Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

dimmy kirjoitti:
cotcot kirjoitti:Yksi viesti dimmy samasta riittänee ja keskustelu tästä jatkukoot täällä--> http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 15#p483871

kysynkin tuossa korjaus vinkkiä niin eikös tämä ole silloin oikea osio.
Korjaus kyselyt olet muokannut huomautus viestin jälkeen :roll:

..mutta ratkotaan tilanne vaikka näin:

-Can Am takuu keskustelut---> http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... =8&t=21615

-Perän ulinoille oma viestiketju josta toivottavasti apuja--> http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... f=8&t=9589


...ja oma panos asiaan jotta kyllä canoissa perät ulisee jollottaa aika hyvin joka normaalia näissä, toki näin etänä vaikea sanoa sinun tapauksessa mennäänkö normaalin rajoissa vai ei.
KaRRppa
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Touko 2008 15:19
Mönkijä:: Can-am Outlander 800xt max -07

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KaRRppa »

Can-am outlandet xt ja 2500xt vinssi. Paljonko menee tuolle vinssille 4.8mm köyttä? 15m naru löytyy mutta lyhennänkö suosiolla lyhemmäksi mikäli ei mahdu. Lisäksi köydessä on kangassuojaa kaksi metrin pätkää? Tuleeko toinen kangas kelalle suojaksi ja toinen koukkupäähän?
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Eiköhän tuo 4,8mm/15m mahu, sanoisin jotta anna mennä vaan rummulle ja pätkäset sit lopuksi jos edes tarvii tai pyörittelee loput etutarakalle. Laittaa jotkut tapit tai jotaa minkä ympärille hyvä pyöritellä naru ni ei tartte sitte aina kaikkee olla kelaamas vinssistä vaan on hetken matkaa heti hyvin narua tarjolla tarakalta eikä myöskään tartte mistään kuran seasta kaivaa narua.
kovis
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 30 Syys 2016 11:45

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kovis »

Moi pojjaat. Ostin ensimmäisen työkoneen (öh..lelun) Ajelu on kivaa ja 800cc rotax vie tuota laitosta ihan mukavasti. Tunteja 125, ja ostettaessa 110. Olen koittanut parhaani mukaan pitää hyvänä, mutta kun tankkaaminen ja pesu ovat ainoat toimenpiteet mitä suorilta osaa tuolle tehdä, niin ei olisi pahitteeksi vaikka saisi joskus vähän neuvoja :? Paikallinen kansalaisopisto saisi järjestää jonkun ropauskurssin että entiset kaupunkilaispojatkin oppisivat edes auttavat huoltotoimenpiteet... :mrgreen:

Foorumi on hyvä ja on käyty melkolailla läpi. Muutamiakin asioita noussut mieleen joita outlanderin omistajat voisivat tietää, mutta ensimmäisenä on tuo oikealta takaa kuuluva nitinä. Joku sanoi että ihan normaalia, mutta toiselta puolelta ei kuulu mitään, niin onko se sitten epänormaalia? :p

Olen koittanut voidella vähän joka paikasta, jarrulevyt mukaan lukien (niinkuin täällä neuvottiin :D ), mutta en ole saanut nitinää edes vaimeammaksi.

Malli on siis Outlander 800R max ltd jossa on takana tuo paineilmalla pelaava iskari. Linkissä videoni "ongelmasta" facebookin mönkijämiehet ryhmään, josta ei oikein apuja tullut.

Tuossahan on kompura joka tuottaa paineen iskareille, ja siihen tuli joku väliletku renkaan täyttöön mukaan mitä ei ole paketista kukaan omistajista avannut. Kompuran sijaintia en tiedä, eikä mitään mittaria minulle asti ole tullut jolla painetta voisi säädellä. Sellainen ilmeiseisti alkuperäiseen varustukseen kuitenkin kuului. Myyjä kehui käteväksi, mutta käyttääkö tuota kukaan vai onko parempi vain käyttää oikeita mittareita ja itsenäistä kompuraa?

Mutta itse asiaan, alla video nitinästä. Mitä lähdemme voitelemaan vai annammeko sen nitistä jos kerran niin tahtoo?

https://www.facebook.com/daniel.furu/vi ... 822796264/
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Morjesta, edelleen epäilisin iskarin kumeja joista toi kuminen nitinä tulis, esim. https://youtu.be/qRDnGJZmYzk


Edit:

Esimerkkinä polariksen puolelta samaa nitinää pitää iskarit... https://youtu.be/IVLELi3rTDw
yamurai80
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Elo 2013 20:44
Mönkijä:: Outlander 400

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja yamurai80 »

Piti sitten uteliaisuuttaan mennä ja avata omasta 400 venttiilikopan kansi ja tarkistaa venttiilien säädöt. Kaikki ok. Sitten vilkaisin nokkaketjun kiristäjää. Melkein 8 kierrettä näkyvissä. :shock: Ylimääräisiä ääniä ei ainakaan omaan korvaan viä kuulu mutta eikös se ole tuo 7-8 kierrosta kun pitäisi vaihtaa osat? Laahaimet vielä aivan terveen näköiset. Ja tähänkin oli tuo remontti tehty hiukan ennenkö ostin laitteen, niin varmaan :evil:
meura
6WD
Viestit: 294
Liittynyt: 03 Marras 2014 22:11
Mönkijä:: Rekku -08 500 Tl
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja meura »

53€ näytti mulla kuitissa olevan vitjan hinta. Vaihda mahdollisimman äkkiä, ettei käy ku mulle ;)

Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
yamurai80
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Elo 2013 20:44
Mönkijä:: Outlander 400

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja yamurai80 »

Onkos tietäjiä millainen homma tuo on vaihtaa? Jonkinverran tietoa löysin täältä mutta kuvat ja tarkat ohjeet olis kivoja. Kaikenlaista vehjettä on tullut ruuvattua niin kai tuotakin pitää koittaa kun ei kiinnosta maksaa sellaisesta minkä voi tehdä itse :D Mistäs kannattaisi osia tilailla?
yamurai80
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Elo 2013 20:44
Mönkijä:: Outlander 400

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja yamurai80 »

Tänään soittelin paikalliseen merkkihuoltoon ja kyselin jakorempan hintaa ja osien hintoja. Sanoi huoltomies että V koneeseen on helpompi tehdä remppa kuin tuohon pieneen. Jos laitetaan kaikki uusiksi niin hinta mahdollisesti 400e kieppeillä. Osien hintoja ei meinannut saada mutta ketjulle sanottiin 80e hinnaksi. Mietitään nyt mitä tekis.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

V-koneeseen helpompi kuin pikku canaan :-k , aika mielenkiintonen heitto meinaan v-koneessa joutuu tekemään yli kaksinkertasen työn verrattuna pikku 400 canaan, koska on kakspyttynen jonka takia homma on tietysti x 2, kun pikku 400 cana on yks pyttynen ja siihen riittää ku avaa vaan toisen posken ja sekin on oikealla puolen konetta jolloin ei tartte purkaa varia pois edestä niinkuin tarvii v-koneissa tehä ja riittää ku vaihtaa vaan yhden ketjun, laaharit jne....mutta jokainen tavallaan :|
yamurai80
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Elo 2013 20:44
Mönkijä:: Outlander 400

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja yamurai80 »

Samaa mietin itsekin kun sanoi että tuossa pitäisi enemmän purkaa konetta. V koneessa menee kuulemma 5-6 tuntia ja tuossa kauemmin :shock: Senkin takia aloin harkitsemaan että pitääköhän itse alkaa tekemään. Jotenkin ei luotto kasvanut tuohon puljuun.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Väkisinkin tulee mieleen jotta onkohan huoltopenalla käyny nyt vaan inhimillinen ajatusvirhe ja tarkottanu toisinpäin ton homman, mutta tullu väärinpäin suusta ulos. En kyl meinaan keksi miten ykspyttyseen saa menemään aikaa enemmän kuin kaks pyttyseen :|
yamurai80
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Elo 2013 20:44
Mönkijä:: Outlander 400

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja yamurai80 »

Niin en tiedä mitä mahtoi miettiä kun noin sanoi. Jotenkin tuli sellainen fiilis että yritti vihjailla että älä vain meille tuo kun monta kertaa sanoi että hintaakin tulee rempalle. :D Vähän jäi vielä vaivaamaan kun tänään vilkaisin taas tuota ketjua. Laaharit näyttää uudenveroisilta ainakin senn mitä niitä näkee ja ketju tuntuu olevan kireällä. Pitää varmaan kokeilla tuota kiristäjää pyöritellä niin näkee meneekö heti samaan kohtaan takaisin.
meura
6WD
Viestit: 294
Liittynyt: 03 Marras 2014 22:11
Mönkijä:: Rekku -08 500 Tl
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja meura »

Laaharit ei kulu, vaikkakin se kiristimen puoli on uusittu (runko metallia) 436015 varaosa nro. Löytyy ylimääräisenä allekirjoittaneelta ;)

Mutta ketju venyy. Sen takia se on parannettu ja pitäisi kestää pitenpään kuin alkuperäinen. Nostappa ketjua nokkarattan päällä niin huomaat jotta siinä on väljää.

Älä pura kiristintä, ellet tosiaan tiedä mitä teet. Siellä on kiertetetty jousi, joka täytyy olla just oikein esikiristettynä, kun sen laittaa takaisin.

Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
yamurai80
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Elo 2013 20:44
Mönkijä:: Outlander 400

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja yamurai80 »

Kyllä tässä nyt alkaa olla kuviot selvillä ja ajattelin koittaa itse vaihtaa ketjun.Autoihin on kyllä tullut vaihdeltua remmejä ja ketjuja niin eiköhän tuostakin selvitä kun käyttää vähän järkeä :roll: Mistä vmallista lähtien on käytetty vahvempaa ketjua ja sopiiko ne kuitenkin tähän -06 malliseen?
Vastaa Viestiin