Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuskin mitään, ellei ole yritetty käynnistää.
LUCIFER
3WD
Viestit: 72
Liittynyt: 04 Maalis 2016 13:38
Mönkijä:: 1000xmr
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja LUCIFER »

Mönkijä ihan pystyyn tulpat pois ja startilla pytyt ja putket tyhjiksi.
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Tuli reneen semmone vika, että lämpötila-anturin tieto ei mene ecm:lle. anturin vastus arvo on ok ja 5v jännitettä tulee johtoon, mutta vaikka käyttäisi koneen kuumaksi, niin ei flekti lähde pyörimään.(en ole kiehumis pisteeseen käyttänyt)
Flekti toimii heti, kun ottaa anturista johdon irti, ja ilmoittaa vikakoodin po117. Testattu myös toisella anturilla, eikä pelitä. Voiko häiriö johtua imuilman anturista (707000564 Pressure And Temperature Sensor)?
Hold my beer..
jansa82
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 08 Maalis 2017 22:07
Mönkijä:: Artic Cat 300 4x4
Paikkakunta: Hollola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jansa82 »

Onko flekti toiminut aikasemmin oikeenlaisesti,eli lähtenyt automaattisesti päälle kun moottori tarpeeksi lämpenee? Omassa laitteessa onnistunut kerran kesähelteillä liikennevaloissa saamaan flektin päälle, tuntuu että aika kuumaksi saa laitteen ajaa.
Samanlailla se flekti kytkeytyy omassa päälle kun irrottaa anturista johdon. Eikö tuon imuilman anturin voi mitata?
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Aiemmin on pelannut ja lähtenyt pyörimään melko nopeastikkin. Vika alkoi,kun kävimme ajamassa n.tunnin lenkin metsässä hidasta ajoa ja huomasin että mittarissa syttyi "hot engine" hälytys. Hetken koneet seis ja lähdettiin jatkamaan,niin eipä päästy pitkälle,niin taas sama homma.. kotia kun pääsi,niin syötin suoraa virtaa flektille ja huomasin,että ei pyöri silläkään.. flekti pöydälle ja huolsin kuntoon,nyt pyörii hyvin,mutta ohjaus tosiaan sanoi sopimuksen irti jostakin syystä :roll:
Hold my beer..
jansa82
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 08 Maalis 2017 22:07
Mönkijä:: Artic Cat 300 4x4
Paikkakunta: Hollola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jansa82 »

Okei. Voi olla kaukaa haettua,mutta kerta flekti on ottanut itteensä niin olisiko samalla polttanut sulakkeen. Eli oletko kurkannut sulakkeet ja releen?
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Sulake ja rele testattu heti ensimmäisenä. Ja virtahan tosiaan kulkee flektille asti,kun ottaa anturista pistokkeen irti,niin alkaa heti pyöriä..
Hold my beer..
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Käytin koneen paikallisella huoltoliikkeellä (Vene-hietsu), löivät käteen uuden releen ja sanoivat vastaavanlaisen vian olleen heillä joskus huollossa tutkittavana. Vaihdoin uuden releen tilalle ja kappas... Flekti toimii jälleen! Elikkäs rele on jotenkin viallinen, vaikka toimiikin :shock:
Taas vähän viisaampana :biggrin:
Hold my beer..
jansa82
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 08 Maalis 2017 22:07
Mönkijä:: Artic Cat 300 4x4
Paikkakunta: Hollola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jansa82 »

:) Hyvä homma että laite taas kunnossa
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Joo,nuo sähköviat osaa olla kyllä hankalia. Joskus etsittiin kaverin auton takavaloja pitkään,kun ei mikään tuikku syttynyt valokatkaisijasta... Sulakerasian pohjassa oli jokin hapettuma ja sitä kun putsailtiin tarpeeksi,niin saatiin valot viimenään palamaan.
Hold my beer..
Parsa209
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 29 Syys 2017 09:05

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Parsa209 »

Mikähän bensapumppu Outlander 500 -15 malliin käy? Booaa vaikka kuinka säätelee Powercommanderia, joten veikkaisin pumppua vialliseksi.

Käykö siis joku muu kuin alkuperäinen?
Avatar
suomiPIONEERI
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 25 Kesä 2013 19:03
Mönkijä:: Outlander Max T3B ABS 1000
Paikkakunta: Uurainen

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja suomiPIONEERI »

Toimiiko ilman commanderia?
Itä-Suomen Mönkijät Ry-Jäsen
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
Parsa209
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 29 Syys 2017 09:05

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Parsa209 »

Täytyypi kokeilla
Parsa209
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 29 Syys 2017 09:05

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Parsa209 »

Vielä en ole viitsinyt Power Commanderia repiä irti. Tyhjäkäynnillä aaltoilee hieman käynti 1200-1300kierroksen välillä(jos oikein muistan)
että voisi varmaan myös viitata pumppuun. Ruiskujen puhdistusainetta olen käyttänyt myös.
odin56
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
Mönkijä:: Outlander 570 pro
Paikkakunta: Rauma

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja odin56 »

melkeen kannattaa laittaa painemittari kiinni filtterin jälkeen ja toki vaihtaa se suodatin uuteen. Itseäkin kyllä kiinostaa että onko g1 ja g2 vehkeissä samanlainen pumppu??
Vastaa Viestiin