570 pro ensikokemuksia

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
villev
6WD
Viestit: 730
Liittynyt: 24 Maalis 2005 17:17
Mönkijä:: ½ moottori
Paikkakunta: ruottin ja venäjän välissä

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja villev »

Juu se voi olla kyllä että lyö itestään pois päältä, mutta mielestäni kaikilla tehoalueilla aika sama juttu.

Nyt on toki ajomukavuutta ja paremmuutta tullu laitteeseen uusien variaattorin laakerien
myötä, vaihteet toimii nyt erittäin hyvin. Toki moottorijarrun poistin samalla että sekin mukavoittaa ainakin omaa ajoa.

Variaattorin poistoilman nostin sarvien korkeudelle ja pakoputken eristin sillä lämpösuojakankaalla. Kaks kerrosta laitoin päällekkäin, nyt ei olevinaan niin hönkää kuumaakaan munille vaikka kaikki ylimääräset pellit poistin putken ympäristöstä.

Jospa tuolla nyt kehtais ajella.

Vielä ku sais jonku rojektiosion tehtyä kuvineen omasta mutta ku ei jaksa alkaa tietokoneella vääntään.
Pitäs olla ns. mobiili versio ni sais puhelimesta suoraan liitettyä kuvat kertomukseen :)
570 T3 PRO

mönkijän renkaat aina edullisesti http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi

http://www.kepomonkijat.com/
keulii
6WD
Viestit: 611
Liittynyt: 01 Tammi 2009 14:27
Mönkijä:: Can-Am 650 XT -12

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja keulii »

Tuota, mihinkäs se tehostimen max asento on tehty jos ei maastoon? Ei kai sitä tiellä tarvi. Teloilla vielä ymmärrän kuumumisen, mutta kyllä se sais renkailla toimia.
tiennäyttäjä
6WD
Viestit: 636
Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
Paikkakunta: koillismaa

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

nyt kun on tullut muutama tunti lisää .on tuo vaihteensiirto jo ruvennut pelaamaan ian siedettävästi ja tuo hias puoli metässä puun ajossa on tosi toimiva.itsellä oli mönkijässä minimi vaatimus tuo tehostin ja vielähän tuo on toiminut
ja höh tietenkin se on honda
Avatar
villev
6WD
Viestit: 730
Liittynyt: 24 Maalis 2005 17:17
Mönkijä:: ½ moottori
Paikkakunta: ruottin ja venäjän välissä

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja villev »

No kyllä se tuntuu ainoastaan tiellä toimivan... eli aika sonta keksintö tuntuu canan tehostin olevan :)
570 T3 PRO

mönkijän renkaat aina edullisesti http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi

http://www.kepomonkijat.com/
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

villev kirjoitti: Nyt on toki ajomukavuutta ja paremmuutta tullu laitteeseen uusien variaattorin laakerien
myötä, vaihteet toimii nyt erittäin hyvin. Toki moottorijarrun poistin samalla että sekin mukavoittaa ainakin omaa ajoa.

Variaattorin poistoilman nostin sarvien korkeudelle ja pakoputken eristin sillä lämpösuojakankaalla. Kaks kerrosta laitoin päällekkäin, nyt ei olevinaan niin hönkää kuumaakaan munille vaikka kaikki ylimääräset pellit poistin putken ympäristöstä.
Ois kiva kyllä saada tarkempia tietoja ja projektikuvia. Moni muukin voisi olla kiinnostunut muutoksista parempaan. Mobiilisti saat ne kuvat ja tekstit blogattua esim. blogger-sovelluksen kautta.

https://www.blogger.com

Mitä muuten kokemuksiisi tulee niin suosittelisin kyllä mönkijän vaihtoa. Suotta sitä itteään kiduttamaan kamppeella mitä vihaa ja kun tuntuu ettei muuta olekaan kuin pelkkiä vikoja.
Mepi
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 15 Syys 2011 07:12
Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
Paikkakunta: Satakunta

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja Mepi »

tiennäyttäjä kirjoitti:nyt kun on tullut muutama tunti lisää .on tuo vaihteensiirto jo ruvennut pelaamaan ian siedettävästi ja tuo hias puoli metässä puun ajossa on tosi toimiva.
Aika huolestuttavaa jos muutamassa tunnissa uusi laite kuluu niin paljon että huomaan vaihdekepistä. Jos on tiukka vaihtaa niin pitäisi olla tiukka vaihtaa vielä 100h päästäkin. Tai sitten jossain on materiaalivikaa
Sportsman 500 EFI EUT 2012
Avatar
villev
6WD
Viestit: 730
Liittynyt: 24 Maalis 2005 17:17
Mönkijä:: ½ moottori
Paikkakunta: ruottin ja venäjän välissä

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja villev »

Tuuvinki kirjoitti:Mitä muuten kokemuksiisi tulee niin suosittelisin kyllä mönkijän vaihtoa.
Juu totta. Vaihan heti kyllä hondaan takasi ku vaan semmonen traktorimalli ilmestyy mikä kiinnostaa.

Mutta ajellaan tällä nyt sen aikaa kun on saatu laite hiottua omanlaiseks :)
570 T3 PRO

mönkijän renkaat aina edullisesti http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi

http://www.kepomonkijat.com/
tiennäyttäjä
6WD
Viestit: 636
Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
Paikkakunta: koillismaa

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

jep paluu hondaan kun tuo dct vaihteistolla oleva tai rinconi saa t3 mallina,nyt ajellaan tuolla
ja höh tietenkin se on honda
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Mä vaihdan sitten kans :biggrin:
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Joko löytyy palstalaista 570-pro- kuskeja, joilla koneet olleet kovassa työ- ja höpökäytössä, ja mitä on jouduttu korjaamaan, ja mitkä asiat koneessa tökkii,, muut kuin vaihteensiirto. Miten rungot ja pyöränripustukset? Hondamiehellä kiinnostaisi kokeilla, ja ainakin Outlander 400:t ovat olleet kestäviä tutuilla, joten tuntuis, että nuokin jotenkin pelaa? Kuinka isot renkaat voi laittaa 570 L-malliin, ilman että kuormien veto ei menisi hiihättämiseksi?
Avatar
villev
6WD
Viestit: 730
Liittynyt: 24 Maalis 2005 17:17
Mönkijä:: ½ moottori
Paikkakunta: ruottin ja venäjän välissä

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja villev »

Itellä pelaa vaihteet uusien laakerien johdosta nyt hyvin.

Omassa 570:ssä on 28" eikä ne oo menohaluja syönny, tehoa piisaa hyvin.

Ps. Mulla on noita laakereita myynnissä jos joku tarvii :)
Ni ei tartte manata konetta sen takia... niinku ite tein :D
570 T3 PRO

mönkijän renkaat aina edullisesti http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi

http://www.kepomonkijat.com/
tiennäyttäjä
6WD
Viestit: 636
Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
Paikkakunta: koillismaa

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

tuo keula hondan jälkeen oudoksuttaa,tuossa käynyt pari kertaa kiertämässä samat poroaidat ja siinä on yksi jyrkkä nousu.honda nousi tuon reippaalla peukalon asennolla , tällä pääsee hiissukseenkin ,mutt vois ne etu renkaat koskettaa kenttääkin.eka kerralla oli kärry perässä ja laitoin tuon vetokoukun syyksi,toisella kerralla ei ollut kärryä,silti tultiin keula pystyssä päälle.eihän vain kukaan oo rötkötellyt selällään tuon takia :shock:
ja höh tietenkin se on honda
Avatar
villev
6WD
Viestit: 730
Liittynyt: 24 Maalis 2005 17:17
Mönkijä:: ½ moottori
Paikkakunta: ruottin ja venäjän välissä

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja villev »

Onhan näissä painopiste hengenvaarallisen korkeella hondaan verrattuna, että carmasti saa kamppeen päällensä
jos hondan jäläkeen jatkaa samalla ajotyylillä :)

Tänään kävin tuolla kallioilla ajelemassa ja nousin laavulta kalliota pitkin ylös (hondalla ei juuri huomannu jyrkkyyttä)
mutta cana nosti jo toisen etutassun niin korkeelle että en tohtinu siitä kohti ajaa.

En tiiä mistä johtuu mutta kokoeroakin on tietty aika paljon ja tosiaan tuo painopiste täytyy olla jumalattoman korkeella
ku meinaa joka paikassa kääntää ittensä kylelleen tai millon mihinki.

Kai tuohonki tottuu mutta mitä hyötyä on nelivedosta jo pahoissa paikoissa mennään aina kahen renkaan voimin :D
570 T3 PRO

mönkijän renkaat aina edullisesti http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi

http://www.kepomonkijat.com/
Avatar
villev
6WD
Viestit: 730
Liittynyt: 24 Maalis 2005 17:17
Mönkijä:: ½ moottori
Paikkakunta: ruottin ja venäjän välissä

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja villev »

Fred Scuttle kirjoitti:Joko löytyy palstalaista 570-pro- kuskeja, joilla koneet olleet kovassa työ- ja höpökäytössä, ja mitä on jouduttu korjaamaan, ja mitkä asiat koneessa tökkii,, muut kuin vaihteensiirto. Miten rungot ja pyöränripustukset? Hondamiehellä kiinnostaisi kokeilla, ja ainakin Outlander 400:t ovat olleet kestäviä tutuilla, joten tuntuis, että nuokin jotenkin pelaa? Kuinka isot renkaat voi laittaa 570 L-malliin, ilman että kuormien veto ei menisi hiihättämiseksi?

Se piti vielä sanoo että kovassa käytössä ei itellä oo kampe ollu, ja tuskin tulee olemaankaan muuta kuin kevyessä ajossa.

Mutta eikai ne nämätkää niin huonoja mahda olla että pyörän ripustukset antautui? :O
Aikapa tuon näyttää miten kestää paikat käyttöä.

Hidaspuoli on näissä todella hidas ja soveltuu varmasti työkäyttöön hyvin mutta hupi ajossa ehkä jo turhankin hidas.
570 T3 PRO

mönkijän renkaat aina edullisesti http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi

http://www.kepomonkijat.com/
otto-ville
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 13 Helmi 2009 21:48

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja otto-ville »

[quote="villev"]Itellä pelaa vaihteet uusien laakerien johdosta nyt hyvin.

Huollossa "säätivät" tuota siirtoa minkä voivat... Ja onhan tuo mikä on, eli mihinkä/mitenkä nää tulee nää laakerit?
Nimim, epätietoinen savosta.

Ja oma ajo mielipide tällä hetkellä laitteesta. Tehostin hyvä ja kiipee vaikka puuhun, voimaa riittävästi, mutta aika kampura kääntymään ja raskas omalla tavallaan.
Ero vanhaan 500 kymcoon aika suuri. Ajankin pikku pyöritykset mieluummin vanhalla kymcolla. Vähän ruvennu vaan pelottaan tuon kesto, noh vuodet sen vasta
näyttää.
Vastaa Viestiin