Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei kannata pumppua vaihella ennen ku ilmaingelma on poissa. Kuullostas normaalilta pumpulta. Imua ei saa olla tankissa. Tarkista ja tarvittaessa uusi korkki. Kokeile ajaa nii et on löysässä. Jos pelaa ni vika siin
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Saman tapaiset oireet kun omassa (400 Efi) . Jos tuossa on samanlainen sihtisukka imuputken päässä niin se voi olla hyvinkin umpeutunut . Bensan paineet selviää painemittarilla ,omassa on käydessä 2,5 bar eli uusi pumppu on tilattu (mikäli sopii).
Paineen pitäisi saamieni tietojen mukaan olla 3,5-4 bar .
Paineen pitäisi saamieni tietojen mukaan olla 3,5-4 bar .
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mulla oli viime keväänä samanlaiset oireet ja uudella pumpulla helpotti. Noin 60e maksoi uusi pumppu.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ongelmat korjattu ,uusi pumppu (60€) ja tunti töitä . Nyt käy ja kukkuu .
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Otin bensapumpun irti ja korvausilmaventtiililetkuhässäkän. Pumppu ja pumpun sukka näyttävät ihan puhtailta (vuoden 2013 leima, eli ei ole alkuperäinen). Korvausilmaletkussa on kaksi venttiiliä ja Y-haara. Toinen letkunpäistä menee koneen runkoon (penkin alle), mutta toinen oli irrallaan pumpun vieressä. Letkun päässä oli venttiili paikoillaan ja venttiilissä on letkulle paikka, mutta siinä ei ole letkua.. Mihinköhän siitä pitäisi letku mennä? Voisikohan tämä olla syynä käyntiongelmiin?
Eihän kenelläkään olisi korjausmanuaalia tähän (Outlander 800r xt 2009)?
Eihän kenelläkään olisi korjausmanuaalia tähän (Outlander 800r xt 2009)?
- Rapsa85
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
- Mönkijä:: Can-Am
- Paikkakunta: Ruokolahti
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei kuulu mennä letkua edemmäs. Se on yksisuuntaventtiili
Omassa koneessa oli joskus venttiili jumettunut
Omassa koneessa oli joskus venttiili jumettunut
Hold my beer..
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Siin korvausilmaletkussa pitäis olla kaksi Venttiliä. Ne on yksisuuntaventtiileitä. Kokeile puhaltamalla et ilma kulkee molemmista ja tietenki eri suuntiin per venttiilikt9180 kirjoitti:Otin bensapumpun irti ja korvausilmaventtiililetkuhässäkän. Pumppu ja pumpun sukka näyttävät ihan puhtailta (vuoden 2013 leima, eli ei ole alkuperäinen). Korvausilmaletkussa on kaksi venttiiliä ja Y-haara. Toinen letkunpäistä menee koneen runkoon (penkin alle), mutta toinen oli irrallaan pumpun vieressä. Letkun päässä oli venttiili paikoillaan ja venttiilissä on letkulle paikka, mutta siinä ei ole letkua.. Mihinköhän siitä pitäisi letku mennä? Voisikohan tämä olla syynä käyntiongelmiin?
Eihän kenelläkään olisi korjausmanuaalia tähän (Outlander 800r xt 2009)?
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuossapa huomasin että outlanderi pitäisi viedä vuosittaiseen syyniin. No kaikkea vikaahan sieltä omassa tarkistelussa löytyi. Elikkä äänimerkki mykkä ja jarruvalo ei toimi sekä jalkajarru ottaa todella heikosti, mutta kahvasta toimii ihan hyvin. Minkälaista remppaa olisi luvassa että edellä mainitut saisi toimimaan? Mönkijä max 800 outti 07 vuotinen.
-
- 4WD
- Viestit: 190
- Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
- Mönkijä:: Outlander 570 pro
- Paikkakunta: Rauma
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Äänimerkissä mahdollisesti ollut kosteutta kytkimen piirilevyssä ja vaatii puhdistuksen tai jos kuparit poikki niin korjata ne. Jarrupolttimon toinen lanka voi olla palanut tai sitten jarrun painetunnistin rikki. Mittaamalla selviää molemmat asiat. Takajarrupaloja voi koittaa hiota vähän tai uusia ne mutta ei ne kauhean tehokkaan uutenakaan ole.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ettin ja ettin myt en löytäny. Eli onko kukaan tehny jotain modausta tai boksia tai jotain canan G1 runkosee outtii niin et sais optiman akun tai vaik auto akun kiinni nii et ei olis missää tarakalla tai vaatis tarakalle jotain laatikkoa? Esim syhlärin paikalle tai johku silleen? Ittel syyläri siirretty ylös et siel ois tilaa. Mut kun en minää pelle peloton ole ni apuja kaipaisin.
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Äänimerkin vika löytyi piirilevystä.odin56 kirjoitti:Äänimerkissä mahdollisesti ollut kosteutta kytkimen piirilevyssä ja vaatii puhdistuksen tai jos kuparit poikki niin korjata ne. Jarrupolttimon toinen lanka voi olla palanut tai sitten jarrun painetunnistin rikki. Mittaamalla selviää molemmat asiat. Takajarrupaloja voi koittaa hiota vähän tai uusia ne mutta ei ne kauhean tehokkaan uutenakaan ole.
Jarruvaloa olen ihmetellyt mutta en kyllä saa toimimaan. Hehku on ehjä mutta miten tuon painetunnistimen voi testata? Virta tulee kyllä sinne johtoihin. Tunnistin ilmeisesti siinä rungonpäällä ohjauksen alla johon yhtyy jarruletkuja?
Päivitystä.
Jarruvalot alkoivat toimimaan kun aikani pumppailin jarrua ja muutenki herkistyivät sekä takajarrukin tuntuu pitävän kohtuudella. Liekkö ollut käytön puutetta kun talvella ajettu vaan pihaa kolaillen.
Etupään tukivarsissa tuntuu hieman klappia ja ei oikein rasvaamalla saanut kaikkia välyksiä pois. Löytyykö tuonne jostain puslia/holkkeja sarjana? Samalla uusis kaikki 4per puoli.
- Skifo-79
- 6WD
- Viestit: 320
- Liittynyt: 18 Touko 2010 12:39
- Mönkijä:: Can-Am 650x
- Paikkakunta: Ruokolahti
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kannattaa kysässä Brp tiskiltä puslat ja holkit. tarkasta samalla alatukivarret. Jos ajettu metässä, ni varmasti ei oo enää kohillaa. Itellä ois täys sarja puslia ja holkkeja. ei oo ku pari väljää. Oottelee SuperAtv tukivarsia ko nuo alkuperäiset ei kestä.
Saimaa ATV OffRoad Ry - Worry Team 51
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Canan moottoriöljyn määrästä....
Oletteko mitanneet öljyt kylmästä vai lämpimänä? Aikalailla liikaa lämpimänä koneessa jos laittaa kylmänä ylämerkkiin. Mikähän olis oikea määrä / tapa mitata öljy?
Oletteko mitanneet öljyt kylmästä vai lämpimänä? Aikalailla liikaa lämpimänä koneessa jos laittaa kylmänä ylämerkkiin. Mikähän olis oikea määrä / tapa mitata öljy?
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ohjeessa lukee että mitataan kylmänä. Lämpösenä tosiaan tuntus tulvivan vastaan kun korkin avaa.
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 21 Helmi 2009 11:02
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 800R XT-P -10
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onkohan tuo ihan normaalia kun etupäästä kuuluu vorvotus ajettaessa? Kun kaasun löysää niin vorvotus lakkaa.