Can-am 500 EFI XT aj. 1400km puoltaa rajusti oikealle?
- ViiMax
- Tracks
- Mönkijä:: Sp 500
Re: Can-am 500 EFI XT aj. 1400km puoltaa rajusti oikealle?
Tarkista laitteesta koeajolla rengaspaineet, että ovat samat joka nurkassa. Jos on, ja laite menee suoraan / ohjattavuus hyvä, niin kauppaa hieromaan !
Ja kysy huoltoliikkeeltä vielä oliko harituksessa/aurauksessa kuinka paljon säädettävää. Jokin syy sille renkaan kulumiselle täytyy olla.
Ja kysy huoltoliikkeeltä vielä oliko harituksessa/aurauksessa kuinka paljon säädettävää. Jokin syy sille renkaan kulumiselle täytyy olla.
- DOTSI
- 6WD
- Mönkijä:: EX: RZR XP Turbo EPS 2017 Eut
Jos kyseessä ohjaustehostinmalli (DPS), pyydä myyjäliikettä kalibroimaan tehostin. Aikoinaan kymppimallin Rene alkoi puoltamaan ja vika oli tehostimessa. Käänsi pyöriä itsekseen toiseen suuntaan...
Ei reissua, ettei remonttia...
Ajattelin just tarkistaa että nyt paineet samat molemmin puolin, olishan konsti korjata puoltaminen lisääminen sille puolle paineita!
On tehostinmalli, kysyn kyllä että mitä kaikkea ovat huollossa tehneet?
Tämä on vakiorenkain ja muutenkin vakio... luin jostain jonkun kommetteja että oli viriosilla saanut kulkemaan 115km/h.
Kuten sanoin niin koneessa oli kyllä vetoja ihan tarpeeksi, tuon puoltamisen takia löysäsin kun mittarisssa 97km/h olis varmaan mennyt vähän päälle 100km/h tasaisella.
Paljonko pitää kulkea että kaikki on koneessa kotona?
Itsestä tuntuu että jos 4x4 mökkäri alkaa kulkemaan ihan oikeasti etes lähelle 120km/h, niin kaikki todellista nopeutta yli 80km/h on turhaa
On tehostinmalli, kysyn kyllä että mitä kaikkea ovat huollossa tehneet?
Tämä on vakiorenkain ja muutenkin vakio... luin jostain jonkun kommetteja että oli viriosilla saanut kulkemaan 115km/h.
Kuten sanoin niin koneessa oli kyllä vetoja ihan tarpeeksi, tuon puoltamisen takia löysäsin kun mittarisssa 97km/h olis varmaan mennyt vähän päälle 100km/h tasaisella.
Paljonko pitää kulkea että kaikki on koneessa kotona?
Itsestä tuntuu että jos 4x4 mökkäri alkaa kulkemaan ihan oikeasti etes lähelle 120km/h, niin kaikki todellista nopeutta yli 80km/h on turhaa

Ex. Polaris Sportman 500 H.O
Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
Can-am Outlander 500 Efi XT
Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
Jos viissatkulla saa kolminumeroisen lukeman nopeusmittariin, niin koneessa on luvatut hepoiset tallessa.
-
- 3WD
- Mönkijä:: Bombardier
Tuliko tää kuntoon ja mitä oli tehty? Ihan mielenkiinnosta vaan...
Sorry... unohtunut päivittää
Laitteeseen siis vaihdettiin molemmat uudet eturenkaat ja korjattiin vinksallaan olleen pyöränkulmat.
Laite muuttui heti kerrasta mahtavaksi ajaa... tiellä ohjaustangosta voi nostaa kädet irti ja menee suoraan
En olisi uskonut.. luulin että jotain vakavampaa on vian taustalla, myyjä tiesi ja hoiti homman.
Hyvin on juotuisa peli, jos TL versioissa saa olla noin 20kw, niin riskejä on kilowatit tässä vehkeessä. Tasaiselle ja uusilla maasto renkailla yli 110 mittariin ja oikeasti satasen alueellekaan ei enää autot juuri ohittele...
TL pelissä tuo nopeuskin on tarkeä, koska sillä saa ajaa rajoitusten mukaan
Itse en halua kuin että siirtymät voi hoitaa turvallisesti.
Tuo ohjaustehostin on kyllä maastossa yliveto, kun siihen on nyt oppinut, niin eipä enää paluuta ole.
Kiitos kaikille vastanneille... oli näköjään vikadiagnoosi jo monella hallussa

Laitteeseen siis vaihdettiin molemmat uudet eturenkaat ja korjattiin vinksallaan olleen pyöränkulmat.
Laite muuttui heti kerrasta mahtavaksi ajaa... tiellä ohjaustangosta voi nostaa kädet irti ja menee suoraan

En olisi uskonut.. luulin että jotain vakavampaa on vian taustalla, myyjä tiesi ja hoiti homman.
Hyvin on juotuisa peli, jos TL versioissa saa olla noin 20kw, niin riskejä on kilowatit tässä vehkeessä. Tasaiselle ja uusilla maasto renkailla yli 110 mittariin ja oikeasti satasen alueellekaan ei enää autot juuri ohittele...
TL pelissä tuo nopeuskin on tarkeä, koska sillä saa ajaa rajoitusten mukaan

Itse en halua kuin että siirtymät voi hoitaa turvallisesti.
Tuo ohjaustehostin on kyllä maastossa yliveto, kun siihen on nyt oppinut, niin eipä enää paluuta ole.
Kiitos kaikille vastanneille... oli näköjään vikadiagnoosi jo monella hallussa

Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
Onnittelut uudesta laitteesta.
Rengastus on näissä tieliikenne vehkeissä hyvä pitää kunnossa.
Itse laitoin juuri alle maxxiksen big hornit itp:n aluvanteilla, ne toimii todella hyvin yleiskäytössä sekä asvaltilla että maastossa.
Rengastus on näissä tieliikenne vehkeissä hyvä pitää kunnossa.
Itse laitoin juuri alle maxxiksen big hornit itp:n aluvanteilla, ne toimii todella hyvin yleiskäytössä sekä asvaltilla että maastossa.

Can-am 1000r xtp l7 2016
Polaris 570 t3 2015
Can-am 500 max l7 2014
Polaris 500 efi t3 2013
Can-am 500 l7 2013
Can-am 400 l7 2011
Rally-usa 300 l7 2010
Polaris 570 t3 2015
Can-am 500 max l7 2014
Polaris 500 efi t3 2013
Can-am 500 l7 2013
Can-am 400 l7 2011
Rally-usa 300 l7 2010
Hyvä että pelaa ja miellyttää. Mutta kuten varmaan hoksasitkin, niin selkeästi tuosta on rajoittimet poistettu koska tieliikenteeseen sallituilla tehoilla cana ei todellakaan laukkaisi yli satasta.RAJU kirjoitti:Sorry... unohtunut päivittää![]()
Kyllä "tiedän" (mutta virallisesti en tiedä) mutta noin kait se viimeksikkin katsastettu.
Mitään speedohealeria en kuitenkaan laitteesta löytänyt?
Nämä TL-mallit on tosiaan jääneet kokonaan pois ja niillähän ei ole ajoneuvokohtaista nopeusrajoitusta, vaan mennään max. rajoitusten mukaan. Tosin jos maastorenkaat ja maastoon sopiva jousitus, niin kyllä omasta mielestä 80km/h on hyvä matkavauhti.
Yritän nyt muistella...
Polle 500 H.O oli maastomalli ja kelasi jotain hiukan yli 80 mittariin...
GOES 520 oli TL-malli ja siinä oli "naurettava" peltihärpäke joka esti kaasun avautumisen täysin, kulki sen härpäkkeen kanssa samoin hiukan yli 80 mittariin. Härpäkkeen poiston jälkeen maasto-ominaisuudet ja voima esim. lumitöissä parani. Siihen laittettiin sitten Marvinin pöntöllä "Ti" kokoränni ja ilmanputsarimodi ja tehtiin suutinjumppa
Jostain netin syövereistä voi vielä löytyä juttua?
Tulos, mökä kasvoi ja kulku ihan ennallaan!
Viimeisin TL-Versio oli Kazuma 500... voi sonta, luulin että tuota GOES:a paskenpaa ei voi olla, mutta kyllä oli
Siinä hajosi kakki mahdollinen ja moneen kertaan... olisko se ollut minulla 3 kk ja moottorikin oli jo sökö, söi öljyä ja huohotti kuin pappi nunnan päällä!
Sitten hankin Suzuki LTZ 400 takavedon, sillä ajellessa unohtui nuo kiinan paskat
Mutta ajopaikkojen harvalukuisuus pakotti luopumaan siitä.
Ainut mistä jäi positiivinen kuva oli Polle 500 H.O. Olin minulla Pudasjärjellä mökillä ja sillä pystyi tekemään niin lumityöt, kuin muutkin pienet työt kärryn kanssa. Tosi luotettava, saattoi olla pressun alla 3 vk 20 asteen pakkasessa ja eka startilla hörähti käyntiin. Jos ei se yhden kerra hörähtänyt, niin siinähän oli käynnistysnauru
Palataan nyt kanikkaan, nyt on ja suunnitelmia... niitä voi lukea tuolta yleiseltä can-am puolelta ja ehkä myöhemmin projektit osiolta.
Mitään speedohealeria en kuitenkaan laitteesta löytänyt?
Nämä TL-mallit on tosiaan jääneet kokonaan pois ja niillähän ei ole ajoneuvokohtaista nopeusrajoitusta, vaan mennään max. rajoitusten mukaan. Tosin jos maastorenkaat ja maastoon sopiva jousitus, niin kyllä omasta mielestä 80km/h on hyvä matkavauhti.
Yritän nyt muistella...
Polle 500 H.O oli maastomalli ja kelasi jotain hiukan yli 80 mittariin...
GOES 520 oli TL-malli ja siinä oli "naurettava" peltihärpäke joka esti kaasun avautumisen täysin, kulki sen härpäkkeen kanssa samoin hiukan yli 80 mittariin. Härpäkkeen poiston jälkeen maasto-ominaisuudet ja voima esim. lumitöissä parani. Siihen laittettiin sitten Marvinin pöntöllä "Ti" kokoränni ja ilmanputsarimodi ja tehtiin suutinjumppa

Tulos, mökä kasvoi ja kulku ihan ennallaan!
Viimeisin TL-Versio oli Kazuma 500... voi sonta, luulin että tuota GOES:a paskenpaa ei voi olla, mutta kyllä oli

Siinä hajosi kakki mahdollinen ja moneen kertaan... olisko se ollut minulla 3 kk ja moottorikin oli jo sökö, söi öljyä ja huohotti kuin pappi nunnan päällä!
Sitten hankin Suzuki LTZ 400 takavedon, sillä ajellessa unohtui nuo kiinan paskat

Mutta ajopaikkojen harvalukuisuus pakotti luopumaan siitä.
Ainut mistä jäi positiivinen kuva oli Polle 500 H.O. Olin minulla Pudasjärjellä mökillä ja sillä pystyi tekemään niin lumityöt, kuin muutkin pienet työt kärryn kanssa. Tosi luotettava, saattoi olla pressun alla 3 vk 20 asteen pakkasessa ja eka startilla hörähti käyntiin. Jos ei se yhden kerra hörähtänyt, niin siinähän oli käynnistysnauru

Palataan nyt kanikkaan, nyt on ja suunnitelmia... niitä voi lukea tuolta yleiseltä can-am puolelta ja ehkä myöhemmin projektit osiolta.
Viimeksi muokannut cotcot, 20 Syys 2017 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus poistettu, säännöt!
Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
Juu, en tiedä millä vehkellä itse ajelet.Mika_M kirjoitti:
Hyvä että pelaa ja miellyttää. Mutta kuten varmaan hoksasitkin, niin selkeästi tuosta on rajoittimet poistettu koska tieliikenteeseen sallituilla tehoilla cana ei todellakaan laukkaisi yli satasta.
Mutta minulla rekku kulkee rajoitettuna 111km/h mittariin, ennenkuin nopeusrajoitin puuttuu peliin.
Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Hyvä että saatiin rekku miehen kommentti... eli se yli 110km/h mittariin on ihan mahdollinen ilman "vippas-konsteja", kun alla on oikea laite
Ja kuten totesin, TL-mallilla saa ajaa nopeusrajoitusten mukaan, vaikka 120km/h moottoritiellä (kemi-tornio väli) ja se sinänsä riko lakia.
Ei ne minunkaan 500cc kiinan-vehkeet kulkeneet kuin karvan yli 80 ja se oli siinä...

Ja kuten totesin, TL-mallilla saa ajaa nopeusrajoitusten mukaan, vaikka 120km/h moottoritiellä (kemi-tornio väli) ja se sinänsä riko lakia.
Ei ne minunkaan 500cc kiinan-vehkeet kulkeneet kuin karvan yli 80 ja se oli siinä...
Viimeksi muokannut Pappi, 20 Syys 2017 09:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Edellisen viestin kokonainen lainaus poistettu foorumin sääntöjen mukaisesti.
Syy: Edellisen viestin kokonainen lainaus poistettu foorumin sääntöjen mukaisesti.
Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
On riskejä kilowatteja jos TL-mönkijään sallitulla teholla kulkee yli sataa.meura kirjoitti: Juu, en tiedä millä vehkellä itse ajelet.
Mutta minulla rekku kulkee rajoitettuna 111km/h mittariin, ennenkuin nopeusrajoitin puuttuu peliin.

Miksi muuten nopeusrajoitin tuollaisessa lukemassa ottaa kiinni? Mun 800cc rekku kirmasi 125km/h mittarinopeutta ennen rajoittimen puuttumista.
Ja mulle on aivan sama onko teillä koneet rajoitettuja vai ei, melkein kaikkihan näillä ajaa ilman tehonrajoittimia. Kunhan kommentoin tuohon jossa hämmästeltiin että kilowatit on riskejä kun tieliikenteeseen sallituilla tehoilla yli sataa kulkee... jotta ei varmaan ole enää rajoittimet paikallaan.
Varmaan meura osaisi vastata tarkemmin, mutta kun lukee tuota traktoripuolelta, niin speedohealerilla saadaan laite kulkemaan ja nimenomaan se "huijaa" nopeusmittaria.
Prätkäpuolella minulla oli kaksikin ZZR1400 pyörää ja niissä kun 299km/h tuli mittariin niin siihen stoppasi. Samoin uudenmissa Hajabusissa. Jälleen kun laittoi tuon em. speedohealerin jo vain alkoi kulkemaan... siis ihan oikeasti alkoi kulkemaan, nopeuden huomasi ns. nopeusmittaustapahtumissa.
Nykyisin monissa autoissa on rajoitin 250km/h ja niissä se perustuu myös nopeuteen, ei kierroslukuun.
Vasta oli lehdessä kun joku 15 vuotias kossi oli vetänyt 50km/h alueella traktori mönkkärillä 103km/h tutkaan ja kaksi päällä... näin kun homma jatkuu, niin kohta ei enää ole traktori mönkkäreitäkään.
Prätkäpuolella minulla oli kaksikin ZZR1400 pyörää ja niissä kun 299km/h tuli mittariin niin siihen stoppasi. Samoin uudenmissa Hajabusissa. Jälleen kun laittoi tuon em. speedohealerin jo vain alkoi kulkemaan... siis ihan oikeasti alkoi kulkemaan, nopeuden huomasi ns. nopeusmittaustapahtumissa.
Nykyisin monissa autoissa on rajoitin 250km/h ja niissä se perustuu myös nopeuteen, ei kierroslukuun.
Vasta oli lehdessä kun joku 15 vuotias kossi oli vetänyt 50km/h alueella traktori mönkkärillä 103km/h tutkaan ja kaksi päällä... näin kun homma jatkuu, niin kohta ei enää ole traktori mönkkäreitäkään.
Viimeksi muokannut cotcot, 20 Syys 2017 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450