Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
jmheik
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 19 Loka 2008 00:07

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jmheik »

Deippa kirjoitti:Herjaako "näppäinvika"a (joka tarkoittaa avainta)? Voisko olla vika siinä avaimessa eli DESSissä. Löytyskö toista avainta kokeilla sillä
Ei tule herjaa. Tuossa mallissa on vain mekaaninen avain eli ei dessiä.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

2010 vuosimallin 400 outissa on dess, jos ei vaan ole tehty muutoksia alkuperäiseen. Itellä samanlainen kone tallissa ja joskus pariin kertaan ollu avaimen kanssakin ongelmaa joka ollut poikki mutta päältäpäin ehjä, kokeillu toista avainta niin kone käynnistyny ihan hienosti no problem.
Masentaja
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
Mönkijä:: Katsotaan...
Paikkakunta: Mikäs se nyt oli

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Masentaja »

Niin,jos on EFI niin myös on dess. -08 ei ole vielä dessiä koska on kaasari malli.
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
jmheik
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 19 Loka 2008 00:07

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jmheik »

Eipä tuossa siltikään mitään dessiä ole vaikka on -10 malli ja ei varmasti poisteltu mitään koska uutena ostin. Käyttöohjekirjankin mukaan dess on vain pohjois amerikan malleissa.
jmheik
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 19 Loka 2008 00:07

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jmheik »

Tai onko tuo nyt sitten -09 malli mikä mulla on. Ruisku siinä kumminki on.
Viimeksi muokannut cotcot, 13 Kesä 2019 10:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus poistettu---> säännöt.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Tarkemmin ku asiaa miettii niin olikohan noissa eroa ton dessin suhteen kilvellinen kone vs kilvetön maastoversio :-k . Ja juu -08 oli vaihe kun alko tulemaan 400:setkin outit ruiskuna, osa -08 saatto olla vielä kaasarina. Onko sulla jmheik maasto vai kilvellinen versio? Jos kilvellinen niin silloin ainakin pitäis kyl olla dess.
jmheik
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 19 Loka 2008 00:07

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jmheik »

cotcot kirjoitti:Tarkemmin ku asiaa miettii niin olikohan noissa eroa ton dessin suhteen kilvellinen kone vs kilvetön maastoversio :-k . Ja juu -08 oli vaihe kun alko tulemaan 400:setkin outit ruiskuna, osa -08 saatto olla vielä kaasarina. Onko sulla jmheik maasto vai kilvellinen versio? Jos kilvellinen niin silloin ainakin pitäis kyl olla dess.

Maastomalli. Ja avain siinä on sellainen perinteinen pykäläinen ja urainen. Saattoi olla tällä kertaa syynä, että akku sippasi yhen äkkiä. Tosin talvella on myös temppuillut virran riittävyyden kanssa. Virtalukon laitoin myös tilaukseen kun se oli hapettunut ja syöpynytkin sisältä.
siffonen
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
Paikkakunta: Joensuu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja siffonen »

-08 outlander 400, vesipumpun tiivisteen vaihto edessä. Varaosasivut antaa vain koko pumpun akselille tiivisteineen osanumeron, löytyykö sopivaa tiivistettä pelkästään toisen mallin numerolla? Vesipumpun korjaussarjaa löytyy esim. mönkijävarikolta mutta ei nähtävästi tähän käy.
Samalla täytyy aukaista magneeton koppa ja laittaa uudet silikonit kun tihkuttaa öljyä välistä.
jansa82
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 08 Maalis 2017 22:07
Mönkijä:: Artic Cat 300 4x4
Paikkakunta: Hollola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jansa82 »

Jakorempan yhteydessä vaihtelin omaan vesipumpun Stefan ja mekaanisen tiivisteen akselin kera. https://m.youtube.com/watch?v=-QMbZKGr65Y kumpaa videon tiivistettä etsit?
siffonen
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
Paikkakunta: Joensuu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja siffonen »

jansa82 kirjoitti:Jakorempan yhteydessä vaihtelin omaan vesipumpun Stefan ja mekaanisen tiivisteen akselin kera. https://m.youtube.com/watch?v=-QMbZKGr65Y kumpaa videon tiivistettä etsit?
Molemmat meinasin vaihtaa + pumpun kotelon tiivisteen.
jansa82
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 08 Maalis 2017 22:07
Mönkijä:: Artic Cat 300 4x4
Paikkakunta: Hollola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jansa82 »

On siinä sen verran purkamista, että fiksu veto vaihtaa molemmat. Mulle suositeltiin vielä samalla vaihtamaan vesipumpun akselin lukkorengas. Jos kerran työlistalla on magneeton kopan irrotus, niin samalla saa siististi molemmat tiivisteet irrotettua naputtelemalla sisäpuolelta. Ns. Mekaanisen tiivisteen asensin varovasti prässäämällä. Osat n. 70€. Mekaaninen tiiviste tuli pakettina akselin kanssa, mutta linkkamassani video vihjaa että rapakon takaa saattaisi saada erikseen.
siffonen
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
Paikkakunta: Joensuu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja siffonen »

jansa82 kirjoitti:On siinä sen verran purkamista, että fiksu veto vaihtaa molemmat. Mulle suositeltiin vielä samalla vaihtamaan vesipumpun akselin lukkorengas. Jos kerran työlistalla on magneeton kopan irrotus, niin samalla saa siististi molemmat tiivisteet irrotettua naputtelemalla sisäpuolelta. Ns. Mekaanisen tiivisteen asensin varovasti prässäämällä. Osat n. 70€. Mekaaninen tiiviste tuli pakettina akselin kanssa, mutta linkkamassani video vihjaa että rapakon takaa saattaisi saada erikseen.

Täytyy tilata nuo osat paikalliselta myyjältä, ei ole 100% varmuutta että passaako tuo halpa korjaussarja (30€) tuohon niin hankkii varmasti sopivat osat. 70€ kieppeillä näköjään maksavat kuten sanoitkin. ärsyttää tuollaiset pienet öljyvuodot niin täytyy se koppa irroittaa :)
Parsa209
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 29 Syys 2017 09:05

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Parsa209 »

Semmoinen kysymys, että onko normaalia käytöstä näille (Outlander 500 -15) että asfaltilla vähänkin jyrkemmästi käännyttäessä etupää ikäänkuin jumittaa ja renkaat ulvasee. Eturenkaat myöskin kuluvat epätasaisesti ja aika nopeasti. Renkaina siis CST Stryderit katurenkaat.

Se on pitänyt tota samaa kokoajan, mutta siihen on aika hyvin tottunu. Asfaltilla tietysti ajan 2wd päällä.

Ohjauksen osissa ei mitään väljiä missään. Suoralla tiellä menee kuin juna eikä vedä sivuille.

Ainoa mikä voisi olla, niin tuo Visco Lok? Takaveto päällä ja etupää ylösnostettuna, kun pyörittää toista etusta, niin molemmat pyörii samaan tahtiin, eli toimiiko tuo silloin oikein vai ei?
Avatar
Sandman1
6WD
Viestit: 411
Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Sandman1 »

Kyllä se taitaa olla ihan tasauspyörätön taka-akseli. Ihan normaalia hanttia, kun ei ole tasauspyörästöä. Kovaa ajoa vaan.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Parsa209
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 29 Syys 2017 09:05

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Parsa209 »

No juu, nyt kun opiskelin perien toimintaa niin selvisi tämäkin. Jännä, kun moni kuitenkin pitää Can ameja hyvinä ajettavina juuri maantiellä :?
Mahtaako olla muissakin malleissa (Esim. Polaris) sama juttu? Hyvinhän tuo kulkee suoralla tiellä :D
Vastaa Viestiin