Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
Nege
6WD
Viestit: 895
Liittynyt: 05 Kesä 2010 15:51
Mönkijä:: Räyhä Reino
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Nege »

Hyvin usein vinssatessa jännitteet putoaa alas ja sytyttelee vikavaloa. Jos jännite putoaa kovin alas niin rupee sytkä varmasti pätkimään.

Koitas vinssatessa ottaa hieman kierroksia ennekuin alat vetää kunnolla. Saattaa valot syttyä muttei välttämättä ala pätkimään.
Omat ja tutut vehkeet tekee samaa. Pitäisi vaan olla hemmetisti järeämpi akku. Tai järeä vinssi joka haukkaa vähemmän virtaa kun vaihteiston avulla tuotetaan enemmän vääntöä. (3500LBS)
Vanhassa oli Broncon 3500 ja kerran ainoastaan sytytti valot mut sillon oltiin syvällä.
http://www.uudenmaanmonkijat.fi

Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
tuoppo
4WD
Viestit: 164
Liittynyt: 18 Syys 2008 14:11
Mönkijä:: 800x mr
Paikkakunta: mehico-city

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tuoppo »

Siis tuo tekee sen joka kerta ja heti kun kuormittaa eli ihan muutaman sekunnin jälkeen. Ja jos painaa kaasua ennen vinssin nappia nii rätisee ja paukkuu nii vietävästi. Tiedän kyllä mikä normaalia ja mikä ei ja tää ei ole normia. Ja mittasin akun jännitettä samalla kun vinssiä kuormitin niin kyllä se jännite tippuu tuonne 11.5 voltin sudulle ja siinähän se sytkäpoksi alkaa alkaa yleensä oireilla.
se pyörä mikä ei vedä, se jarruttaa !!!!!!!
tuoppo
4WD
Viestit: 164
Liittynyt: 18 Syys 2008 14:11
Mönkijä:: 800x mr
Paikkakunta: mehico-city

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tuoppo »

Ja vinssint millä kokeiltu on alkuperäinen warni 3000lbs ja iso supervinssi 3500lbs ja sama homma molemmilla. Kokeiltu myös 2 akkua yhdessä niin ei auta. Pari sekuntia sai lisää aikaa ennenku alko rätiseen ja paukkuun
se pyörä mikä ei vedä, se jarruttaa !!!!!!!
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Tarkasta ne laturilta tulevat keltaiset johdokkeet alusta loppuun,2010-2011 on liian ohkasia johtoja asenneltu ja sittemmin korjattu asia kaikessa hiljasuudessa! Omassa oli sulanut kaikki yhdeksi klimpiksi.
Hold my beer..
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Jos ne johdot ovat sulaneet,niin kannattaa ostaa metritavarana jotakin 6mm johtoa(maksaa muutamia euroja)
,liittimet ovat purettavaa mallia. Valmis johdon pätkä brp:n jälleenmyyjältä 60-80€
Hold my beer..
tuoppo
4WD
Viestit: 164
Liittynyt: 18 Syys 2008 14:11
Mönkijä:: 800x mr
Paikkakunta: mehico-city

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tuoppo »

Just niisä johdoissa oleva iso liitin oli vähä sulannu ja sen otin välistä pois ja tinasin uudet johdonpätkät väliin. En kyllä purkanu pitemmästi kun se mitä oli tarvis. Sehän ois mahdollinen vikapaikka jos siellä ois osittain poikki oleva johto....kiitti vinkistä, kunhan kiire hellittää niin tsekkaan...
se pyörä mikä ei vedä, se jarruttaa !!!!!!!
siffonen
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
Paikkakunta: Joensuu

siffonen

Viesti Kirjoittaja siffonen »

siffonen kirjoitti:Kyseessä lienee alkukäyrästä lähtevä putki/letku yläpuolella olevalle venttiilille?
Välillä tuntuu nakuttavan tuo venttiili varsinkin lämpimänä, joutanee poistaa koko hässäkkä ellei ole tärkeä
Tämä tuli poistettua tovi sitten eikä nakutusta ole enää kuulunut sen jälkeen. Ehdin jo luulla että olisi vakavampikin syy äänelle.
Täytynee lähipäivinä vilkaista variaattoria et miltä näyttää, oman omistuksen aikana ei ole tullut aukaistua koppaa, mitäs kannattaisi varille tehdä ns.perushuoltona
Jaaju
3WD
Viestit: 69
Liittynyt: 30 Joulu 2015 12:01
Mönkijä:: Bombardier
Paikkakunta: Turun ja Loimaan välis

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jaaju »

Tulppasitko vaan letkun päät, vai hitsasitko oikeen umpeen, miettiny vaan että jos kuitenkin vaikuttaa päästöihin..
Mulla ainaki vanhemmassa 400 väärä kierre ykkösessä, ettei kannata pulttia katkasta, pyssyllä aukee nätisti, mut oon ite laittanu sopivan puupalikan kytkimen siivekkeen ja lattian väliin, ni saa ihan käsipelillä aukee. Ite oon jarrukliinerillä pessy, ei oikeen muulla tahdo puhtaaks tulla. Ei kai sinne muuta, ku pesua ja tarkastelua..
siffonen
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
Paikkakunta: Joensuu

siffonen

Viesti Kirjoittaja siffonen »

Tulppasin vaan pakoputken lähdön, täytyy jättää varmuuden vuoksi hitsamatta etä saa katsastukseen palautettua normaaliksi jos päästöt olisivatkin pielessä
Viimeksi muokannut cotcot, 17 Marras 2016 16:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus poistettu, säännöt!
Jaaju
3WD
Viestit: 69
Liittynyt: 30 Joulu 2015 12:01
Mönkijä:: Bombardier
Paikkakunta: Turun ja Loimaan välis

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jaaju »

Tallissa tuli vietettyä tämä päivä konetta purkaen ja putsaillen viime ajelun jäljiltä ja taas oli tullut öljyä ilmanputsari koteloon. Tein snorkkelit kesällä ja sen jälkeen on ruvennut öljyä löytymään putsari kotelosta. Voiko 50mm imuputki putsarille olla liian pieni, et vois täyskaasu vedossa vetää huohotuksen kautta öljyä? Onko kokemuksia? Joo tosiaan -05 400 kaasari outti.
rune72
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 23 Tammi 2015 16:52
Mönkijä:: Can am 570pro t3
Paikkakunta: sonkajärvi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja rune72 »

moro ois tämmönen projekti et ois tarkotus siirtää etu parkit ja vilkut ylemmäs keulasta ajovalojen yläpuolelle ja muuttamalle led -valoiksi suunta vilkuiksi hommasin ledit jotka on tarkoitettu ääri sivuvaloiksi.asennuksessa ilmaantui että nyt vilkut vilkkuvat normaalia nopeammin eli vaatiiko ledi vastuksen väliin vai missä vika. mönkijä on Can am 570 pro t3 vm.16
siffonen
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
Paikkakunta: Joensuu

siffonen

Viesti Kirjoittaja siffonen »

Ledivastuksen pitäisi korjata
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Se lisävastus/ledvastus tulee rinnalle, ei siis sarjaa led-äärivalon kanssa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Juha S
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 24 Marras 2016 15:36
Mönkijä:: can am ds 450 X
Paikkakunta: Raahe

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Juha S »

Moi. Onko kellään muulla ongelmia saada DS450 X pakokaasutestistä läpi? CO on jottain 5 HC 500 ja O2 8. Maksimithan on 3,6/600/5.

Koneremonttiki tuli just tehtyä, mutta ei arvot laskenu yhtään. Mitähän tuolle pitäs tehä, että sais vähä laihemmalle seoksen?
odin56
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
Mönkijä:: Outlander 570 pro
Paikkakunta: Rauma

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja odin56 »

rune72 kirjoitti:moro ois tämmönen projekti et ois tarkotus siirtää etu parkit ja vilkut ylemmäs keulasta ajovalojen yläpuolelle ja muuttamalle led -valoiksi suunta vilkuiksi hommasin ledit jotka on tarkoitettu ääri sivuvaloiksi.asennuksessa ilmaantui että nyt vilkut vilkkuvat normaalia nopeammin eli vaatiiko ledi vastuksen väliin vai missä vika. mönkijä on Can am 570 pro t3 vm.16
vaihda vilkkurele elektroniseksi niin ei ole kuormasta riippuvainen. Tarkista vielä että onko 2 vai 3 pinninen.
Tuossa esimerkkilinkki 2-pinniselle http://www.motonet.fi/fi/tuote/481900/V ... 0W-2-nap-L
Vastaa Viestiin