Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Omasta Outlanderista hioin painot kun olivat jo selvästi koloutuneet, mutta hiomapaperilla sain vielä tasaiseksi. Hiotut painot kestivät hyvinä ainakin sen 4500 km minkä mönkijä minulla oli. Ajotyylillä voi myös jonkin verran vaikuttaa painojen koloutumiseen; tasainen ajo samalla nopeudella tekee painoihin kolot helpommin kuin vaihtelevalla nopeudella ajo.
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Totta, ajotyylillä pystyy vaikuttamaan esim. paljon täys kiihdytyksiä niin syö painoja samoin asiaan vaikuttaa millaista ajoa...tieliikenneajoa jossa väkisin tulee tasaista ajoa jossain määrin ainakin joka huono painoille, toki voihan sitä nopeutta vähä vaihella ja kaasun pumppaamista tehä. Rengaskoko vaikuttaa myös paljolti asiaan.
Näyttäis siltä jotta nimenomaan 400 outti syö painoja herkemmin kuin isommat kaks mukiset 500 etiäppäin.
Näyttäis siltä jotta nimenomaan 400 outti syö painoja herkemmin kuin isommat kaks mukiset 500 etiäppäin.
-
- 2WD
- Viestit: 51
- Liittynyt: 09 Helmi 2014 21:19
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 450L -15
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei sitä nyt oikein TL-mönkijällä pysty noita säästelemään. Ei ainakaan järkevästi. Tasakaasun ajoa kuitenkin tulee joka tapauksessa paljon.
Ittellä oli kaikki painot ja rampit kololla ja lautasetkin uralla TL-Renessä, joten tilalle tuli CV-Tech. Kallista tuo alkuperäiskytkimen korjaus, kun painot ja rampit olis jo maksanu sen 280e.
Ittellä oli kaikki painot ja rampit kololla ja lautasetkin uralla TL-Renessä, joten tilalle tuli CV-Tech. Kallista tuo alkuperäiskytkimen korjaus, kun painot ja rampit olis jo maksanu sen 280e.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mites outlander 650 vaihdetaan takakardaanin ristikko?Takimmainen on väljä.Jos on jotain vinkkiä niin saa kertoa
Janne

Janne
-
- Noppeli
- Viestit: 10
- Liittynyt: 27 Touko 2012 10:50
- Mönkijä:: outlander 500 12
- Paikkakunta: simo
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Dodii lämpö anturi on uusittu vaan vikahan ei kummemnut voisi sanoa että on vain mennyt huonommaksi ei meinaa enää saada käymään yön seisomisen jälkeen.. ruotasin nyt suuttimet irti ja viepäsen pajalle että saavat ultralla tykittää ne läpi... on vain hanurista nuo muoviosat eihän niitä suuttimien ruuveja auki saanut kaikkia ettei ois yks mutteri hurtannu paljonkohan mahtaa maksaa uusi imusarja prkl...[/quote]
Vika löytyi suuttimista nähtävästi....
Nyt on kömpiä posahtanut käymään normaalisti
Vika löytyi suuttimista nähtävästi....
Nyt on kömpiä posahtanut käymään normaalisti
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
CAN AM 650xt 2008
Voinko laittaa eteen ja taakse täysin samankokoiset renkaat? eli 27/10/12 eteen ja taakse? Tuleeko nelivedon kanssa ongelmia?
Mahtuuko 27/10/12 Wanda P350 pyörimään edessä ITP ss vanteilla?
Tekeekö Wandan P350 renkailla mitään? Olisi edullinen sarja tarjolla, mutta koko ainoastaan 27/10/12..
Voinko laittaa eteen ja taakse täysin samankokoiset renkaat? eli 27/10/12 eteen ja taakse? Tuleeko nelivedon kanssa ongelmia?
Mahtuuko 27/10/12 Wanda P350 pyörimään edessä ITP ss vanteilla?
Tekeekö Wandan P350 renkailla mitään? Olisi edullinen sarja tarjolla, mutta koko ainoastaan 27/10/12..
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eteen ja taakse voi laittaa 10" leveät renkaat. Neliveto ei tykkää huonoa. Se, että mahtuuko riippuu siitä kuinka levittävät vanteet on. Jos renkaat ottaa vähän kiinni raidetangon päihin tao muualle niin muutamalla rikalla saa tarpeeksi levittävät speisserit.
Eikös toi p350 ole bighorn kopio..? Jos näin on niin se kuvio on yksi parhaista. Wanda on ok merkki.
Eikös toi p350 ole bighorn kopio..? Jos näin on niin se kuvio on yksi parhaista. Wanda on ok merkki.
Haminan seudun Mönkijät ry
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mönkijä Can am Outlander 650XT 2008
Ongelmana liian pieni välitys maantieajossa. Renkaina 25" Carlislet.
Tilasin ykkösvariin 800 renegaden painot(490), jotta saisi kierroksia alemmas pienistä renkaista huolimatta.
Meinasin ensin ostaa uudet isommat renkaat, mutta suurin osa ajosta on kuitenkin tieajoa, niin mennään nyt toistaiseksi vanhoilla renkailla.
Variaattori on huollettu ja uusi orkkishihna paikoillaan.
Painoja tulee täysi setti, mitäs mieltä olette, kannattaako asentaa kaikki kuusi 800 painoa?
Vai meneekö jo liian pitkäksi? Olisiko vaikutus pienempi, jos laittaisi vain 3kpl. 800 painoja ja kolme 650 painoja?
Vinkkejä kaivataan?
Tiedän että koittamallahan se selviää, mutta ei kiinnosta rassata yhtään ylimääräistä
Ongelmana liian pieni välitys maantieajossa. Renkaina 25" Carlislet.
Tilasin ykkösvariin 800 renegaden painot(490), jotta saisi kierroksia alemmas pienistä renkaista huolimatta.
Meinasin ensin ostaa uudet isommat renkaat, mutta suurin osa ajosta on kuitenkin tieajoa, niin mennään nyt toistaiseksi vanhoilla renkailla.
Variaattori on huollettu ja uusi orkkishihna paikoillaan.
Painoja tulee täysi setti, mitäs mieltä olette, kannattaako asentaa kaikki kuusi 800 painoa?
Vai meneekö jo liian pitkäksi? Olisiko vaikutus pienempi, jos laittaisi vain 3kpl. 800 painoja ja kolme 650 painoja?
Vinkkejä kaivataan?
Tiedän että koittamallahan se selviää, mutta ei kiinnosta rassata yhtään ylimääräistä

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Itse itselleni vastaten. 650:ssä oli 32g painot paikoillaan, 800 renegaden painot on 38g ja vähän agressiivisemmalla profiililla. Päättelin että jos laitan kaikki 38g painot paikoilleen, niin muutos on liian suuri 650:lle. Päätin laittaa 3kpl. vakiopainoja ja 3kpl. 800:sen painoja. Mönkijän luonne muuttui todella paljon! Täysikaasulla kiihdyttäessä kierrokset n. 7400, kunnes alkaa pikkuhiljaa nousta kunnes rajoihin tulee vastaan maksiminopeudessa. Mönkijä tuntuu 10hv tehokkaammalta, tuntuu V2:sen vääntö/työntö. Matka-ajossa kierrokset tippuivat esim. 60km/h 5400rpm. Ainut negatiivinen muutos on kytkentäkierrosten laskeminen n.1600 kierrokseen. Ajattelin koittaa holkkia kytkimen jousen alle. Mitäs mieltä olette? Minkä paksuista holkkia kannattaisi koittaa? Olisiko kenelläkään myydä?
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Taitaa olla liian hento 650:sen etuvarin jousi, 800:sen painoille.
Laitoin yv:tä
Mika
Laitoin yv:tä
Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mikähän mahtaa olla kun ohjaustehostin ei tahdo toimia moottorin vika valo palaa ja sanoo "tark dps" toimii välillä ja välillä ei. Huollossa sanoivat että oli saanut jostain liikaa jännitettä ja sen kautta mennyt hetkellisesti ja sanoivat että nyt pitäisi toimia.. Toimi se sen verran että huollosta kotii ajoin ja saman sanoin taas. Kukaan törmännyt samaan ongelmaa? Laite can am outlander max 500 2014
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos renkailla tuota tekee, ni taitaa olla tehostin rikki. Tai muistelen lukeneeni myös jostain päivityksestä, joka tuohon auttaa?
Itellä tekee tuota telat alla, vissiin lämpenee liikaa ja ottaa pois käytöstä. Virrat pois ja herja häviää, jää tosin vikamuistiin ylös.
Itellä tekee tuota telat alla, vissiin lämpenee liikaa ja ottaa pois käytöstä. Virrat pois ja herja häviää, jää tosin vikamuistiin ylös.
-
- Noppeli
- Viestit: 4
- Liittynyt: 10 Touko 2012 22:43
- Mönkijä:: canami
- Paikkakunta: pohjois-karjala
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mitenhän tämä ongelma ratkeaisi kun takuun alainen 1000 maxi outin perä ulisee niin kovaa ettei paljoa huvita enää ajaa.
maahantuojan mielestä se kuuluu asiaan ku ei ole tarkoitettu tiellä ajettavaksi vaikkakin on traktoriksi rekattu. pitäisi ajaa kuulemma lisää niin se ääni sitten pitäisi kadota
onko muilla ollut ongelmia voimansiirrossa ja miten takuu on toiminut
tai jos on ollut samaa ulinaa niin miten se on korjattu? pakko kai se on omaan piikkiin kohta korjata
maahantuojan mielestä se kuuluu asiaan ku ei ole tarkoitettu tiellä ajettavaksi vaikkakin on traktoriksi rekattu. pitäisi ajaa kuulemma lisää niin se ääni sitten pitäisi kadota

onko muilla ollut ongelmia voimansiirrossa ja miten takuu on toiminut
tai jos on ollut samaa ulinaa niin miten se on korjattu? pakko kai se on omaan piikkiin kohta korjata
Viimeksi muokannut dimmy, 25 Syys 2016 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Yksi viesti dimmy samasta riittänee ja keskustelu tästä jatkukoot täällä--> http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 15#p483871
-
- Noppeli
- Viestit: 4
- Liittynyt: 10 Touko 2012 22:43
- Mönkijä:: canami
- Paikkakunta: pohjois-karjala
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
cotcot kirjoitti:Yksi viesti dimmy samasta riittänee ja keskustelu tästä jatkukoot täällä--> http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 15#p483871
kysynkin tuossa korjaus vinkkiä niin eikös tämä ole silloin oikea osio.