Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TKT »

Kaikissa on sama variaattori isoja myöten. Moottorin koosta riippuu onko 4 vai 6 painoa. Taitaa 650stä eteenpäin olla 6 painoa käytössä.
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Mul saattas olla ehjä 650cc ykkösvari extrana
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
yamurai80
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Elo 2013 20:44
Mönkijä:: Outlander 400

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja yamurai80 »

Mitähän tuollainen muutos tekee vai vaikuttaisko mitenkään jos laittais 650 etuvarin 400? :D
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Tolla muutoksella tulee 650 outin tehot =D> :mrgreen:
yamurai80
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Elo 2013 20:44
Mönkijä:: Outlander 400

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja yamurai80 »

Sen ku tekis :lol: Onhan tuo pikkucana aika hengetön vekotin :D
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

No juu eihän toi mikään raketti ole mutta hyvin pääsee tollakin. Varin suhteen on vaan se että painojen grammat eli paino pysyy oikeana jotta vari toimii hyvin, laitto siihen sitte 650 varin 6 painolla tai orkkis 400 varin neljällä painolla.
meura
6WD
Viestit: 294
Liittynyt: 03 Marras 2014 22:11
Mönkijä:: Rekku -08 500 Tl
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja meura »

Juu ja etuvarin jousi pitää olla oikia. Neljän painon jousi ei kestä kuuden painon painetta: vari lähtee nousuun jo tyhjäkäynnilla.

Nimimerkillä: kokeilin jo ;)

Tuossa aikoinaan ATC pohti, jotta kokeilla kolmen painon variaatiota. Se pitää tässä jossain vaiheessa kokeilla.

Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

yamurai80 kirjoitti:Sen ku tekis :lol: Onhan tuo pikkucana aika hengetön vekotin :D

Mistäs päin olet? Jos lähellä niin saahan tuota mun extraa kokeilla
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
yamurai80
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Elo 2013 20:44
Mönkijä:: Outlander 400

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja yamurai80 »

Täältä etelä-pohjanmaalta teuvalta että jonkin verran tuota välimatkaa on :D Kyllä tuo vari saa olla rauhassa niin kauan kun toimii tai kunnes sattuu sopivaan hintaan löytymään isompi cananen.
KaRRppa
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Touko 2008 15:19
Mönkijä:: Can-am Outlander 800xt max -07

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KaRRppa »

Mistä ootte tilaillu etupään tukivarsiin puslat? Kaikki etupään nivelet alkais olla uusia mutta rasvaamallakaan ei enää välykset tukivarsista poistu niin alettava uusimaan nuokin. Vieläkö tulee mieleen mitä uusia samalla kun nuo käyttelee irti?

g1 koppanen max outti mökijänä.
Avatar
Nege
6WD
Viestit: 895
Liittynyt: 05 Kesä 2010 15:51
Mönkijä:: Räyhä Reino
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Nege »

Tuolta itse hommannu.

https://www.monkijavarikko.fi/tuote/bea ... am/885074/

Huom. 1 sarja / 1 tukivarsi.
http://www.uudenmaanmonkijat.fi

Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
yamurai80
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Elo 2013 20:44
Mönkijä:: Outlander 400

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja yamurai80 »

Deippa kirjoitti:
yamurai80 kirjoitti:Avasin varikopan ja puhaltelin paineilmalla moskat pois niin kyllähän noissa rampeissa on loppupäässä selvä kolo. Onkos noille mitään tehtävissä vai meneekö uusimiseksi? Eihän tuo ajamista haittaa oikeastaan mitenkään kun ongelman huomaa vasta kun ajaa kaasu pohjassa tiellä.
On kai niitä joku koittanu hioakin. Ensin kaikki rampit nippuun pultilla ja sitten nauhahiomakoneella sievästi tasoittamaan koloa.
Tulipa sitten otettua rampit irti ja olihan niissä kolot. Saa nähdä miten pelaa nyt kun koitin varovasti tasoitella montut. Löytyykö netistä mistään uusien ramppien hintoja tai ylipäätään varaosaluetteloa vanhemmalle 400 canalle?
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Suosittelen ostamaan uudet painot. Itellä noita on menny ja onkohan kolmas vai neljäs setti painoja menossa. Joskus noita hionutkin olen jos ollu tehtävissä mutta vaikka sais hiottuu niin aika nopeasti ne kuluu taas koloille ja painot saattaa tossa kohtaa olla jo liian kevyetkin tosin riippuen vähä miten asiaa kattoo, mutta kyllästyin hiomiseen ku ne kestäny kauaa ja ostanu aina uudet ku tarvinu ja hämärä muistikuva hinnasta olis karkeasti noin 130-140€ 400 outin painosetti neljä painoa. Jotkut tainnu tehä täyttöjä kuluneille painoille joilla saatu kuntoon mutta itellä ei ole mitää kokemusta tästä.

http://epc.brp.com/SiteMods/BRP_Public/ ... Index.aspx ...tuolta ku klikkaat kataloki niin pääsee kattelee osia ja kuvia vähä joka mallin canaan, eikä tartte laittaa tohon alkuun spostiosotetta, klikkaa vaan view.
yamurai80
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Elo 2013 20:44
Mönkijä:: Outlander 400

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja yamurai80 »

Joo kyllä varmaan täytyy uudet painot hommailla. Lähinnä mielenkiinnosta piti koittaa hiomista jos sais vähän ensiapua tuohon. Itsellä kyllä tulee km vain ehkä 1-2tkm vuodessa niin täytyy katsoa miten nuo toimii ja kauanko kestävät. :? Tuo varaosa luettelo oli hyvä =D>
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Tosiaan jos hiottavissa ettei ole liikaa kulunut niin ajelee niillä jonkin aikaa ja tämä riippuen millaista ajo on. Itellä valkokilpi niin joskus tullut paljon ajoa tiellä jossa hiotut ei kauaa kestäny, mutta jos ei paljoo aja ja ajot on maastoajoa niin kyllä hiotuilla saattaa vaikka vuoden ajot hyvinkin ajaa.

Hämärä muistikuva mutta kestiköhän hiotut itellä tieajo vähä isommilla renkailla joka oikeestaan pahin tilanne 400 varin painojen kestävyyden suhteen niin noin 1-2tkm jolloin alko jo selkeästi olemaan taas kolot jotka huomas selkeästi ajossa. Tuon kun kokeili ja huomas pariin eri kertaan ni loppui mielenkiinto hiomiselle ja varin jatkuvalle avaamiselle niin siitä lähtien ostanu aina uudet kun tarvinu.
Vastaa Viestiin