Variaattori pelaa tässä pikku moottorissa todella pehmeästi, liikkeelle pääsee kuin sukkasillaan... Tonnisella meinas kypärä lähteä päästä kun kaasuun hipaisi.
Vähiin on ajot jääneet uudella pelillä mutta taitaa siinä 10h olla mittarissa, työt sotkee aina näitä harrastuksia.
Sen verran kumminkin on kokemusta tullut että alkaa ymmärtää tuon abs:sän tuomia hyviä puolia paremmin....... Jarruttelu liukkailla on entiseen verrattuna todella mukavaa ja kone on hallinnassa paljon paremmin, ja ihmeen hyvin tuo luistonesto/lukko systeemi pelaa muutamien metsäretkien perusteella vaikka luulin että kun lunta on maassa niin silloin järjestelmä ei pelaa kunnolla.
Koeajot jatkuu....
Tuli tuossa viikonloppuna vaihdeltua öljyt moottoriin ja taakse perään, ajettua on vasta 12tuntia ja 200km.
Moottorista ei ollut irronnut magneettiin kun muutama hippunen metallia ja ei sitä näkynyt myöskään suodattimessa, eli näiltä osin melko turha homma, mutta perästä sitten tuli sen näköiset öljyt pihalle että huh huh.
Öljy aivan täynnä rautaa ja sen takia värikin näytti ihan harmaalta... Tuollaisilla kurilla kun ajaa vaikka sinne sataan tuntiin asti niin hioutuu paikat ehkä liikaakin.
Helppo homma öljyt on vaihtaa.
Jos on pohjapanssari niin siitä vaan takimmainen kiinnike irti... Sen jälkeen taivutin panssaria sen verran että roppuun pääsee helposti käsiksi ja öljyt valuu suurimmaksi osaksi taaksepäin ja astiaan, sama kuusiokolo käy ainakin itsellä panssarin kiinnikkeen pultteihin ja tyhjennys proppuun.
Ylenpänä perässä on isompi tulppa mistä uudet öljyt saa sisään, 75-140 öljyä 2,5 desiä,(nuo tiedot oman koneen, ohjekirjasta löytyy teknisistä tiedoista öljy suositus ja tilavuus, TARKASTA.) esim: castrolin pöntöllä menee hienosti kun siinä on ohut kaatonokka.
Entiset öljyt ois hyvä saada pikkuisen lämpiämään niin tulee paremmin pihalle..... kovaa ajoa lenkki tai lämpimään talliin vaikka yöksi kone.