Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
jykke75
4WD
Viestit: 152
Liittynyt: 14 Loka 2010 07:41

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jykke75 »

Omasta Outlanderista hioin painot kun olivat jo selvästi koloutuneet, mutta hiomapaperilla sain vielä tasaiseksi. Hiotut painot kestivät hyvinä ainakin sen 4500 km minkä mönkijä minulla oli. Ajotyylillä voi myös jonkin verran vaikuttaa painojen koloutumiseen; tasainen ajo samalla nopeudella tekee painoihin kolot helpommin kuin vaihtelevalla nopeudella ajo.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Totta, ajotyylillä pystyy vaikuttamaan esim. paljon täys kiihdytyksiä niin syö painoja samoin asiaan vaikuttaa millaista ajoa...tieliikenneajoa jossa väkisin tulee tasaista ajoa jossain määrin ainakin joka huono painoille, toki voihan sitä nopeutta vähä vaihella ja kaasun pumppaamista tehä. Rengaskoko vaikuttaa myös paljolti asiaan.

Näyttäis siltä jotta nimenomaan 400 outti syö painoja herkemmin kuin isommat kaks mukiset 500 etiäppäin.
kaakeli
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 09 Helmi 2014 21:19
Mönkijä:: Can-Am Outlander 450L -15
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kaakeli »

Ei sitä nyt oikein TL-mönkijällä pysty noita säästelemään. Ei ainakaan järkevästi. Tasakaasun ajoa kuitenkin tulee joka tapauksessa paljon.
Ittellä oli kaikki painot ja rampit kololla ja lautasetkin uralla TL-Renessä, joten tilalle tuli CV-Tech. Kallista tuo alkuperäiskytkimen korjaus, kun painot ja rampit olis jo maksanu sen 280e.
janneo
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 04 Huhti 2013 21:07

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja janneo »

Mites outlander 650 vaihdetaan takakardaanin ristikko?Takimmainen on väljä.Jos on jotain vinkkiä niin saa kertoa :D

Janne
pulukkailia
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 27 Touko 2012 10:50
Mönkijä:: outlander 500 12
Paikkakunta: simo

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pulukkailia »

Dodii lämpö anturi on uusittu vaan vikahan ei kummemnut voisi sanoa että on vain mennyt huonommaksi ei meinaa enää saada käymään yön seisomisen jälkeen.. ruotasin nyt suuttimet irti ja viepäsen pajalle että saavat ultralla tykittää ne läpi... on vain hanurista nuo muoviosat eihän niitä suuttimien ruuveja auki saanut kaikkia ettei ois yks mutteri hurtannu paljonkohan mahtaa maksaa uusi imusarja prkl...[/quote]

Vika löytyi suuttimista nähtävästi....
Nyt on kömpiä posahtanut käymään normaalisti
kt9180
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 24 Tammi 2005 09:10

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kt9180 »

CAN AM 650xt 2008

Voinko laittaa eteen ja taakse täysin samankokoiset renkaat? eli 27/10/12 eteen ja taakse? Tuleeko nelivedon kanssa ongelmia?

Mahtuuko 27/10/12 Wanda P350 pyörimään edessä ITP ss vanteilla?

Tekeekö Wandan P350 renkailla mitään? Olisi edullinen sarja tarjolla, mutta koko ainoastaan 27/10/12..
Mip
6WD
Viestit: 353
Liittynyt: 27 Huhti 2012 22:15
Mönkijä:: Polle
Paikkakunta: Hamina

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mip »

Eteen ja taakse voi laittaa 10" leveät renkaat. Neliveto ei tykkää huonoa. Se, että mahtuuko riippuu siitä kuinka levittävät vanteet on. Jos renkaat ottaa vähän kiinni raidetangon päihin tao muualle niin muutamalla rikalla saa tarpeeksi levittävät speisserit.

Eikös toi p350 ole bighorn kopio..? Jos näin on niin se kuvio on yksi parhaista. Wanda on ok merkki.
Haminan seudun Mönkijät ry
kt9180
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 24 Tammi 2005 09:10

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kt9180 »

Mönkijä Can am Outlander 650XT 2008

Ongelmana liian pieni välitys maantieajossa. Renkaina 25" Carlislet.

Tilasin ykkösvariin 800 renegaden painot(490), jotta saisi kierroksia alemmas pienistä renkaista huolimatta.

Meinasin ensin ostaa uudet isommat renkaat, mutta suurin osa ajosta on kuitenkin tieajoa, niin mennään nyt toistaiseksi vanhoilla renkailla.

Variaattori on huollettu ja uusi orkkishihna paikoillaan.

Painoja tulee täysi setti, mitäs mieltä olette, kannattaako asentaa kaikki kuusi 800 painoa?

Vai meneekö jo liian pitkäksi? Olisiko vaikutus pienempi, jos laittaisi vain 3kpl. 800 painoja ja kolme 650 painoja?

Vinkkejä kaivataan?

Tiedän että koittamallahan se selviää, mutta ei kiinnosta rassata yhtään ylimääräistä :)
kt9180
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 24 Tammi 2005 09:10

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kt9180 »

Itse itselleni vastaten. 650:ssä oli 32g painot paikoillaan, 800 renegaden painot on 38g ja vähän agressiivisemmalla profiililla. Päättelin että jos laitan kaikki 38g painot paikoilleen, niin muutos on liian suuri 650:lle. Päätin laittaa 3kpl. vakiopainoja ja 3kpl. 800:sen painoja. Mönkijän luonne muuttui todella paljon! Täysikaasulla kiihdyttäessä kierrokset n. 7400, kunnes alkaa pikkuhiljaa nousta kunnes rajoihin tulee vastaan maksiminopeudessa. Mönkijä tuntuu 10hv tehokkaammalta, tuntuu V2:sen vääntö/työntö. Matka-ajossa kierrokset tippuivat esim. 60km/h 5400rpm. Ainut negatiivinen muutos on kytkentäkierrosten laskeminen n.1600 kierrokseen. Ajattelin koittaa holkkia kytkimen jousen alle. Mitäs mieltä olette? Minkä paksuista holkkia kannattaisi koittaa? Olisiko kenelläkään myydä?
meura
6WD
Viestit: 294
Liittynyt: 03 Marras 2014 22:11
Mönkijä:: Rekku -08 500 Tl
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja meura »

Taitaa olla liian hento 650:sen etuvarin jousi, 800:sen painoille.
Laitoin yv:tä

Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Narri2
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 01 Elo 2016 23:24

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Narri2 »

Mikähän mahtaa olla kun ohjaustehostin ei tahdo toimia moottorin vika valo palaa ja sanoo "tark dps" toimii välillä ja välillä ei. Huollossa sanoivat että oli saanut jostain liikaa jännitettä ja sen kautta mennyt hetkellisesti ja sanoivat että nyt pitäisi toimia.. Toimi se sen verran että huollosta kotii ajoin ja saman sanoin taas. Kukaan törmännyt samaan ongelmaa? Laite can am outlander max 500 2014
keulii
6WD
Viestit: 611
Liittynyt: 01 Tammi 2009 14:27
Mönkijä:: Can-Am 650 XT -12

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja keulii »

Jos renkailla tuota tekee, ni taitaa olla tehostin rikki. Tai muistelen lukeneeni myös jostain päivityksestä, joka tuohon auttaa?
Itellä tekee tuota telat alla, vissiin lämpenee liikaa ja ottaa pois käytöstä. Virrat pois ja herja häviää, jää tosin vikamuistiin ylös.
dimmy
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Touko 2012 22:43
Mönkijä:: canami
Paikkakunta: pohjois-karjala

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja dimmy »

Mitenhän tämä ongelma ratkeaisi kun takuun alainen 1000 maxi outin perä ulisee niin kovaa ettei paljoa huvita enää ajaa.
maahantuojan mielestä se kuuluu asiaan ku ei ole tarkoitettu tiellä ajettavaksi vaikkakin on traktoriksi rekattu. pitäisi ajaa kuulemma lisää niin se ääni sitten pitäisi kadota :D
onko muilla ollut ongelmia voimansiirrossa ja miten takuu on toiminut

tai jos on ollut samaa ulinaa niin miten se on korjattu? pakko kai se on omaan piikkiin kohta korjata
Viimeksi muokannut dimmy, 25 Syys 2016 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Yksi viesti dimmy samasta riittänee ja keskustelu tästä jatkukoot täällä--> http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 15#p483871
dimmy
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Touko 2012 22:43
Mönkijä:: canami
Paikkakunta: pohjois-karjala

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja dimmy »

cotcot kirjoitti:Yksi viesti dimmy samasta riittänee ja keskustelu tästä jatkukoot täällä--> http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 15#p483871

kysynkin tuossa korjaus vinkkiä niin eikös tämä ole silloin oikea osio.
Vastaa Viestiin