Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Ei kannata pumppua vaihella ennen ku ilmaingelma on poissa. Kuullostas normaalilta pumpulta. Imua ei saa olla tankissa. Tarkista ja tarvittaessa uusi korkki. Kokeile ajaa nii et on löysässä. Jos pelaa ni vika siin
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
ojaniitty
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 03 Joulu 2012 10:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ojaniitty »

Saman tapaiset oireet kun omassa (400 Efi) . Jos tuossa on samanlainen sihtisukka imuputken päässä niin se voi olla hyvinkin umpeutunut . Bensan paineet selviää painemittarilla ,omassa on käydessä 2,5 bar eli uusi pumppu on tilattu (mikäli sopii).
Paineen pitäisi saamieni tietojen mukaan olla 3,5-4 bar .
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Mulla oli viime keväänä samanlaiset oireet ja uudella pumpulla helpotti. Noin 60e maksoi uusi pumppu.
ojaniitty
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 03 Joulu 2012 10:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ojaniitty »

Ongelmat korjattu ,uusi pumppu (60€) ja tunti töitä . Nyt käy ja kukkuu .
kt9180
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 24 Tammi 2005 09:10

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kt9180 »

Otin bensapumpun irti ja korvausilmaventtiililetkuhässäkän. Pumppu ja pumpun sukka näyttävät ihan puhtailta (vuoden 2013 leima, eli ei ole alkuperäinen). Korvausilmaletkussa on kaksi venttiiliä ja Y-haara. Toinen letkunpäistä menee koneen runkoon (penkin alle), mutta toinen oli irrallaan pumpun vieressä. Letkun päässä oli venttiili paikoillaan ja venttiilissä on letkulle paikka, mutta siinä ei ole letkua.. Mihinköhän siitä pitäisi letku mennä? Voisikohan tämä olla syynä käyntiongelmiin?

Eihän kenelläkään olisi korjausmanuaalia tähän (Outlander 800r xt 2009)?
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Ei kuulu mennä letkua edemmäs. Se on yksisuuntaventtiili
Omassa koneessa oli joskus venttiili jumettunut
Hold my beer..
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

kt9180 kirjoitti:Otin bensapumpun irti ja korvausilmaventtiililetkuhässäkän. Pumppu ja pumpun sukka näyttävät ihan puhtailta (vuoden 2013 leima, eli ei ole alkuperäinen). Korvausilmaletkussa on kaksi venttiiliä ja Y-haara. Toinen letkunpäistä menee koneen runkoon (penkin alle), mutta toinen oli irrallaan pumpun vieressä. Letkun päässä oli venttiili paikoillaan ja venttiilissä on letkulle paikka, mutta siinä ei ole letkua.. Mihinköhän siitä pitäisi letku mennä? Voisikohan tämä olla syynä käyntiongelmiin?

Eihän kenelläkään olisi korjausmanuaalia tähän (Outlander 800r xt 2009)?
Siin korvausilmaletkussa pitäis olla kaksi Venttiliä. Ne on yksisuuntaventtiileitä. Kokeile puhaltamalla et ilma kulkee molemmista ja tietenki eri suuntiin per venttiili
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
KaRRppa
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Touko 2008 15:19
Mönkijä:: Can-am Outlander 800xt max -07

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KaRRppa »

Tuossapa huomasin että outlanderi pitäisi viedä vuosittaiseen syyniin. No kaikkea vikaahan sieltä omassa tarkistelussa löytyi. Elikkä äänimerkki mykkä ja jarruvalo ei toimi sekä jalkajarru ottaa todella heikosti, mutta kahvasta toimii ihan hyvin. Minkälaista remppaa olisi luvassa että edellä mainitut saisi toimimaan? Mönkijä max 800 outti 07 vuotinen.
odin56
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
Mönkijä:: Outlander 570 pro
Paikkakunta: Rauma

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja odin56 »

Äänimerkissä mahdollisesti ollut kosteutta kytkimen piirilevyssä ja vaatii puhdistuksen tai jos kuparit poikki niin korjata ne. Jarrupolttimon toinen lanka voi olla palanut tai sitten jarrun painetunnistin rikki. Mittaamalla selviää molemmat asiat. Takajarrupaloja voi koittaa hiota vähän tai uusia ne mutta ei ne kauhean tehokkaan uutenakaan ole.
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Ettin ja ettin myt en löytäny. Eli onko kukaan tehny jotain modausta tai boksia tai jotain canan G1 runkosee outtii niin et sais optiman akun tai vaik auto akun kiinni nii et ei olis missää tarakalla tai vaatis tarakalle jotain laatikkoa? Esim syhlärin paikalle tai johku silleen? Ittel syyläri siirretty ylös et siel ois tilaa. Mut kun en minää pelle peloton ole ni apuja kaipaisin.
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
KaRRppa
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Touko 2008 15:19
Mönkijä:: Can-am Outlander 800xt max -07

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KaRRppa »

odin56 kirjoitti:Äänimerkissä mahdollisesti ollut kosteutta kytkimen piirilevyssä ja vaatii puhdistuksen tai jos kuparit poikki niin korjata ne. Jarrupolttimon toinen lanka voi olla palanut tai sitten jarrun painetunnistin rikki. Mittaamalla selviää molemmat asiat. Takajarrupaloja voi koittaa hiota vähän tai uusia ne mutta ei ne kauhean tehokkaan uutenakaan ole.
Äänimerkin vika löytyi piirilevystä.

Jarruvaloa olen ihmetellyt mutta en kyllä saa toimimaan. Hehku on ehjä mutta miten tuon painetunnistimen voi testata? Virta tulee kyllä sinne johtoihin. Tunnistin ilmeisesti siinä rungonpäällä ohjauksen alla johon yhtyy jarruletkuja?

Päivitystä.
Jarruvalot alkoivat toimimaan kun aikani pumppailin jarrua ja muutenki herkistyivät sekä takajarrukin tuntuu pitävän kohtuudella. Liekkö ollut käytön puutetta kun talvella ajettu vaan pihaa kolaillen.

Etupään tukivarsissa tuntuu hieman klappia ja ei oikein rasvaamalla saanut kaikkia välyksiä pois. Löytyykö tuonne jostain puslia/holkkeja sarjana? Samalla uusis kaikki 4per puoli.
Avatar
Skifo-79
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 18 Touko 2010 12:39
Mönkijä:: Can-Am 650x
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Skifo-79 »

Kannattaa kysässä Brp tiskiltä puslat ja holkit. tarkasta samalla alatukivarret. Jos ajettu metässä, ni varmasti ei oo enää kohillaa. Itellä ois täys sarja puslia ja holkkeja. ei oo ku pari väljää. Oottelee SuperAtv tukivarsia ko nuo alkuperäiset ei kestä.
Saimaa ATV OffRoad Ry - Worry Team 51
naikkesi
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 06 Tammi 2014 18:19

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naikkesi »

Canan moottoriöljyn määrästä....

Oletteko mitanneet öljyt kylmästä vai lämpimänä? Aikalailla liikaa lämpimänä koneessa jos laittaa kylmänä ylämerkkiin. Mikähän olis oikea määrä / tapa mitata öljy?
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Ohjeessa lukee että mitataan kylmänä. Lämpösenä tosiaan tuntus tulvivan vastaan kun korkin avaa.
Kassu
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 21 Helmi 2009 11:02
Mönkijä:: Can-Am Outlander 800R XT-P -10
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kassu »

Onkohan tuo ihan normaalia kun etupäästä kuuluu vorvotus ajettaessa? Kun kaasun löysää niin vorvotus lakkaa.
Vastaa Viestiin