalis 2016 20:49

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja Karsta »

jykke75 kirjoitti:Kolahtelu voisi kuulua kallistuksenvakaajasta. Jos sen kiinnityspultit on löysällä niin se aiheuttaa kolahtelua epätasaisessa maastossa.
Kyllä näin oli. Kiristelin vakaajan pultit, todella vähän kiristyivät 13mm lenkkiavaimen voimalla, mutta ilmeisesti riittävästi kun kolina loppui.
KYR-12
4WD
Viestit: 126
Liittynyt: 22 Joulu 2013 18:28
Mönkijä:: cana 450pro T3

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja KYR-12 »

Tuli ostettua tämmönen pikku kananen aikani pähkäiltyäni ja ensi tuntuma oikein mukava. Renkaissa on hyvin pitoa ja lukko toimii. Pienellä pintakaasulla möyrii mäen kevyesti ylös umpihangessa mistä entisellä tgb:llä ei ois ilman vauhtia menty, painoeron huomaa tuossa. Sisäänajot ajeltava pois alta äkkiä niin pääsee kokeilemaan kuorman vetoa metsässä.
Kuka osaisi kertoa miten tuon sähköisen nopeudenrajoittimen saa ohitettua?
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Onnittelut hyvästä valinnasta =D>!

Rajoittimen ohittamiseen en ainakaan minä uskalla neuvoja täällä jaella. Löydät vastauksen varmasti vaikka googlettamalla.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
seatts
6WD
Viestit: 449
Liittynyt: 22 Syys 2007 18:35
Paikkakunta: Sauvo

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja seatts »

Mikset jokainen varmasti tietää että ohittaminen on laitonta ja silti suurin osa tekee niin.

Ohitus tehdään luultavasti sp..dohe.....lla.
Viimeksi muokannut seatts, 31 Maalis 2016 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
KYR-12
4WD
Viestit: 126
Liittynyt: 22 Joulu 2013 18:28
Mönkijä:: cana 450pro T3

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja KYR-12 »

Laita Mare vaikka yv;nä jos on vinkkiä heittää tuommoseen kauhiaan laittomuuteen :lol:
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Tuossahan se yksi taikasana on ylempänä, jolla joku voi mahdollisesti harkita ehkä, että pitäisikö vai ei korjata mittarivirhettä :).

Edit. Ja siksi en hevin näihin vinkkejä jakele, koska melko montaa "Jonnea", jotka näillä isien koneilla ajelee koulumatkoja, kiinnostaa varmasti keinot joilla tehdä matkasta joutuisampaa ja samalla itselleen vaarallisempaa, ilman sen isin lupaa. Enkä tällä tarkoita nyt missään nimessä, että KYR-12 tällainen nykyteini olisit, vaan yleisesti. Tämäkin ketju löytyy googlesta melko helposti oikeilla hakusanoilla.
Viimeksi muokannut Mare79, 31 Maalis 2016 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
seatts
6WD
Viestit: 449
Liittynyt: 22 Syys 2007 18:35
Paikkakunta: Sauvo

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja seatts »

Tottahan tuo kirjoittamasi on, mulle ei tullut edes mieleen noi teinit, vaikka niitä on täälläkin koko kylä täynnä.
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
Vastaa Viestiin