
Can-am 450 6x6
Can-am 450 6x6
Minkälaisia kokemuksia on kyseisestä laitteesta? Itseä tuo 38hv teho vähän mietityttää, vaikkakin koeajolla tuo tuntui yllättävän pirteältä. Lyhyt välitys on mukavantuntuinen ja varmaan näppärä hiipimisajossa. No olipahan miten oli, huomenna tuollainen maxi-malli on pihassa 

Itä-Suomen mönkijät ry
-
- 2WD
- Viestit: 44
- Liittynyt: 07 Maalis 2017 17:42
Re: Can-am 450 6x6
No nyt kun olet päivän ajellut niin laitas fiiliksiä.
Re: Can-am 450 6x6
No, niin. Nyt on 100km. ajettu. Kaikin puolin näppärä laite. Alusta on sopivan jämäkkä. Tuntuu tehokkaammalta, kuin tehot paperilla antavat ymmärtää. Kiihtyy ihan minulle riittävästi sinne kuudenkympin vauhtiin, mitä tällä saa ajaa. Hyvin jaksoi umpisessa pyörittää rengasta, eikä tuntunut hyytyvän. Saa nähdä sitten kesällä, kun tämän upottaa johonkin mutahautaan. Toki tonnisen pätkän jälkeen kaasuun vastaavuus on hivenen eri tasolla, mutta kun muistaa että tehoeroa on 89hv->38hv, niin enemmänkin hämmästyttää että miten tämä jaksaa kulkea. Kiihtyvyys tässä on kuminauhamaista, kun tonnisessa on räjähtävä kiihtyvyys.
Tässä mallissahan on extra lyhyt L-vaihde, joka on oikein sopiva maastokikkailuun. Tämä antaa varmasti paljon anteeksi tuota 38hv:n tehoa kärryn vedossa ja muutenkin haastavissa maastoissa ajellessa. Rekisteriotteessa on suurin sallittu jarruton perävaunun paino 674kg, joka antaa jo mukavasti vapautta vetää tiellä vaikka venettä trailerissa, joka onkin mukava etu ainakin minulle.
Tavarankuljetustilaa tulee myös mukavasti lisää tuon lavan myötä. Lavan laidat ovat toki matalat, mutta sidontapisteitä löytyy ja muutama linq-kiinnike. Pro+ mallissa on vakiona kiinnityslenkit ja kaiteet lavassa. Tässä 450:sessä ei ole kippaava lava, mutta minulle sillä ei olisi tarvetta muutenkaan.
Tässä yksilössä ainakin vaihteenvaihtaja toimii erittän jouhevasti. Vaihteet vaihtuu ilman kuljettajan edes-takaisin liikettä satulassa. Hyvinkin outu tunne kun vartalo hakee jo automaattisesti tuota liikettä, mutta vaihteet vaihtuvatkin kevyesti, eli niinkuin aina olisikin pitänyt kaikissa can-ameissa vaihtua! Liekkö vain sattumaa tässä laitteessa, vai onko BRP:n insinörit keksineet jotain mullistavaa tuonne vaihteensiirtoon!?
Yllättävän ketterän tuntuinen, vaikkakin on pituutta 3 metriä. Tottakai ei vastaa pikkupyörittelyssä lyhyttä mallia, mutta sehän on jo itsestäänselvää tämän pituiselle laitteelle.
Ajeltiin pojan kanssa lenkki ja kaksi isokokoista sälliä mahtui oikein hyvin ajamaan. Eikä haitannut millääntavalla menohaluihin. Tuo uusi penkinpäällynen on myös mukavantuntuinen ja ei niin liukas takapuolen alla.
Rajoitin toimii hyvin. Ei rämise, ei pärise, ei pätki, vaan ei vaan vastaa enää kaasuun kuudessa kympissä. Tuo hienous lienee tullut sähkökaasun mukana.
Kokonaisuutena olen toistaiseksi erittäin tyytyväinen, kun vaan muistaa ne omat juttunsa mitkä tietenkin tulee tuon tyylisen laitteen mukana, eli että vaatii laajemman kääntösäteen ja kiihtyvyys on kuminauhamaista. Suosittelen varauksetta niille, ketkä tämäntyylistä laitetta harkitsevat ja eivät ole valmiita sijoittamaan 6x6:seen tonnikaupalla enemmän. Minulla tuo oli pääsyy siihen, että valitsin tämän laitteen. Halusin 6x6:sen kaksipaikkaisena 60km/h mallina, mutta kukkaro ei antanut myöten ostaa tonnista.
Tässä mallissahan on extra lyhyt L-vaihde, joka on oikein sopiva maastokikkailuun. Tämä antaa varmasti paljon anteeksi tuota 38hv:n tehoa kärryn vedossa ja muutenkin haastavissa maastoissa ajellessa. Rekisteriotteessa on suurin sallittu jarruton perävaunun paino 674kg, joka antaa jo mukavasti vapautta vetää tiellä vaikka venettä trailerissa, joka onkin mukava etu ainakin minulle.
Tavarankuljetustilaa tulee myös mukavasti lisää tuon lavan myötä. Lavan laidat ovat toki matalat, mutta sidontapisteitä löytyy ja muutama linq-kiinnike. Pro+ mallissa on vakiona kiinnityslenkit ja kaiteet lavassa. Tässä 450:sessä ei ole kippaava lava, mutta minulle sillä ei olisi tarvetta muutenkaan.
Tässä yksilössä ainakin vaihteenvaihtaja toimii erittän jouhevasti. Vaihteet vaihtuu ilman kuljettajan edes-takaisin liikettä satulassa. Hyvinkin outu tunne kun vartalo hakee jo automaattisesti tuota liikettä, mutta vaihteet vaihtuvatkin kevyesti, eli niinkuin aina olisikin pitänyt kaikissa can-ameissa vaihtua! Liekkö vain sattumaa tässä laitteessa, vai onko BRP:n insinörit keksineet jotain mullistavaa tuonne vaihteensiirtoon!?
Yllättävän ketterän tuntuinen, vaikkakin on pituutta 3 metriä. Tottakai ei vastaa pikkupyörittelyssä lyhyttä mallia, mutta sehän on jo itsestäänselvää tämän pituiselle laitteelle.
Ajeltiin pojan kanssa lenkki ja kaksi isokokoista sälliä mahtui oikein hyvin ajamaan. Eikä haitannut millääntavalla menohaluihin. Tuo uusi penkinpäällynen on myös mukavantuntuinen ja ei niin liukas takapuolen alla.
Rajoitin toimii hyvin. Ei rämise, ei pärise, ei pätki, vaan ei vaan vastaa enää kaasuun kuudessa kympissä. Tuo hienous lienee tullut sähkökaasun mukana.
Kokonaisuutena olen toistaiseksi erittäin tyytyväinen, kun vaan muistaa ne omat juttunsa mitkä tietenkin tulee tuon tyylisen laitteen mukana, eli että vaatii laajemman kääntösäteen ja kiihtyvyys on kuminauhamaista. Suosittelen varauksetta niille, ketkä tämäntyylistä laitetta harkitsevat ja eivät ole valmiita sijoittamaan 6x6:seen tonnikaupalla enemmän. Minulla tuo oli pääsyy siihen, että valitsin tämän laitteen. Halusin 6x6:sen kaksipaikkaisena 60km/h mallina, mutta kukkaro ei antanut myöten ostaa tonnista.
Itä-Suomen mönkijät ry
-
- 2WD
- Viestit: 44
- Liittynyt: 07 Maalis 2017 17:42
Re: Can-am 450 6x6
Saattaa tuo osittain kaasun kuminauhamaisuus johtua tuosta sähköisestä kaasusta. Itsellä pätkä 570 sähkökaasulla ja on vähän kuminauhamainen vaikka sport tilassa ajelee, jos vertaa vanhempaan vaijerikaasuun. Penkin muotoilu hyvä, mutta se huonopuoli materiaalissa on jos esim lunta tai rapaa penkin päällä niin ei saa kunnolla puhtaaksi johtuen materiaalin "huokoisuudesta".
Re: Can-am 450 6x6
450 6x6:sen lisävarusteena on saatavana peruutusvalo. Onko jollain tietoa, onko jossakin valmiina pistoke johon tulee virtaa kun pakki on päällä?
Itä-Suomen mönkijät ry
Re: Can-am 450 6x6
Ei tietoa mutta varmaankin on, kun nuo canam lisävarusteet on muut kaikki ollut liittimellä ilman virityksiä. Mistä löysit tuon pakkivalon? Brb:n sivuilta en löydä varustelistasta koko mönkijää tuolla 450 koneella.
Re: Can-am 450 6x6
Asia ratkaistu. Mukana tulee johtosarja ja mikrokytkin vaihdekeppiin.
Virallista tarvikeluetteloa ei taida olla vielä julkaistu. Sain jälleenmyyjältä sähköpostitse luettelon saatavilla olevista lisävarusteista. Tuossapa luettelo mitä on tarjolla:
– Cargo Base Kit
– Cargo Base Cover
– Cargo Rails
– Cargo Bed Bumper
– Cargo Rubber Mat
– D-rings
– Reversing LED Light
– Rear Winch Kit
– Full Body Skid Plate
– Full Body Skid Plate for MAX
– Storage Cover
– Storage Cover for MAX
Virallista tarvikeluetteloa ei taida olla vielä julkaistu. Sain jälleenmyyjältä sähköpostitse luettelon saatavilla olevista lisävarusteista. Tuossapa luettelo mitä on tarjolla:
– Cargo Base Kit
– Cargo Base Cover
– Cargo Rails
– Cargo Bed Bumper
– Cargo Rubber Mat
– D-rings
– Reversing LED Light
– Rear Winch Kit
– Full Body Skid Plate
– Full Body Skid Plate for MAX
– Storage Cover
– Storage Cover for MAX
Itä-Suomen mönkijät ry
Re: Can-am 450 6x6
Cargo rails, eli tavaratelineen kaiteet ja d-rings, eli sidontalenkit tulee pro+ mallissa vakiona.
Itä-Suomen mönkijät ry
Re: Can-am 450 6x6
https://youtu.be/MQkXiDm2udU
Can-Am Outlander 450 6x6 ensi testit
Löysin hyvän videon, joka kannattaa katsoa ennen ostopäätöstä.
Can-Am Outlander 450 6x6 ensi testit
Löysin hyvän videon, joka kannattaa katsoa ennen ostopäätöstä.
"Ruotsalaisia emme ole, venäläisiksi emme tahdo tulla, olkaamme siis suomalaisia."
J.V. Snellman kirjoitti vuonna 1861
J.V. Snellman kirjoitti vuonna 1861
Re: Can-am 450 6x6
Nettimotossa oli koeajettu tämä mönkijä: https://www.nettimoto.com/artikkeli/can ... ipyorainen
Itä-Suomen mönkijät ry
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 13 Elo 2017 20:04
- Mönkijä:: Trapper 500xl efi
- Paikkakunta: Tornio
Re: Can-am 450 6x6
Onko näissä 6x6 mönkkäreissä takavetona kaikki 4 takarengasta vetävänä? Vai saako kytkettyä erikseen akselikohtaisesti vedon päälle ja pois? Eipä oo kokemusta nuista niin mielenkiinnosta kyselen
-
- 3WD
- Viestit: 65
- Liittynyt: 10 Elo 2018 21:32
- Mönkijä:: Can-am outlander 650 xt 2018
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Can-am 450 6x6
4x6 ja 6x6 eli takapyörät vetävät aina..
Sen mitä töissä olen noita kasannut, tuo 450 on yllättävän hyvä "veturi". Noo 1000:sta ei voita, mutta nehän onkin kunnon vetureita
Sen mitä töissä olen noita kasannut, tuo 450 on yllättävän hyvä "veturi". Noo 1000:sta ei voita, mutta nehän onkin kunnon vetureita
-18 Can-Am Outlander 650 xt abs, -06 407sw 3,0 v6 (155kw), -13 208 1,6vti (88kw), -92 Honda vfr 750f (74kw)
Re: Can-am 450 6x6
Mitäs nyt se rekisteriote sanoo jarruttomasta ja jarrullisesta kärrystä? Nettimoton testi 12.3 oli jarrullisesta 750kg
Re: Can-am 450 6x6
Voimaa on enemmän kuin pelkäsin odottaa. Jaksaa liikuttaa mönkijää odotettua rivakammin.
Iskarit on surkeita!
Ihan kuin tulitikut. Mahtuukohan tähän 650 6x6 alkuperäset iskarit?
Iskarit on surkeita!
Ihan kuin tulitikut. Mahtuukohan tähän 650 6x6 alkuperäset iskarit?