Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Sanoisin jotta pääasiassa ajan kanssa menevät ja huollosta/rasvauksesta riippuen, varsinkin noin 400/500 koneissa. Tonnisonneissa alkaa olemaan jo voimaa sen verran jotta joskus noita menny muutenkin.

Omassa 400 outissa noin 23tkm/800h ja 50h välein tullu rasvailtua ja vielä on ehjät joskin tietty noilla kilometri/tuntimäärillä alkaa kulumista löytymään. Tuota säännöllistä rasvausta suosittelen ja käyttää vielä vesivassua niin aina parempi.
yamurai80
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Elo 2013 20:44
Mönkijä:: Outlander 400

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja yamurai80 »

Nyt on osien hintaa kyselty. Haarukka kardaaniin ja jarrulevyyn ja ristinivel 250e yhteensä. Koko kardaani uus tekis 350e. Jos löytyy ristinivel tarvikkeena oikeilla mitoilla niin pääsis halvemmalla kun tilais vain haarukat alkuperäisinä. :?
KaRRppa
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Touko 2008 15:19
Mönkijä:: Can-am Outlander 800xt max -07

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KaRRppa »

Laitetaas tänne eli huolto outlanderiin menossa ja laatikkoöljyn vaihto. Paljonko menee lootaan öljyä? Myyjä myi 350ml purkin xps ketjuöljyä joka pitäisi lootaan sopia? Onko riittävä määrä? Etu ja takaperään tuli xps 75w-90 gear oil? Paljonko määrät periin? 2007 800 xt max outlander kömpiäjänä.
yamurai80
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Elo 2013 20:44
Mönkijä:: Outlander 400

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja yamurai80 »

Noista laatikkoöljyistä en tiedä kun omassa pikkucanassa samat öljyt koneessa ja loodassa. Periin olen laittanut itse muistaakseni jotain mobil 75w90 ja eikös siinä pitänyt olla api gl5 merkintä? Tilavuudet ainakin omassa taitaa olla eteen 500ml ja taakse 300ml. Viisaampi korjatkoon jos olen väärässä. :D
yamurai80
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Elo 2013 20:44
Mönkijä:: Outlander 400

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja yamurai80 »

Vielä tuosta ristinivel jumpasta. Olenko ymmärtänyt oikein että kardaanissa olevat haarukat pitää olla samassa asennossa toisiinsa nähden? Huomenna pitäisi osat hakea ja alkaa kasaamaan laitosta.
setkamies66
4WD
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Helmi 2015 21:22

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja setkamies66 »

Vaihdelaatikon öljymäärä on 400ml. Muistelen myös lukeneeni täältä can-am-sivuilta , että jotkut käyttävät hieman enemmänkin öljyä eikä siitä pitäisi olla ainakaan mitään haittaa.
meura
6WD
Viestit: 294
Liittynyt: 03 Marras 2014 22:11
Mönkijä:: Rekku -08 500 Tl
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja meura »

Itse käytän moista ölppää.

Halpaa kuin saippua verratuna xp-s:ään :lol:
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Avatar
Nege
6WD
Viestit: 895
Liittynyt: 05 Kesä 2010 15:51
Mönkijä:: Räyhä Reino
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Nege »

Rekkuun kippasin aikanaan tälläistä http://urly.fi/Go1

Varsinkin maantieajossa suosittelevat ylitäyttöä.
Askiin menee 400ml.
Mutta kun kallistaa vasemmalle jonkun verran niin saa kaadettua 500ml.

Yksi laakeri ei saa kunnolla voitelua tuolla 400ml täytöllä ja ottaa ajanmittaan kipeätä varsinkin maantiesuhailussa.
http://www.uudenmaanmonkijat.fi

Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Jaaju
3WD
Viestit: 69
Liittynyt: 30 Joulu 2015 12:01
Mönkijä:: Bombardier
Paikkakunta: Turun ja Loimaan välis

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jaaju »

Takaperään ei kai kannata laittaa ku 250ml, puskee muuten jostain ulos. Itse käytän myös tuota meuran suosittelemaa öljyä ja on maantie ajossa perät paljon hiljasemmat.
yamurai80
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Elo 2013 20:44
Mönkijä:: Outlander 400

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja yamurai80 »

Kaikenlaisia ajatuksia sitä tulee mieleen kun katselee rikkinäistä mönkijää :D Eli kun tuo takimmainen ristinivel hajosi ja eilen tuli uusia osia mutta kuinka ollakkaan perään kiinni tuleva haarukka oli jostain syystä jääny pois tilauksesta. Uusi tulee ensi viikolla. Katselin vanhaa haarukka joka on kyllä ehjä mutta toiselta puolelta hinkkaantunu tavaraa pois. Mahtaiskohan saada ehjää tuosta jos täytehitsaisi kolon umpeen ja hiois varovasti. Laakerikupin reikä on siis ehjä että siihen ei tarvitse kajota. Mietin vain meneekö tasapaino pahasti pieleen ja kutistuuko reikä liian pieneksi?
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Yamurai80...hinkkaantunut tavaraa pois, hmm :-k . Millähän tavoin, tarkkaan ottaen, kuva olis kiva...

Meinaan vaan, jotta onkohan kardaani ollut linjassaan? Ettei olis ollu linjaus pielessä ja siten paskonu kardaanin ristinivel. Tuo väärä linjaus saattaa aiheuttaa murheita sarjassa tuo ristikon rikkoontumisia, öljyvuotoja perä tai laatikko, laakerin rikkoontumista...

Erään tapauksen olen nähnyt jossa linjaus persiillään, josta johtuen takakardaanin taaemmpi ristikko meni vaihtoon tosin ei kerinny mennä ihan rikki pasaks, mutta pahasti väljäksi ja olikohan samassa tapauksessa takaperän öljyvuoto myös tuosta linjauksesta johtuen sekä myös oli tuota hinkkaantumista haarukassa.
yamurai80
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Elo 2013 20:44
Mönkijä:: Outlander 400

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja yamurai80 »

Tuosta linjauksesta en tohdi sanoa kun ei tullut katsottua silloin kun vehjes hajos. Tienposkessa nyppäsin haarukan irti kardaanista. Tosiaan perän haarukkaan hinkannut toisen laakerikupin puoleiseen sivuun. Kuvia olis kiva laittaa kun osaisi :lol: Epäilisin että on päässyt hinkkaamaan kun ristinivelen laakereista yksi tai kaksi on hajonnut. Varmaan jo metsässä hinkannut mutta huomasin vian vasta kun löin kaasun pohjaan tielle päästessä ja sitten olikin jo myöhäistä. Kokeilin huvikseni täytehitsata ja hioa tuon kärsineen haarukan ja varmaan kyllä toimisi tuollakin mutta en tohdi ottaa riskiä ja kokeilla. :roll:
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Samaa sanoisin itekkin jotta suotta kokeilemaan kärsineen haarukan kestävyyttä, uutta vaan niin saa rauhassa ajella taas.
yamurai80
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Elo 2013 20:44
Mönkijä:: Outlander 400

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja yamurai80 »

Tulipa tuossa vilkaistua kuittia jo saaduista osista. Ristinivel 84e, kardaanin haarukka 73,50e, suojakumi 9,50e. Vielä tosiaan puuttuu perän haarukka ja sille tulee hintaa n.90e. Ihanan kallista :shock: Ensi kerralla tietää ainakin ristinivelen tilata eri paikasta kun noita näkyy saavan 20-40e.
Mip
6WD
Viestit: 353
Liittynyt: 27 Huhti 2012 22:15
Mönkijä:: Polle
Paikkakunta: Hamina

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mip »

Jo on ristinivelellä hintaa. 16e tais olla halvin nivel kun omaan 500cc outlanderiin vaihdoin niveltä. Ehdin ostaa kuitenkin 40e maksavan nivelen.
Haminan seudun Mönkijät ry
Vastaa Viestiin