Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: Öljyproppu vuotaa

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

siffonen kirjoitti:
Fred Scuttle kirjoitti:Kaverin Outlander 400:ssa öljypropun seudusta vuotaa, vaikka proppu on tutkittu ja tiivisteitä vaihdettu, ja kiristetty momenttiin, ja pohja kuulemma virheetön, ja kierteet kunnossa. Syy moiseen pelleilyyn?
Onhan tiiviste varmasti oikeankokoinen? Pohjassa on tiivisteelle pieni syvennys joten jos on liian iso tiivise niin vuotaa, muistaakseni ei saa olla juurikaan proppua isompi
Monenlaisia on kokeillut, merkkihuollosta hakenut.
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Proppu OK, tiiviste OK, momentti OK, tiivistepinta OK ---> lohko halki.
Jaska_8
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 01 Syys 2018 12:56

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jaska_8 »

Onko porukka vaihellu 2 variaattoriin liukulaakereita? Mistä ootte tilannu laakerit? Marmorilta ei saa kun sen kuulalaakerin, liukulaakerit jos haluaa pitää ostaa koko lautas paketti :evil:
odin56
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
Mönkijä:: Outlander 570 pro
Paikkakunta: Rauma

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja odin56 »

olen vaihtanut. En muista mistä tilasin, joko netistä tai Rauman akku kaupasta 8)
jansa82
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 08 Maalis 2017 22:07
Mönkijä:: Artic Cat 300 4x4
Paikkakunta: Hollola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jansa82 »

Ostinpa tuossa käytetyt levittävät ITP:n Peltivanteet,pelkkiä vanteita kun sovittelin paikalle huomasin että venttiilin ulostulo reikä on ns. väärällä puolella. Tällä tarkotan jos ei halua että vanteet levittävät ulospäin 5cm on kömmittävä jotta saa laitettua ilmaa renkaaseen :D Onko mitään hyötyä/haittaa lumenaurauksessa jos takarenkaat olisivat ton 5cm ulompana kun eturenkaat?
-santtu-
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Kesä 2017 18:19

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja -santtu- »

Työn alla vaihtaa 650seen 800sylinterit ja männät mutta...v660 moottorissa männän nuolet molemmat pakokanavaan ja v810 nuolet etu imu- ja taka pakokanavaan. Kumminkopäin kasataan :?:

epc:stä aikapaljon vertailtu osia eikä osaa nyt päättää
hkr
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 20 Loka 2017 20:51

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja hkr »

Onko joku keksiny järkevän ratkasun parkkien umpioiden tiivistämiseen? vähän kun märällä ajelee tai viimeistään kun konetta pesee niin parkit on täynä vettä. Jossaki näin joskus jonku t10 led polttimon missä oli joku kumiläpyskä mutta en nyt löydä sitä kirveelläkään. Sama homma on kyllä ajovalojen kans että tahtovat päästää kosteutta sisään vaikka kuin tiivistelee polttimon kantoja :roll:
A.Paaaho
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Elo 2018 11:16

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja A.Paaaho »

Osaako joku sanoa mikä on vikana warnin vinssissä? Ostin mönkijän vasta (1000 pro max 2017) ja nyt kun aloin testaamaan vinssiä ensimmäistä kertaa niin sain vinssin päästä vapaakytkimen vapautettua ja vaijeria otin ehkä metrin ulos. Tämän jälkeenpä vapaakytkin ei enää mennyt lukitus asentoon. Kovasti koitin käsivoimin vääntää mutta millään pihdeillä en tuota tohtinut kokeilla. Onkohan tuossa joku vikana vai enkö vaan osaa käyttää. Koitin pyörittää vinssiä sisään ja ulos mutta ei senkään jälkeen alkanut kääntymään tuo kytkin.
Avatar
Fide
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 18 Syys 2016 21:26
Mönkijä:: Can-Am Outlander Max 650 Pro
Paikkakunta: Loppi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Fide »

hkr kirjoitti:Onko joku keksiny järkevän ratkasun parkkien umpioiden tiivistämiseen? vähän kun märällä ajelee tai viimeistään kun konetta pesee niin parkit on täynä vettä. Jossaki näin joskus jonku t10 led polttimon missä oli joku kumiläpyskä mutta en nyt löydä sitä kirveelläkään. Sama homma on kyllä ajovalojen kans että tahtovat päästää kosteutta sisään vaikka kuin tiivistelee polttimon kantoja :roll:
noita on porukka vaihtanut ledivaloiksi, eli korvanneet parkin umpiot kokonaan ledeilllä. Sitten joku sotki sen parkin taustan silikonilla, mutta ei käsittääkseni ollut kovin pitkäikäinen viritys tuo.
Elämä on joukkuelaji
Immo
4WD
Viestit: 140
Liittynyt: 16 Loka 2012 12:49
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 Max T3
Paikkakunta: Kuopio

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Immo »

Ebaysta muutaman euron kappale ledit, mä ostin ite Puuilosta, sopivat suoraan alkuperäisten tilalle, olikohan 9€/kpl.
Itä-Suomen Mönkijät ry

Ex: Linhai IRS 400 Le7, -12
SamSpeed
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 10 Loka 2013 09:45
Mönkijä:: Odes 400-B
Paikkakunta: Somero

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja SamSpeed »

Immo nyt tarvitaan tarkempia tietoja noista puuilon ledeistä, onko kenties niitä peräkärriin kuuluvia vai millaiset..?
Itse kun pyrkinyt välttämään nettikauppoja, jos edes muutama kivijalka olisi vielä kymmenen vuoden päästä suomessa.
Avatar
JSSM
6WD
Viestit: 298
Liittynyt: 21 Elo 2011 19:56
Mönkijä:: Can-Am 1000 T3 -17

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JSSM »

hkr kirjoitti:Onko joku keksiny järkevän ratkasun parkkien umpioiden tiivistämiseen? vähän kun märällä ajelee tai viimeistään kun konetta pesee niin parkit on täynä vettä. Jossaki näin joskus jonku t10 led polttimon missä oli joku kumiläpyskä mutta en nyt löydä sitä kirveelläkään. Sama homma on kyllä ajovalojen kans että tahtovat päästää kosteutta sisään vaikka kuin tiivistelee polttimon kantoja :roll:
Itse olen vaihtanut pienet led-valot parkkien tilalle. Muistaakseni 18mm ja 3w. Ovat pienet mutta kirkkaat! Ja ebaysta tilannut, ei tosiaan maksa montaa euroa..
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Avatar
janne007
3WD
Viestit: 75
Liittynyt: 04 Loka 2014 09:22
Mönkijä:: Can-am Outlander 1000R Xmr -17
Paikkakunta: Kurikka

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja janne007 »

Motonetistä tai biltemasta venepuolelta lediä. vähän joutuu rekää sorvata isommaksi https://www.motonet.fi/fi/tuote/386959/ ... koinen-12V
TEAM POHOJANMAA
West Coast ATV
CAN-AM OUTLANDER 1000R XMR -17
EX. CAN-AM OUTLANDER 500 DPS T3 -15
Lakeuden moottorikelkkailijat
hkr
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 20 Loka 2017 20:51

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja hkr »

Eilen ehin tutkiskeleen asiaa ja pari kohtuullisen näköstä valoa löyty

https://www.jussinmaki.net/ajoneuvovala ... 98902C5E2/
Joku oli täällä tämmöset laittanu, taitaa mennä suoraan orkkis reikään?

https://www.jussinmaki.net/ajoneuvovala ... C51550525/

Pitäis käydä paikan päällä motonetissä vilaseen tuota yhtä. Ebaystä löytyy kans mutta ovat halkaisialta vähän pienempiä, Orkkis parkkilampun kupu on n.30mm
Laitelkaahan kuvia jos joku on vaihtanu itelle :)
Raven14v
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Loka 2018 09:04

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Raven14v »

Hei, kiitos etukäteen jo vastanneille.
Elikkä can-am outlanderiin on mennyt vedessä vedet putkesta sisään kun sammunut. Niin mitä vaurioita tuo vesi nyt oletettavasti on tehnyt? koneeseen kun päässyt kylmää vettä mikä ollut kuuma ajon jäljiltä. Vettä oli sylinterissä ja öljy tilassa.
Vastaa Viestiin