Ei tule herjaa. Tuossa mallissa on vain mekaaninen avain eli ei dessiä.Deippa kirjoitti:Herjaako "näppäinvika"a (joka tarkoittaa avainta)? Voisko olla vika siinä avaimessa eli DESSissä. Löytyskö toista avainta kokeilla sillä
Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
2010 vuosimallin 400 outissa on dess, jos ei vaan ole tehty muutoksia alkuperäiseen. Itellä samanlainen kone tallissa ja joskus pariin kertaan ollu avaimen kanssakin ongelmaa joka ollut poikki mutta päältäpäin ehjä, kokeillu toista avainta niin kone käynnistyny ihan hienosti no problem.
-
- 4WD
- Viestit: 153
- Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
- Mönkijä:: Katsotaan...
- Paikkakunta: Mikäs se nyt oli
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Niin,jos on EFI niin myös on dess. -08 ei ole vielä dessiä koska on kaasari malli.
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eipä tuossa siltikään mitään dessiä ole vaikka on -10 malli ja ei varmasti poisteltu mitään koska uutena ostin. Käyttöohjekirjankin mukaan dess on vain pohjois amerikan malleissa.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tai onko tuo nyt sitten -09 malli mikä mulla on. Ruisku siinä kumminki on.
Viimeksi muokannut cotcot, 13 Kesä 2019 10:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus poistettu---> säännöt.
Syy: Lainaus poistettu---> säännöt.
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tarkemmin ku asiaa miettii niin olikohan noissa eroa ton dessin suhteen kilvellinen kone vs kilvetön maastoversio
. Ja juu -08 oli vaihe kun alko tulemaan 400:setkin outit ruiskuna, osa -08 saatto olla vielä kaasarina. Onko sulla jmheik maasto vai kilvellinen versio? Jos kilvellinen niin silloin ainakin pitäis kyl olla dess.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
cotcot kirjoitti:Tarkemmin ku asiaa miettii niin olikohan noissa eroa ton dessin suhteen kilvellinen kone vs kilvetön maastoversio. Ja juu -08 oli vaihe kun alko tulemaan 400:setkin outit ruiskuna, osa -08 saatto olla vielä kaasarina. Onko sulla jmheik maasto vai kilvellinen versio? Jos kilvellinen niin silloin ainakin pitäis kyl olla dess.
Maastomalli. Ja avain siinä on sellainen perinteinen pykäläinen ja urainen. Saattoi olla tällä kertaa syynä, että akku sippasi yhen äkkiä. Tosin talvella on myös temppuillut virran riittävyyden kanssa. Virtalukon laitoin myös tilaukseen kun se oli hapettunut ja syöpynytkin sisältä.
-
- 3WD
- Viestit: 103
- Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
-08 outlander 400, vesipumpun tiivisteen vaihto edessä. Varaosasivut antaa vain koko pumpun akselille tiivisteineen osanumeron, löytyykö sopivaa tiivistettä pelkästään toisen mallin numerolla? Vesipumpun korjaussarjaa löytyy esim. mönkijävarikolta mutta ei nähtävästi tähän käy.
Samalla täytyy aukaista magneeton koppa ja laittaa uudet silikonit kun tihkuttaa öljyä välistä.
Samalla täytyy aukaista magneeton koppa ja laittaa uudet silikonit kun tihkuttaa öljyä välistä.
-
- 3WD
- Viestit: 84
- Liittynyt: 08 Maalis 2017 22:07
- Mönkijä:: Artic Cat 300 4x4
- Paikkakunta: Hollola
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jakorempan yhteydessä vaihtelin omaan vesipumpun Stefan ja mekaanisen tiivisteen akselin kera. https://m.youtube.com/watch?v=-QMbZKGr65Y kumpaa videon tiivistettä etsit?
-
- 3WD
- Viestit: 103
- Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Molemmat meinasin vaihtaa + pumpun kotelon tiivisteen.jansa82 kirjoitti:Jakorempan yhteydessä vaihtelin omaan vesipumpun Stefan ja mekaanisen tiivisteen akselin kera. https://m.youtube.com/watch?v=-QMbZKGr65Y kumpaa videon tiivistettä etsit?
-
- 3WD
- Viestit: 84
- Liittynyt: 08 Maalis 2017 22:07
- Mönkijä:: Artic Cat 300 4x4
- Paikkakunta: Hollola
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
On siinä sen verran purkamista, että fiksu veto vaihtaa molemmat. Mulle suositeltiin vielä samalla vaihtamaan vesipumpun akselin lukkorengas. Jos kerran työlistalla on magneeton kopan irrotus, niin samalla saa siististi molemmat tiivisteet irrotettua naputtelemalla sisäpuolelta. Ns. Mekaanisen tiivisteen asensin varovasti prässäämällä. Osat n. 70€. Mekaaninen tiiviste tuli pakettina akselin kanssa, mutta linkkamassani video vihjaa että rapakon takaa saattaisi saada erikseen.
-
- 3WD
- Viestit: 103
- Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
jansa82 kirjoitti:On siinä sen verran purkamista, että fiksu veto vaihtaa molemmat. Mulle suositeltiin vielä samalla vaihtamaan vesipumpun akselin lukkorengas. Jos kerran työlistalla on magneeton kopan irrotus, niin samalla saa siististi molemmat tiivisteet irrotettua naputtelemalla sisäpuolelta. Ns. Mekaanisen tiivisteen asensin varovasti prässäämällä. Osat n. 70€. Mekaaninen tiiviste tuli pakettina akselin kanssa, mutta linkkamassani video vihjaa että rapakon takaa saattaisi saada erikseen.
Täytyy tilata nuo osat paikalliselta myyjältä, ei ole 100% varmuutta että passaako tuo halpa korjaussarja (30€) tuohon niin hankkii varmasti sopivat osat. 70€ kieppeillä näköjään maksavat kuten sanoitkin. ärsyttää tuollaiset pienet öljyvuodot niin täytyy se koppa irroittaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Semmoinen kysymys, että onko normaalia käytöstä näille (Outlander 500 -15) että asfaltilla vähänkin jyrkemmästi käännyttäessä etupää ikäänkuin jumittaa ja renkaat ulvasee. Eturenkaat myöskin kuluvat epätasaisesti ja aika nopeasti. Renkaina siis CST Stryderit katurenkaat.
Se on pitänyt tota samaa kokoajan, mutta siihen on aika hyvin tottunu. Asfaltilla tietysti ajan 2wd päällä.
Ohjauksen osissa ei mitään väljiä missään. Suoralla tiellä menee kuin juna eikä vedä sivuille.
Ainoa mikä voisi olla, niin tuo Visco Lok? Takaveto päällä ja etupää ylösnostettuna, kun pyörittää toista etusta, niin molemmat pyörii samaan tahtiin, eli toimiiko tuo silloin oikein vai ei?
Se on pitänyt tota samaa kokoajan, mutta siihen on aika hyvin tottunu. Asfaltilla tietysti ajan 2wd päällä.
Ohjauksen osissa ei mitään väljiä missään. Suoralla tiellä menee kuin juna eikä vedä sivuille.
Ainoa mikä voisi olla, niin tuo Visco Lok? Takaveto päällä ja etupää ylösnostettuna, kun pyörittää toista etusta, niin molemmat pyörii samaan tahtiin, eli toimiiko tuo silloin oikein vai ei?
- Sandman1
- 6WD
- Viestit: 411
- Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
- Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
- Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kyllä se taitaa olla ihan tasauspyörätön taka-akseli. Ihan normaalia hanttia, kun ei ole tasauspyörästöä. Kovaa ajoa vaan.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
No juu, nyt kun opiskelin perien toimintaa niin selvisi tämäkin. Jännä, kun moni kuitenkin pitää Can ameja hyvinä ajettavina juuri maantiellä
Mahtaako olla muissakin malleissa (Esim. Polaris) sama juttu? Hyvinhän tuo kulkee suoralla tiellä

Mahtaako olla muissakin malleissa (Esim. Polaris) sama juttu? Hyvinhän tuo kulkee suoralla tiellä
