Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kiitos vinkistä! Apteekista hain mittaruiskun jolla laitoin ohjeen mukaan. Mutta täytyy vielä tarkistaa tasaisellakin että varmasti on täyttörajassa eikä yli.. ettei ole jäänyt entistä vahingossakaan.
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
En tiedä tuleeko oikeaan osioon mutta siis kyseessä vm.-06 400 outti. Kun ajaa tasakaasulla ja runttaa kaasun pohjaan tuntuu että varihihna luistaisi välillä. Välillä kiihtyy hienosti ja välillä miettii hetken ja tuntuu pieni nykäisy ja alkaa kiihtymään. Hihna mitattu ja leveyttä 32mm. Rulliakin epäilin mutta kun ei tosiaan aina tee nykäisyä. Voisikohan pelkkä putsaus auttaa ja mihin kannattaisi kiinnittää huomiota putsauksessa?
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tarvitsisin vähän kokeneempien apua. Laitteena 650 xt 2008.
Ongelmat:
- Kuumenenee jo pienellä ajolla niin paljon että flekti huutaa ja kone hohkaa todella paljon lämpöä (oikeasti kuuma, tuntuu että jalat palaa). Käynti mielestäni epätasaista.
- Kovempien kiihdytysten jälkeen meinaa sammua, mutta jaksaa kuitenkin kiihdytykset loppuun asti, väsy tulee vasta löysäämisen jälkeen. Pysyy kuitenkin käynnissä kun antaa reilusti kaasua.
Laitoin laajakaistalambdan putkenpäähän venturiputkella (vakio äänenvaimennin paikoillaan). Lambda näyttää äärimmäisen laihaa seosta tyhjäkäynnillä (afr 30) ja osakaasulla (afr 17-25).
Täyskaasulla asettuu kuitenkin jopa hieman rikkaalle (arf 12.6).
Power commander paikoilleen:
Pohjakartta koneeseen ja seoksia mittaamaan. Ensin tyhjäkäynnillä. Seos pysyy sitkeästi afr 30 pinnassa. Lisäsin 10% stepeillä 70% asti polttoainetta tyhjäkäynnille, kunnes käy jo raskaasti. Seos mittarin mukaan silti päälle 20. Voiko tämä johtua V2:sen paluu pulsseista putkenpäästä mitattuna?? Onko kenelläkään kokemuksia? Palasin lopulta noin 10% rikastukseen tyhjäkäynnin tuntumassa.
Sitten keskialueelle/osakaasulle rikastusta ja ajamaaan.
Moottorin luonne muuttui todella paljon, kaasunvaste parani huomattavasti ja keskialueelle tuli työntöä ja tuntui että moottori käy nyt pintakaasullakin huomattavasti tasaisemmin.
Vettä alkoi satamaan sen verran, että testit jäi aika vähäiseksi, mutta muutaman täyskiihdytkyksen jälkeen ei hyytymisiä ainakaan vielä tapahtunut.
Onko muilla ollut samantyyppisiä ongelmia/havaintoja?
Ihmetyttää, että onko todella normaalia, että täysin vakio laite voisi olla noin laihalla tehtaan jäljiltä? Imusarjakin oli minulla jo irti ja tarkistettu, ettei ole halkeamia ja tiivisteet kunnossa + momenttiin kiristettynä. MAP anturi puhdistettu. (kerran antoi P0106 vikakoodin, kun oikein kävi huonosti vedätyksen jälkeen).
Ongelmat:
- Kuumenenee jo pienellä ajolla niin paljon että flekti huutaa ja kone hohkaa todella paljon lämpöä (oikeasti kuuma, tuntuu että jalat palaa). Käynti mielestäni epätasaista.
- Kovempien kiihdytysten jälkeen meinaa sammua, mutta jaksaa kuitenkin kiihdytykset loppuun asti, väsy tulee vasta löysäämisen jälkeen. Pysyy kuitenkin käynnissä kun antaa reilusti kaasua.
Laitoin laajakaistalambdan putkenpäähän venturiputkella (vakio äänenvaimennin paikoillaan). Lambda näyttää äärimmäisen laihaa seosta tyhjäkäynnillä (afr 30) ja osakaasulla (afr 17-25).
Täyskaasulla asettuu kuitenkin jopa hieman rikkaalle (arf 12.6).
Power commander paikoilleen:
Pohjakartta koneeseen ja seoksia mittaamaan. Ensin tyhjäkäynnillä. Seos pysyy sitkeästi afr 30 pinnassa. Lisäsin 10% stepeillä 70% asti polttoainetta tyhjäkäynnille, kunnes käy jo raskaasti. Seos mittarin mukaan silti päälle 20. Voiko tämä johtua V2:sen paluu pulsseista putkenpäästä mitattuna?? Onko kenelläkään kokemuksia? Palasin lopulta noin 10% rikastukseen tyhjäkäynnin tuntumassa.
Sitten keskialueelle/osakaasulle rikastusta ja ajamaaan.
Moottorin luonne muuttui todella paljon, kaasunvaste parani huomattavasti ja keskialueelle tuli työntöä ja tuntui että moottori käy nyt pintakaasullakin huomattavasti tasaisemmin.
Vettä alkoi satamaan sen verran, että testit jäi aika vähäiseksi, mutta muutaman täyskiihdytkyksen jälkeen ei hyytymisiä ainakaan vielä tapahtunut.
Onko muilla ollut samantyyppisiä ongelmia/havaintoja?
Ihmetyttää, että onko todella normaalia, että täysin vakio laite voisi olla noin laihalla tehtaan jäljiltä? Imusarjakin oli minulla jo irti ja tarkistettu, ettei ole halkeamia ja tiivisteet kunnossa + momenttiin kiristettynä. MAP anturi puhdistettu. (kerran antoi P0106 vikakoodin, kun oikein kävi huonosti vedätyksen jälkeen).
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eiköhän tuo kuumeneminen ole iha normi ominaisuus. Ittel 650 XT 2007 ja termari poistettu. Samalla tapaa flekti huutaa. Tota Power Commanderia ittekki esukkaasti ettiny, ei oo viel vastaan tullu..
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
- DOTSI
- 6WD
- Viestit: 566
- Liittynyt: 22 Joulu 2007 21:18
- Mönkijä:: EX: RZR XP Turbo EPS 2017 Eut
- Paikkakunta: Koria
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko TPS (Throttle position sensor) säädettävissä. Jos ei alueella, niin voi olla joutokäynnillä laihalla...
Ei reissua, ettei remonttia...
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei rupia tankin korvausilma kulkemaan, vaikka laitoin uuden korvausilma letkuventtiili systeemin. Bensapumpun käytin pois eikä korvausilmaputkessa ollut mikään esteenä. Liekkö lämpö saa venttiilit jumiin vai mikä lie?
No huomenna meinasin ostaa metrin bensaletkua ja vetästä toisen pään mittarin taakse ilman noita venttiileitä. Luulis ilman huilaavan. Ei pääse bensa mulla vanhenemaan tankissa, vaikka ei sitten enää ilmatiivis olekaan.
Enää ei saa erikseen bensapumppua, vaan tulee kaikki kohosta lähtien setin mukana. Hinta tiskillä yli 400€.
Oisin varmuuden vuoksi vaihtanu pumpun samalla, mutta antaapa olla entinen paikallaan. Ei oo itellä mittaria, että vois paineen mitata.
No huomenna meinasin ostaa metrin bensaletkua ja vetästä toisen pään mittarin taakse ilman noita venttiileitä. Luulis ilman huilaavan. Ei pääse bensa mulla vanhenemaan tankissa, vaikka ei sitten enää ilmatiivis olekaan.
Enää ei saa erikseen bensapumppua, vaan tulee kaikki kohosta lähtien setin mukana. Hinta tiskillä yli 400€.
Oisin varmuuden vuoksi vaihtanu pumpun samalla, mutta antaapa olla entinen paikallaan. Ei oo itellä mittaria, että vois paineen mitata.
-
- 6WD
- Viestit: 407
- Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
- Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
- Paikkakunta: Oulun reuna
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Oisko varin rampeissa kulumaa (kolo), johon jumittaisi välilläyamurai80 kirjoitti:En tiedä tuleeko oikeaan osioon mutta siis kyseessä vm.-06 400 outti. Kun ajaa tasakaasulla ja runttaa kaasun pohjaan tuntuu että varihihna luistaisi välillä. Välillä kiihtyy hienosti ja välillä miettii hetken ja tuntuu pieni nykäisy ja alkaa kiihtymään. Hihna mitattu ja leveyttä 32mm. Rulliakin epäilin mutta kun ei tosiaan aina tee nykäisyä. Voisikohan pelkkä putsaus auttaa ja mihin kannattaisi kiinnittää huomiota putsauksessa?
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
[quote="keulii"]
Enää ei saa erikseen bensapumppua, vaan tulee kaikki kohosta lähtien setin mukana. Hinta tiskillä yli 400€.
En tiedä käytetäänkö erimalleissa samaa pumppua mutta 400:n pumpun juuri vaihdoin ,autotarvike liikkeestä hain ja olikohan 58€.
Ennen vaihtoa pumppu kävi virran laittaessa noin 1,5 s ja paine oli 2 bar , vaihdon jälkeen käyntiaika piteni noin 3:een s ja paine 3 bar . Pumppu oli ihan Bosch:in osanumerolla , voin laittaa numeron tarvittaessa kun löydän paperin . Täältä palstalta sen itse löysin jostain ketjusta .
Enää ei saa erikseen bensapumppua, vaan tulee kaikki kohosta lähtien setin mukana. Hinta tiskillä yli 400€.
En tiedä käytetäänkö erimalleissa samaa pumppua mutta 400:n pumpun juuri vaihdoin ,autotarvike liikkeestä hain ja olikohan 58€.
Ennen vaihtoa pumppu kävi virran laittaessa noin 1,5 s ja paine oli 2 bar , vaihdon jälkeen käyntiaika piteni noin 3:een s ja paine 3 bar . Pumppu oli ihan Bosch:in osanumerolla , voin laittaa numeron tarvittaessa kun löydän paperin . Täältä palstalta sen itse löysin jostain ketjusta .
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mistä löysit ohjeen? Itekki nähny jossai mut ei ny muista missä.JSSM kirjoitti:Tarkoitus olisi vaihtaa 500 T3 vm. 2015 öljyt etuperään ja takaperään. Ohjekirjasta ei löydy ohjetta eikä kuvaa öljynvaihdolle. Moottori- ja vaihteistoöljyn vaihdosta on kyllä kerrottu ja ne olen jo vaihtanutkin. Voisiko joku laittaa ohjeistusta tai lähinnä kuvaa mistä ne vaihdetaan?
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuossa pumpun numero joka pitäisi sopia bosch 0580454140.keulii kirjoitti:Ei rupia tankin korvausilma kulkemaan, vaikka laitoin uuden korvausilma letkuventtiili systeemin. Bensapumpun käytin pois eikä korvausilmaputkessa ollut mikään esteenä. Liekkö lämpö saa venttiilit jumiin vai mikä lie?
No huomenna meinasin ostaa metrin bensaletkua ja vetästä toisen pään mittarin taakse ilman noita venttiileitä. Luulis ilman huilaavan. Ei pääse bensa mulla vanhenemaan tankissa, vaikka ei sitten enää ilmatiivis olekaan.
Enää ei saa erikseen bensapumppua, vaan tulee kaikki kohosta lähtien setin mukana. Hinta tiskillä yli 400€.
Oisin varmuuden vuoksi vaihtanu pumpun samalla, mutta antaapa olla entinen paikallaan. Ei oo itellä mittaria, että vois paineen mitata.
Ja painemittarin tekee helposti paineilma mittarista t-haara johon yhteen lähtöön painemittari ja loppuhin letkulähöt ja se johonki pumpun jäläkeen letkunväliin ja ajamaan
Can am 570pro t3
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Avasin varikopan ja puhaltelin paineilmalla moskat pois niin kyllähän noissa rampeissa on loppupäässä selvä kolo. Onkos noille mitään tehtävissä vai meneekö uusimiseksi? Eihän tuo ajamista haittaa oikeastaan mitenkään kun ongelman huomaa vasta kun ajaa kaasu pohjassa tiellä.Deippa kirjoitti:Oisko varin rampeissa kulumaa (kolo), johon jumittaisi välilläyamurai80 kirjoitti:En tiedä tuleeko oikeaan osioon mutta siis kyseessä vm.-06 400 outti. Kun ajaa tasakaasulla ja runttaa kaasun pohjaan tuntuu että varihihna luistaisi välillä. Välillä kiihtyy hienosti ja välillä miettii hetken ja tuntuu pieni nykäisy ja alkaa kiihtymään. Hihna mitattu ja leveyttä 32mm. Rulliakin epäilin mutta kun ei tosiaan aina tee nykäisyä. Voisikohan pelkkä putsaus auttaa ja mihin kannattaisi kiinnittää huomiota putsauksessa?
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei ole ohjetta käyttöohjekirjassa. Sain ne ilman ohjetta vaihdettua.jökö kirjoitti:Mistä löysit ohjeen? Itekki nähny jossai mut ei ny muista missä.
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
-
- 6WD
- Viestit: 407
- Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
- Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
- Paikkakunta: Oulun reuna
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
On kai niitä joku koittanu hioakin. Ensin kaikki rampit nippuun pultilla ja sitten nauhahiomakoneella sievästi tasoittamaan koloa.yamurai80 kirjoitti:Avasin varikopan ja puhaltelin paineilmalla moskat pois niin kyllähän noissa rampeissa on loppupäässä selvä kolo. Onkos noille mitään tehtävissä vai meneekö uusimiseksi? Eihän tuo ajamista haittaa oikeastaan mitenkään kun ongelman huomaa vasta kun ajaa kaasu pohjassa tiellä.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Juu. Ei ole tarvinnut ramppeja hioa kun tuli nämät muovirullat.
Rampit ~300€ ja rullat 10€ kpl.
Näillä täällä päin on menty parivuotta. Suosittelen.
Ps. olen tehnyt omistamaani sorviin tykötarpeet jolla saa painettua holkit pois/ sisään.
Niitä kun ei saa missään tapauksessa työstää lyömällä.
Laita yv:tä, jos et paikallisesti löydä halvalla holkinvaito paikkaa
Mika
Rampit ~300€ ja rullat 10€ kpl.
Näillä täällä päin on menty parivuotta. Suosittelen.
Ps. olen tehnyt omistamaani sorviin tykötarpeet jolla saa painettua holkit pois/ sisään.
Niitä kun ei saa missään tapauksessa työstää lyömällä.
Laita yv:tä, jos et paikallisesti löydä halvalla holkinvaito paikkaa

Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Täytyy katsoa jos tuo nykäisy pahenee niin sitten pitää tehdä jotain. Tuota jäin ihmettelemään että miksi tuossa 400 näyttäisi olevan paikat 6 rullalle ja rampille kun kuitenkin kaikissa ilmeisesti on vain 4?