Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Sanoisin jotta pääasiassa ajan kanssa menevät ja huollosta/rasvauksesta riippuen, varsinkin noin 400/500 koneissa. Tonnisonneissa alkaa olemaan jo voimaa sen verran jotta joskus noita menny muutenkin.
Omassa 400 outissa noin 23tkm/800h ja 50h välein tullu rasvailtua ja vielä on ehjät joskin tietty noilla kilometri/tuntimäärillä alkaa kulumista löytymään. Tuota säännöllistä rasvausta suosittelen ja käyttää vielä vesivassua niin aina parempi.
Omassa 400 outissa noin 23tkm/800h ja 50h välein tullu rasvailtua ja vielä on ehjät joskin tietty noilla kilometri/tuntimäärillä alkaa kulumista löytymään. Tuota säännöllistä rasvausta suosittelen ja käyttää vielä vesivassua niin aina parempi.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nyt on osien hintaa kyselty. Haarukka kardaaniin ja jarrulevyyn ja ristinivel 250e yhteensä. Koko kardaani uus tekis 350e. Jos löytyy ristinivel tarvikkeena oikeilla mitoilla niin pääsis halvemmalla kun tilais vain haarukat alkuperäisinä. 

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Laitetaas tänne eli huolto outlanderiin menossa ja laatikkoöljyn vaihto. Paljonko menee lootaan öljyä? Myyjä myi 350ml purkin xps ketjuöljyä joka pitäisi lootaan sopia? Onko riittävä määrä? Etu ja takaperään tuli xps 75w-90 gear oil? Paljonko määrät periin? 2007 800 xt max outlander kömpiäjänä.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Noista laatikkoöljyistä en tiedä kun omassa pikkucanassa samat öljyt koneessa ja loodassa. Periin olen laittanut itse muistaakseni jotain mobil 75w90 ja eikös siinä pitänyt olla api gl5 merkintä? Tilavuudet ainakin omassa taitaa olla eteen 500ml ja taakse 300ml. Viisaampi korjatkoon jos olen väärässä. 

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vielä tuosta ristinivel jumpasta. Olenko ymmärtänyt oikein että kardaanissa olevat haarukat pitää olla samassa asennossa toisiinsa nähden? Huomenna pitäisi osat hakea ja alkaa kasaamaan laitosta.
-
- 4WD
- Viestit: 147
- Liittynyt: 23 Helmi 2015 21:22
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vaihdelaatikon öljymäärä on 400ml. Muistelen myös lukeneeni täältä can-am-sivuilta , että jotkut käyttävät hieman enemmänkin öljyä eikä siitä pitäisi olla ainakaan mitään haittaa.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Rekkuun kippasin aikanaan tälläistä http://urly.fi/Go1
Varsinkin maantieajossa suosittelevat ylitäyttöä.
Askiin menee 400ml.
Mutta kun kallistaa vasemmalle jonkun verran niin saa kaadettua 500ml.
Yksi laakeri ei saa kunnolla voitelua tuolla 400ml täytöllä ja ottaa ajanmittaan kipeätä varsinkin maantiesuhailussa.
Varsinkin maantieajossa suosittelevat ylitäyttöä.
Askiin menee 400ml.
Mutta kun kallistaa vasemmalle jonkun verran niin saa kaadettua 500ml.
Yksi laakeri ei saa kunnolla voitelua tuolla 400ml täytöllä ja ottaa ajanmittaan kipeätä varsinkin maantiesuhailussa.
http://www.uudenmaanmonkijat.fi
Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
-
- 3WD
- Viestit: 69
- Liittynyt: 30 Joulu 2015 12:01
- Mönkijä:: Bombardier
- Paikkakunta: Turun ja Loimaan välis
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Takaperään ei kai kannata laittaa ku 250ml, puskee muuten jostain ulos. Itse käytän myös tuota meuran suosittelemaa öljyä ja on maantie ajossa perät paljon hiljasemmat.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kaikenlaisia ajatuksia sitä tulee mieleen kun katselee rikkinäistä mönkijää
Eli kun tuo takimmainen ristinivel hajosi ja eilen tuli uusia osia mutta kuinka ollakkaan perään kiinni tuleva haarukka oli jostain syystä jääny pois tilauksesta. Uusi tulee ensi viikolla. Katselin vanhaa haarukka joka on kyllä ehjä mutta toiselta puolelta hinkkaantunu tavaraa pois. Mahtaiskohan saada ehjää tuosta jos täytehitsaisi kolon umpeen ja hiois varovasti. Laakerikupin reikä on siis ehjä että siihen ei tarvitse kajota. Mietin vain meneekö tasapaino pahasti pieleen ja kutistuuko reikä liian pieneksi?

- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Yamurai80...hinkkaantunut tavaraa pois, hmm
. Millähän tavoin, tarkkaan ottaen, kuva olis kiva...
Meinaan vaan, jotta onkohan kardaani ollut linjassaan? Ettei olis ollu linjaus pielessä ja siten paskonu kardaanin ristinivel. Tuo väärä linjaus saattaa aiheuttaa murheita sarjassa tuo ristikon rikkoontumisia, öljyvuotoja perä tai laatikko, laakerin rikkoontumista...
Erään tapauksen olen nähnyt jossa linjaus persiillään, josta johtuen takakardaanin taaemmpi ristikko meni vaihtoon tosin ei kerinny mennä ihan rikki pasaks, mutta pahasti väljäksi ja olikohan samassa tapauksessa takaperän öljyvuoto myös tuosta linjauksesta johtuen sekä myös oli tuota hinkkaantumista haarukassa.

Meinaan vaan, jotta onkohan kardaani ollut linjassaan? Ettei olis ollu linjaus pielessä ja siten paskonu kardaanin ristinivel. Tuo väärä linjaus saattaa aiheuttaa murheita sarjassa tuo ristikon rikkoontumisia, öljyvuotoja perä tai laatikko, laakerin rikkoontumista...
Erään tapauksen olen nähnyt jossa linjaus persiillään, josta johtuen takakardaanin taaemmpi ristikko meni vaihtoon tosin ei kerinny mennä ihan rikki pasaks, mutta pahasti väljäksi ja olikohan samassa tapauksessa takaperän öljyvuoto myös tuosta linjauksesta johtuen sekä myös oli tuota hinkkaantumista haarukassa.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuosta linjauksesta en tohdi sanoa kun ei tullut katsottua silloin kun vehjes hajos. Tienposkessa nyppäsin haarukan irti kardaanista. Tosiaan perän haarukkaan hinkannut toisen laakerikupin puoleiseen sivuun. Kuvia olis kiva laittaa kun osaisi
Epäilisin että on päässyt hinkkaamaan kun ristinivelen laakereista yksi tai kaksi on hajonnut. Varmaan jo metsässä hinkannut mutta huomasin vian vasta kun löin kaasun pohjaan tielle päästessä ja sitten olikin jo myöhäistä. Kokeilin huvikseni täytehitsata ja hioa tuon kärsineen haarukan ja varmaan kyllä toimisi tuollakin mutta en tohdi ottaa riskiä ja kokeilla. 


- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Samaa sanoisin itekkin jotta suotta kokeilemaan kärsineen haarukan kestävyyttä, uutta vaan niin saa rauhassa ajella taas.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tulipa tuossa vilkaistua kuittia jo saaduista osista. Ristinivel 84e, kardaanin haarukka 73,50e, suojakumi 9,50e. Vielä tosiaan puuttuu perän haarukka ja sille tulee hintaa n.90e. Ihanan kallista
Ensi kerralla tietää ainakin ristinivelen tilata eri paikasta kun noita näkyy saavan 20-40e.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jo on ristinivelellä hintaa. 16e tais olla halvin nivel kun omaan 500cc outlanderiin vaihdoin niveltä. Ehdin ostaa kuitenkin 40e maksavan nivelen.
Haminan seudun Mönkijät ry