570 pro ensikokemuksia

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
jykke75
4WD
Viestit: 152
Liittynyt: 14 Loka 2010 07:41

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja jykke75 »

Kurkkaapa osoitteesta http://www.epc.brp.com ATV - 2016 - Outlander alta "Exhaust system" osiota. Taitaa näyttää samaa vaimenninta kaikkiin vuoden 2016 pätkämalleihin, mikäli sain puhelimen näytöltä oikein tiirattua.
Grey
6WD
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Muhos City

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja Grey »

lerppu kirjoitti:Mitä porukoilla lukee rekisteriotteella tehon kohdalla ? Ihmettelin, kun monessa T3 laitteessa on reilun 12 kW teho vaikka kaiketi pitäisi olla täysitehoisia ja vain nopeus rajattu 40 km/h.
Tänään keskustelin paikallisen Polaris-edustajan kanssa rajoittamista. Hän oli selvitellyt asiaa. Kyseessä on Canan kohdalla pientuotantolaite, koska se muokataan Suomessa myyntikuntoon. Teho joudutaan siinä yhteydessä rajoittamaan. Eli Canan traktoreissa pitää kuulemma lain mukaan olla myös tuo kaasuliikerajoitin ja sitä myötä tehot otteessa pienemmät. Polaris tulee tehtaalta tuollaisenaan ja otteessa oikeat tehot. Käytännössä siis pelkkä sähköisesti rajoitettu Cana on laiton, vaikka jotkut liikkeet sen haittalevyn pois ottavatkin.
lerppu
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 08 Heinä 2016 12:46

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Missäs tommonen haittalevy sijaitsee, jotta voin tarkistaa ns. laillisuuden. Kun BRP kauppiaalta rajoituksista kysyin, niin muistelisin, että vain nopeuden piti olla rajattu. Ettei tuo vain olisi Polaris-kauppiaam myyntipuhetta. Kommentoikaa muutkin, jotka olette laitteitanne rassanneet.
Viimeksi muokannut cotcot, 14 Syys 2016 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Edellisen viestin lainaus poistettu.
Grey
6WD
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Muhos City

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja Grey »

Se on kaasuvaijerin koneen puoleisessa päässä, sellaisen pyöreän muovikannen alla. Sellasella reikätorx-ruuvilla kiinni.

Ihan asiantuntevalta vaikutti tää kaveri etenkin kun tiesi, etten ole mönkijää häneltä ostamassa.

Joku syy täytyy olla sille, että merkitään tehot noin alhaiseksi. Ja veikkaan että se tuskin on mikään myyntivaltti Brp:llä...
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Ja höpö, höpö. Ainoa mekaaninen rajoitin mikä ainakin minulla on sijaitsee peukkukaasussa. Samanlainen ruuvi mikä tieliikennemönkijöissä.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Karsta
4WD
Viestit: 188
Liittynyt: 02 Maalis 2016 20:49

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja Karsta »

Kuullostaa kyllä aika kaukaa haetulta. Tälläkään foorumilla en ole nahnyt yhtään viestiä liittyen kyseisiin koneisiin ja niiden kaasuläpän rajoittimiin. Jos laitteissa olisi muita rajottimia kuin tuo ecu/mittariston softassa oleva nopeudenrajoitin, väittäisin että siitä olisi jotain keskustelua käyty. Enkä jaksa uskoa että jälleemyyjät syyllistyisivät laittomuuteen ja järjestelmällisesti poistaisivat kaikista myynnissä olevista T3 koneista tuon rajottimen, kertomatta asiakkaalle mitään.
Grey
6WD
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Muhos City

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja Grey »

Mare79 kirjoitti:Ja höpö, höpö. Ainoa mekaaninen rajoitin mikä ainakin minulla on sijaitsee peukkukaasussa. Samanlainen ruuvi mikä tieliikennemönkijöissä.
Mulla oli T3:ssa samanlainen haittalevy paikollaan kun tl-malleissa. Ihmettelin kun kaasu ei avautunut vaikka peukkukaasun takaa ruuvin aukaisi.

Ja eihän tuo ole millään 12 tai 14kw pelkällä sähkörajoittimella... Sitä en tiedä miten nuo tehot sitten mitataan.
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Olikos sulla minkäikäinen peli? Tässä -16 mallissa tuota ei ainakaan tasavarmasti ole. Sen verran tullut näillä eri vehkeillä ajettua, että ainakin minulla on aika paljon enempi jerkkua, kuin mitä ote ilmoittaa.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Grey
6WD
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Muhos City

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja Grey »

-16 570 T3 Pro. Tiedän tuon haittalevyhomman kun olen niitä TL-laitteista poistellut aiemmin. Niillä rajoitettu 15kw tehoihin valkokilpisenä Canat.

Samasta laitteestahan nämä eri variaatiot tehdään mutta ei kai noita edes ole valkokilpisenä? Vai onko? Mietin että olisiko unohtunut sinne... Toisaalta järkevämpää olisi valmistaa rajoittamaton peli johon sitten lisätään tyypin mukainen rajoitin. Luulen että noin se meneekin.
Grey
6WD
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Muhos City

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja Grey »

Kuva
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Katos vaan. Olisko sitten tosiaan sinne jostakin syystä jäänyt? Miltäs ne tehot on tuntuneet vaikka tohon vanhaan 650:seen verrattuna?

Olen varmaan tämän ennenkin täällä jossain sanonut, mutta mielestäni todennäköisin syy tälle on, että sekä traktori, että tl-malli on tyypitetty samaan aikaan, ellei jopa samalla laitteella. Tietokoneesta vaan toisessa yhteydessä "täppä" kohtaan t3, jolloin nopeuden rajoitin aktivoituu. Samassa yhtedessä tehot ovat olleet myös traktorissa rajoitettuna tl-mallin mukaan. Mitään faktaa en tästä tiedä, mutta vahva mutu on tämä.

Kyllä näitä kait edelleen valkoisella kilvellä saa, kun pyytää. Kovin montaa halukasta ei taida vaan olla maksamaan autoveroa enää tuohon kymppitonnin laitteen päälle.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
smf-racing
4WD
Viestit: 136
Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
Paikkakunta: E-P

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja smf-racing »

Eipä ole tarvinnut rassailla, hyvin hönkii mystisen kaasurajoittimenkin kanssa. 500 dps T3 vm2015 perkaa useimmat kilpailijansa 40 km/h, niin riittää minulle.
Toki kiinnostaisi tietää, että mitä tuolla "kaasurajoittimella" haetaan, kun kyseessä on kuotenkin sähköisesti nopeusrajoitettu laite? Tieliikenne vehkeissä ymmärrettävä muutos, kun pitää tehot tiputtaa.
Vai
Grey
6WD
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Muhos City

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja Grey »

Tuon kaasurajoittimen kyllä huomasi kun ei meinannut jaksaa laite liikkua mihinkään. Poiston jälkeen liikkuu kuten 48hp kuuluukin. Siihen 40km/h asti. Edellisessä 650 taisi olla reipas 60hp. Siihen verrattuna toki hieman maltillisempi mutta ei kovin radikaalia eroa.
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Aivan. Eli ei sitä siellä oikeasti traktoreissa kuulu olla. Jäis pian kuormat mettään niillä tehoilla :D.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Grey
6WD
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Muhos City

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja Grey »

Tuota otteen teholukemaa vaan mietin ja ois siihen kiva saada jokin selitys. Kun tosiaan Pollen rattoreissa on oikea lukema ja Canalla ei. En jaksa uskoa että mittaus tehtäisiin mitenkään eri tavalla.
Vastaa Viestiin